Marianne Vos slaat opnieuw toe in Ladies Tour of Norway

zaterdag 24 augustus 2019 om 18:59
Marianne Vos slaat opnieuw toe in Ladies Tour of Norway

Marianne Vos heeft opnieuw gewonnen in de Ladies Tour of Norway. De Brabantse van CCC-Liv was in Halden Coryn Rivera, met wie zij in de slotfase van de wedstrijd was weggereden, te snel af.

Lang gebeurde er weinig in Noorwegen. Shannon Malseed reed geruime tijd alleen vooruit, terwijl er in het peloton rustig aan werd gedaan. Het venijn van de derde etappe zat hem immers in de staart.

De Australische Malseed reed een voorsprong van zes minuten bij elkaar,  maar toen er eenmaal werd gereden in het peloton, verdween haar voorsprong als sneeuw voor de zon. Met nog twaalf kilometer te gaan werd zij ingerekend, waarna de finale begon.

Leah Kirchmann maakte het tempo op de voorlaatste beklimming, waarna Vos haar aanval plaatste. Alleen Rivera was in staat de Nederlandse te volgen, waarna de twee samen op de streep af reden. Achter hen vormde zich een groepje achtervolgers met daarbij Katarzyna Niewiadoma, maar zij konden de aansluiting niet meer maken.

In Halden bleek Vos vervolgens superieur te zijn aan Rivera. De Nederlandse breidde daardoor haar voorsprong in het klassement opnieuw uit.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Franco Ballerini 24 augustus 2019 om 19:01

Wat een geweldenaar!

SnellePelle 24 augustus 2019 om 19:07

Bizar!!
Wat een parel voor de vaderlandse sport. Een prachtvrouw met leeuwinnenhart.

Dat doet mij denken:
Tijd voor een vrouwenploeg bij TJV!
Want daar moeten alle Nederlandse toppers rijden.

Van Vleuten, van der Breggen allemaal.

Peter Lippens 24 augustus 2019 om 19:32

lijkt me geen goede zaak, Nederland domineert nu al het vrouwenwielrennen en als je al die toppers nog in één ploeg gaat zetten is er helemaal geen bal meer aan

SnellePelle 24 augustus 2019 om 21:11

Was ook cynisch bedoelt.

Baik-Baik 24 augustus 2019 om 19:46

Schitterende finale. Wat gun ik haar de wereldtitel zeg.

fietsvriend 24 augustus 2019 om 19:49

Topfavoriet?

kleomantre 24 augustus 2019 om 21:39

Van vleuten zou nog meer op zn plaats zijn. Heeft 2x een prijs die te pakken was op zeer vervelende wijze aan Vd Breggen moeten laten.

maklukzat 24 augustus 2019 om 23:25

Hoezo vervelende wijze ? Hier doe je Van der Breggen tekort mee. Van Vleuten moet gewoon op haar fiets blijven zitten. Ook dat is onderdeel van het wielrennen.

KnightBiker 24 augustus 2019 om 21:40

Fantastische finish, die van gister was zo mogelijk nog spannender, wat een genot om naar te kijken, Vos is Het vrouwelijke equivalent van Roger Federer: sierlijk, Het ziet er altijd soepel uit, zelfs bij volle inspanning, neemt altijd Het initiatief en er zit altijd nog een dodelijke versnelling in.

Vos voor Het WK: ze is er mee bezig!

Amsterdam2028 26 augustus 2019 om 09:12

Mooie vergelijking … die zag ik niet aankomen. ;-)

Olly 24 augustus 2019 om 22:55

Vos te vroeg in vorm? Ik hoop maar van niet, ze heeft de hoogste gunfactor bij mij.

Pol 25 augustus 2019 om 08:32

De allerbeste sportvrouw in de Nederlandse sport geschiedenis.Vele malen beter dan die schaatsers en hardloopsters die sportvrouw van het jaar worden. Er is niet een sportvrouw in Nederland met zo een palmares.

Headlines

Materiaalzone

Populair