‘LottoNL-Jumbo haalt Van Winden terug’

‘LottoNL-Jumbo haalt Van Winden terug’

foto: Synergy Baku

woensdag 29 april 2015 om 08:41

Dennis van Winden keert per direct terug in de gelederen van zijn oude ploeg, die nu LottoNL-Jumbo heet. Dit meldt De Telegraaf. Sinds dit jaar komt hij uit voor het continentale Synergy Baku uit Azerbeidzjan.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

De 27-jarige renner maakte in 2010 zijn profdebuut bij Rabobank en reed daarna vijf jaar bij die ploeg en haar opvolgers Blanco en Belkin. Afgelopen jaar werd zijn contract niet verlengd en moest hij dus op zoek naar een nieuwe werkgever. In Synergy Baku vond hij die. LottoNL-Jumbo kan Van Winden direct binnenhalen, omdat hij als renner van een continentale ploeg een optie in zijn contact heeft die een directe overstap naar een WorldTour-formatie mogelijk maakt.

LottoNL-Jumbo begon dit seizoen met 25 renners, maar door blessures kan de formatie niet in elke wedstrijd een volledige selectie optrommelen. Met de eventuele komst van Van Winden komt er wat meer ruimte in de invulling van het programma van de WorldTour-formatie.

Dit artikel delen:

71 Reacties

josi 29 april 2015 om 08:46

Mooi nieuws voor Dennis. Toch een renner met behoorlijk wat mogelijkheden, die er door vele tegenslagen niet echt zijn uitgekomen. Hopelijk zit het deze keer wat meer mee, dan kan hij zijn plekje denk ik zeker waarmaken.

0
batchieboy 29 april 2015 om 08:47

Maar misschien moeten ze toch eens wat meer echte toppers halen. Ipv goede knechten.

0
the student 29 april 2015 om 08:50

Vreemde gang van zaken natuurlijk. Qua arbeidsrecht lijkt dit wel een beetje scheef. Eerst wordt je contract niet verlengd en nu krijg je een half jaar later zomaar ineens een nieuw contract. Hopen dat hij qua arbeidsvoorwaarden en loon niet ineens zwaar genaaid is.

0
Lombarda 29 april 2015 om 08:51

Knap om vanaf 2010 zes jaar bij een ploeg te rijden.

0
josi 29 april 2015 om 08:53

@batchieboy, Daar moet je dan natuurlijk wel het budget voor hebben. Trouwens, middenin het seizoen een topper halen lijkt me sowieso onmogelijk. Dit is duidelijk een actie om de selectie wat breder te maken, niet om opeens met een nieuwe kopman op de proppen te komen.

0
robotour 29 april 2015 om 08:53

Succes gegarandeerd! Dit is wel armoede troef zeg!

0
Spruch 29 april 2015 om 08:53

Edit Nick: Thanks, is aangepast

0
pantaniet 29 april 2015 om 08:58

Yes! Goed nieuws voor Dennis en ook voor het gehavende TLJ! Renner met een goede motor (niveau goede knecht) die veel tegenslag heeft gehad.

0
xistnc 29 april 2015 om 09:03

@the student
Jij misgunt Van Winden zijn recht op arbeid? Dat vind ik inderdaad scheef, maar wel iets meer dan een beetje.

0
Stelvio-fan 29 april 2015 om 09:27

Leuk!

0
Tutu888 29 april 2015 om 09:28

Goede zaak! Wil TLJ met Hofland nog wat resultaten boeken dit jaar zullen er toch wat renners moeten zijn die hem naar voren kunnen loodsen en daar is van Winden zeer geschikt voor.
Aan de andere kant natuurlijk wel een afgang voor het management die deze jongen eerst lozen en daarna met hangende pootjes weer binnen halen.

0
Spinergy 29 april 2015 om 09:31

Gezien zijn coiffure had ik hem liever bij Giant-Alpecin gezien…

0
Utrecht19 29 april 2015 om 09:34

Zou wat zijn als hij straks de eerste overwinning binnenhaalt voor lotto:)

0
Wheely 29 april 2015 om 09:38

Een frisse wind zal de ploeg goed doen, uiteraard krijgen ze hier de wind van voren maar hopelijk zit ie vanaf nu mee! ;)

0
Wim Kruithof 29 april 2015 om 09:38

the student, als je een stelling vanuit eigen kaders dropt, raad ik je aan contracten eerst goed door te lezen. Dan voorkom je “zwaar genaaid te worden.”

Tutu, waarom een afgang? Met minder budget moest de selectie door een trechter. Vervolgens ontstaat onvoorziene tegenslag… Vind het eerder een kracht van het management om een renner terug te halen, in wie ze vertrouwen hebben.

Het ‘hangende pootjes’ deel voel ik al helemaal niet. Knap als je dat uit deze informatie haalt, misschien heeft van Winden zichzelf wel opnieuw aangeboden.

0
dirk mars 29 april 2015 om 09:42

Waarom halen ze Thomas Dekker nou niet!!

0
xistnc 29 april 2015 om 09:42

In de periode na zijn knieblessure heeft Robert Gesink regelmatig lange trainingen afgewerkt met Van Winden. Zowel op het persoonlijke vlak als op het sportieve vlak zal Gesink dus wellicht een rol hebben gespeeld bij het aantrekken van Van Winden. Misschien zelfs ook wel financieel…

Ik zou het niet eens gek vinden, als dit na de ploegentijdrit van gisteren is beklonken, waarin Gesink het na anderhalve kilometer al met drie man en een pannenkoek moest doen.

0
WieVis 29 april 2015 om 09:44

gaaf!

0
lotto-jumbo fan 29 april 2015 om 09:46

dirk mars die is gestopt

0
Stelvio-fan 29 april 2015 om 09:47

@xistnc: Een flensje ;-)
Tjallingii was gisteren echt enorm sterk: tijdens de TTT zag ik hem alleen op kop. Van Emden, Van Asbroeck, Flens en Gesink kan ik niet echt een oordeel over geven, al dacht ik dat Van Asbroeck wel een beetje moeite had, zeker toen het omhoog ging

0
ghostwriter 29 april 2015 om 09:47

Dit is natuurlijk vooral ongelofelijk leuk voor Van Winden zelf aangezien hij qua kwaliteit zeker niet op CT niveau thuis hoort. Hopelijk fietst hij een goed seizoen en vertrekt hij daarna naar de Roompot ploeg. Lotto-Jumbo kan hem dit seizoen goed gebruiken maar voor volgend jaar moeten ze een paar wielrenners aantrekken die meer kwaliteit aan de groep toevoegen. Wallays en Theuns lijken mij wel wat voor Lotto-Jumbo qua niveau en om Vanmarcke tevreden te houden.

0
Robs234 29 april 2015 om 10:10

Zal wel op voorspraak van Gesink zijn gebeurd, die twee hebben samen heel wat trainingen afgewerkt in Spanje

0
Buitenblad 29 april 2015 om 10:15

Mooie renner! Zal niet tegenvallen. Wat is er met de Weert aan de hand. Dat wad toch de vaste helper voor Gesink? Wellicht det Van Winden ook dit gat gedeeltelijk moet opvullen.

0
koos1 29 april 2015 om 10:23

Dit is wel een makkelijke (en waarschijnlijk goedkope) manier om de ploeg wat te vergroten. Van Winden is een best goede renner en zal net als een renner als Bulgac voor een minimum salaris rijden om gaten in de ploeg op te vullen.
Wel vreemd dat hij eerst moest vertrekken en nu als ploegvulling wordt teruggehaald.
Maar aangezien het een bericht uit de Telegraaf is…eerst maar op een officieel bericht uit de ploeg wachten.

0
Youri IJnsen 29 april 2015 om 10:24

Van Winden weet hoe de ploeg in elkaar steekt en kent de meeste renners goed. Voor hemzelf ook mooi dat hij de kans krijgt om terug te keren op het hoogste niveau. Maar vind het wel bijzonder dat ze eerst zijn contract niet verlengen en hem nu plots nodig hebben. Als Van Winden zijnde had ik gezegd: bekijk het maar! Tenzij hij er zelf financieel op vooruit gaat natuurlijk.

TLJ is niet breed genoeg en juist voor de breedte is Van Winden prima. Wat ik me wel afvraag: er zijn zo veel jonge talenten die je uit het Continentale circuit kan oppikken. Waarom dat niet gedaan? Dan denk ik bijvoorbeeld aan Silvio Herklotz, Gregor Mühlberger, Søren Kragh Andersen, Simone Petilli, Truls Engen Korsaeth, Odd Christian Eiking, Alexander Foliforov en ga zo nog maar even door. Het is jammer dat renners als Robert Power al vastliggen bij WT-teams voor volgend jaar. Al deze jonge talenten had je nu kunnen gebruiken om koershardheid op te laten doen en er over een paar jaar de vruchten van te plukken. Wil je dan toch een Nederlanders vastleggen, dan had je ook de keuze uit Elmar Reinders of Joey van Rhee. Die laten wekelijks zien dat ze klaar zijn voor een stap omhoog. Maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone