Jonas Vingegaard en Wout van Aert gehuldigd door Jumbo-Visma in Den Bosch

dinsdag 26 juli 2022 om 19:19
Jonas Vingegaard en Wout van Aert gehuldigd door Jumbo-Visma in Den Bosch

foto: Cor Vos

Jonas Vingegaard en Wout van Aert zijn dinsdag gehuldigd in Nederland. De winnaar van de Tour de France en de winnaar van de groene puntentrui werden door Jumbo-Visma, de sponsoren en andere partners in het zonnetje gezet in Den Bosch.

De festiviteiten in Den Bosch vonden plaats bij de service course, de uitvalsbasis van het Nederlandse WorldTour die in Noord-Brabant gevestigd is. Ook het hoofdkantoor van hoofdsponsor Jumbo Supermarkten staat in die provincie, namelijk in Veghel.

Onder meer Ton van Veen, de CFO van de gele supermarktketen, hield een toespraak om Vingegaard en Van Aert te huldigen. Daarnaast waren namens de ploegleiding van Jumbo-Visma onder meer Richard Plugge, Merijn Zeeman, Mathieu Heijboer en Frans Maassen van de partij.

Wout van Aert werd na de huldiging per helikopter vervoerd naar Roeselare, waar de drievoudige etappewinnaar vanavond deelneemt aan het na-Tourcriterium aldaar. Vingegaard beleeft een hele week vol feesten en partijen na zijn Tourzege. Vanavond zit hij aan tafel bij het Nederlandse tv-programma Renze (vanaf 21.50 uur op RTL4), waarna hij woensdag gehuldigd wordt in Kopenhagen en donderdag in zijn thuisstad. Voorlopig is Vingegaard niet te zien in de criteriums in Nederland en België.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Michiel 26 juli 2022 om 19:33

Bravo! Voor Jonas en zn walvissen! Lekker feesten met zn allen. Als t maar niet zo’n drama wordt als met Festen. Zal toch niet.

Kelder is de Man 26 juli 2022 om 19:47

Goeie film. Net als https://www.imdb.com/title/tt0154421/

Wheely 26 juli 2022 om 19:56

Ja in films en series zijn de Denen ook al beter.

Kelder is de Man 26 juli 2022 om 20:00

Haha.. maar klopt wel Wheely.

Michiel 26 juli 2022 om 20:12

Thanks voor de tip Kelder is de man…houd wel van die intens ernstige films. Wat Wheely zegt. Fargo ook zoiets maar dan anders, huurde ik destijds toen ie uitkwam met vrienden. Zij vonden er geen reet aan. Als kind al onbegrepen.

Kelder is de Man 26 juli 2022 om 20:23

Geen probleem, zegt de jeugd van tegenwoordig dan.

Michiel 26 juli 2022 om 20:42

Nice! Ik kon toen vast heel goed opschieten met de jeugd van tegenwoordig. Ga ik het lezen herintroduceren bij de jeugd van tegenwoordig. Doen ze veel te weinig. Laat ik de Tukjes nog ff liggen, beginnen we met De Vijf. Niet toevallig ook het aantal renners van Jumbo Visma die Parijs haalden.

Dikke Vrouw 26 juli 2022 om 20:01

Wat geweldig voor onze jonas en woutie en of ze dit verdient hebben !!

John Bidon 26 juli 2022 om 20:02

Geen toespraak van Frits? Toch beetje bekaaid om de CFO te krijgen na dat harde werken.

Dikke Vrouw 26 juli 2022 om 20:09

Jaartje gratis jumbo winkelen voor sara en trine er boven op zou mooi zijn :) ??

Emergo 26 juli 2022 om 20:11

Hebben ze niet 5 minuten gratis een winkelkar vol mogen laden ? Wat een krenten.

Wheely 26 juli 2022 om 22:48

Net even tegen beter weten in Jonas bij Renze gekeken, arme jongen zetten ze hem daar neer naast Thomas Dekker…

oscarito1908 27 juli 2022 om 02:00

Ja onbegrijpelijk

reusjen 27 juli 2022 om 06:30

@Wheely
Wat was het probleem?

Wheely 27 juli 2022 om 09:37

@reusjen
Vind zijn persoon daar weinig toevoegen, liep ook een beetje te doen alsof Pogacar de Tour met name had verloren door onnodig op Roglic te reageren. Het was uiteraard een cruciaal moment in de Tour maar Vingegaard verdient meer credits. Vond het maar ongemakkelijke TV.

reusjen 27 juli 2022 om 09:53

Okee, ik ken het programma verder niet en de uitzending ook niet gezien. Ik vond Dekker bij de avondetappe wel sterk, maar dat kwam misschien door het zwaktebod van de rest en de ene situatie is de andere niet.

Oblomov 26 juli 2022 om 23:10

Ik las de kop als de aankondiging van een huldiging…

Had eigenlijk wel willen zien of ze, net als Dumoulin in Maastricht, het dorpsplein vol hadden weten te krijgen. Misschien als de Van Aert fanclub bussen uit België zou organiseren, aangevuld met een enkele Deen en de vaste bezoekers van het Jumbo-Visma topic.

molovin 26 juli 2022 om 23:26

Vingegaard zei zonet bij Renze dat ze voor de huldiging morgen op het plein in Kopenhagen een max. Van 25.000 hebben ingesteld (!).

Oblomov 27 juli 2022 om 00:07

Dat geloof ik graag. Denemarken is, naast de traditionele vijf, stiekem al jaren het zesde land waar wielrennen het grote publiek weet te bereiken.

Bij de terugkomst van Riis na de Tour van 1996 schijnt hij door iets van een kwart miljoen mensen opgewacht te zijn op en rond het vliegveld. Was totaal ongehoord…

Maar goed, in Den Bosch zou het ongetwijfeld minder druk zijn geweest. Verstandig dat ze dat niet gedaan hebben.

oscarito1908 27 juli 2022 om 02:01

Ook bizar dat Riis niet uitgenodigd was daar.

Monsieur Bendy 27 juli 2022 om 09:47

@oscarito1908
Zo bizar is dat toch niet? De ASO heeft een zero tolerance beleid wat betreft dopingzondaars. Bovendien hadden ze Riis zijn ticket al aan Richard Virenque gegeven…

Arie den Blanken 27 juli 2022 om 14:41

Oblomov : De tradionele vijf? ie reken je daar dan bij. Ik kom niet verder dan drie (en een halve). Italië , Frankrijk, België (en Spanje door het Baskenland als een halve)

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone