Lars van der Haar ‘duidelijk en eerlijk’ verslagen door Eli Iserbyt: “Dat doet pijn”
foto: Cor Vos (archief)
zondag 19 november 2023 om 16:31

Lars van der Haar ‘duidelijk en eerlijk’ verslagen door Eli Iserbyt: “Dat doet pijn”

Lars van der Haar strandde in de Wereldbeker Troyes op tien seconden van winnaar Eli Iserbyt. Had de Nederlander iets anders kunnen doen? “Nee, ik was gewoon een beetje kapot”, was hij eerlijk in het flashinterview na afloop.

“Ik had goede benen, maar werd verslagen vandaag”, ging Van der Haar door. “Ik wilde echt graag winnen vandaag. Ik heb alles geprobeerd. Ik had wat moeite toen ik zo vroeg alleen voorop kwam, ik had moeite om het juiste tempo te vinden. Omdat ik niemand bij me had, kon ik niet zien wat misschien betere lijnen waren. Je deed gewoon wat je dacht dat het beste was.”

“Toen maakte ik één klein foutje. Ik dacht: ik wissel snel van fiets en focus me dan op Eli. Ik zag dat hij één of twee lijnen veel beter nam dan ik. Daardoor zette hij meteen heel veel druk op me. Ik moest mijn tactiek aanpassen en ook die lijnen pakken. Dat geef me wat nadeel. Ik kon niet meer versnellen en hij won. Hij versloeg me duidelijk en eerlijk. Dat doet pijn.”

RIDE Magazine
13 Reacties
Sorteer op:
19 november 2023 20:34
Jammer dat Lars geen team om zich heen heeft dat bijvoorbeeld kan suggereren om een andere lijn te proberen.

Of dat een renner in zijn 13e profjaar er zelf niet aan kan denken om eens een ander traject te proberen.
    20 november 2023 06:25
    Dat mag niet meer. Tot een paar jaar terug deed Sven Nys de verkenning mee voor hem en ook voor Lucinda Brand. Maar die regel is aangepast. Hadden ze het zaterdag in Merksplas nog over (Van Gucht en Herygers)
19 november 2023 22:29
Als de grote 3 niet meedoen dan is het veldrijden veel euker om te kijken. Een Iserbyt, van sweeck, van der haar, nieuwenhuis, orts. Ze ontlopen elkaar niet veel. Was weer een leuke wedstrijd vanmiddag
20 november 2023 07:48
Pijn, is dat hetzelfde als au?
19 november 2023 17:22
Fietswissel was niet nodig geweest Iserbyth pakte dat cadeautje maar wat graag uit!
19 november 2023 18:23
Vandehaar wou andere (betere) lijnen rijden maar dat bezorgde hem een nadeel ?

Onsamenhangende uileg, of ... een uitleg die je geeft als je compleet murw bent gereden door je tegenstander.
    19 november 2023 19:03
    Ik schrijf even wat uitgebreider voor je uit wat hij bedoelt:
    Omdat Van der Haar snel alleen op kop reed kon hij niet zien welke lijnen andere renners reden, en deed hij dus wat hij in de verkenning gedaan had. Onder de andere renners was intussen duidelijk geworden dat er op bepaalde plekken een beter spoor was ontstaan, bvb onderaan bij de schuine kant. Iserbyt had zijn lijnen dus aangepast. Van der Haar zag dat pas toen Iserbyt bij hem kwam, en had toen door dat het zou lonen zijn lijnen aan te passen, maar dat moet je enkele keren doen voor dat volledig tot zijn recht komt.

    Verder voegt Van der Haar er duidelijk aan toe dat Iserbyt vandaag beter was - fair and square, zoals hij meestal is.
    19 november 2023 20:43
    Precies dat. Moet wel bij gezegd worden dat Eli ook tijdens de race toen hij tweede lag nog een nieuwe snellere passage wist te vinden op de schuine kant en dat Lars ook na het afkijken niet alle lijnen wist te kopiëren. Eerlijk oordeel: Eli is technisch nét iets beter en ook explosiever. Dat betaalde zich vandaag uit. Terechte winnaar
    19 november 2023 21:40
    Het is ‘Van der Haar’, het is toch geen belg???
    19 november 2023 23:31
    Sjos Bosj toch