Jonas Vingegaard voert Jumbo-Visma aan in Tour: “We gaan voor nog een zege”

donderdag 22 december 2022 om 15:31
Jonas Vingegaard voert Jumbo-Visma aan in Tour: “We gaan voor nog een zege”

foto: Cor Vos

Jonas Vingegaard zal in de zomer van 2023 zijn titel in de Tour de France verdedigen. Terwijl Primoz Roglic geselecteerd is voor de Giro d’Italia, voert de Deen Jumbo-Visma aan in de Ronde van Frankrijk. Dat werd bekend tijdens de presentatie van de Nederlandse ploeg.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

“Mijn wens was om terug te keren naar de Tour de France, om mijn titel te verdedigen”, zei Vingegaard, die als winnaar van de 2022-editie met het nummer 1 mag starten volgend jaar. “Ik ben blij dat ik terug mag komen, we gaan voor nog een zege. Het zal natuurlijk anders worden dan afgelopen jaar. Aan de ene kant is er meer druk, maar aan de andere kant ook niet. Ik heb de Tour al gewonnen. Als dat niet nog eens gebeurt, kan ik nog steeds trots zijn op wat ik gedaan heb.”

Merijn Zeeman zegt eveneens dat Vingegaard in de Tour zal starten om opnieuw te winnen. “We hebben vorig jaar uitgevonden hoe we Pogacar moeten verslaan. We kennen zijn kracht en de punten waarop Jonas superieur aan hem is. We keren terug naar de Tour met een goed plan en we geloven dat opnieuw voor het geel kunnen gaan met Jonas”, aldus de sportief manager van Jumbo-Visma.

Naast Vingegaard, zitten ook Dylan van Baarle en Wout van Aert in de voorselectie van de Nederlandse ploeg voor de Tour de France. Tiesj Benoot sprak ook zijn hoop uit mee te mogen doen. Welke wedstrijden Vingegaard in voorbereiding op de Ronde van Frankrijk zal rijden, is nog niet bekend. Ook de rest van zijn programma werd nog niet onthuld.

voor

Dit artikel delen:

11 Reacties

Jacob Lohof 22 december 2022 om 17:41

Wel makkelijker voor Pogacar, nog maar 1 persoon van Jumbo waar hij op hoeft te letten

4
Gelei 22 december 2022 om 18:48

Geldt ook voor Jumbo zelf: slechts 1 brokkenpiloot om in de gaten te houden.

1
Arie den Blanken 22 december 2022 om 17:01

Wat een open deuren allemaal tijdens zo'n presentatie. En het mooiste is dat de gemaaktr plannen half maart al weer in de ijskast kunnen nadat de eerst van de vele valpartijen zijn geweest.

3
fransestinkkaas 22 december 2022 om 17:04

Inderdaad, sponsorpraatjes met vooral een hoop gebakken lucht. Froome gaat bij zijn presentatie ook verkondigen dat hij de Tour nog wil en kan winnen (hoe mooi het ook zou zijn) en Naesen zal vertellen dat zijn grote doel wederom de Ronde is (zal ook heel mooi zijn). Een hoop ambities maar de realistische gedachtes zijn op één hand te tellen.

5
tdola 22 december 2022 om 17:15

Lekkere citroen ?

0
mooiman 22 december 2022 om 17:28

Ja het zou ook veel beter zijn als JV meldt dat het eerst wacht op alle valpartijen voordat er een plan wordt gemaakt.

5
FDJ 22 december 2022 om 17:17

Mooi dat Dylan ook naar de Tour gaat. Dat is echt een van de beste knechten die je je kunt wensen in zo’n Tour als kopman zijnde. Kent alle trucjes op het vlakke, maar daarnaast ook iemand die er bergop niet meteen afligt.

Van Aert weer voor groen. Die kan door niemand geklopt worden als hij op zijn fiets blijft.

Vingegaard
Kuss
Van Aert
Van Baarle
Benoot
Laporte
Kruijswijk
Als laatste man zou ik graag Bouwman zien na zijn Giro van dit jaar.

1
Donny B 22 december 2022 om 17:52

Wout gaat stiekem voor geel. Niet doorvertellen

-2
Dikke Vrouw 22 december 2022 om 16:25

Hup jonasje doe het nog een keer !

0
Handige Harry 22 december 2022 om 19:08

Ik ben vooral benieuwd of Pogacar dit jaar meer piekt richting Tour of dat hij toch ook in het voorjaar flink huishoudt.

Hopelijk hebben beide dit jaar een fitte ploeg want UAE mistte toch net wat teveel renners om met Jumbo te strijden.
Ik neem aan dat ze daaruit lering hebben getrokken maar ik verwacht niet dat ze net zo’n sterke ploeg kunnen opstellen.

0
coureurvanmijnvoeten 23 december 2022 om 01:05

Ik woon in het buitenland en het lijkt erop dat de locale TV de ritten niet meer zal uitzenden.
Enig idee bij welke livestream ik me het beste kan aansluiten ?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone