Mark Cavendish wil nog minstens twee jaar door: “Zo lang nog zeker competitief”

donderdag 19 mei 2022 om 08:45
Mark Cavendish wil nog minstens twee jaar door: “Zo lang nog zeker competitief”

foto: Cor Vos

Dat Mark Cavendish ook in 2023 nog wil koersen, was al bekend. Maar in gesprek met La Gazzetta dello Sport heeft de Brit nu verteld dat hij ook daarna nog actief wil zijn als beroepswielrenner. “Ik wil mijn carrière met nog minstens twee jaar verlengen”, zegt Cavendish tegen de Italiaanse krant.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“Het is niet alleen dat ik wil blijven fietsen, ik voel dat ik nog zeker twee jaar competitief kan zijn. Misschien meer, maar twee jaar moet zeker kunnen”, aldus Cavendish, die momenteel actief is in de Ronde van Italië. Op dag drie van de Giro, in het Hongaarse Balatonfüred, sprintte Cav nog naar een ritzege. Daarna behaalde hij nog een derde en een zesde plek.

Vorige week vernam WielerFlits al uit meerdere bronnen dat Cavendish aan een aantal topteams werd aangeboden. De sprintbom had het managementbureau waar hij mee samenwerkt de opdracht heeft gegeven om de markt te verkennen met het oog op een contract. Nu blijkt dat hij niet alleen in 2023 een ploeg wil hebben, maar ook daarna nog in het peloton hoopt rond te rijden.

Dat hoeft dus niet per se bij zijn huidige team Quick-Step-Alpha Vinyl te zijn. Die kans lijkt zelfs kleiner en kleiner te worden, aangezien de Belgische ploeg voor volgend jaar al een nieuwe sprinter heeft binnengehengeld: Tim Merlier. Deze overstap werd door verschillende bronnen bevestigd aan WielerFlits.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Merlinappa 19 mei 2022 om 08:52

Ik verwacht dat er maar weinig andere teams zijn waarbij hij nog kan winnen (in grotere koersen). Hij is zelf ondertussen alweer zo arrogant geworden dat hij vergeten is waar ie twee jaar terug stond. Dit gaat weer een nodeloos sneu einde van een carriere worden vrees ik, maar Cavendish gun ik dat wel. :)

Odin 19 mei 2022 om 09:08

De man heeft vorig jaar nog het record geëvenaard van Merckx. Jij noemt het arrogant hijzelf voelt het waarschijnlijk als vertrouwen, en terecht in mijn ogen. Wel zal de ploeg die hem aantrekt hem wel van een goede lead out moeten voorzien en dan zie ik hem het record nog wel verbreken.

Mystieke_Monnik 19 mei 2022 om 08:58

Haha eens, je ziet alleen al deze Giro het verschil met en zonder Morkov. Zonder misschien wel de beste trein van het peoloton is het met Cavendish echt niet meer zoals vroeger.

Steven_E 19 mei 2022 om 09:27

Morkov is inderdaad de beste lead-out van het peloton, maar die sprint die Cav op dag 3 uit z’n benen schudde was ronduit indrukwekkend. Had niet meteen wat met Morkov te maken. Maar ik heb de indruk dat Cav nóg moeilijker heuvels over raakt dan vorig jaar én snel aan snelheid inboet in het verloop van een grote ronde. Dat gaat er gezien z’n leeftijd niet meer op verbeteren. Is misschien wat voor Alpecin-Deceuninck als 2e sprinter na Philipsen?

jonkerdag 19 mei 2022 om 09:29

Als hij weg is bij QST, zal cav van het koren worden gescheiden.

Steven_E 19 mei 2022 om 09:51

Kristijan Koren is amper een jaartje jonger dan Mark Cavendish. Bij Bahrain waren ze zowaar bijna ploegmaats (Koren reed er in 2019, Cav in 2020).

Scott Sunderland 19 mei 2022 om 11:01

Ik las dat Lance Armstrong ervan overtuigd is dat Cavendish in feite al akkoord is met Bora…

“Volgens Lance Armstrong is alles al in kannen en kruiken voor Mark Cavendish bij een nieuwe ploeg. Hij zou aan de slag kunnen bij BORA-Hansgrohe.

“Cavendish is ook waardevolle naast de fiets. Voor altijd. En dat wil zo’n merk natuurlijk hebben. Bovendien blijft Specialized, in tegenstelling tot andere constructeurs, achter hun renners staan”, zegt Armstrong in zijn podcast The Move.

Specialized is ook aan de slag bij BORA-Hansgrohe en zo zou de link zeer snel gemaakt.”

de adelaar 19 mei 2022 om 11:28

Dus Bennet is exit?

Scott Sunderland 19 mei 2022 om 16:42

Twee topsprinters kan prima toch voor een WT ploeg ?

williams 19 mei 2022 om 11:20

Bora heeft ervaring met renners die vooral interessant zijn naast de fiets

Mystieke_Monnik 19 mei 2022 om 13:03

Heeft Trek ook nog wel eens last van gehad (Contador, Nibali).

Beer 19 mei 2022 om 11:35

Alles voor het record-toureeges, dus ik vermoed dat hij naar een team gaat met Tour-garanties.

Kopinkas 19 mei 2022 om 14:53

Cav wil stiekem in schoonheid afsluiten op de Stelvio in 2025 vermoed ik…

Volg hier

Headlines

Materiaalzone