Lobato: “Ik wil in Milaan-San Remo en Hamburg een belangrijke rol spelen”

woensdag 15 februari 2017 om 12:11
Lobato: “Ik wil in Milaan-San Remo en Hamburg een belangrijke rol spelen”

Foto: LottoNL-Jumbo

Juan José Lobato kijkt met een goed gevoel terug op de start van zijn seizoen. De 28-jarige Spanjaard reed in de Ronde van Dubai zijn eerste wedstrijdkilometers voor zijn nieuwe werkgever LottoNL-Jumbo. “Hoewel mijn voorbereiding allesbehalve ideaal was, deed ik toch meteen vooraan mee,” kijkt hij terug op de site van zijn ploeg.

De aanloop naar het nieuwe seizoen verliep niet zonder problemen. “In december liep ik een blessure op, waardoor ik tot januari niet kon trainen zoals ik gehoopt had. Ik ben dan ook blij dat mijn eerste wedstrijd zo voorspoedig verliep.”

De Spanjaard moest wennen aan de sprinttrein van de ploeg. “Alles was nieuw. Niet alleen mijn ploeg, maar ik werkte ook voor het eerst samen met een sprinttrein. Ik mocht naast Dylan telkens mijn eigen gang gaan in de sprint met het oog op een goed klassement. Tegelijkertijd heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk bij te leren over de sprinttrein. Ik denk namelijk dat ik in de toekomst van toegevoegde waarde kan zijn voor Dylan.”

In Dubai reed hij twee keer bij de beste tien. “Het heeft mij veel vertrouwen gegeven. Hoewel mijn voorbereiding allesbehalve ideaal was, deed ik toch meteen vooraan mee. Ik ben er zeker van dat ik dit jaar een belangrijk aandeel in de overwinningen van Team LottoNL-Jumbo kan hebben. Dankzij de sprinttrein zal het voor mij namelijk makkelijker zijn om in een juiste uitgangspositie aan de sprint te beginnen. Verder hoop ik in de klassiekers als Milaan-Sanremo en Hamburg Cyclassics een belangrijke rol te spelen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Piet Lut 15 februari 2017 om 12:16

edit redactie: bedankt, aangepast

heuvelcolombia 15 februari 2017 om 12:19

edit redactie: bedankt, aangepast

Hij was al eens 4e in MSR. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen mét een sprinttrein inderdaad. Niet dat die van TLJ zo goed is, maar bij Movistar moest hij het helemaal zelf doen en dat wringen en plaatsen heeft hij nooit echt goed gekund.

Prima Facie 15 februari 2017 om 12:22

Nou, de befaamde sprinttrein van TLJ zal in MSR Lobato alvast niet van dienst zijn, want ik mag hopen dat er iemand van TLJ vooraan in de eerste groep zit, na de Poggio.

TykkeThor 15 februari 2017 om 12:40

Alsof een trein überhaupt een rol zal spelen in de finale van MSR. Ken je niks van de koers of zit je te zeiken om het zeiken?

jvh93 15 februari 2017 om 12:44

Ik denk juist dat TLJ met lobato nu eindelijk een keer een echte kanshebber heeft voor MSR. Battaglin en Martens (mits hij niet weer een stap teruguit doet dit seizoen )die de poggio ook goed kunnenn verteren zullen hem dan kunnen piloteren. Ik zie in ieder geval meer mogelijkheden dan afgelopen jaren

AWestie 15 februari 2017 om 12:44

Treintjes hebben wel eens een rol gespeeld bij Parijs-Roubaix (padoem-pats)

kelderfan 15 februari 2017 om 13:04

Voor de MSR heeft TLJ nu met Lobato, Martens, Battaglin en Boom een sterkere ploeg, dan in de vorige editie. Maar gaat Groenewegen weer een poging wagen.

zipp404 15 februari 2017 om 13:40

In het geval van Paolini/ Kristoff een aantal geleden, heb je wel degelijk iets aan een lead-out

rahimns 15 februari 2017 om 13:44

@kelderfan hoe bedoel je ‘gaat Groenewegen weer een poging wagen’ … die is daar toch vorig jaar niet gestart. Lijkt me geen koers voor hem.

kelderfan 15 februari 2017 om 13:52

@rahimns
Je hebt gelijk met weer; maar Groenewegen heeft laten zien in Le Samyn, dat hij groeit en sterker wordt. Dus ik zie wel wat in Groenewegen met een MSR als menu. Maar misschien is ’t dit jaar nog te vroeg voor hem.

jvh93 15 februari 2017 om 14:52

@kelderfan ik denk dat groenewegen nog niet sterk genoeg is om de poggio met de besten over te komen en dat ze met Lobato een veel geschiktere kandidaat daarvoor hebben

Sephiroth 15 februari 2017 om 16:49

Laat lobato de AGR ook maar groots noteren, daar moet hij een aardige kans maken.

Amsterdam2028 15 februari 2017 om 21:17

Veel slechter dan vorig jaar in MSR en Hamburg zou ook bijna een prijs waard zijn.

sjoerdtjen 16 februari 2017 om 00:12

Absoluut een kansrijke outsider.. Geldt natuurlijk ook voor het gewijzigde AGR parcours…

Headlines

Materiaalzone

Populair