Leysen (Lotto Soudal): “Campenaerts kan roze pakken”

Door , donderdag 30 november 2017 om 19:36

foto: Sirotti (archief)

Victor Campenaerts is een van de eerste namen die bij Lotto Soudal de revue is gepasseerd voor een eventuele selectie voor de Giro d’Italia. Omdat de de Italiaanse koers begint met een tijdrit in Jeruzalem, ziet de Belgische ploeg kansen voor de Europees kampioen tijdrijden om de eerste roze trui te grijpen. Dat vertelt ploegleider Bart Leysen aan op de ploegsite.


“Daarom is het zeker een overweging om Campenaerts mee te nemen”, aldus Leysen. De Belgische tijdrijder komt deze winter over van LottoNL-Jumbo. “De eerste drager van de roze trui zal die normaal gezien kunnen houden tot op Sicilië. Uiteraard moeten we een sprinter in onze rangen hebben en daarnaast mannen die kunnen klimmen en aanvallend koersen niet schuwen. Hopelijk kunnen we een vervolg breien aan het succes uit de laatste Vuelta.” Daar won Lotto Soudal maar liefst vier ritten. Tomasz Marczyński (twee keer), Sander Armée en Thomas De Gendt maakten het zegegebaar.

Dit artikel delen:

14 Reacties

wiebipedia 30 november 2017 om 19:37

how ‘bout no!

Wielerfan1987 30 november 2017 om 19:38

Ik schrijf voor die Proloog eerder Roglic op als hij start in de Giro

ChefSpijker 30 november 2017 om 20:06

Nou als Campenaerts start zal het roze al binnen zijn volgens Karl vermoed ik.

illu 30 november 2017 om 20:09

Heh… ik.ben bang dat ze dit serieus denken bij LTS…

schipperaar 30 november 2017 om 20:15

Ja hoor, fantasties nieuws weer, wordt na rit 1 gediskwalificeerd als ie denkt weer kans te maken met zijn open roze trui om Karlien alsnog te overtuigen.

Neilstrung 30 november 2017 om 21:01

Wat een negatieve reacties de laatste maanden op de berichten over Lotto-Soudal. Tuurlijk is Campenaerts geen topfavoriet, maar ‘t klinkt hier alsof ie geen deuk in een pakje boter kan rijden.

flyellus42 30 november 2017 om 21:12

lekker hoor, je eigen ploegleider die nu al druk op je legt terwijl uit ervaring blijkt dat je altijd bezwijkt onder die druk

Veloburto 30 november 2017 om 21:39

Ik gok op Rohan Dennis. Campenaerts zeker een goede kanshebber aangezien Dumoulin en Roglic niet de Giro rijden

Leukefans 30 november 2017 om 22:23

@Neilstrung
En ik kan het dan ergens toch niet laten te denken dat de reacties anders zouden zijn als Campenaerts nog voor LottoNL zou rijden.
Maar goed, ja natuurlijk, het wordt moeilijk voor Campenaerts het roze te pakken, maar neen, er is niets mis mee om ambitieuze doelen te stellen. Campenaerts is Europees kampioen tijdrijden en kan een eindje tegen de klok rijden, dus moet zo’n ambitie toch kunnen uitspreken zonder dat iedereen hem tot dorpsgek uitroept…

teunster 30 november 2017 om 23:00

Leukefans, ik snap wel wat je bedoelt, maar in dit voorbeeld gaat die vlieger nou juist niet op. Als de Nederlandse Lotto vandaag had aangekondigd dat (mocht Campenaerts er nog fietsen natuurlijk) ze met Campenaerts het roze willen veroveren op de eerste dag dan kruipen in Nederland 17 miljoen mensen over de grond van het lachen.

NIETTEMIN… vind ik het een kanjer. En hij verdient zeker wat krediet, absoluut.
Maar Bartje Leysen kan zich beter focussen op een goede fiets, een windtunneltest en een goed pakje in plats van deze onzin. En ja, dat zou ik ook exact zo zeggen als Mandarijn Zeeman dit zou verkondigen.

Stenalic 1 december 2017 om 08:40

Iedereen die start kan in principe de proloog winnen. Volgende artikel plz

Mwielerfan 1 december 2017 om 08:51

Laat ze nou bij soudal ook eens iemand hebben die kan tijdrijden.
Wat betreft bezwijken onder druk. Waarom is die jongen dan Europese kampioen?

Wheely 1 december 2017 om 09:18

Het is het proberen waard maar ik denk dat onze Jos betere kansen heeft.

Stablinksy 1 december 2017 om 16:27

@flyellus42
Hoezo bezwijken onder druk?