Lefevere drukt Evenepoel-geruchten de kop in: “Of er een waterkansje bestaat? 0,00 procent”

donderdag 29 september 2022 om 08:19
Lefevere drukt Evenepoel-geruchten de kop in: “Of er een waterkansje bestaat? 0,00 procent”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere reageerde woensdag nog behoorlijk cryptisch op het nieuws dat INEOS Grenadiers interesse zou hebben om Remco Evenepoel per direct over te nemen. Een dag later is de teammanager van Quick-Step-Alpha Vinyl in gesprek met Het Nieuwsblad een stuk duidelijker. “Het is te stom voor woorden.”

Castelli

Lefevere reageerde woensdag nog behoorlijk geprikkeld, toen hem werd gevraagd naar de (vermeende) interesse van INEOS Grenadiers in zijn Belgische goudhaantje. “Als in een huwelijk iemand door zijn partner wordt bedrogen, dan is die betrokken persoon altijd de laatste die het weet. Meer ga ik daar niet over zeggen”, vertelde hij aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

We zijn nu een dag verder en Lefevere verwijst het verhaal nu naar het rijk der fabelen. “Ik heb contracten afgesloten voor vijf jaar, zowel met Remco als met Soudal, Quick-Step en Specialized. Ook Alaphilippe ligt nog drie jaar vast. Niets is bindend in het leven, maar ik ga wel mijn uiterste best doen om die afspraken na te komen. Ik neem het woord ‘familie’ niet graag in de mond, want als je getrouwd ben, kan je vandaag ook altijd scheiden, maar er zijn geen intenties in die zin.”

“Ze drukten me op het hart dat ik van die Ineos-saga niets moest geloven”
“Vervolgens is dat spookverhaal van dat berichtje blijkbaar als een vuurtje beginnen te lopen. Alleen is het nu een eigen leven gaan leiden. Bijna heel de wereld heeft me proberen te bellen. Alles is te koop, maar geef me een reden waarom onze baas (Zdenek Bakkala, red.) zijn ploeg zou verkopen aan een andere miljardair? Dat gaat niet gebeuren. Het is te stom voor woorden. Of er niet een heel klein waterkansje bestaat? 0,00 procent. Voor mij is het onbespreekbaar.”

Ik vond het fijn dat Remco en Patrick (vader Patrick Evenepoel, tevens zaakwaarnemer van zijn zoon, red.) me gebeld hebben om me gerust te stellen, maar eigenlijk heb ik met heel die saga moeten lachen. Ik ga toevallig donderdag met Patrick eten en we gaan bespreken hoe we het de komende weken allemaal gaan aanpakken: de huldiging in Brussel, die wedstrijd in Binche, enzovoort. Ze drukten mij allebei op het hart dat ik van die Ineos-saga niets moest geloven.”

Dit artikel delen:

66 Reacties

Wim Kruithof 29 september 2022 om 08:36

Ik weet niet wat er binnen het management van Wielerflits aan het veranderen is, maar ik vervreemd wel van de site. Het kan geen kwaad om te clusteren. Niet iedere zinssnede of veranderende invalshoek heeft een nieuw topic nodig. Aan het Van der Poel-incident zijn zoveel topics gespendeerd dat het niet meer op twee handen te tellen is en nu gebeurt met een Evenepoel-gerucht hetzelfde weer.

Wellicht, als er iets meer geclusterd wordt, scheelt dat een hoop energie bij redactieleden. En kon er tenminste een fatsoenlijk voorbeschouwing van de Cro Race, Tour d’Isard, Coppa Agostini enzo vanaf. Het wielrennen verdwijnt en verdrinkt in het moeras van non-nieuws.

46
Cochise 29 september 2022 om 09:08

Klopt. Ik begrijp dat ze hier nieuwtjes als eerste willen lanceren (de ‘flits’ weet je wel) maar dat kan ook met een update van een vorig verhaal. Vooral ook akkoord met het feit dat het échte wielernieuws ondergesneeuwd en ondergewaardeerd raakt in dit bos van roddels en meningen.

7
BoemBoemWvA 29 september 2022 om 09:43

Eens. Begint Telegraaf vibes te krijgen. Snel, kort en schokkend nieuws, maar minder ruimte voor diepgang. Was veel beter toen de jonkies nog de scepter zwaaiden….

7
Panache 29 september 2022 om 09:47

Zoals Cochise zegt: clusteren. Indien je voornemens bent om een reactie te plaatsen op het onderwerp ‘interesse Ineos in Evenepoel’ dan moet je je als wielerflitser eerst afvragen in welke van de 4-5 topics je dat het beste kan doen. Alle gesprekken lopen ook door elkaar, verwateren. Ik snap natuurlijk dat je in 4-5 artikelen meer reclamebanners kwijt kan, maar door slim te clusteren kan je commercieel zelfs een plusje scoren (meer pagina’s met reacties zijn ook weer meer clicks, het succes van de site valt of staat immers bij de reacties van de community).

7
Murcia 29 september 2022 om 09:48

Net als gisteren eens met Wim. De inhoud is ondergeschikt aan sensatie en dat is jammer.

6
A.M.M. Jonkers 29 september 2022 om 08:51

De term; Nieuwe bazen, nieuwe wetten gaat zeker op voor deze Wielersite……….

U heeft meer dan 100% gelijk!

5
Geit in mijn Kelderman 29 september 2022 om 09:43

Ik krijg inderdaad steeds meer Voetbalzone vibes ervan. Veel ‘he said, she said’ nieuws over de allerbekenste renners, minder diepte over wielersport in de breedte. Jammer want ik vind sommige content nog steeds erg goed en snap ook dat WF het met een klein team moet doen.

5
ssj 29 september 2022 om 10:12

Helemaal mee eens! Dit had prima met updates van het eerste bericht afgedaan kunnen worden.

4
Maillot à Pois 29 september 2022 om 10:14

Ik begrijp Wim wel, maar sta er zelf iets genuanceerder in: enerzijds worden er inderdaad veel topics besteed aan een aantal sensationele verhalen in de rand van het wielrennen (wat extra opvalt omdat er nu toevallig kort na elkaar 2 zijn), anderzijds vind ik ook dat er vaker eigen content en interessante interviews te lezen zijn die deze site ook wel meerwaarde geven.
Zelf zou ik graag nog meer aandacht voor kleinere races zien, maar ik ben dan ook een beetje een wielernerd en ik kan me voorstellen dat er ook een groot deel van het publiek is wat dat niet zo boeit.
Clusteren is een goed idee, maar dat moet dan even uitgewerkt worden. Alles in één topic verder updaten zal tot ellenlange topics leiden. Een optie is misschien om één hoofdtopic te maken (Dossier Evenepoel-Ineos) van waaruit je naar subtopics kan doorklikken, en reacties enkel onder het hoofdtopic openzetten.
Een andere optie is wat langer wachten en het topic pas brengen als er wat meer duidelijkheid is. Dat doet Sporza bvb, die gaan pas iets schrijven over transfergeruchten als er wat meer body aanzit. Maar zij zijn natuurlijk als site van de publieke omroep iets minder afhankelijk van scoops en clicks.

3
Wim Kruithof 29 september 2022 om 11:46

Krist de Vanma, a) ik zaag niet en b) ja hoor, een overzichtelijk inhoudelijke website zonder reclames enzo, zou mij 5,- per maand zeker waard zijn.

3
Fast Freddy 29 september 2022 om 12:36

Veel artikelen zijn geschreven voor de click. Al dan niet met sensatie titel. Of het BE-NE vuurtje wat opstoken. Ook WF draait schijnbaar om de centen. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds mag er best een grens getrokken worden bij Story-achtige, juice meuk.

1
jooprioolpijp 29 september 2022 om 13:17

Erg eens met Panache. Liever updates, en met een update-tijd zichtbaar op de hoofdpagina weet je ook meteen of je nog een keer moet klicken. Met de huidige tig artikelen per onderwerp worden lopende discussies in de reacties afgebroken omdat het bij het volgende artikeltje verder gaat of -erger- opnieuw begint.

1
Koersmaniak 29 september 2022 om 10:34

Akkoord met Wim.
Ik lees steeds vaker berichten die een update zijn van een vorig bericht waarbij 2/3e van het vorig bericht wordt hernomen in het nieuwe bericht.

0
Wheely 29 september 2022 om 11:48

Inmiddels kijk ik zelf eerst op de site wat er buiten de vetgedrukte hoofdartikelen te lezen is en dat bevalt me nog altijd prima. Dit doe ik al jaren eigenlijk en de sub content is eigenlijk alleen maar diverser geworden. Dit specifieke nieuws boeit me ook niet zo maar ik snap heel goed dat ze er ruim aandacht aan besteden.

0
Krist The Vanma 29 september 2022 om 12:05

@Wim Kruithof, ik had het niet specifiek tegen jou hoor, mijn excuses. Maar dat is nu eenmaal hoe sites als deze werken natuurlijk.

0
Grote Plateau 29 september 2022 om 17:58

Het is inderdaad zoeken naar de voorbeschouwing en winnaar van de dag tussen al die reclame en het non-nieuws.

En dan moet ik persoonlijk jeugd- en dameswielrennen ook nog overslaan.

0
Martijn Arensman 29 september 2022 om 20:54

Wim, je hebt precies mijn allergie in ontwikkeling voor WF te pakken. De toon van berichtgeving en inhoud van berichten en koppen zijn sensatiebelust. Veelal gebaseerd op “bronnen uit de omgeving van de redactie”.

Denzel Washington heeft hierover ooit een mooie quote gegeven:
“The truth doesn’t matter anymore, being first does. Is doesn’t matter if it’s true, just sell it”

0
Krist The Vanma 29 september 2022 om 14:17

ja, @jooprioolpijp, dan heb je er toch niet veel van begrepen.
Waarom zou Wielerflits maken dat je minder zou klikken en in hun eigen vel snijden?
@fastfreddy, ook het bene vuurtje opstoken zorgt gegarandeerd voor meer clicks, dus ook deze is voor hen pure winst.

Weet je wat, ik lanceer hieronder mijn eigen poll…

-1
Krist The Vanma 29 september 2022 om 11:10

Hoe meer artikelen, hoe meer clicks, hoe meer inkomsten. Is toch simpel.
Een site als deze moet het van de reclame hebben.

Wie zou bereid zijn om pakweg zo’n 5 euro per maand te betalen om de artikels te zien en te kunnen reageren? Jij niet ==> stop dan met zagen.

-6
Secondant 29 september 2022 om 08:51

Ik lees liever een gerucht over wat mogelijk de grootste wielertransfer allertijden zou zijn, dan een extra bericht over een 2.1 koers in Kroatie. Begrijp me niet verkeerd, ook dat wedstrijdverslag doet er toe (en lees ik), maar dat is voldoende. Wat mij betreft hoeft er geen artikel te komen over wat de nummer 6 van de sprint verkeerd deed in de CRO Race.

-7
Dikke Vrouw 29 september 2022 om 08:30

Ik wist het gewoon broodje aap verhaal ! Remco is gewoon niet te koop , Top nieuws

2
Txirrindularitza 29 september 2022 om 11:47

WF dook op het nietszeggende sms'je gelijk een uitgehongerde hyena op z'n prooi. Dat het niets met 'Ineos wil ReV kOpeN!' te maken had was toch evident. Maar nu kunnen ze er mooi weer een artikel aan wijden. Degoutant.

2
Angelo Pauwels 29 september 2022 om 08:42

Als ik Ineos was zou ik mijn pijlen richten op Uijtdebroeks, en Patrick zou misschien Morgado kunnen aantrekken, met zijn manier van koersen perfect voor de Wolfpack.

1
Melkzuur 29 september 2022 om 09:51

Ik sluit niet uit dat Almeida intussen het een en ander beter kan duiden wat zijn tijd bij QS betreft. Hij was er wel degelijk graag, vond de sfeer top, maar kon moeilijk leven met het feit dat hij in de schaduw van Evenepoel stond. Hij vond zichzelf van hetzelfde niveau. Intussen zal hij ook wel inzien dat Evenepoel wel degelijk the real deal is, en dat ze het bij QS bij het rechte eind hadden.

6
Melkzuur 29 september 2022 om 11:35

De enige reden waarom hij op Evenepoel moest wachten, was dat hij in het klassement was weggezakt na tijdverlies in de vierde etappe. Indien hij geen tijd was verloren, dan hadden ze hem nooit gevraagd om te wachten in de weken daarna.
Quickstep heeft het misschien verpest, maar Almeida ook. Hij verloor meer tijd in etappe 4 dan op de dagen dat hij moest wachten op Evenepoel. En als hij in etappe 11 vanaf het begin op Evenepoel had gewacht in plaats van hem in het begin achter te laten, hadden ze allebei minder tijd verloren.
Dat hij nadien nog veel tijd terugpakt op de rest, is bovendien grotendeels te verklaren door zijn grote achterstand (een kleine 9 minuten op Bernal), waardoor INEOS hem liet rijden. Een beetje zoals Arensman in de Vuelta dus. Al was Almeida in die laatste week inderdaad zeker een van de sterksten.

3
Maillot à Pois 29 september 2022 om 09:24

Morgado zou al een voorcontract bij UAE hebben. Bovendien komt die uit hetzelfde dorp as Almeida en lijkt hij zich nogal aan hem te spiegelen. Dus ik weet niet of zijn beeld van de QuickStep heel positief is ;-)
Uijtdebroeks heeft heel bewust voor BORA gekozen om rustig en enigzins afgeschermd van overdreven media aandacht te kunnen groeien. Ik denk dat die dat zeker voorlopig zo wil houden, die zie ik nu niet voor INEOS kiezen.

1
FDJ 29 september 2022 om 18:30

@Belgisch Jachtluipaard

Je leest weer niet, maar ziet de naam Evenepoel in combinatie met kritiek en bent gelijk blind voor wat er staat.

Ik ga terug naar het moment waarover Melkzuur een opmerking maakt. We spreken over mei 2021. Almeida was iets meer dan een half jaar daarvoor 4e geworden in de Giro, jong en had al ruime tijd het roze gedragen.

Evenepoel daarentegen was op dat moment niet meer in competitie geweest na de val in Lombardije (Augustus 2020). Een zware val waarbij hij echt serieus heeft moeten revalideren. Elk nuchter ingesteld mens wist dat Evenepoel die Giro never nooit ging winnen en laat staan een klassement rijden na zo’n lange afwezigheid en zo’n blessure. Wie dat serieus wel dacht moet wel de groots mogelijke optimist uit de fanclub geweest zijn.

In die tijdsgeest is het wachten dus niet logisch. Nu, anno september 2022, is dit natuurlijk een compleet ander verhaal, maar daar was op dat moment geen sprake van.

1
FDJ 29 september 2022 om 10:34

@melkzuur Nee, dat gaat hij niet. Op het moment dat Almeida werd opgeofferd voor een Evenepoel die net uit een revalidatie kwam, had hij alle reden om boos en gefrustreerd te zijn.

Almeida bleek in week 3 ook misschien wel de sterkste te zijn met Yates na meerdere mindere dagen van Bernal.

Almeida is vorig jaar een podiumplaats misgelopen door totaal onrealistische verwachtingen van een ploegleiding die alle realiteit uit het oog verloren was met een kopman die sinds een zwaar ongeluk geen koers meer gereden had.

Dan is je vertrouwen in die mensen volledig weg en komt nooit meer terug.

0
Massimo Bataille 29 september 2022 om 11:38

Ga ik toch niet mee akkoord.
Op het moment vd gravelrit (rit 11) was Almeida 23° op +-5min en was REV 2de op 12sec. Dit is het eerste moment waarop Almeida moet wachten op REV en daarmee 1,5-2min verliest op de andere AK-mannen .
Op dit moment moet Almeida gewoon wachten, hij moest maar geen 5min achter staan. Volledig te begrijpen
Op de monte zoncolan (rit 14) is Almeida 16° op 7min en REV 7° op 2m20
Hier moet Almeida nogmaals wachten op REV en verliest hierbij 1a1m30.
Terug te begrijpen dat Almeida moet wachten, maar hier kan je al beginnen twijfelen.
Vanaf hierna mag Almeida voor zichzelf rijden.

Halverweg de Giro weet je niet dat REV zal verzwakken en moet je hem gewoon steunen (staat top-10 in AK). Je weet ook niet dat Almeida gaat verbeteren in week 3 en staat op dat moment al op 5+min.
Alles wat in die Giro is gebeurd is te begrijpen. Renner met slechtere positie knecht voor renner in betere positie (al is deze trager op dat moment)

0
FDJ 29 september 2022 om 12:22

Nee dat was niet logisch. Het was absurd om op dat moment überhaupt Evenepoel na zo’n zware blessure, in zijn eerste koers na een gigantisch zware revalidatie en zijn eerste grote ronde er überhaupt iets van te verwachten. Dat kun je niet verwachten van een jonge renner. Nu heeft Evenepoel een ijzersterk karakter, maar er zijn in het verleden renners voor minder mentaal gebroken en nooit meer op niveau gekomen.

0
Spurter 29 september 2022 om 21:16

Morgado ligt al vast bij UAE. Uijtebroeks bij BORA.

0
Marlin 29 september 2022 om 14:08

Blij te lezen dat stilaan ook andere volgers doorhebben dat Almeida een grote fout gemaakt heeft door bij Quickstep te vertrekken. Dat hij talent had, was al snel duidelijk. Maar hij had niet de mogelijkheden en de uitstraling van toprenners, laat staan van Evenepoel. Bij je ploeg meer geld willen verdienen dan Evenepoel, anders dreigen met vertrekken, was te gek voor woorden. Dan maar vertrekken. Maar net naar de verkeerde ploeg. Emirates, waar Pogacar nog voor tien jaar de onbetwiste kopman is. Dan had Almeida toch moeten beseffen dat hij daar snel op een dood spoor zou zitten….. of dat hij zou moeten gaan knechten voor Pogacar. Dat laatste is wat Almeida vanaf volgend seizoen gaat doen. Ik herhaal daarom nogmaals wat Almeida had moeten doen. Verder de stiel leren bij Lefevere, sterker worden. Om nadien kopman te worden in een kleinere ploeg. Om te winnen in kleine rittenwedstrijden en om ereplaatsen te rijden in grote rondes. Nu heeft hij dat wel een seizoen kunnen doen bij Emirates, met beperkt succes. Maar vanaf januari is de speeltijd over en kan hij in het klimtreintje van Pogacar gaan zitten.

-1
Het Belgische Jachtluipaard 29 september 2022 om 18:18

Je hebt gelijk FDJ. Almeida is van dezelfde kwaliteit als Remco. Je geeft iedereen hier lik op stuk. Leg gewoon de palmaressen naast elkaar en ze zullen zich snel komen excuseren bij je. Kenner

-1
Marcel de Gendt 29 september 2022 om 09:33

Is er iemand in de wielerwereld (of op WF) die Lefevere op zijn blauwe ogen gelooft?

Hij heeft al vaker linksaf geluld terwijl hij vervolgens vrolijk rechtsaf ging. Dus ik hou ook hier enige reserve…

Verder ben ik wel benieuwd hoe dit hele balletje nou echt aan het rollen gegaan is. Zonder aanleiding vanuit de media, vanuit Ineos, vanuit kamp Evenepoel of vanuit Lefevere zelf? Lefevere is over het algemeen niet vies van dit soort spelletjes via de media…

1
Maillot à Pois 29 september 2022 om 10:18

Het balletje is aan het rollen gegaan via Daniel Benson van Velonews. Die is daar volgens mij achteraan op basis van contacten in de Ineos-kring, en heeft op basis daarvan Lefevere gecontacteerd. En die heeft zijn verhaal mogelijk bewust gevoed, daar acht ik hem inderdaad wel toe in staat.

0
Grote Plateau 29 september 2022 om 11:11

“I’m not f*cking leaving”

– The Wolf of Schepdaal

a-ooeeeeeee!!!

1
Scott Sunderland 29 september 2022 om 09:21

Kennelijk is de begrijpelijke interesse van INEOS volledig uit zijn verband getrokken en is er bijna een soort complottheorie van gemaakt.

0
Marcus Aurelius 29 september 2022 om 10:57

Lefevere heeft tien miljoen Euro nodig extra per jaar. Zijn tourploeg staat nog nergens. Moet nog een paar extra renners binnenhalen van twee miljoen per stuk. En Remco vijf miljoen extra. Remco heeft minstens dezelfde marktwaarde als Pogaçar en meer dan Sagan. Als hij geen tien miljoen vindt is hij weg. Vijf miljoen kan natuurlijk ook bespaard worden, door Jacobsen, Alaphilippe en Sénechal te laten vertrekken. Deze toppers passen toch niet in een tourplan voor Remco. Of ga je hem de spurt laten aantrekken voor Fabio ?

0
Massimo Bataille 29 september 2022 om 11:59

Minder dromen en iets meer naar de realiteit kijken.
Kijk eens wie er +3mil verdiend: Froome (4x TdF-winnaar en uit de UK), Sagan (3x WK + 7x Groen en ietswat rockster), Pogacar (2x TdF), G.Thomas (TdF-winnaar en uit UK).
Allen renners die bekend zijn door de TdF (commercieel belangrijkste koers). REV heeft deze zelf nog nooit gereden. Tevens zijn Froome/Thomas uit de UK, wat ook een grotere markt heeft dan Belgie.
REV heeft ng nooit de tour gereden. De vuelta geeft echt niet zoveel publiciteit bij het ‘gewone’ volk buiten België.
Als REV richting de 2à2,5milj zal kunnen verdienen zal dit al uitstekend zijn. Dan behoort hij ook tot de grootverdieners.

Knechten aan 2mil/stuk? Kijk eens wie er dat momenteel verdiend:
Nibali, Valverde, Pinot, Viviani, Quintana, Fuglsang, Kwiatkowski – allemaal renners die op status teren en minder op huidige prestaties.
Van Aert, Alaphilippe, VdPoel: Beste renners in het 1-dagswerk
Bernal, Carapaz, Roglic, A.Yates en Bardet: Behoren tot de beste AK-renners ter wereld.
Hier staan geen ‘klimknechten’ in.
De goeie klimknechten zullen eerder richting de 1milj verdienen, de toppers aan 1,5mil.

Uiteindelijk heb je met 1 Majka of Kuss genoeg ( aangevuld met een goeie Van Wilder, Alaphilippe etc). Er zal altijd wel iemand op kop rijden en op het einde is het toch man tegen man. Alle tactiek en strategieën ter zijde, vaak wint degene met de beste benen…

3
Marcus Aurelius 29 september 2022 om 12:42

Je moet eens wat buitenlandse zenders opzetten. Australisch, Eurosport 2 Duitsland, etc … In elke commentaarzin zouden ze tweemaal de naam Remco laten vallen als het kon. Froome is eerder nog enkel pathetisch aanwezig en Sagan passé … Wie was de man verleden jaar in de tour ? Mathieu, wie was de man dit jaar van de tour, Wout … Je moet gewoon eens even het bussenpark inlopen … Denk je echt dat je mensen zich daar nog vergapen aan Sagan of Froome ? Moest het zelfs even gaan opzoeken of Geraint Thomas wel degelijk de tour gewonnen had, kan je nagaan wat een publicitair kanon het is. Als je oud speelgoed moet kopen van een ander, ga je beter naar de voddenmarkt … Denk je echt dat de giro volgend jaar drie tijdritten wil inlassen om Froome ter wille te zijn. Ze proberen Remco te paaien met tijdritten en geld voor de ploeg en dat er ook nog een Ganna in het peloton zit, is natuurlijk ook mooi meegenomen.

0
Marcel de Gendt 29 september 2022 om 11:37

Dat Lefevere extra renners (en dus extra geld) nodig heeft voor een betere klassementsploeg lijkt me duidelijk.

Maar of je meteen kunt stellen dat de marktwaarde van Evenepoel even groot is dan die van Pogacar, dat gaat me net wat te ver en is misschien ingegeven door een Belgische bril. Natuurlijk is Evenepoel in Belgie groter dan groots, maar internationaal gezien is Pogacar met zijn erelijst toch een stukje groter.

Maar je belangrijkste punt blijft wat mij betreft zeker overeind: het dilemma binnen de ploeg. Ga je radicaal voor het klassement in de TdF met Evenepoel, en neem je dan afscheid van renners die niet in dat plaatje passen (Flip, Jakobsen e.d.). Ga je op 2 paarden wedden met als resultaat dat je overal net naast grijpt? Of blijf je trouw aan je DNA van ritzeges en klassiekers, en heeft dat gevolgen voor de klassementskansen van Evenepoel…

-1
Johnny7 29 september 2022 om 13:13

Ze zullen zijn contract wel opwaarderen om hem tevreden te houden. Lijkt me ook dat zoiets is vastgelegd bij bepaalde prestaties en/of per jaar. Anders ga je niet verlengen tot 2026. We hoeven geen medelijden met Remco’tje te hebben op financieel gebied. Wel op knecht gebied voorlopig.

0
Wieler-Joke 29 september 2022 om 13:32

Is Ayuso niet gemakkelijker te verkrijgen voor ineos? Dat wordt over een paar jaar ook een nieuwe wonderboy als die nog een klein beetje verbeterd, die was nu al derde in de vuelta terwijl die ook nog corona op bezoek had.

0
Pietspeed 30 september 2022 om 23:49

Marlin, een heel verhaal.
‘Renners kan je niet verkopen, zoals in het voetbal.’… In het voetbal kun je sinds het Bosman arrest geen voetballers verkopen. Dit arrest geldt voor alle werknemers al dan niet sporters. Arbeidscontracten kunnen afgekocht worden. Een natuurlijk persoon kan nooit rechtsobject zijn van een overeenkomst, slechts rechtssubject.
Economische feit is overwegend dat degene die betaalt bepaalt. Als de druk op Levefre te groot zou worden vanuit Bakkala, de sponsors en of RvC vanwege de economisch niet te negeren afkoopsom, kan hij voet bij stuk houden en bijvoorbeeld zelf in persoon niet met Ineos onderhandelen.

0
petervanderham 1 oktober 2022 om 22:48

Nou ligt eraan wat tie gaat verdienen en weg is tie

0
petervanderham 1 oktober 2022 om 22:50

Als tie veel meer gaat cashen is tie pleitte

0
Diegosi 29 september 2022 om 09:05

Briljante zet van Lefevere & Team Remco.
Allemaal voor opgezet plan om pressie middel te hebben naar zijn sponsoren om het budget te verhogen en sterke renners aan te trekken voor de Tour van 2023.
Altijd slim om de media en consorten aan het werk te zetten.
Chapeau!

-1
Herwig Dergent 29 september 2022 om 09:16

Wat pressie middel ?
Contracten met sponsors zijn getekend voor 5 jaar !

0
Maillot à Pois 29 september 2022 om 09:30

Ik kan die gedachtengang wel volgen:
– er zijn kapers op de kust voor Remco na zijn Vuelta en WK –> logisch
– Remco zijn marktwaarde is omhooggegaan door de wereldtitel en hij wil dat zelf ook financieel verzilveren –> logisch
– PatLef is een zakenman, en weet dat Remco nu meer waard is dan zijn huidige contractvoorwaarden. Hij wil erop anticiperen en Remco betere voorwaarden geven om hem ook de komende jaren tevreden te houden –> plausibel
– ze gebruiken de aandacht van Ineos om sponsoren er toe te bewegen met bijkomende middelen over de brug te komen bovenop de afgesproken deals –> mogelijk

0
Cochise 29 september 2022 om 09:32

Veel extra steun voor een rondeploeg is er ook niet meer beschikbaar op de lijst met renners zonder contract.

0
Romāns Vainšteins 29 september 2022 om 09:43

@ Cochise : omgekeerd kan QS ook een dikke coup plaatsen met het loskopen van een topcoureur elders. Zolang er maar knaken zijn. Ik zie ze absoluut nog een grote renner aantrekken ergens.

0
BoemBoemWvA 29 september 2022 om 09:44

Of er nu nog sterke renners voor 2023 beschikbaar zijn…. Evenepoel naar Ineos zou vanuit hem heel logisch zijn. In een QAV zit tourwinst er zeker niet in komende jaren.

-2
Romāns Vainšteins 29 september 2022 om 11:09

kenniemèqsdetourwinnuh?

-2
Edwin Jansen 29 september 2022 om 10:49

Tsja als je niets hebt om over te schrijven kan je altijd wel iemand vinden die het leuk vindt om een verhaaltje uit de duim te zuigen en dan zo nieuws te maken. Je moet wat als journalist. Je kunt altijd nog claimen een anonieme bron te quoten. Waarheid of niet, je hebt in ieder geval weer een paar dagen hits op je website en je bottom line is weer tevreden. Verder is het een nogal nietszeggend verhaal wat mij betreft. Het is net Den Haag, je laat weer wat proefballonetjes op om te kijken hoe iedereen reageert.

-1
Pietspeed 29 september 2022 om 12:19

Lol,, 0,00% onbespreekbaar voor Patlef. Als er met flink aantal flappen gewapperd wordt gaat Bakkala en de Raad van Commissarissen mss overstag. Zoveel heeft Ome Pat niet te zeggen. Hij is geen eigenaar van de tent. Hangt eigenlijk alleen af van wat Remco zelf wil.

-1
Marlin 30 september 2022 om 12:38

Hij is niet enkel manager. Hij heeft wel degelijk belangen in de ploeg. Bakala is slechts voor 80 % aandeelhouder. Hoeveel aandelen Lefevere bezit is niet duidelijk. Dat alles staat ook los van de jaarlijkse inbreng van de sponsors. Die sponsors hebben geen aandelen.
De miljoenen die jaarlijks ingebracht worden door sponsors, hebben verder niets te maken met de waarde van de ploeg op zich. Al is de waarde van de ploeg vrij volatiel. Als het fout zou gaan met de ploeg (of eender welke ploeg), sponsors die zich terugtrekken bijvoorbeeld, dan kan het zomaar zijn dat de ploeg nauwelijks nog iets waard is. De waarde bestaat namelijk uit het potentieel van de renners. Zolang ze bij de ploeg zijn. Renners kan je niet verkopen, zoals in het voetbal. Renners die vroegtijdig uit hun contract stappen, en naar een andere ploeg willen overstappen, zullen wel een verbrekingsvergoeding moeten betalen. Dat geld verhoogt dan de waarde van de ploeg. Als het dus fout loopt, en de ploeg zou ontbonden worden, dan is dat het kapitaal, naast het bij de start ingebrachte kapitaal. Van de bij de start ingebrachte kapitaal blijft er dan enkel de waarde over van het tweedehands verkochte materiaal, de ploegbussen, het medisch materiaal enz. Aan restwaarde gerekend peanuts dus.
De enige manier om als eigenaars van een wielerploeg geld te verdienen, is de totale ploeg, met actieve renners (met nog lopende contract) en met lopende sponsorcontracten die nog (jaren) doorlopen, te verkopen. Dat gebeurt bijna nooit. Toch niet met een succesvolle ploeg. Wel met een ploeg in moeilijkheden.

0
de adelaar van de adsteeg 29 september 2022 om 12:43

Als ik 10 miljoen kreeg was ik weg lekker naar monaco

-1
de adelaar van de adsteeg 29 september 2022 om 12:45

Als ik 10 miljoen kreeg was ik weg naar Monaco

-1
Krist The Vanma 29 september 2022 om 14:24

Abonnee – Poll.
Hoeveel zou u bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsvollere artikels én minder clickbait? Daarnaast is de site ook reclamevrij.

A ) 2 euro per maand
B ) 2-4 euro per maand
C ) 5-6 euro per maand
D ) 7-8 euro per maand
E ) Meer dan 8 euro per maand
F ) Ik vind dat het gratis moet blijven en neem clickbait en reclame voor lief.
G ) Ik vind dat het gratis moet blijven, reclamevrij en geen clickbait. Het kan me niet schelen hoe WF aan zijn geld komt.
H ) Leden die de dt-regels niet beheersen, moeten sowieso gebanned worden.
I ) Waar bemoei jij je mee?

-1
Grote Plateau 29 september 2022 om 17:55

Maar die reclames zijn afgestemd op individueel zoekgedrag Romans

1
Mooie Sjors 29 september 2022 om 22:26

Sowieso betalen wij helemaal nergens voor.

1
Romāns Vainšteins 29 september 2022 om 15:55

Iets tussen F & G in, reclame prima maar niet zo idioot veel en vooral ook eens kritisch naar de origine kijken. Gokken, geld lenen, neptieten, letseladvocaten, reclames tot aan Armeens schrift aan toe. Eigenlijk open deur beleid.

0
Romāns Vainšteins 29 september 2022 om 22:17

Bullshit, het is gewoon een grote clowneske zooi die ads. Niets met zoek gedrag van doen.

0
Krist The Vanma 30 september 2022 om 09:01

Lol @Romans, ooit al gehoord van tracking cookies. Jij krijgt deze reclame te zien omdat je ‘deels’ geïnteresseerd bent in deze onderwerpen. Het blijft ons geheimpje hoor ;-)

0
Krist The Vanma 30 september 2022 om 09:02

@Mooie Sjors. Dan moet je ook snappen dat WF het doet zoals ze het doen. Om extra clicks te genereren wat zorgt voor extra inkomsten. En dan is het zinloos om je daarover op te winden.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone