Management Cian Uijtdebroeks mengt zich in transfer naar Jumbo-Visma: “Juridische procedures gestart”
foto: Cor Vos
zaterdag 9 december 2023 om 19:52

Management Cian Uijtdebroeks mengt zich in transfer naar Jumbo-Visma: “Juridische procedures gestart”

Het management van Cian Uijtdebroeks geeft aan dat zijn contract bij BORA-hansgrohe wel degelijk is beëindigd. Daarnaast geven ze aan dat juridische procedures zijn opgestart en dat ook de UCI op hoogte is gebracht van de situatie. Uijtdebroeks heeft de reactie van zijn management ook zelf gedeeld op zijn sociale media.

“De overeenkomst tussen Cian Uijtdebroeks en BORA-hansgrohe is beëindigd op 1 december 2023. Juridische procedures zijn opgestart door Cian en de UCI is op hoogte gebracht van het stopzetten van het contract. Cian heeft vertrouwen over de uitkomst van de lopende procedure en zal op dit moment geen commentaar leveren. Natuurlijk is Cian enthousiast en kijkt hij uit naar zijn samenwerking met Visma | Lease a Bike”, klinkt het.

Het management van Uijtdebroeks voelt zich genoodzaakt om te reageren nadat BORA-hansgrohe het nieuws ontkende dat de Belgische klimmer volgend seizoen zal uitkomen voor Visma | Lease a Bike. “Cian is en zal een lid van BORA-hansgrohe blijven in het volgende seizoen. Hij is contractueel verbonden aan ons tot 31 december 2024”, bracht de Duitse ploeg naar buiten.

RIDE Magazine
WielerFlits Podcast
58 Reacties
Sorteer op:
9 december 2023 19:54
Wel apart dat ik een hetze die nog maar 3 uur geleden is gestart, nu al kotsbeu ben.
    9 december 2023 20:31
    Nou dit soort dingen zijn beter dan de kansberekening berichten van Cav. De komst van deze renner zag Jules de Korte zelfs nog aankomen. Het was alleen wachten op tijdstip.
9 december 2023 19:54
Er is dus een procedure opgestart, die nog steeds loopt. Dan lijkt het me niet geheel netjes van het management van Uijtdebroeks om richting Jumbo en de pers te gaan verklaren dat het contract al is beëindigd. Het lijkt me logisch dat "initiated" niet hetzelfde is als "completed".
    9 december 2023 19:56
    Dat het contract is beëindigd en dat er procedures tegen Bora lopen zijn 2 verschillende dingen. Het is niet zo dat er nog juridische procedures lopen om het contract te kunnen beëindigen, dat is namelijk ook helemaal niet nodig om je contract te beëindigen. Zo staat het ook min-of-meer in dit statement.
    9 december 2023 19:59
    Het lijkt erop dat team-Uijtdebroeks het contract eenzijdig heeft opgezegd en dat de procedures, inclusief de toestemming van de UCI, nog niet afgerond zijn. Het zal uiteindelijk wel rondkomen, maar het nieuws van vandaag was ietwat voorbarig.
    9 december 2023 20:07
    Wellicht wou JV het vandaag al aankondigen aangezien Cian morgen met ze op stage gaat naar Spanje? Als ze vandaag niks zouden communiceren, dan zou er morgen een foto van Cian die aan het trainen is met JV op het internet komen en zouden er nog meer vragen komen.
    9 december 2023 22:53
    @MaGarin
    Een contract kan voortijdig beëindigd worden, maar daar komen natuurlijk wel procedures bij kijken.
    Ik weet niet wat er in het contract van Uijtdebroeks stond als voorwaarde, maar je kan niet zomaar op 1 december zeggen dat je op 1 december weg bent. Daar staan meestal opzegtermijnen en/of -vergoedingen tegenover.
    9 december 2023 23:12
    Heel simpel is het: Cian neemt ontslag op staande voet vanwege dringende redenen (spoedeisend belang; zie Van Aert zaak, welke overigens nog steeds loopt). De redenen worden dan door de rechter beoordeeld of er vervolgens sprake is van een rechtsgeldige contractbeeindiging.

    Ook, indien daarvan sprake is, kan hij zich mss beroepen op een contractclausule ingeval hij zich sportief kan verbeteren. Dan moet hij het contract opzeggen tegen wellicht een bepaalde opzeggingstermijn.

    Of er is evt sprake van een vertrek met wederzijds goedvinden, maar over de afkoopsom is men het bijvoorbeeld niet eens.

    Eenzijdige opzegging van een contract, zonder dat er rechtsgeldige redenen zijn, is niet mogelijk indien een contract voor bepaalde tijd is overeengekomen.


    Evt kan hij de rechter nog verzoeken om het contract te ontbinden vanwege bijvoorbeeld wanprestatie door Bora in de zin van het niet nakomen van de uit het contract voortvloeiende verplichtingen (bepaalde toezeggingen tav materiaal of eigen kansen rijden..)

    Pacta sunt servanda,... een ovk dient in principe te worden nagekomen.
    10 december 2023 10:14
    In Nederland...

    Ik heb geen idee onder welke vlag die contracten getekend zijn, maar dat kan nog wel eens een verschil maken.
    10 december 2023 11:52
    Cian is een Belgische renner bij een Duitse ploeg, dus er zit sowieso een flinke dosis EU-regels tussen.

    Daarnaast toch wel erg nieuwsgierig hoeveel de UCI hierover te zeggen heeft. De invloed van sportbonden, tenzij ze zelf werkgever zijn, is doorgaans een stuk kleiner in dit soort arbeidskwesties dan ze zelf laten uitschijnen.
9 december 2023 19:57
Zoals verwacht. Er zal heus wel iets zijn waarop deze zaakwaarnemers zich beroepen en Jumbo Visma ziet dat, net zoals destijds met Van Aert, als een overtuigend verhaal. Maar zelf zijn ze, wederom net zoals destijds met Van Aert, geen partij in de afhandeling van dat contract. Dus niet aan hun om contact met Bora te zoeken. Hebben ze destijds met Nuyens ook niet gedaan.
    9 december 2023 20:00
    Het lijkt er vooral op dat het management van Uijtdebroeks ietwat voorbarig is geweest, in plaats van netjes de afgeronde procedures af te wachten. Bora kan juridisch gezien dan ook niets anders doen dat hier tegenin aan, om de eigen juridische belangen niet te schaden.
    9 december 2023 20:03
    A&J All Sports is één van de grootste managementbureau's in het wielrennen. O.a. Pogacar, Bastianelli, Ciccone, Nibali, Bilbao, Girmay en nog vele andere zitten daar. Het lijkt me héél sterk dat zowel zij als de juridische mensen van Jumbo allemaal fout zitten in deze zaak en niet weten wat ze aan het doen zijn.
    9 december 2023 20:11
    Op het moment dat een renner zich beroept op een verstoorde arbeidsrelatie, is een voortzetting daarvan feitelijk natuurlijk geen optie meer. Dan komt het alleen nog maar neer op de financiële afhandeling.

    Nu kan die afhandeling natuurlijk best nadelig uitpakken voor Uijtdebroeks, maar de hoogte van een eventueel te betalen bedrag is altijd gerelateerd aan zijn huidige salaris en dat zal bij een eerste profcontract niet al te hoog zijn. Zelfs bij een nadelig oordeel, kost het hem hooguit een paar maanden van zijn nieuwe ongetwijfeld veel hogere Visma salaris.

    Kortom niets dat deze transfer nog in de weg staat.
    9 december 2023 20:17
    @Oblomov
    Precies, Bora heeft eigenlijk geen poot om op te staan, De enige vraag is hoe veel centjes ze nog gaan innen van Uijtdebroeks.

    Daarbij, Jumbo gaat over een paar dagen op trainingskamp en Cian zal daar uiteraard gewoon bij zijn. Wat wil Bora gaan doen dan? Ik gok dat we binnen afzienbare tijd een berichtje zien in de trant van 'Met tegenzin kunnen wij bevestigen dat Cian Uijtdebroeks zijn contract heeft ontbonden en geen renner meer is van Bora-Hansgrohe' oid. Ze zullen enkel nog proberen de maximale hoeveelheid geld eruit te slepen, want meer kunnen ze niet doen.
    9 december 2023 20:21
    Zou me verbazen indien gewilde jonkies als Ayuso of Uijtdebroeks niet meteen beginnen met relatief dikke contracten, of het nu hun eerste contract is of niet.

    Alles wat tegenwoordig debuteert, presteert meteen op hoog niveau, die krijg je alleen in je ploeg als je vanaf het begin met veel geld gooit.
    9 december 2023 20:35
    Geen idee hoe het juridisch zit. En eerlijk gezegd ook geen idee hoe groot het contract van Cian is. Als dat in zijn juniorentijd nog is afgesloten, dan zal het geen miljoenencontract zijn.

    En dan ineens is daar TJV. Met de mogelijkheid tot een beter contract. Combineer dat met wat ovrede over Vlasov, en je wilt weg. Het liefst zo snel mogelijk.

    Wie weet heeft Bora er wel meer aan om een renner tegen zijn zin in te houden, dan om hem te laten rijden voor de concurrent. Zeker als het voor een beperkt maandsalaris is.

    Ik ben benieuwd; tot op heden vooral verliezers in dit drama in 13 delen.
    9 december 2023 22:42
    @Gebruikersnaam

    Maar relatief dik zal natuurlijk niets zijn vergeleken bij wat hij nu kan krijgen met een top10 in een grote ronde op zijn naam. Dat verschil zal dermate groot zijn dat je een afkoopsom op basis van je huidige salaris best kunt riskeren. Het zou wat anders zijn als iemand als Roglic dat risico had moeten nemen.
    10 december 2023 01:42
    @MaGarin: het stukje 'Cian is confident about the outcome of the pending procedure', nota bene van zijn eigen management, maakt volkomen duidelijk dat de procedure nog niet is afgerond. Dat betekent niet dat het niet gaat lukken en misschien staan ze onder tijdsdruk door een Visma trainingskamp, maar daar hoeft team-Bora geen rekening mee te houden. Sterker nog, als ze dit niet keihard ontkennen, verzwakt het hun juridische positie.
10 december 2023 08:50
Het klinkt zo makkelijk en correct: Cian zegt zijn overeenkomst op, wordt vrij renner en TJV contracteert dit toptalent.
Maar er lijkt meer aan de hand. Zelf komen vooral de volgende vragen bij mij op:
1) Hoe lang flirten Cian en TJV al met elkaar?
2) Op welk moment dacht Cian, mijn verre toekomst ligt niet bij Bora maar bij TJV?
3) En op welk moment concludeerde Cian: waarom wachten tot 2025 en niet al in 2024 bij de NL formatie starten?
4) Ontstond er na de zomer een conflict tussen Cian en Bora, of werd er door Cian een conflict gezocht in een poging het 3e punt juridisch af te gaan dwingen?
5) Is de 'summiere steun' die Bora aan Cian bood m.b.t. het verbeteren van zijn tijdrit een legitieme reden om een contract eenzijdig vroegtijdig te beëindigen?
6) Wanneer je op 1 december je contract eenzijdig opzegt, normaal gesproken met 1 maand termijn, mag je dan een ruime week later op trainingskamp gaan met de nieuwe ploeg, of moet dat sowieso wachten tot na 1 januari?
7) Er wordt in de reacties gesproken over een afkoopsom van 1 jaarsalaris dat Cian zelf zou moeten ophoesten. Volgens mij is dat een juridisch startpunt, maar geen juridisch eindpunt. Welke bedrag is juridisch kloppend en wil Cian dat wel betalen?
8) Om tussentijds van team te veranderen is er vanuit drie kampen een handtekening nodig: de renner zelf, de oude ploeg en de nieuwe ploeg. Dat is hier duidelijk niet het geval, welke consequenties heeft dat voor de UCI, voor het startrecht en ook voor de uiteindelijke afkoopsom?
9) Het zal hem vast niet interesseren, maar ik vind er niets sympathieks aan om op deze wijze een vertrek af te dwingen, wat vinden jullie?
10) Komt er een vervolgartikel Wielerflits, waarin jullie op dit soort vragen (er zijn er meer) antwoord geven vanuit verschillende zienswijzen (dus juridische kijk, sportieve blik, imago van TJV, etc.)?
    10 december 2023 08:59
    Huh?
    10 december 2023 10:03
    @Panache volgens mij zat elke topploeg achter Uijtebroeks aan. Dit geldt voor elke topper. De opmerking flirten met JV, kun je ook op andere ploegen betrekken. Hij heeft alleen uiteindelijk voor JV gekozen. Net zoals elke topploeg achter Roglic en Evenepoel aanzaten en nu ook al achter Kuss en Skjelmose aanzitten. Dit flirten is gewoon part of the game. Volledig onzin om hiervoor naar JV te wijzen. De ploegen hebben exact hetzelfde gedaan bij Roglic wat door iedereen werd toegejuicht
    10 december 2023 10:19
    Beste Cycling. De case Roglic was totaal anders, want daar tekenden drie partijen (oude ploeg, nieuwe ploeg én renner) een overeenkomst waar ze alledrie achter stonden. Bij Cian nu is dat niet het geval, dus is er een andere situatie. Is het vergezocht om de vraag te stellen of een eventueel voorcontract met startdatum 2025, in de loop van de herfst verandert is richting het afdwingen van een versnelde transfer? Zo’n voorcontract is helemaal niets mis mee, maar met die andere plausibele optie uiteraard wel. Volgens mij zit jij vast in het frame van terechte onvrede, een beëindiging van de overeenkomst en als vrij renner gaan en staan waar je wil. Ik ga een stap terug en stel vragen of we hier niet getuige zijn van een hoop theater met Bora als de gebeten hond.
    10 december 2023 11:35
    Ook ik sluit niet uit wat Panache suggereert.

    Wie weet heeft Cian wel een "Tadic-je" gedaan. Zelf onvrede creeren, opzoeken en uiten om op die manier een transfer te bewerkstelligen, waar je financieel een stuk beter van wordt. Ik kan namelijk de houding van Cian aan het begin van dit seizoen niet rijmen met hetgeen er nu gaande is.

    Is er al een voorcontract voor 2025 met TJV? Ik sluit het ook niet uit.
    Zit er een op geld beluste manager tussen? Ook dat zou prima kunnen.
    Wil Cian sneller meer hebben, en heeft hij daarom spijt van een handtekening die hij ooit met zijn volle verstand heeft gezet? Waarschijnlijk wel.

    Mijn sympathie ligt slecht zelden bij renners (of sporters in algemene zin) die op deze manier onder een contract uit willen komen.

    Nu heeft Cian natuurlijk mooie resultaten geleverd, die misschien een beter contract zouden verdienen. Maar stel dat Cian NIET geleverd had, door een stagnerende ontwikkeling of blessures. Dan had hij toch ook niet gewild dat Bora ineens zei van: "we gaan je contract beeindigen of verlagen".

    Ik ben dus heel benieuwd naar de ECHTE reden, en ik hoop dat de WF-redactie daar heel binnenkort gaat achterkomen.
9 december 2023 20:50
Cian op 24/11: “Ik heb een contract voor 2024 bij Bora en voor de rest is er momenteel niets anders aan de orde. Voor 2025 laat ik alles open.” Niet netjes om zo te liegen hoor. Voor een renner die zich wil ontwikkelen als groteronderenner kan je natuurlijk nergens beter zitten dan bij Visma. Toch vind ik het verrassend dat hij nu al de stap zet, met alle contractperikelen die erbij komen. Hij is 20 jaar en in 2025 was hij gewoon vrij op de markt. Is 1 jaartje nog bij Bora rijden zo vreselijk? Er zal wel meer aan de hand zijn binnen de ploeg dan enkel de akkefietjes met Vlasov en tijdens de Chrono des Nations.
9 december 2023 20:03
Ach, moet nog 21 jaar worden en hij en zijn management zetten zich zo neer....
Jammer, maar in allerlei opzichten kost dit gedrag meer dan het opbrengt.
    9 december 2023 20:06
    Van Aert heeft natuurlijk hetzelfde gedaan jaren terug, niemand die er nog wat om geeft nu. (behalve Nuyens)
    10 december 2023 10:02
    @Steven_E ik blijf het wel storend vinden hoe geld gedreven Van Aert af en toe openlijk is, denk aan zijn NFT’s, zijn eigen Red Bull helm en gezever over contract vanuit zijn management. Iets wat-ie misschien doet of deed om de afkoopsom richting Nuyens niet ‘uit eigen zak’ te hoeven betalen.
10 december 2023 10:56
De geforceerde breuk met Bora lijkt voor 100% vanuit het kamp Cian te komen. Toch is het een groot verlies voor het wielrennen dat de ploegen er onderling niet uit zijn gekomen, zonder een slepende rechtszaak met dure advocaten e.d.. Zeker in het licht dat Bora een paar maanden geleden een forse 3 miljoen aan JV heeft betaald voor Roglic. Ik vraag me ook sterk af of er eerst onderling overleg tussen deze ploegen heeft plaatsgevonden, of dat JV Cian eenzijdig heeft gecontracteerd.
    10 december 2023 11:19
    Ik gok zomaar dat er ook een waardeverschil in het contract zat tussen Roglic en CU. Maw, beide hadden nog een contract voor een jaar. Daarmee is Europees gezien de benodigde schadevergoeding mocht de renner het contract opzeggen, ongeveer gelijk aan een jaar salaris. Dat zal bij Roglic gerust een factor 4-6 hoger zijn geweest. Als je naar die verhouding kijkt (die ik gok), zal Cian tussen de 600k en de 1M op tafel moeten leggen om onder zijn contract uit te moeten komen. Bij Roglic is die waarde veel hoger geweest, waardoor onderhandelen ook echt zin had voor Bora. En misschien heeft Roglic ook zelf wel gezegd dat hij alleen wil overstappen als alle partijen het eens zijn en is er iets gebeurd waardoor Cian perse weg wilde. We weten het niet. Feit is dat een contract opgezegd kan worden (had Roglic ook kunnen doen) en dat het dan in beide gevallen ongeveer een jaarsalaris had gekost aan vergoeding.
    10 december 2023 11:46
    Beste YogiBear, je hebt inmiddels al een stuk of tien berichten geplaatst met de strekking dat het juridisch gewoon mag om een contract voor bepaalde tijd eenzijdig op te zeggen en dat een jaarsalaris min of meer volstaat. Volgens mij ga je véél te kort door de bocht. In vrijwel alle professionele sportcontracten worden bepalingen opgenomen over beëindiging wegens ernstige overtredingen, gezondheidsproblemen of andere uitzonderlijke omstandigheden. Als een atleet een contract wil beëindigen, moet hij/zij vaak aantonen dat er sprake is van een geldige reden volgens de voorwaarden van het contract en dus niet gewoon een schriftelijke opzegging en standaard vergoeding als pleister op de wonde, Samenvattend: terwijl algemene arbeidswetgeving in de EU van toepassing kan zijn, zijn de specifieke voorwaarden met betrekking tot sportcontracten afhankelijk van de contractuele overeenkomst zelf en de regels van relevante sportorganisaties. Het bedrag dat een sporter moet betalen om een nog lopend contract te beëindigen, staat meestal vermeld in de beëindigingsclausules van het contract zelf. We zien momenteel de werkelijkheid (Bora is het niet eens met de gang van zaken) dus kunnen we gerust aannemen dat er geen sprake is van een juiste beëindiging (of laten we het anders formuleren: volgens Bora mag het contract niet op deze wijze ontbonden worden). Dit kan nog alle kanten op.
    10 december 2023 16:47
    @Panache Er bestaat niet zoiets als specifieke regelgeving voor sportcontracten die beperkend kan zijn voor de rechten van de werknemer. Dat willen bonden je graag doen geloven, maar het is er niet. Er kunnen echter best voorwaarden zijn die werknemer en werkgever in wederzijdse overeenstemming in het contract hebben opgenomen. Dat weten we alleen niet.
9 december 2023 20:55
Een contract voor bepaalde tijd dien je uit. Daar heb je tenslotte voor getekend. En als het dan niet naar het zinnetje gaat en je kunt ergens anders meer cashen beroep je je gewoon op een verstoorde arbeidsrelatie. Beetje minnetjes vind ik het.
    9 december 2023 21:00
    Godzijdank werkt het niet zo en kan je als werknemer een contract voor bepaalde tijd ook gewoon voortijdig beëindigen. Zou een behoorlijke enge en slechte zaak zijn als dat niet zou kunnen..

    Stel je voor dat je doodongelukkig bent op je saaie kantoorbaantje maar nog verplicht een jaar moet blijven omdat je nou eenmaal een contract hebt tot eind 2024. Brr, klinkt als een hele enge dystopie.
    9 december 2023 23:19
    Bij een contract tussen twee partijen moeten beide partijen toch echt akkoord zijn met eenzijdige opzegging van dat contract.

    Het statement van Bora betekent dat Bora nog niet akkoord is.

    Daarmee is Cian niet vrij om te gaan en staan waar hij wil.

    Hij mag natuurlijk best met TJV mee op stage, maar dan wel in zijn Bora outfit en op een Specialized fiets. Anders riskeert hij een nog hogere afkoopsom...
10 december 2023 08:46
Die rijdt komend seizoen niet voor BORA, de reactie van die ploeg is puur voor de centjes. Maar Plugge opereert met zijn transfers zo langzamerhand als in de voetbalwereld gebruikelijk is.
    10 december 2023 12:00
    In het voetbal is het gebruikelijk dat een afkoopsom wordt betaald bij een doorlopend contract en dat contracten niet zomaar éénzijdig kunnen worden ontbonden. Waarom kan dit in het wielrennen wel? Of moet dit dan in de contractvoorwaarden zijn opgenomen?
9 december 2023 21:00
Het zoveelste kapsones kereltje... nog niet droog achter de oren maar al volop met contractbreuk bezig. De sport gaat kapot door dit soort figuren en alle managementbureaus die overal die extra Euro uit willen knijpen.
    10 december 2023 00:41
    Je kent niet eens de Inns en outs van dit hele verhaal. Je kent het contract van hem niet en toch weet je, gegeven je mening, al hoe het zit. Vind ik knap.
10 december 2023 12:17
In alle bespiegelingen over de inhoud van het contract van CU bij BH heb ik nog nergens de mogelijkheid gelezen dat dat contract van 4 jaar 1 optiejaar bevat en dat op uiterlijk 1 december 2023 beide partijen of een van beide partijen moet laten weten of ze die optie lichten. Ik vind het iets te toevallig dat CU uitgerekend op 1/12 zijn contract opzegt. Dus: of hij (en zijn adviseurs) weet precies wat hij doet en heeft BH geen poot om op te staan of hij is te dom om te poepen. Dat laatste geloof ik eerlijk gezegd niet zo.
9 december 2023 20:07
Jammer dat het tot juridische procedures moet komen. BORA wilde CA blijkbaar niet laten gaan. Onverstandig. Een renner die weg wil gaat je niet veel meer brengen. Dat hadden ze bij TJV beter in de gaten.
    9 december 2023 20:11
    Uijtdebroeks behouden zal waarschijnlijk het doel niet meer zijn, zal wel over het verkrijgen van meer geld gaan
    9 december 2023 20:54
    Een contract is een contract. Dat is in vrije wil tussen 2 partijen afgesloten. Het feit dat een van de partijen zich om welke reden niet meer prettig voelt bij de deal wil niet zeggen dat er geen geldig contract ligt.
    Nu wil de renner weg, waarschijnlijk omdat hij elders meer krijgt (al dan niet financieel). Maar draai het eens om: de renner haalt niet het verwachte niveau, dan kan de ploeg ook niet zomaar een jaar eerder van de renner af!
    10 december 2023 09:13
    Dat kan dus de ploeg wel. Als ze gewoon de wettelijke vergoeding danwel de contractuele opzegvergoeding betalen. Pas als ze minderwillen betalen zullen ze naar de rechter moeten.
10 december 2023 07:29
Roglic kreeg wel alle ruimte van TJV om voortijdig weg te gaan naar Bora.. En Cian wordt nog even vakkundig uitgeknepen door Bora.
Wat een verschil in mentaliteit tussen beide teams..
    10 december 2023 11:12
    Wat een eenzijdige benadering zeg. Bora betaalt 3M euro voor Roglic en Cian mag gratis andersom verkassen?
9 december 2023 19:54
Doet me ergens misschien nog wel het meest denken aan de Piastri-soap in de F1. Toen waren er ook 2 ploegen die riepen dat een coureur volgend seizoen voor hun zou rijden. En uiteindelijk maakte de coureur 'gewoon' zijn gewenste transfer en ging de oorspronkelijke ploeg flink nat. Zal nu wel hetzelfde gaan.

Quote:
Cian is and will remain a member of BORA - hansgrohe, also in the coming 2024 season. He is contractually bound with us until 31 December 2024.

Daarbij vind ik het statement van Bora maar raar. Als je echt wil gaan mierenneuken klopt het ook niet eens. Je bent als werknemer geen slaaf en niet verplicht een contract tot de einddatum uit te dienen. Je kan ten alle tijde zelf je contract opzeggen, alleen de vraag is tegen welke voorwaarden en prijs.
    9 december 2023 20:05
    Alleen had Piastri geen lopend contract bij een bepaalde ploeg. Het was enkel zo dat 1 team riep dat ie daar aan de slag zou gaan, zonder dat ie al had getekend.
    9 december 2023 20:34
    ik zie het meer als een WVA soap die toen naar Jumbo vertrok. Dat getouwtrek / rechtszaken loopt trouwens nog steeds. Dit terzijde.
    10 december 2023 01:45
    Het statement van Bora is uit juridisch oogpunt volkomen legitiem. Ieder ander statement zou de positie van deze ploeg verzwakken, wat een lagere afkoopsom van het contract betekent. Aangezien het hier om een eenzijdige contractverbreking gaat, is het niet aan de ploeg om cadeautjes uit te delen.
    10 december 2023 11:35
    Ik vind de vergelijking met slaaf echt onjuist. Met het aangaan van een arbeidsovereenkomst gaan beide partijen rechten en plichten aan. Bijvoorbeeld met een opzegtermijn, of een tijdelijk contract dat van rechtswege afloopt. Dus je bent wel degelijk verplicht een contract uit te dienen. Wil je dat niet, dan ga je naar de rechter. Maar in de meeste arbeidscontracten staat niet een clausule met voorwaarden voor voortijdige beëindiging. Een slaaf daarentegen is nooit een contract aangegaan.
9 december 2023 22:03
Ik ben echt benieuwd wat nu die haar in de boter is bij Bora / Cian.

Vlasov?
Het slechte materiaal?
De komst van Roglic?
Niet nagenomen afspraken?

Of het "juniorencontract" wat Cian nu kan upgraden tot een veel lucratievere deal met TJV?
    10 december 2023 10:18
    Of onder dat bescheiden voorkomen schuilt toch een primadonneke.

    Qua TT snap ik dan wel dat je naar Visma wil. Een onderdeel waar hard werk aan is nog los van de materiaalkwestie.

    Vind het alleen wat zwak ogen zo. Krijgt als 20-jarige een goede, hardere, les mee van Vlasov en vlucht dan maar. Lijkt me op voorhand niet dat ze ‘m niet blieven bij BORA gezien waar ze ‘m allemaal ingezet hebben en wat-ie liet zien. Mocht het al zijn dat hij volgend seizoen niet vast een rond mocht aanstippen voor eigen kans dan lijkt me een jaartje 1 ronde mee in het zog van Roglic geen straf voor zijn leeftijd. Vingegaard reed ook in de trein van Roglic en die was al ouder.
    10 december 2023 11:39
    Kleo, ik sluit dat inderdaad niet uit.

    Het is toch wel verdacht dat iemand die aan het begin van het seizoen nog spreekt over "groeien in de luwte" na een goed seizoen ineens dit gedrag vertoont. Als het enkel Vlasov is, dan heb je inderdaad als 20 jarig broekie wel heel veel noten op je zang.

    Tot het moment dat er een ECHTE reden boven komt, ben ik toch eventjes "fan-af".
9 december 2023 20:32
Nee, nu niet meer. BORA had voor de sjieke route moeten kiezen. Nu is het daarvoor te laat.
    9 december 2023 23:20
    Waarom is Bora de boosdoener?
    9 december 2023 23:49
    Omdat wij bijenjasjes dragen
    10 december 2023 09:01
    Harde kern Lease a bike

Reacties zijn gesloten.