Leidende Egan Bernal: “Schade beperken in de tijdrit morgen”

vrijdag 21 juni 2019 om 19:19
Leidende Egan Bernal: “Schade beperken in de tijdrit morgen”

foto: Cor Vos

Egan Bernal breidde vanmiddag op imponerende wijze zijn voorsprong uit in het klassement van de Ronde van Zwitserland. Op de Gotthardpas kwam de Colombiaan solo over de streep. Met 41 seconden voorsprong op Rohan Dennis gaat hij morgen de tijdrit rond Ulrichen in.


“Ik ben erg blij met mijn overwinning vandaag. Vorig jaar won ik al eens de tijdrit in de Ronde van Romandië, dus het is mooi om opnieuw te winnen in Zwitserland”, reageerde Bernal na afloop van de etappe. “Het is lastig om in te schatten want je weet nooit precies hoe de concurrentie ervoor staat, maar ik voelde me echt goed. Dat vertelde ik aan de jongens en zoals altijd deden ze het geweldig. Ik won de etappe voor hen en dat doet me goed.”

Bernals ploegmaats reden een strak tempo op de flanken van de fameuze Gotthardpas. Met name Ben Swift, Kenny Elissonde en Jonathan Castroviejo werkten hard voor hun kopman. “Mijn ploegmaats reden volgas en het was echt zwaar om bij ze in het wiel te blijven. Maar ik probeerde rustig te blijven en dat was in de finale de beste beslissing. We reden een goed tempo en aan het einde ging iedereen volgas.”

Tijdrit
Morgen staat de tweede individuele tijdrit op het programma, een proef over 19,2 kilometer. Met wereldkampioen tijdrijden Rohan Dennis treft Bernal een zware tegenstander. “Dennis is in deze discipline de wereldkampioen. Morgen ga ik zeker tijd op hem verliezen. Ik hoop de schade te kunnen beperken, maar zondag is er nog een nieuwe bergrit. We gaan ons best doen en willen in de hand houden wat we kunnen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

girardengo 21 juni 2019 om 19:22

In ieder geval gaat Evenepoel behoorlijk zware concurrentie krijgen in de komende jaren.

Marik 21 juni 2019 om 19:59

Het lijkt me sterk dat Evenepoel gaat domineren in het klassement van de grote rondes. Het voorjaar is het allerbelangrijkste bij zijn ploeg. Ik vrees wel dat de komende jaren heel saai gaan worden in het voorjaar. Die man kan alle monumenten winnen.
Maar de Tour….ik geloof dat niet.

lander luypaert 21 juni 2019 om 21:54

Er komen nog wel renners aan die er in de monumenten zullen staan tijdens zijn periode!

Titaantje 21 juni 2019 om 19:43

De nk dat Rohan de trui morgen wel pakt. We zullen zien hoeveel power Bernal dan heeft op zondag.

rennerske 21 juni 2019 om 22:32

Verdomd, heb het even nagekeken , maar versloeg vorig jaar in die tijdrit Roglic en Porte. Zal wel iets met berg geweest zijn maar toch.

Polleke 21 juni 2019 om 22:38

Bernal gaat zondag eenvoudig terugpakken wat hij morgen (eventueel) gaat verliezen….deze RvZ is gisteren al beeindigd…

Jan Blokland 21 juni 2019 om 22:41

Het is heus nog geen één, tweetje dat Dennis de trui pakt hoor. Het is maar 19 km en 41 seconden moeten eerst nog maar terug gewonnen worden. Dat zal nog aardig lastig worden. Bernal kan ook echt wel een tijdrit rijden. En zeker als er wat op het spel staat.

Covadonga 21 juni 2019 om 23:04

Ja en misschien imponeert Bernal morgen wel weer.

KennyKlimmen 21 juni 2019 om 23:57

‘De ploeg was zoals altijd weer volkomen ruk, maar gelukkig reed ik geweldig’

bartje 22 juni 2019 om 02:42

Ik vind Bernal vooralsnog de hype nog niet waard. Hij doet mij eerder denken aan Contador in zijn laatste jaren: een flinke snok, absoluut te pareren (zoals Pozzovivo heus wel kon gisteren) en dan is de echte jeu er wel uit.

Geweldige klimmer? Absoluut! Toptalent? Nogmaals absoluut! Spectaculaire renner? 100%! Vrijwel zekere dominante ronderenner voor de komende tien jaar? Nou eigenlijk niet nee. Eerder eenzelfde resultatenlijst als Quintana…net niet meer…

ChefSpijker 22 juni 2019 om 10:56

Als Pozzovivo gister had kunnen volgen en dus de rit winnen had ie dat ‘heus’ wel gedaan.

greeny 22 juni 2019 om 11:52

kijk dan de resultaten van quintana maar even terug.. wat die sinds die bij de profs rijdt allemaal gewonnen heeft of kort heeft gereden.. nee waardeloos hoor bartje kan het allemaal veel beter