Jumbo-Visma met herstelde Gesink naar Ronde van Polen

vrijdag 2 augustus 2019 om 12:48
Jumbo-Visma met herstelde Gesink naar Ronde van Polen

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft zijn selectie op papier voor de Ronde van Polen. De Nederlandse formatie kan weer rekenen op Robert Gesink, die opnieuw fit is na zijn zware valpartij in Luik-Bastenaken-Luik. De 33-jarige klimmer zal samen koersen met onder meer Danny van Poppel en Antwan Tolhoek.

Gesink was een van de beoogde helpers van Primož Roglič in de Giro d’Italia, maar een valpartij in Luik-Bastenaken-Luik gooide roet in het eten. De Nederlander was lange tijd uit de roulatie vanwege een sleutelbeen- en bekkenbreuk, maar inmiddels is de Varssevelder weer klaar om een rugnummer op te spelden.

Zijn werkgever Jumbo-Visma rekent ook op sprinter Van Poppel en klimmer Tolhoek. Voor beide renners is het hun eerste wedstrijd sinds het Nederlands kampioenschap (30 juni) op de weg in het Gelderse Ede. De selectie bestaat verder uit Lennard Hofstede, Taco van der Hoorn, Neilson Powless en de jonge Deen Jonas Vingegaard.

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor flag-pl Ronde van Polen (3-9 augustus)
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Danny van Poppel
flag-us Neilson Powless
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-dk Jonas Vingegaard


Lees ook: Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2019

Dit artikel delen:

13 Reacties

Teejay 2 augustus 2019 om 13:08

YES! DE CONDOR IS BACK! toch deze man gemist in de tour. hopelijk weer een mooie zege tijdens deze vuelta

dani 2 augustus 2019 om 13:26

Succes Robert, hopelijk is dit genoeg voor een goede vuelta

Chasse_patate 2 augustus 2019 om 14:18

Van Poppel voor een sprint zege?

Franco Ballerini 2 augustus 2019 om 15:25

Tegen Jakobsen en Ackermann? Lijkt me niet.

nafnikleb 2 augustus 2019 om 14:28

Deze man gaat huishouden in Polen. Welkom terug!

Bartjesss 2 augustus 2019 om 14:56

Check hem op Strava. Laatste weken echt als een beest aan het trainen in de VS en Spanje. Wat een veerkracht en doorzettingsvermogen

kelderfan 2 augustus 2019 om 15:29

Gelukkig is Robert Gesink weer wedstrijdfit. Ik ben vooral benieuwd naar Antwan Tolhoek, die ook al weer enige tijd niet was te bewonderen. Met Powless en Vingegaard erbij wordt ’t leuk om te volgen.

attickfan 2 augustus 2019 om 17:00

En Hofstede. Heb er sin an.

greeny 2 augustus 2019 om 15:39

kan die jongen niet beter stoppen? qua lichaam zou je toch zeggen dat het totaal op moet zijn.. jonge kinderen waar je toch ook nog mee wil kunnen spelen denk ik dan.. knap dat hij er weer staat dat wel

katerkop 2 augustus 2019 om 16:52

Nee, ben vooral blij dat hij doorgaat enhopelijk laat hij nog hele mooie dingen zien

FrankyCerami 2 augustus 2019 om 19:17

Lichaam op? Welnee joh, met dit blessureleed achter de kiezen de afgelopen jaren (en bijbehorende verplichte rust) kan die rustig door tot 45+ jaar.

greeny 2 augustus 2019 om 20:54

en al die breuken/scheuren/kwetsuren en operaties + revalidaties doen een lichaam niks denk je? ik gun hem van harte nog een tour etappe ofzo of weet ik veel de gold race, maar hij moet nog langer mee dan zijn profcarriere..