Mads Pedersen rijdt Bredene Koksijde Classic, niet Milaan-San Remo

donderdag 18 maart 2021 om 11:32
Mads Pedersen rijdt Bredene Koksijde Classic, niet Milaan-San Remo

foto: Cor Vos

Geen Mads Pedersen in Milaan-San Remo dit weekend. De wereldkampioen van Harrogate is door zijn ploeg Trek-Segafredo van de Italiaanse startlijst gehaald en aan de deelnemerslijst van Bredene Koksijde Classic toegevoegd. In Milaan-San Remo rekent de ploeg op Vincenzo Nibali en Jasper Stuyven.

Voor aanvang van dit seizoen was het plan van Pedersen om na Parijs-Nice door te stoten in Milaan-San Remo. Op de eerste voorlopige startlijst ontbrak de rappe Deen al in de ploeg van Trek-Segafredo, en nu is duidelijk waarom. Pedersen wordt vrijdag uitgespeeld in de semi-klassieker Bredene Koksijde Classic.

De 25-jarige klassiekerkopman voegt zich in België bij een deel van de ploeg die woensdag ook Nokere Koerse reed. Edward Theuns werd er dertiende, maar juist hij ontbreekt vrijdag. Met de Italiaan Matteo Moschetti heeft Trek-Segafredo nog een rappe man in de gelederen voor de sprintkoers die Bredene Koksijde Classic is.

Pedersen, winnaar van Kuurne-Brussel-Kuurne, krijgt verder steun van Koen de Kort, Alexander Kamp, Alex Kirsch en Emils Liepins.

Selectie Trek-Segafredo voor Bredene Koksijde Classic 2021 (19 maart)
flag-dk Alexander Kamp
flag-lu Alex Kirsch
flag-nl Koen de Kort
flag-lv Emils Liepins
flag-it Matteo Moschetti
flag-dk Mads Pedersen

Selectie Trek-Segafredo voor Milaan-San Remo 2021 (20 maart)
flag-it Nicola Conci
flag-it Jacopo Mosca
flag-ie Ryan Mullen
flag-it Vincenzo Nibali
flag-us Quinn Simmons
flag-lv Toms Skujins
flag-be Jasper Stuyven

Dit artikel delen:

16 Reacties

KimJungPoels 18 maart 2021 om 11:42

Opvallend, aangezien ik hem ook echt wel een kanshebber vond voor San Remo. Maar hij was schijnbaar al liever in België om zich voor te kunnen bereiden op de klassiekers.

Arry1337 18 maart 2021 om 12:15

Mads is gewoon helemaal niet in vorm. Hij wint KBK puur omdat hij door anderen werd teruggebracht en lange tijd niets heeft hoeven doen met Stuyven in de groep ervoor. Stuyven deed niets omdat Pedersen erachter zat. Elke keer als het aan Mads was kwam hij tekort afgelopen weken. Kijk bijvoorbeeld de sprints maar eens terug in Parijs Nice. Hij mag hopen dat hij niets onder de leden heeft, en nog verbeterd naar de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix toe anders wordt het weinig ben ik bang.

KimJungPoels 18 maart 2021 om 12:51

Mads is zelden heel goed in het begin van het seizoen. Heeft koerskilometers nodig om in vorm te komen en is dit seizoen eerder sterker begonnen dan normaal dan minder goed.

Nu denk ik sowieso dat hij niet mee gaat kunnen in de E3 en RVV omdat hij op de hellingen echt veel minder is dan de toppers. Al kan het mee zitten voor hem als het slecht weer is. Roubaix zie ik hem dan wel weer als heel gevaarlijk. Zeker als Simmons en Stuyven lang bij hem kunnen blijven.

Maar San Remo vind ik juist wel een koers die bij hem past. Daar is het eigenlijk maar 1 helling overleven en dat kan hij denk ik wel prima.

molovin 18 maart 2021 om 11:45

Snap ik eigenlijk wel, deze koers kan hij aan zijn groeiende palmares toevoegen, waar hij naar mijn mening in MSR te kort komt om mee te komen of het daarna in de sprint af te maken.

Murcia 18 maart 2021 om 11:45

Mads is een hele slimme kerel, hij rijdt graag het Vlaamse werk en heeft veel kans in deze koers. MSR kan hij nog vaak genoeg rijden.

lo squalo dello Stretto 18 maart 2021 om 12:30

Gebrek aan ambitie. Waarom start Edward Theuns niet trouwens? Die is toch gewoon in België?

harryjohan71 18 maart 2021 om 17:42

Gisteren reed hij in Nokere Koersen. Hij heeft het eventjes geprobeerd, maar maakte geen sterke indruk.

de nieuweMerckx 18 maart 2021 om 13:27

Vreemde keuze, maar goed, is echt wel niks meer dan een kermiscoureur. Daarom juist is Milaan-Sanremo perfect voor hem.

Geraint 18 maart 2021 om 18:32

Pedersen een kermiscoureur? Hier een tijd niet meer meegelezen en ik weet direct weer waarom. Ik zou zeggen, bekijk het WK in Harrogate nog eens. Vast wel op YouTube te vinden.

Romāns Vainšteins 18 maart 2021 om 13:31

Ik vind het wel jammer maar ga er van uit dat er een goede gedachte achter zit. MSR staat dit jaar wel echt ‘op springen’ qua coureurs in goede vorm en wie weet vind hij het fijner om in Vlaanderen zich op het Vlaamse voor te bereiden, een serieuze zaak te maken van zijn titel een GW verdedigen en lekker als outsider RvV en PR aan te vangen.

Frank V 18 maart 2021 om 15:12

Dit lijkt me een vergissing.

Groningen 18 maart 2021 om 15:44

Toch verrassend. MSR winnen zou heel lastig zijn, maar Pedersen is typisch zo’n renner die je 300 km niet ziet, om vervolgens de sprint van een klein groepje te winnen.

Sven.99 18 maart 2021 om 17:02

Aan de ene kant verassend maar aan de andere kant zie je Pedersen ook niet gauw een Flip, Poga of VdPoel volgen op de poggio en hier is hij meteen de topfavoriet. Klimmend leek mads dit jaat nog niet echt in vorm dus ik snap deze keuze wel.

Gilberto 18 maart 2021 om 20:23

Mooi zo, mis je nx aan

Blaudzun 18 maart 2021 om 20:33

Zal hij getweet hebben over de Deense president?

jappe666 19 maart 2021 om 01:39

Ik vind het niet eens heel opvallend.
Ergens verbaast het mij zelfs dat niet meer sprinters die keuze gemaakt hebben.
Een man als Viviani laat hier toch een gouden kans liggen om na 1,5jaar eindelijk nog eens iets te winnen?

MSR is de afgelopen jaren bij uitstek een sprinterskoers geweest, maar sinds Alaphilippe in het San Remo-peloton rondrijdt wordt er zo verschroeiend hard de Poggio opgereden dat de sprinters veel te ver teruggeslagen worden en niet eens in de buurt van de overwinning waren. Nu, in het huidige peloton, zijn er nog meer van die extreme springveren bijgekomen en is de kans voor sprinters zelfs nóg kleiner. En zelfs als ze tegen alle verwachting nog weten terug te komen, komt er nog eens bij dat het nog maar de vraag is of ze zelfs dan sneller zijn dan een MvdP, WvA, Flip, …

Headlines

Materiaalzone

Populair