Juan José Lobato: “Trentin was sterker”

woensdag 23 augustus 2017 om 09:29

Juan José Lobato bracht LottoNL-Jumbo dinsdag heel dichtbij de overwinning in de Vuelta a España. De 28-jarige Spanjaard ging zijn sprint vroeg aan, nadat Stef Clement hem door de finale had geloodst. Uiteindelijk kwam alleen Matteo Trentin nog over hem heen. “Hij was sterker vandaag (dinsdag)”, antwoordt Lobato voor de camera van WielerFlits.

Blij met resultaat
Waar veel topsporters balen van een tweede plek, kon een relativerende Lobato daar mee leven. “Ik ben hier blij mee, want het eerste deel van het seizoen verliep niet zo goed voor me. Maar de laatste twee maanden heb ik heel goed getraind. Ik hoop deze Vuelta dan ook nog een rit te winnen”. Dat zou een knappe prestatie zijn. Mocht de Spanjaard daarin slagen, dan wint hij voor de eerste keer in zijn carrière een rit in de Vuelta. Voor LottoNL-Jumbo zou het betekenen dat ze dit seizoen in iedere grote ronde een ritzege heeft geboekt. Dat kunststukje leverde Quick-Step Floors al, terwijl ook BORA-hansgrohe, Sunweb, Dimension Data, Cannondale-Drapac, Sky en FDJ daarvoor nog in de race zijn.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

Chaba 23 augustus 2017 om 09:43

Uiteindelijk blij met het resultaat maar in de sprint zag je toch echt de teleurstelling door flink op zijn stuur te slaan. Wel goed om eindelijk wat van deze renner te zien want tot aan de Tour de l’Ain, of met een beetje goede wil de ronde van Wallonië, was het maar matig wat hij in dienst van TLJ heeft gepresteerd.

xistnc 23 augustus 2017 om 09:47
Quote:
het eerste deel van het seizoen verliep niet zo goed voor me. Maar de laatste twee maanden heb ik heel goed getraind

Wifi is hier te slecht om het filmpje te bekijken. Zegt hij dit echt zo?

Chasse_patate 23 augustus 2017 om 09:50

Ben benieuwd. Heeft niet veel kansen. Dit was al kans twee. Nog drie te gaan. Hoop dat hij nog een ritje kan pakken.

Kwam gisteren heel goed kort door die laatste bocht en had daardoor kunnen winnen. Dit was denk ik zijn grootste kans.

Chasse_patate 23 augustus 2017 om 09:52

@xistnc heb het beluisterd voor je. Hij zegt het letterlijk zo ja.

xistnc 23 augustus 2017 om 09:56

Hmmm. En wat zei hij vervolgens, na de logische doorvraag naar het ‘waarom’?

AWestie 23 augustus 2017 om 10:04

Ik heb te veel nieuwsberichten over sprints gelezen. Ik las ‘Treintje was sneller’ in de kop :’)

Spaakje 23 augustus 2017 om 10:52

@xistnc, interview is in het engels, niet de taal die Lobato heel machtig is. Wat hij aangeeft is volgens mij dat de start van het seizoen niet goed was maar dat het goede gevoel er de laatste twee maand in de training weer is.

Romāns Vainšteins 23 augustus 2017 om 11:10

Daarom moet je beter renners in de eigen taal of een taal die ze duidelijk machtig zijn interviewen. Doe je dat niet krijg je multi-interpretabel Sagannig geleuter waar je om het even welke betekenis aan kan hangen.

AWestie 23 augustus 2017 om 11:26

BMC heeft ook in alle rondes gewonnen. Greg, TJ en team time trial.

Baukema Tomoulin 23 augustus 2017 om 11:36

@Awestie: niet waar. Bmc heeft dit jaar niet in de tour gewonnen. Wel in de giro met dillier & tejay

Emergo 23 augustus 2017 om 11:43

RV Precies, en daar hebben we Sporza voor met o.a. Renaat Schotte die zo’n beetje alle talen van het peloton spreekt (iets overdreven, maar toch).

AWestie 23 augustus 2017 om 11:46

@baukema Ik vond het al raar toen ik het op PCS checkte, want dacht dat zelf ook. Blijkt dat ik naar Tour 2016 keek.

LutsenkoFan 23 augustus 2017 om 11:55

Volgensmij heeft hij het wel naar zijn zin bij lotto jumbo

Scott Sunderland 23 augustus 2017 om 13:13

Zoals je het leest hier zou je het kunnen interpreteren dat hij pas twee maanden lekker aan het trainen is en daarvoor heeft zitten luieren. Dat is ongetwijfeld niet het geval. Hij zal de laatste twee maanden in trainingen weer het goede gevoel en de vorm voelen. Hij begint ook weer leuk te koersen. Op deze manier heeft hij wel een toegevoegde waarde. Het blijft wel een wat onregelmatige renner.

schipperaar 23 augustus 2017 om 14:19

@rv
Sagan spreekt vloeiend italiaans en waarschijnlijk ook nog russisch naast zijn moedertaal, zijn engels is gewoon leuk en wel degelijk onderbouwd en verstaanbaar, zoals altijd wie een hond wil slaan vindt licht een leuter.

Headlines

Materiaalzone