Jumbo-Visma speelt Van Aert uit in Strade, Groenewegen kopman in Parijs-Nice

donderdag 7 maart 2019 om 17:48
Jumbo-Visma speelt Van Aert uit in Strade, Groenewegen kopman in Parijs-Nice

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft zijn selecties op papier voor Strade Bianche en Parijs-Nice. De Nederlandse WorldTour-ploeg rekent in Toscane op Wout van Aert, terwijl Dylan Groenewegen dan weer de kopman is in Frankrijk.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Velen kijken reikhalzend uit naar de prestatie van Van Aert, aangezien de Belg vorig jaar knap als derde finishte in Siena. De 24-jarige renner is aanstaande zaterdag dan ook de kopman. Van Aert krijgt steun van Neilson Powless, Antwan Tolhoek, Lennard Hofstede, Taco van der Hoorn, Danny van Poppel en Floris De Tier.

“Ik kijk er heel erg naar uit”, aldus Van Aert. “Het is een heroïsche koers. Ik ben nog nooit zo diep geweest als vorig jaar. Ik moest echt een paar dagen herstellen. Het leek meer op een overlevingstocht. Het zal een speciaal gevoel zijn om terug te keren.”

Winnen met Groenewegen
In Parijs-Nice gaat de aandacht dan weer uit naar Dylan Groenewegen. De 25-jarige sprinter won vorig jaar nog een etappe in de Franse rittenkoers: hij spurtte in Vierzon sneller dan Elia Viviani en André Greipel. Groenewegen kan rekenen op een sterke sprinttrein, bestaande uit locomotieven als Pascal Eenkhoorn, Mike Teunissen en Amund Grøndahl Jansen.

George Bennett mag zich dan weer uitleven als klassementsrenner. “Het belangrijkste doel in Parijs-Nice is om met Dylan een etappe te winnen”, zo laat ploegleider Sierk Jan de Haan weten via een perscommuniqué. “Maar George heeft wel een vrije rol om iets te proberen in de bergritten.”

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor flag-it Strade Bianche (9 maart)
flag-be Wout van Aert
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Danny van Poppel
flag-us Neilson Powless
flag-be Floris De Tier
flag-nl Antwan Tolhoek

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor flag-fr Parijs-Nice (10-17 maart)
flag-nz George Bennett
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-no Amund Grondahl Jansen
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-nl Mike Teunissen
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

21 Reacties

jessevdalen 7 maart 2019 om 17:57

1 rit groenewegen en Bennett op plek 1 in het ak (mede door een slechte tijdrit)

0
rahimns 7 maart 2019 om 18:02

Dan is plek 1 wel heel ambitieus met zo’n slechte tijdrit ;)

0
Rogier Eshuis 7 maart 2019 om 18:45

Top
Maar waar is het ek wielrennen 2019

0
kelderfan 7 maart 2019 om 18:48

Dat moeten toch minimaal 3 ritzeges worden zeker als je de kopman bent in een rittenkoers. Arme Bennett maar dat zal wel in overleg zijn gegaan.

De Strade met toch Wout Van Aert als de kopman. Dat wordt leuk om te zien.
Hij maakte vorig jaar toch wel indruk.

0
WCEendT 7 maart 2019 om 19:12

Taco vd Hoorn wint de Strade!

0
LutsenkoFan 7 maart 2019 om 19:45

Ja wat zou Taco kunnen?

0
WCEendT 7 maart 2019 om 21:46

edit wf: niet doen

0
krypton 7 maart 2019 om 20:20

Ik verwacht niet veel van Van Aert. Was zaterdag niet geweldig en dit is wel echt veel zwaarder.

0
chiller87 7 maart 2019 om 22:19

Ik verwacht er wel wat van. Top 10 bedoel ik dan.

0
Barry Batsbak 8 maart 2019 om 08:22

Top 10 misschien nog wel, maar winst zou me ernstig verbazen. Had vorig jaar al de grootste moeite om boven te komen op de slotklim. Als hij nu inderdaad +7kg zwaarder staat zal hij solo en met een flinke voorsprong aan moeten komen onderaan de klim om niet aan alle kanten voorbij gestoven te worden in het zicht van de haven. Maar ze zullen hem nu niet zomaar meer weg laten rijden.

0
mooiman 7 maart 2019 om 20:28

Voor Strade verwacht ik van TJV niks , dus dat valt altijd mee. PN reken ik op 1 rit, dus kan altijd tegenvallen.

0
Jopster 7 maart 2019 om 21:26

Toch heerlijk om te zien dat ze bij elke koers waaraan ze meedoen mee kunnen doen voor overwinningen. Heerlijk om de zwart-gele brigade vaak vooraan te zien de laatste tijd.

0
EddyB1958 8 maart 2019 om 05:43

In de Omloop en Kuurne heel veel vooraan zien rijden, bij de achtervolgers.

0
borg 7 maart 2019 om 23:31

Ik weet niet welke andere topsprinters er ook P-N rijden. Zou anders wel eens Jumbo tegen de rest kunnen zijn. In Kuurne was de steun (buiten Bora) niet echt overweldigend.

Ik zie al Kristof, Benett en Greipel. Dus vermoedelijk toch een paar ploegen die mee zullen achtervolgen.

0
Poeksel 8 maart 2019 om 01:33

Jakobsen, Ewan, Démare, Colbrelli, Trentin, Laporte, Kittel, (Cavendish), de meeste teams hebben wel een (goede) sprinter mee.

0
PietFriet 8 maart 2019 om 01:59

Parijs-Nice is opvallend vlak dit jaar. Er zijn 5 vlakke dit jaar. Dat zijn er ook wel eens slechts 2 geweest.

0
rahimns 8 maart 2019 om 03:12

5 vlakke is wel een beetje overdreven, er zijn er 3 echt relatief vlak. Een tijdrit, een heuvelrit en dan toch 3 lastige ritten waar ik het overgrote deel van de sprinters geen kans zie maken.

0
Blaudzun 8 maart 2019 om 08:52

Hoezo 1 ritje? met een beetje mazzel pakt TJV de eerste drie ritten. Ze hebben de snelste sprinter van het peloton komende week.

0
Witte Trui 8 maart 2019 om 10:05

Ik had eerlijk gezegd Powless gewisseld met Wijnants (of Lindeman) denk ik. Maar had ook begrepen dat Powless zich ook in eendaagse (zwaardere) koersen wil ontdekken, dus ben ook wel benieuwd of hij tot de finale kan geraken.

0
bartje 8 maart 2019 om 17:17

Ik vindt het eerlijk gezegd triest dat in een etappe wedstrijd een sprinter als kopman wordt aangewezen. Op een of andere manier klopt dat gevoelsmatig niet…

0
Jungle Man 8 maart 2019 om 20:12

Helemaal mee eens. Sprintritjes kijk ik meestal niet eens meer.
In een rondekoers als p n geldt dat degene die het snelste het parcours aflegt de beste is

0

Headlines

Populair

Materiaalzone