‘Laurens De Vreese onderweg naar Alpecin-Fenix’

woensdag 16 december 2020 om 12:48
‘Laurens De Vreese onderweg naar Alpecin-Fenix’

foto: Cor Vos

De profcarrière van Laurens De Vreese lijkt er nog niet op te zitten. Het Laatste Nieuws schrijft namelijk dat de 32-jarige Belg zijn carrìere voort zal zetten bij Alpecin-Fenix.

Laurens De Vreese kreeg onlangs te horen dat hij na zes jaar moest vertrekken bij Astana, ondanks dat hij daar een vaste waarde was in de klassieke kern. Zo loodste hij onder andere in 2018 Michael Valgren naar zeges in de Omloop Het Nieuwsblad en de Amstel Gold Race.

Knecht De Vreese volgend jaar in dienst van onder anderer Mathieu van der Poel? Zijn profcarrière hing aan een zijden draadje, maar volgens de Belgische krant heeft de Oost-Vlaming onderdak gevonden bij Alpecin-Fenix.

De ploeg wist eerder al Xandro Meurisse (Circus-Wanty Gobert), Jasper Philipsen (UAE-Emirates), Edward Planckaert (Sport Vlaanderen-Baloise), Lionel Taminiaux (Bingoal-Wallonie Bruxelles), Silvan Dillier (AG2R La Mondiale) en Tobias Bayer (Tirol-KTM) als nieuwe rekruten binnen te halen.

Dit artikel delen:

33 Reacties

Scott Sunderland 16 december 2020 om 13:09

Ik zie dat OSCAR RIESEBEEK nog niet heeft bijgetekend bij de ploeg. Exit uit de ploeg en misschien uit het peloton of komt de verlenging nog ??

Nico Dick 16 december 2020 om 13:16

Die heeft voor twee jaar bijgetekend, maar is nog niet officieel bekendgemaakt

kelderfan 16 december 2020 om 13:55

@Nico Dik
Hoe zit dat met Gianni Vermeersch dan? Want die is toch ook gelinkt met TJV geweest.

hartstikkebedankt 16 december 2020 om 14:09

@Nico en heb je uberhaupt wat informatie over de verlengingen bij Alpecin-Fenix, o.a. Krieger, Vermeersch, Janssens, Jans, Thwaites, De Tier hebben/hadden een aflopend contract waarover de ploeg helemaal niets naar buiten brengt.

bilthoven 16 december 2020 om 15:51

@hartstikkebedankt
Volgens de Engelse media is het voor 99% zeker dat Scott Thwaites ook volgend jaar voor Alpecin rijdt.

Nelson 16 december 2020 om 13:19

Het lijkt wel of ze daar bij Alpecin-Fenix een ezeltje hebben dat geld sch…

Jeff®ey 16 december 2020 om 13:20

Of deze renners zijn al lang blij dat ze blijven fietsen en vragen dus alles behalve de hoofdprijs

Wheely 16 december 2020 om 13:35

De nieuwe eigenaar van Canyon wou nog een extra Belg dr bij?

Mooie transfer voor Laurens.

Frank V 16 december 2020 om 15:16

Echt een sympathieke gast die De Vreese maar ik denk niet dat de rijkeluizoontjes van GBL iets met hem hebben. Die zien gewoon goeie verkoopcijfers en vette marges in de boekhouding van Canyon GmbH.

Beer 16 december 2020 om 13:44

Weer een transfer waarvan ik denk ‘had een goede geweest voor Wout bij Jumbo-Visma’. Jammer…

harryjohan71 16 december 2020 om 13:48

renners die niet goed genoeg zijn voor de World Tour zijn wel geschikt om Van Aert te ondersteunen. Dit klinkt heel logisch

Beer 16 december 2020 om 14:19

De Vreese is dan ook een renner die zeker World Tour-waardig is. Exact de reden waarom Alpecin hem binnen haalt. Logisch hé.

harryjohan71 16 december 2020 om 14:26

ja hoor Alpecin is World Tour. Weer wat geleerd. De Vreese heeft de afgelopen jaren weinig gepresteerd, Dit is de reden dat hij geen aanbieding van een World Tour Team kreeg, Oftewel de World Tour teams vinden hem niet goed genoeg/ anderen beter, Van de World Tour wedstrijden heeft hij dit jaar zowel voor als na de Corona periode bijna geen wedstrijd uitgereden. Hij grossiert in DNF en is in geen enkele wedstrijd in de top 20 geeindigd. Als knecht is dat ook niet nodig, maar elke keer afstappen is natuurlijk geen goed teken,

Gr.R. 16 december 2020 om 14:32

Een ondersteuner voor een knecht in de klimtrein?

Beer 16 december 2020 om 15:23

Ow boy, harryjohan, toppertje ben je hoor. Fijn dat je zo je best doet om me verkeerde te verstaan. Alpecin is inderdaad geen WT, maar ze zitten er wel tegenaan en mogen in elke WT-wedstrijd starten. Logisch dus dat ze hun team proberen vol te laden met WT-waardige renners als Philipsen, Dillier en dus ook De Vreese. Het mag duidelijk zijn dat Astana absoluut niet focust op de Vlaamse wedstrijden en laat nu daar net de sterkte van De Vreese liggen. Ik zou Philipsen, Dillier en De Vreese met plezier in ruilen tegen Teunissen, Roosen en Wynants.

S. Morgenstern 16 december 2020 om 16:01

De Vreese zou op basis van afgelopen seizoen wellicht de plek van Affini/Dekker kunnen bemachtigen in de Vlaamse kern. De meerwaarde daarvan lijkt me echter minimaal.

Yeez 16 december 2020 om 16:19

De vreese siert in dnf’jes. Nu zegt dat niet zoveel, maar wel in de koersen als klassiekers en de bb tour waar hij voor eigen rekening mag rijden. Dan zie ik liever goed potentieel met Dekker en Affini ja

harryjohan71 16 december 2020 om 16:27

@Beer Philipsen en Dillier zijn goede aanwinsten van Alpecin en hadden ook bij JV een rol in de klassiekers kunnen spelen. De Vreese is echt niet beter dan de renners die JV al heeft voor de klassiekers. Zeker als je kijkt hoe hij de afgelopen jaren in de klassiekers heeft gepresteerd.

Michelangelo 16 december 2020 om 16:31

Ik zie De Vreese niet echt als een “spectaculaire aankoop” in de categorie Jasper Phllipsen. Prima voor een ploeg als Alpecin, maar zeker niet als “gedroomde knecht” voor superknecht Van Aert zoals jij suggereert Beer.

Maar goed, er zijn meerdere knechten die het heel goed blijken te doen met een goede kopman. Kijk hoe door Roglic ineens Wout van Aert is ontbolsterd. Of hoe de Alpecin-ploeg ineens toch meer bleek dan alleen Mathieu. De Vreese mag me dus verrassen!

HoofdIsVrij 16 december 2020 om 13:59

Toch een rijtje aardige versterkingen voor Alpecin. Mooi!

harryjohan71 16 december 2020 om 14:39

Op basis van zijn prestaties dit jaar kun je De Vreese toch geen versterking noemen? Bij Astana heeft hij in 2018 en 2019 ook maar matig gepresteerd. Voor zijn beste resultaten moet je al ver terug in de tijd

kelderfan 16 december 2020 om 17:02

@harryjohan71
Je had beter kunnen kijken bij 2019; want toen kon je hem niet betrappen op DNF’s.
Misschien toch een broertje van Dekker; die ook een paar is gevallen.

Cochise 16 december 2020 om 14:19

Benieuwd naar hun programma met deze kern. Zouden ze naast de voorbereidingskoersen voor de klassiekers veel rittenkoersen gaan rijden? Weinig jongens die voor hun plezier ergens een week (laat staan 3) in de bergen willen koersen.

Muldriaen 16 december 2020 om 14:47

#skraaa! ;-)
Mooie transfer voor een toffe gast.

Polleke 16 december 2020 om 15:44

Nu nog leren rappen…

LB117 16 december 2020 om 16:49

Van der Poel
Philipsen
Vermeersch
de Bondt
Dillier
De Vreese

is toch een aardig team in de klassiekers hoor

Rom 16 december 2020 om 17:21

Dat vind ik ook. Al zou ik daar wel nog Rickaert aan durven toevoegen. Ik vond die ook zeer sterk rijden. Maar inderdaad al bij al wel een World Tour-waardig team voor de klassiekers.

Wheely 16 december 2020 om 17:35

Merlier mag daar ook wel bij van mij. Philipsen vooral interessant met het oog op de toekomst. Al bij al zeker geen slecht team zo.

blix 16 december 2020 om 17:51

En die Alexander Krieger, die heeft mij ook verrast in Brugge-De Panne

Wheely 16 december 2020 om 18:02

En dan vergeten we een Vakoč nog.

AlpecinvdP 16 december 2020 om 18:06

Goeie transfer voor de Vreese. En ook voor Alpecin natuurlijk. Maar ze moeten niet vergeten om nog te gaan kijken voor klimmers, aangezien ze in grotere rondes waaronder de tour, Parijs – Nice en de ronde van Catalonië ENZ. Renners zoals Daniel Navarro, Mathieus le Turnier, Leo Vincent zijn nog vrij. Misschien kunnen ze nog Floris de Tier, Vermeersch en Janssens verlengen. Zijn ook goed in het heuvel werk.

assen 16 december 2020 om 19:41

Ha ha ha, leuk, een hardfietsende lolbroek erbij, Alpecin goed bezig!
Zie Vreese zeker als een versterking, al denk ik niet dat Vreese bij de beste 10 renners in (Vlaamse) koers zal zijn. Hoeft ook niet.

A.M.M. Jonkers 16 december 2020 om 21:54

De Gebr. Roodhooft weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Nu Alpecin-Fenix in alle World Tour-wedstrijden startrecht (geen plicht) heeft zullen de sponsors echt wel met een groter budget komen. Vergeet niet dat Alpecin een wereldmerk is!
En, sta er niets van te kijken als er nog meer renners worden aangetrokken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair