Kaptheijns blijft domineren met winst in Grote Prijs van Brabant

Kaptheijns blijft domineren met winst in Grote Prijs van Brabant

foto: Nick Doup/WielerFlits

zaterdag 28 oktober 2017 om 14:40

Maud Kaptheijns blijft met hoogvorm door het veld razen. De 23-jarige Nederlandse van Crelan Charles reed op de zanderige omloop in Rosmalen solo naar de zege, voor haar Belgische ploeggenote Loes Sels en de Britse kampioene Nikki Brammeier. Het is alweer de vijfde seizoenszege voor de leidster in de Superprestige.

Kaptheijns wist zich na verloop van tijd los te wrikken van haar naaste belaagsters. De jonge Nederlandse had met het ingaan van de slotronde een voorgift van twaalf seconden op vier achtervolgsters, bestaande uit Sels, Brammeier, Helen Wyman en landgenote Ceylin Del Carmen Alvarado. Dit bleek voldoende om solo aan te komen.

Vierde editie Grote Prijs van Brabant 2017 
1. flag-nl Maud Kaptheijs (Crelan-Charles)
2. flag-be Loes Sels (Crelan-Charles)
3. flag-gb Nikki Brammeier (Boels-Dolmans Cycling Team)
4. flag-nl Ceylin Del Carmen Alvarado (Kleuropmaat/BNS technics)
5. flag-gb Helen Wyman (Kona Factory)

Dit artikel delen:

9 Reacties

runner_123 28 oktober 2017 om 14:50

Hulde aan de redactie!

Hoebele 28 oktober 2017 om 16:41

Loes Sels (32) en Ceylin del C.A. (19) zijn ook erg goed bezig de laatste tijd.

schipperaar 28 oktober 2017 om 16:51

@redactie
+100, hulde!
Mooie foto ook tussen al die persmuskieten die met gevaar voor eigen leven de kou trotseren.

sooike 28 oktober 2017 om 18:03

Zo koud was het niet hoor! En als er toch een verslaggever bij was had die best mogen vermelden dat Kapteijns in de voorlaatste ronde zwaar ten val kwam op de balken en dat ze de helft van haar comfortabele voorsprong verspeelde. Met een behoorlijke beenwond kwam ze over de finish. Tegen vdP was geen kruit gewassen. Bij de junioren jongens en meisjes veel aanstormend talent trouwens, maar dat mag je op deze elite-site niet zeggen !

TomDJ 28 oktober 2017 om 19:24

Wat een geweldige start van het seizoen!

Lalsacien 28 oktober 2017 om 19:39

Er staat geen maat op Maud!

Mwielerfan 28 oktober 2017 om 20:41

Nikki harris is niet meer wat ze geweest is zeg. Poes sels dan weer bezig aan super serie

bidon colle 28 oktober 2017 om 21:12

@Mwielerfan: Het is niet meer Nikki Harris maar Nikki Brammeier. Zij is getrouwd met wegrenner Matthew Brammeier. Sels is veranderd van ploeg en blijkbaar was dat de juiste keuze voor haar.

Arema Pro Cycling Team 29 oktober 2017 om 03:12

Maud na de finish afgevoerd naar het ziekenhuis. Hopelijk kan ze toch starten vandaag?!

Headlines

Materiaalzone

Populair