Mark Padun vertrekt bij Bahrain Victorious

maandag 15 november 2021 om 15:26
Mark Padun vertrekt bij Bahrain Victorious

foto: Cor Vos

Mark Padun vertrekt bij Bahrain Victorious. Dat maakt de klimmer uit Oekraïne bekend op zijn social media. Padun kwam de afgelopen vier jaar uit voor de WorldTour-ploeg, maar zal in 2022 uitkomen voor een ander team.

“Ik wil Bahrain Victorious bedanken voor de afgelopen vier jaar. Het is de ploeg waar ik mijn profcarrière begonnen ben”, aldus Padun. “Ik heb hier veel successen gekend en onvergetelijke momenten beleefd met de renners en de stafleden. Nu begint voor mij een nieuw hoofdstuk in mijn loopbaan, bij een andere ploeg die later bekendgemaakt zal worden.”

INEOS Grenadiers en Astana Qazaqstan
In de WielerFlits Podcast werd vorige week INEOS Grenadiers genoemd als mogelijk nieuwe ploeg van Mark Padun, maar er zijn meer kapers op de kust voor de 25-jarige klimmer. Zo staat Padun, die in de voorbije Dauphiné imponeerde met twee ritzeges, ook in de belangstelling van Astana Qazaqstan.

Volgens Daniel Benson, journalist van Cyclingnews, zou Padun op weg zijn naar EF Education-Nippo.


Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Mark Padun (@mpadun)

Dit artikel delen:

32 Reacties

Polleke 15 november 2021 om 15:43

Padun- politie rukt uit in 1,2,3,…

Turtlehead 15 november 2021 om 20:13

Oei, ik ben wat laat. Sorry, komt eraan…! ;)

Petje 15 november 2021 om 15:46

Ja padun…………..

Verweggistan 15 november 2021 om 15:47

Ik begreep dat Astana nog 1 aanwinst uit Oost-Europa verwacht. Dat zal Padun wel zijn, tenzij, en dan gun ik hem zeer, ze Siskevicius halen.

Youri IJnsen 15 november 2021 om 15:54

Volgens mijn informatie die nu voorhanden is, gaat het inderdaad om Siskevicius.

hartstikkebedankt 15 november 2021 om 16:13

Wat zegt de voorhanden zijnde informatie over Padun dan, toch Ineos?

Youri IJnsen 15 november 2021 om 16:19

@Hartstikkebedankt
Ja, zoals we dat vorige week ook in de Podcast hebben besproken.

Geel Zwarte Bril 15 november 2021 om 16:21

Mooi voor SIskevicius. Die gun je ook ene mooi team. Sterke renner.

hartstikkebedankt 15 november 2021 om 16:22

@Youri Ah oke, dankje ik heb de podcast niet geluisterd zoals je merkt..!

De max voor volgend jaar is toch 31 renners? Gaan ze Wurf eruit gooien dan, of heeft Brandon Rivera toch niet verlengd zoals volgens dit artikel: https://www.elespectador.com/deportes/ciclismo/los-colombianos-que-estaran-en-el-world-tour-en-2022/

Youri IJnsen 15 november 2021 om 16:39

@Hartstikkebedankt
Als jij mij de bron kunt geven waarin is vermeld dat de renners die nog over een aflopend contract beschikten bij INEOS Grenadiers hebben verlengd, dan hoor ik het graag ;-)

xistnc 15 november 2021 om 17:12

Volgens mij is EF in de markt voor Padun. Maar als zijn zaakwaarnemer ploegen tegen elkaar aan het uitspelen is, dan zal allicht Ineos aan het langste €ind trekken.

Thoin 15 november 2021 om 17:15

@HB ik had in een Australisch artikel inderdaad gelezen dat Wurf zou stoppen en terug richting triatlon ging denken.

Yeez 15 november 2021 om 19:52

@xistnc volgens la gazetta en daniel benson*

@youri ineos heeft een tweet met renners voor 2022. Daar staan die aflopende renners in

xistnc 15 november 2021 om 20:06

@Jesse
Nee, mijn bronnen kan ik niet onthullen.

Youri IJnsen 15 november 2021 om 20:24

@Jesse
Een verstopte, nietszeggende bij-tweet is degene waar jij op doelt. Dat PCS en jij daar conclusies aan vastbinden, dat mag. Als je officiële mededelingen hebt, hoor ik het graag ;)

Geel Zwarte Bril 15 november 2021 om 16:01

Padum tsss

Chaba 15 november 2021 om 16:23

Loopt zijn band leeg?

Murcia 15 november 2021 om 16:35

Zal wel INEOS worden, blijft een raar seizoen dit jaar van hem met die geweldige tweedaagse uitschieter om daarna weer wat weg te glijden in de anonimiteit. Maar bij de britse formatie kan hij een goede rol vervullen hetzij als knecht in de bergen of misschien net als in de Dauphine dit jaar als rittenkaper.

Romāns Vainšteins 15 november 2021 om 17:21

Hopelijk Astana, daar gaat het een nog tof(fer) coureur worden.

Titaantje 15 november 2021 om 17:26

Qua volatiliteit past hij uitstekend bij EF, maar qua nationaliteit niet (hebben die ooit oost europeanen gehad? ik zal er vst 1 gemist hebben) en qua bedenkelijke reputatie ook niet (alhoewel ik die zelf niet onderschrijf).

sep0r 15 november 2021 om 18:13

Navardauskas bij de voorloper van EF. In een recenter verleden, Kangert. Zou er wel passen als vreemde eend in de bijt bij EF.

hartstikkebedankt 15 november 2021 om 18:22

Koren de dopeur

xistnc 15 november 2021 om 18:41

Skujins, Mohoric, …

Kopinkas 15 november 2021 om 19:01

@sepûr
Benieuwd of renners uit de Baltische staten zichzelf als Oost-Europeanen zien. Toch eerder als Noord-Europeanen, vermoed ik (dat is trouwens ook de definitie die de Verenigde Naties hanteren)

sep0r 15 november 2021 om 20:26

@Kopinkas
Goede opmerking! Afhankelijk van de tijdsperiode (bv. Periode van het IJzeren Gordijn) en de organisatie wordt het inderdaad anders ingedeeld. Best dus aan de Baltische staten zelf vragen hoe ze zich voelen! ;-)

Romāns Vainšteins 15 november 2021 om 21:47

Esten zijn zowat Finnen , zeker noord Europees maar dan specifiek Fins. Letten hebben iets meer Slavische inslag, de cultuur zit echt op het midden tussen Scandinavisch en Slavisch. Litouwen is wat meer handelsgeest en ruiger, veel invloed uit Polen daar, ik zou zeggen het meest Oost Europees. Steden en streken verschillen wel veel van elkaar, het zijn flinke stukken land met weinig inwoners.

Hoe dan ook zijn ‘de Baltische Staten’ erg op zichzelf en geen drieeenheid zoals ze vaak aangezien worden hier. Wel denk ik dat ze liever op het hoopje noord ipv oost liggen, althans is dat mijn ervaring.

Turtlehead 15 november 2021 om 20:15

Ik zou zeggen: ‘Padun? Wie is dat? Reed die voor Bahrein dan? Maar ik herinner me hem toch vanwege zijn onwaarschijnlijke ondernemingen in de Dauphiné en even onwaarschijnlijke retraite daarna.
Daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Benieuwd wie het met hem aandurft.

lampje 15 november 2021 om 20:46

Dit is hoe het is.

Mystieke_Monnik 15 november 2021 om 22:38

Astana meest logisch dus.

rahimns 15 november 2021 om 20:24

Ineos heeft zelf al 31 renners gepresenteerd, dus of ze hebben er alsnog 1 uitgeschopt of de UCI heeft zijn regels weer aangepast maar anders is er voor Padun geen ruimte en lijkt EF de meest voor de hand liggende.

Youri IJnsen 16 november 2021 om 09:37

Onzin, dat heeft INEOS Grenadiers niet gepresenteerd. Als je voor mij daarvoor officiële berichtgeving hebt, hoor ik het graag ;-)

Olly 16 november 2021 om 10:36

Imo Astana, daar hoort hij het meest thuis. Qua rijstijl en (onverklaarbare) prestaties. Verder natuurlijk geweldige renner om naar te kijken en over te posten ;-) hier op WF.

Headlines

Materiaalzone

Populair