Mathieu van der Poel ambassadeur fietsenmerk Canyon

dinsdag 2 juli 2019 om 18:34
Mathieu van der Poel ambassadeur fietsenmerk Canyon

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel zal de komende jaren als ambassadeur optreden van het Duitse fietsenmerk Canyon. De 24-jarige Nederlander heeft een vierjarig contract getekend, zo laat hij weten op Facebook. “Ik ben heel erg trots”, is de eerste reactie van Van der Poel.


Van der Poel weet hoe het is om op een Canyon te rijden, aangezien de alleskunner al sinds 2018 zijn wedstrijden afwerkt op de Duitse fietsen. “Ik kan alleen maar zeggen dat het de beste fietsen zijn”, zo laat een tevreden Van der Poel weten. Zijn ploeg Corendon-Circus heeft ook een deal met Canyon tot eind 2023.

Dit artikel delen:

20 Reacties

trickstuff 2 juli 2019 om 18:39

Hij mag letterlijk alleen maar zeggen dat het de beste fietsen zijn. :)

Emergo 2 juli 2019 om 20:15

Wij zou hij anders moeten ??

Borsje 2 juli 2019 om 18:42

Eindelijk weer een berichtje over MvdP! Over 10 dagen mag ie weer aan de (mtb)bak!

Gladiool 2 juli 2019 om 18:46

Er gingen enkele dagen geleden ook geruchten dat Katusha na dit seizoen zou verdwijnen, en dat Alpecin met Canyon de licentie zou pakken met Van der Poel in het team. En dan dit..

koos verrek 2 juli 2019 om 18:48

Lijk te gaan kloppen

Turtlehead 2 juli 2019 om 19:13

Mooi toch?!
Is Kittel meteen ook weer onder dak.

LightPhoenix 2 juli 2019 om 19:11

Stel hij zou overstappen naar een worldtourploeg dan lijkt het me dat hij alleen voor een ploeg met canyon kan rijden.

Wicked_uncle_ernie 2 juli 2019 om 19:20

Daar gaan de plannen van Quick-Step en Ineos.
En ik zie Quick-step en Ineos ook niet direct breken met Specialized en Pinarello.

Wheely 2 juli 2019 om 19:21

Is geen scoop lijkt me, hebben al een poosje een hele leuke commercial lopen. :)

Perfecte ambassadeur natuurlijk voor al hun fietsen!

Franco Ballerini 2 juli 2019 om 19:23

Zijn ook prima fietsen, op elk terrein.

Ontframed 3 juli 2019 om 11:26

Absoluut! Service is dan weer wel om te janken -> lange levertijden van fietsen en onderdelen.

SteelHorseCowboy 2 juli 2019 om 19:43

Dat was hij toch al lang?
PR geneuzel dit..

fony83 2 juli 2019 om 19:45

“Al sinds 2018”? Dat valt dus wel mee met die lange ervaring, was mijn eerste gedachte.

Wel heel goede ontwikkeling voor de sport, uithangbord en zal m een leuke zakcent extra opleveren.

Jacco van Stierop 2 juli 2019 om 19:53

Wat moet je dan eigenlijk allemaal doen als ‘ambassadeur’?
Er zal toch wel een zakcentje tegenover staan, neem ik aan?

delgado 2 juli 2019 om 21:28

Miljoentje per jaar naar het schijnt.

LutsenkoFan 2 juli 2019 om 22:17

Sagan is dit ook van Specialized volgensmij

eppie_steppie 2 juli 2019 om 20:20

Tjonge, dit is toch geen nieuws, man! Beetje commerciële pr-praat van Matjes FB overschrijven. Kom op, WF!

Fast Freddy 2 juli 2019 om 20:26

Breaking: MvdP naar Movistar!
:-)

Thijs E 2 juli 2019 om 21:27

Wint gewoon op alle racemodellen die ze hebben. Koopje dit, anders hebben ze 3 man meer nodig.

assen 3 juli 2019 om 08:38

Dat zal geen mals contract zijn.

Ik vraag me inmiddels af of er drie renners in het peloton te vinden zijn die meer geld opstrijken per jaar dan MvdP, met fietsen.