Mathieu van der Poel dan toch niet van start in Primus Classic

vrijdag 16 september 2022 om 18:29
Mathieu van der Poel dan toch niet van start in Primus Classic

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal niet deelnemen aan de Primus Classic. De Nederlander ging aanvankelijk de Belgische eendagskoers als laatste voorbereiding op het WK wielrennen rijden, maar wil geen risico’s nemen door het slechte weer.

Zaterdag ging Van der Poel in actie komen in de Primus Classic, waarna hij enkele uren later op het vliegtuig naar Australië zou stappen. Dat plan gaat niet meer door. “De slechte weersvoorspellingen zorgen voor een hoger risico, aangezien een nerveuze koers binnen de verwachtingen ligt”, laat Alpecin-Deceuninck weten op sociale media.

“Van der Poel keek uit naar deze koers, maar we willen geen risico’s nemen met het oog op het WK wielrennen in Wollongong.” Gianni Vermeersch zal als vervanger van Van der Poel aantreden in de Primus Classic. Volgende week woensdag komt Van der Poel al in actie op het WK wielrennen, dan staat het WK mixed relay op het menu.

Dit artikel delen:

15 Reacties

ThorHushovd 16 september 2022 om 18:32

Het is een wijs man.

0
Romāns Vainšteins 16 september 2022 om 18:39

Had ie dan niet al ondertussen gewend kunnen zijn aan het tijdsverschil?

-2
Limal 16 september 2022 om 18:44

Het was waarschijnlijk wat duur om alsnog een vroegere vlucht te boeken. Wie weet hoeveel meer al dan 8000 Euro!!

0
Klootje Kriekeljon 17 september 2022 om 01:31

Waarom het weer gemind wordt.. lijkt mij ook weer op zijn VDP: op je eigen manier voorbereiden en later vast moeten stellen dat het niet het beste plan was.

2
Quincy Adams (aka voorwiel) 17 september 2022 om 08:55

Hij heeft uitgezocht hoe omgang met tijdzones het beste werkt voor hem. Individuele verschillen zijn groter dan je vaak verwacht obv onderzoeken.

0
Limal 16 september 2022 om 18:42

Vanavond wat primusjes drinken dan en morgen relaxed de vlieger op.

0
Luca Quasi 16 september 2022 om 19:18

Ze maken niet altijd de juiste keuzes om hem heen, maar dit is een goeie volgens mij.

4
Albeijing Feeniks 17 september 2022 om 08:55

Ja, want als de prestaties tegenvallen ligt het altijd aan de omkadering… 2 maten en 2 gewichten. Bij Evenepoel werden die excuses niet bovengehaald.

0
Alfred Issendorf 16 september 2022 om 19:43

Goed dat ik het op tijd lees. Kan ik mijn zaterdagmiddag zinvoller besteden. Zondagochtend moet ik toch al extreem vroeg opstaan.

0
Lennimator 16 september 2022 om 22:58

Wijs.

We worden wereldkampioen, we worden wereldkampioen!

Vrij naar Jiskefet

3
Reutemeteut 16 september 2022 om 23:00

Ook altijd wat met die gozer hè.

1
Dikke Kater 16 september 2022 om 23:14

Vette aandacht voor het team zo. Best slim.

-1
Mwielerfan 17 september 2022 om 00:14

Wallonië, mooie koers waar afgelopen jaren Joost van leijen, Bjorn leukemans, Robert Wagner bakelants, Danny van poppel etc het mooie weer maakte in de eindsprint. Wel iets anders dan Canada of Vuelta qua namen

-2
Het Luipaard van Lent 17 september 2022 om 07:20

Zal me niks verbazen dat dit meer vanuit de ploeg komt dan hemzelf, eigenlijk.

0
Quincy Adams (aka voorwiel) 17 september 2022 om 08:56

Een DSM-etje bedoel je?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone