Johan Bruyneel schrijft Tour-opinies voor WielerFlits
donderdag 27 augustus 2020 om 12:12

Johan Bruyneel schrijft Tour-opinies voor WielerFlits

Tijdens de komende Tour de France zal Johan Bruyneel op diverse sleutelmomenten opinies voor WielerFlits schrijven. Als geen ander doorziet de Belg in een wedstrijd de tactische bewegingen en weet hij haarfijn te benadrukken waar de winstkansen liggen.

Als ploegleider van onder andere Lance Armstrong, Alberto Contador, Paolo Savoldelli en Roberto Heras was hij ruim een decennialang het meesterbrein in de strijd om de eindzeges in de grote rondes.

Zeker nu er in de 107e editie van de Ronde van Frankrijk, die zaterdag in Nice van start gaat, een spannende strijd tussen Jumbo-Visma en Team Ineos wordt verwacht, kan Bruyneel als geen ander de plannen van beide teams doorgronden. Doordat hij geen enkel belang meer in de wielersport heeft, kan hij ook rechtuit zijn mening geven.

Net als in de afgelopen jaren zal Bruyneel ook weer een hoofdrol vertolken in de podcast ‘THEMOVE’. Als analist in deze podcast met o.a. Lance Armstrong en George Hincapie ontving de geboren West-Vlaming de afgelopen jaren veel lof vanwege zijn inzichten in het wielrennen.

In zijn opinies op WielerFlits zal Bruyneel natuurlijk extra oog hebben voor de prestaties van Jumbo-Visma. “Zelfs een blinde kan zien dat Egan Bernal en Primož Roglič de favorieten zijn voor de Tour. Voor Tom Dumoulin zie ik een sleutelrol. Want voor een kandidaat-eindwinnaar is er maar één gevaar: grote groepen die wegrijden.”

“En als Dumoulin mee kan glippen met een groep van twintig renners, moet Ineos-Grenadier zorgen dat ze op zijn minst iemand als Richard Carapaz mee is. Anders zitten ze bij Jumbo-Visma in een zetel, en kunnen ze bij Ineos-Grenadier enkel achtervolgen”, schrijft Bruyneel in zijn voorbeschouwing op de komende Tour de France.

Kortom, met WielerFlits zit u ook qua opinies in deze Tour de France in de kopgroep.

RIDE Magazine
337 Reacties
Sorteer op:
1 2 3 5
27 augustus 2020 12:16
Wat een innovaties hier op Wielerflits.... Volgende stap WielerflitsTV met streams met commentaar van Dijkstra & Ducrot?
    27 augustus 2020 12:26
    Er waait inderdaad een oude wind door Wielerflits de laatste dagen...
    27 augustus 2020 12:28
    @redactie, worden negatieve reacties nou echt weggehaald?

    Dat gebeurde in ieder geval met mijn opmerking ('gemiste kans voor wielerflits';). Ik zie echt niet op welke manier dit de huisregels breekt.

    So far voor het idee dat 'opinie' ervoor is om discussie los te maken....
    27 augustus 2020 12:39
    Dijkstra & Ducrot is onmogelijk, want wij hebben onze opinie als lezers al gevormd voordat die twee dat kunnen.
    27 augustus 2020 12:41
    We grijpen alleen in als berichten offtopic zijn en niet conform onze huisregels. Kritiek is te allen tijde welkom.
    27 augustus 2020 12:47
    @maxim, gelukkig maar.

    Ik had gepost 'gemiste kans voor wielerflits.' Dit was een toespeling op de titel van de column van Kerckhoffs. Mijn inschatting is namelijk dat Bruyneel via hem naar Wielerflits is gekomen. Ik ben daar wat sceptisch over.

    Op welke manier is dit off-topic? Het onderwerp is toch 'de komst van Bruyneel naar WielerFlits'?
    27 augustus 2020 12:48
    Je kan veel van Bruyneel zeggen, maar niet dat hij geen verstand van koers heeft
    27 augustus 2020 13:36
    Horsm, indien het bericht enkel 'gemiste kans voor wielerflits' was, dan kan ik het mij wel voorstellen. Dan had je er wat duiding aan toe moeten voegen, was het blijven staan.
27 augustus 2020 12:19
Haha, gaaf! Ben benieuwd.
27 augustus 2020 12:20
Heel vet! Ik vind hem in de Move ook altijd snuggere dingen zeggen, echt de wijze man daar.
    27 augustus 2020 12:22
    Dit is nochtans alvast een open deur van heb ik jou daar:

    “En als Dumoulin mee kan glippen met een groep van twintig renners, moet Ineos-Grenadier zorgen dat ze op zijn minst iemand als Richard Carapaz mee is. Anders zitten ze bij Jumbo-Visma in een zetel, en kunnen ze bij Ineos-Grenadier enkel achtervolgen”
    27 augustus 2020 12:27
    Ja dat is inderdaad een playstation opmerking die je hier ook in de comments op WF zou kunnen lezen.
    27 augustus 2020 12:35
    Idd, alsof Ineos Dumoulin zou laten gaan in een groep. Carapaz of Sivakov laten vertrekken door Jumbo is dan nog waarschijnlijker en ook best gevaarlijk.
    27 augustus 2020 12:47
    Trouwens wel een risico voor Roglic en Bernal: het is echt zo'n Tour waarin ontsnappingstactiek ervoor kan zorgen dat Dumoulin en Carapaz de eerste renners kunnen worden. De Pyreneeën zijn daartoe uitermate geschikt.
27 augustus 2020 12:20
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden: Bruyneel heeft het recht zijn mening te uiten, maar of dat op dit platform moet is een 2e.
(Ik denk dan ook dat ik het niet ga lezen en ik hoop dat dit ook niet indicatief is voor de richting die Wielerflits op gaat met de komst van Raymond Kerckhoffs)
    27 augustus 2020 12:42
    Lezen is niet verplicht. Sla ze gerust over. En je hoeft je geen zorgen te maken. Inhoudelijk blijf ik nog altijd verantwoordelijk.
    27 augustus 2020 12:52
    @Maxim,
    Ik zou met alle plezier de rol van Bruyneel overnemen. Iedere dag een opiniestuk over de tour, lijkt me fantastisch om te doen. Ongezouten, kritisch als het moet en lovend als het kan.

    Ik denk namelijk niet dat WF er goed aan doet om dit soort figuren terug op het schild te hijsen. Laat hem lekker werk zoeken buiten de koers; hij heeft in het verleden de koers meer kwaad gedaan dan goed in mijn ogen.

    En als ik de reacties zo lees dan denk ik dat ik niet de enige ben die er zo naar kijkt.

    EDIT: voor alle duidelijkheid, dit meen ik serieus. Ik heb in het verleden al wat schrijfwerk gedaan voor Cyclelive magazine. Bovendien heb ik geen dopingverleden of andere dubieze praktijken op mijn geweten. Of was dit juist een van de selectiecriteria, want dan val ik inderdaad af als serieuze kandidaat voor deze job.
    27 augustus 2020 13:33
    En je kan ook een aardig bakkie schilderen, dus ik zeg gouden kans voor Wielerflits.
    27 augustus 2020 15:29
    Ook al heb ik mijn sporen verdiend als schilder, ik denk dat ik beter schrijf dan verf.... ;-)

    Maar blijkbaar moet je niet gewoon een beroemdheid zijn om voor deze klus in aanmerking te komen, maar een "schandvlek voor de wielersport" . En misschien vriendjes van onze andere nieuwe aanwinst van de Gele Raaf.
    27 augustus 2020 16:03
    Ok, Dat is vooralsnog een geruststelling @Maxim Horssels, Thnx!
    Ik vond columns van Wout Van Aert en co wel een echte toevoeging. En op Cyclingtips is The Secret Pro een goede als bron van informatie over het dagelijks leven uit het peleton.
    27 augustus 2020 21:02
    @maxim
    Simeoni had ook het recht om zijn sport uit te oefenen.
27 augustus 2020 12:20
Stoer!

Kan niet anders zeggen. Veel sympathisanten heeft Johan wellicht niet, maar hij is wel een echte kenner die jus kan geven aan de beleving rondom de Tour (voor ons als fanatiek volgers). En als kenner van de professionele wielersport, met de ploegentactiek en hysterie rondom de Tour, is hij bij uitstek een interessant persoon om van te vernemen. Hopelijk kunnen we het ook houden op inhoudelijke opmerkingen :).
    27 augustus 2020 12:37
    Ja, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Thomas Dekker - of zelfs Lance Armstrong - heeft Bruyneel uiteindelijk nooit open kaart gespeeld. Dat maakt hem uiteindelijk (ook i.t.t. Dekker en Armstrong) minder geloofwaardig.

    Daarnaast lijkt het of Bruyneel ook zijn doofpot heeft meegenomen naar Wielerflits. Negatieve opmerkingen over zijn komst worden meteen door de redactie verwijderd.

    Op zich prima - het is jullie site. Ik had het alleen fijn gevonden als de motivatie daarachter even uitgelegd zou worden.
    27 augustus 2020 16:29
    Nou goed, je moet hem misschien ook niet aan het woord laten over 'eerlijke sport' en dergelijke, maar over ploegentactiek en strategie is het razend interessant om zijn opinie te horen. Welke opties ziet hij nog voor Ineos / TJV en hoe schat hij de tactische kant van de begeleiding van TJV in... Brailsford heeft dat onder de knie. Zeeman, geen idee!
27 augustus 2020 12:21
Waarom deze boef?
    27 augustus 2020 12:21
    Waarom niet?
    27 augustus 2020 12:23
    Ik zou ook liever een upcoming man zien dan deze engnek die altijd maar blijft jammeren over het verleden. Het verleden waarin hij en zijn ploeg de sport bijna definitief de nek om hadden gedraaid.
    27 augustus 2020 12:29
    Een upcoming man heeft niet de ervaring en status om als kenner opgevoerd te kunnen worden. Wat dat betreft snap ik het wel. De visie van Bruyneel is toch andere koek dan de visie van Peter Jansen.
    27 augustus 2020 12:35
    @Panache ik bedoel ook niet een upcoming man die geen klote met wielrennen te maken heeft gehad. Ik had het leuker gevonden als ze hier een Stef Clement voor hadden gestrikt, of iets uit dat genre.

    In ieder geval niet degene die tweede staat op de ranglijst: ''wie heeft de wielersport het meeste leed berokkend.''
    27 augustus 2020 12:48
    @Kim
    Clement? Alsjeblieft niet zeg! En alsof je zeker weet dat deze man clean heeft rondgereden? Dat vind ik evengoed twijfelachtig bij hem namelijk maar dat is een hele andere discussie.
    27 augustus 2020 12:58
    @Wheely, dat weet ik niet zeker nee, en misschien heeft Clement wel gepakt. Maar voor mij is dopinggebruik niet bepaald de grootste reden dat ik negatief aan kijk tegen Armstrong en de kliek daaromheen. Als het puur bij dopinggebruik was gebleven had ik het prima gevonden als ook deze heren een tweede kans hadden gekregen.

    Wat mij meer steekt is dat Armstrong en zijn kliek de carriere's van meerdere mensen kapot gemaakt hebben om hun eigen omerta in stand te kunnen houden. En dat is een wezenlijk verschil met andere renners die doping hebben gepakt. De carrière van een Christophe Bassons bijvoorbeeld had zomaar een hele andere wending kunnen hebben zonder de kliek van Armstrong, waarbij Bruyneel voor mij gewoon de nummer twee is. Of de manier waarop ze David Walsh hebben proberen neer te zetten.

    Ik vind tweede kansen normaal gesproken voor mensen helemaal prima. Maar in dit geval gaat het om mensen die andere carriere's om zeep geholpen hebben om zichzelf in stand te kunnen houden. Die verdienen ook een tweede kans, maar wat mij betreft wel lekker buiten de wielersport. En dus vind ik het jammer dat Bruyneel hier nog een podium krijgt. Ook als dat niet om zijn verleden gaat.
    27 augustus 2020 13:05
    @kimjongpoels +1
    27 augustus 2020 13:11
    Kimjongpoels,
    100% mee eens. Iedereen een tweede kans, maar bij dit soort figuren graag buiten de wielersport. De wereld is groot genoeg ook buiten de wielrennerij.
    27 augustus 2020 13:17
    @Kim

    1 van de mooiste vind ik de anekdote dat hij en Armstrong bij Landis op de kamer kwamen om voor zijn ogen de bloedtoevoerzakken door de plee te spoelen toen hij zich niet 101% aan de teamorders hield. Voor zulke beeldige handelingen heb je een bepaald type mentaliteit en persoonlijkheid nodig.

    Doch is het afkoppelbaar met zijn mening over een tour tig jaar later in een andere tijd, hij komt hier beschouwingen aanleveren en geen masterclasses ethiek doceren.
    27 augustus 2020 13:23
    @Kim
    Mooie, sterke mening maar dat donkere randje vind ik juist wel interessant en bovendien zie ik het allemaal niet zo zwart wit. Praktisch iedereen uit die periode is medeverantwoordelijk voor de gang van zaken in die tijd, Armstrong en Bruyneel zijn echter compleet doorgeslagen wegens de drang om te winnen maar ik ben er van overtuigd dat exact dat probleem nog steeds speelt. Juist daarom vind ik hem misschien wel een interessante vent. Hoe kijkt zo iemand bv tegen de huidige verhoudingen in het peloton aan.
    27 augustus 2020 13:33
    @Wheely
    Dat mag natuurlijk ook, het zijn zelden de saaie voorbeeldige koorknaapjes die echt interessant zijn, dus ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die wel op de mening van Bruyneel zitten te wachten.

    Voor mij is het randje rondom Bruyneel net te zwart om dit echt als een goede move te zien van wielerflits. Maar ieder zal daar zijn eigen gevoel bij hebben. Jammer dat Bradley Wiggins geen Nederlands kan. ;)
    27 augustus 2020 13:33
    Precies Wheely.

    Wat ik al prachtig zou vinden is Bruyneel die ons even haarfijn de psyche van Brailsford tov Zeeman duidt. In hoeverre verschillen zij van elkaar en wie durft het verst te strekken in de honger om te winnen ?
    27 augustus 2020 13:43
    Die drang naar relevant zijn proef je bij Armstrong en Bruyneel nog keihard in elke podcast en dat is niet hinderlijk omdat ze dat, niet helemaal, maar in grote mate nog steeds zijn.
    27 augustus 2020 14:20
    Mijn idee.
    Dit is al Rijkman Groenink die in het FD mag schrijven over de morele staat van de banken.
    27 augustus 2020 14:43
    @derookmagier
    Neuh, eerder als Rijkman Groenink die in het FD zijn mening geeft over het huidige concurrentielandschap in de bankenwereld.

    Als opiniemaker een goede aanwinst lijkt me, en voer voor discussie gegarandeerd! Gefeliciteerd met de ontwikkelingen Maxim en team.
27 augustus 2020 12:26
Zal voor velen lastig zijn de persoon en het artikel te scheiden. Maar dat weet WF ook bij het samenwerken met een controversieel persoon.
27 augustus 2020 12:27
Gister zei iemand iets over de connectie bij de Telegraaf over Bruyneel en Kerckhoffs. Grappig dat ze nu beide voor WF gaan werken.

Ik heb met beide personen niet zoveel. Hun analyses zeggen me niet zoveel.
    27 augustus 2020 20:20
    Nu kunnen ze Kerckhoffs wel weer ontslaan want die gast heeft maar 1 bron in de wielerwereld en dat is deze (ex-)crimineel.
27 augustus 2020 12:27
@redactie halen jullie nu echt de negatieve reacties weg?
    27 augustus 2020 12:28
    Lijkt er wel op.
    27 augustus 2020 12:31
    Mmmm...
    27 augustus 2020 12:32
    Echt absurd. Bruyneel in huis halen en dan verwachten dat er geen sceptische reacties zijn??
    27 augustus 2020 12:33
    Dat doen ze wel vaker bij diverse overwegingen van hun kant. Er werden veel commentaren verwijderd toen ze de .be versie lanceerde en reageerders vroegen waarom.
    27 augustus 2020 12:44
    ja, maar dit ligt wel wat gevoeliger dan het oprichten van een Belgische site. Bruyneel is toch echt een van de hoofdverantwoordelijken geweest voor de doofpotcultuur die de sport bijna naar de afgrond heeft gebracht. Ik vind het dan echt niet ok om de discussie hierover op wielerflits ook weer met veel autoriteit in de doofpot te stoppen.
    27 augustus 2020 12:44
    We grijpen alleen in als berichten offtopic zijn en niet conform onze huisregels. Kritiek is te allen tijde welkom.
    27 augustus 2020 12:46
    Kom op, Maxim - @horsm refereerde even naar prikkelende titel van jullie andere nieuwe opiniemaker. Er worden hier echt ongezelligere dingen gezegd.

    EDIT: zie nou dat mijn eerder bijdrage hierboven al verwijderd is. Kom op, je haalt een controversieel figuur binnen, moet je wel wat plaagstootjes kunnen verwachten.
    27 augustus 2020 12:50
    Kom op @Maxim, dit kan echt beter.
27 augustus 2020 12:27
Ik juich het toe als Bruyneel en Kerckhofs ook gaan reageren op serieuze reacties op hun bijdragen, voor de extra interactie met de Wielerflitsers.
27 augustus 2020 12:27
Bruyneel die inzage geeft in de tactieken tijdens de koers is meer dan welkom. Ook in de podcasts bij Armstrong zegt hij rake dingen. Ik neem aan dat hij zich niet gaat bezighouden met de zaken uit het verleden, die zijn hier volstrekt irrelevant.
27 augustus 2020 12:28
Ik snap hier ook weinig van. Je zult er vast hits mee genereren (dat is blijkbaar het doel) maar de charme van deze site is juist het licht amateuristische. 'Gewone' wielerfans die 'gewone' wielerartikelen schrijven en daarop reageren.

Ik weet niet wie de hoofdredactie doet, maar zo help je de boel echt om zeep.
    27 augustus 2020 12:29
    Ik vind het ook een gemiste kans voor wielerflits. Ook niet zo fijn dat negatieve reacties worden weggehaald. Er zijn best legitieme redenen om niet te staan juichen om de komst van Bruyneel.
    27 augustus 2020 12:31
    Interessant punt, Wielerflits gaat onder aan haar eigen succes?

    Ik denk dat het wel mee zal vallen. Zolang Youri, Nick, Maxim en de rest gewoon blijven is er niets aan de hand.
    27 augustus 2020 13:19
    Het zal gaan om een handvol opinies. De rest blijft gewoon bij het oude.
    27 augustus 2020 16:47
    Ik ben het vaak oneens met tendam, maar hier slaat hij toch de nagel op de kop: naarmate de site steeds groter werd, zijn geld en clicks belangrijker geworden dan het wielernieuws zelf.
27 augustus 2020 12:29
Ongelooflijk dat om deze fraudeur hier een podium te geven. Hij mag schrijven wat hij wil maar als wielerflitsredactie heb je integriteit blijkbaar niet erg hoog in het vaandel staan als je deze man een podium geeft.

Er zijn natuurlijk veel mannen met een dopingverleden en mensen verdienen echt een tweede kans maar de grofheid waarmee hij met Armstrong hun praktijken uitvoerden en optraden tegen criticasters ging alle perken te buiten. We met die man hier!
    27 augustus 2020 23:55
    +1
    Schandalig, WF bevuilt zich hiermee
27 augustus 2020 12:31
Ik meldde gisteren al dat Kerckhoffs en Bruyneel wel erg close waren en ik eigenlijk een mea culpa van Kerckhoffs had verwacht in 2012 toen hij zich overduidelijk voor het karretje had laten spannen.

Dit doet niet vermoeden dat daar enige verbetering in zit.

Bruyneel is nog steeds zuur op het CAS, het USADA, op de UCI en op alles die hem 'onrecht' hebben gedaan.

Tip voor Dhr. Bruyneel: De wereld is niet eerlijk. Wordt het ook nooit. Leef niet in het verleden maar in de toekomst. Draag je eigen fouten en maak je niet druk om de fouten van anderen. Dan leef je in het 'nu' en kun je je capaciteiten inzetten met een positieve mindset. Die heb je nu niet, dat blijkt overduidelijk uit al je uitingen.

Voor Wielerflits vind ik het met inachtneming van bovenstaande geen goede keuze.

Maar zoals ik ook in de comment meldde bij Kerckhoffs: ik laat me graag van het tegendeel bewijzen. Succes!
    27 augustus 2020 20:21
    De wereld is niet eerlijk? Bruyneel is niet eerlijk.
27 augustus 2020 12:31
@redactie: Interessante zet, Bruyneel heeft wel wat bij te dragen denk ik.

Gaat Bruyneel ook in op zijn verleden of beperkt hij zich tot het heden?
    27 augustus 2020 12:37
    We hebben heel duidelijk afgesproken dat de opinies enkel over de Tour de France 2020 gaan, en niet over zijn dopingverleden.
    27 augustus 2020 12:48
    @Maxim juist als hij ook zijn retroperspectief geeft op zaken van toen in vergelijking met nu lijkt me een toegevoegde waarde. Dat je zijn rechtzaak niet hier wil hebben en zijn persoonlijke vetes uitgevecht wilt ziet worden is een logische keuze.
    Het zou ook leuk zijn om zijn kijk op bijvoorbeeld mechanische doping te lezen. En of hij denkt dat het nu nog mogelijk is om doping te gebruiken. Hij weet als geen ander of iets mogelijk is of als iets tot het bovenmenselijke behoort.
    27 augustus 2020 13:20
    Het zou ook erg zonde zien mocht Bruyneel met al zijn parate kennis ergens doping ruiken en daar niks over kunnen zeggen/impliceren/insinueren omdat hij daar niet genoeg vrijheid geniet.
    27 augustus 2020 13:34
    @Maxim - en na de Tour is de samenwerking ook over hoop ik?

    PR technisch snap ik dat je hem voor opinie stukken wil, want het levert reuring (en clicks) op, maar ik denk dat het gros van de Wielerflitsers hem graag niet terug ziet op deze website.
27 augustus 2020 12:32
Geen probleem mee. Het is tegen de stroom in zwemmen, maar prima. Uiteraard is Bruyneel omstreden, maar hij heeft wel verstand van wielrennen en van de koers. Als ploegleider en als renner, inclusief de ongeoorloofde terreinen ja, die wel interessant zijn.
27 augustus 2020 12:33
Even los van de persoon Bruyneel:
Dumoulin laten ze niet gaan. Zo dom is Ineos niet. Ik zou de kaart Kuss spelen. Die man is in bloedvorm én zal wel de ruimte krijgen voor een ontsnapping. Als hij in genoemde ontsnapping van pakweg twintig man vele minuten kan pakken, moet ik nog maar zien of ze hem het geel weer kunnen afnemen.
27 augustus 2020 12:34
Als Riis een ploeg mag runnen dan mag Bruyneel zich ook best roeren in het geheel.

Ik kan Bruyneel best pruimen en Armstrong en Hincapie tegenwoordig ook gewoon weer waarderen voor hun ervaring en liefde voor de wielersport.
    27 augustus 2020 12:34
    +1
    27 augustus 2020 12:37
    En zo zijn er heel veel anderen met een 'besmet' verleden die gewoon een volwaardige rol in de wielerwereld vervullen. Dat doet niks af aan dat zij nog steeds zeer nuttige dingen kunnen zeggen. Ik ben benieuwd!
    27 augustus 2020 12:41
    Wat een blinde en selectieve haat zeg, teleurstellend en weinig objectief wat mij betreft.
    27 augustus 2020 13:21
    Eens. Zo erg is het niet; ik deel wel de mening van @tendam dat het liefhebberskarakter van Wielerflits een belangrijke charme heeft.
    27 augustus 2020 15:40
    Er is een verschil tussen mensen als Riis die bekennen, spijt hebben en volledige verantwoordelijkheid nemen en personen als Bruyneel die geen spijt hebben en zich in de slachtoffer rol gooien. Hieronder enkele Bruyneel quotes.

    'Ik wist wat er gebeurde, maar ik ben er trots op dat nooit iemand in onze ploeg enig gezondheidsrisico heeft gelopen.'

    'Het klopt dat we schade aan de wielersport hebben toegebracht. Maar dat kwam omdat we deel uitmaakten van een generatie.'

    'Ik word afgeschilderd als duivel. Dat is zwaar. Ik sta te popelen om mijn verhaal naar buiten te brengen, maar mijn advocaten hebben me opgedragen om te zwijgen. Het wordt allemaal toch maar tegen mij gebruikt. Heel frustrerend.'
27 augustus 2020 12:35
Wauw, wielerflits plaats zichzelf knap uit de markt door de ze twee toevoegingen. Kerkhoffs en Bruyneel zijn twee oude mannen uit de wielerwereld en Bruyneel heeft geen schone handen als het om de doping affaires rond Armstrong gaat. Ik vind dit echt een zwaktebod en ik heb veel meer met die jonge gasten die er eerst zaten.

Waarom zou Bruyneel iets toevoegen? Zijn mening interesseert me echt niets.
    27 augustus 2020 12:40
    Geef hem een kans, hij verkondigt echt geen onzin.
    27 augustus 2020 12:42
    +1
    27 augustus 2020 12:50
    Oude fossielen die hun eigen fouten niet toe kunnen geven en maar in de azijn modus blijven.. Helaas geen frisse wind maar een met een luchtje.
27 augustus 2020 12:37
In zijn opinies zal hij uitsluitend zijn kijk delen over ploegenstrategie en tactische beslissingen en ontwikkelingen.

Zeker nu een Nederlander en een Nederlands team kans maken om de gele trui te winnen, is het interessant om opinies te lezen van iemand met ervaring.

We hebben heel duidelijk afgesproken dat de opinies enkel over de Tour de France 2020 gaan, en niet over zijn dopingverleden.
    27 augustus 2020 12:42
    Jammer, ik zou ook best graag zien dat hij moeilijke en controversiële onderwerpen bespreekt eigenlijk.
    27 augustus 2020 13:08
    Ok. Ik geef hem een kans. Ik neem aan dat hij een contract voor een seizoen heeft en niet meteen mede-eigenaar is geworden?
    27 augustus 2020 13:14
    Met Kerckhoffs krijg je Bruyneel erbij. Dat is blijkbaar nog steeds twee handen op één buik.

    Dat was het vroeger al. In 2012 was het Kerckhoffs die tijdens de Tour met de 'scoop' kwam dat de renners van Garmin een bekentenis hadden afgelegd. "En ze hoefden maar 6 maanden te zitten, een schande!". Dat kwam rechtstreeks uit de koker van Bruyneel.

    Kijk maar na in de historie: heel veel scoops van Kerckhoffs kwamen Dhr. Bruyneel bijzonder goed uit. Er was ook nooit een negatief stuk over Bruyneel of zijn team. In de categorie: wiens brood men eet.

    Nu is dat niet meer actueel omdat Bruyneel een randfiguur is in het wielrennen. Hij kan weinig schade meer aanrichten en we kunnen hoogstens wat anti-CAS-UCI-etc artikelen verwachten die hij graag voedt. Dat hoeft hij ook niet zelf te doen want hij hoeft Kerckhoffs alleen maar te voeden.

    Al met al niet echt iets waar ik erg blij van word. Er zit nog teveel zuur in Bruyneel (zie zijn Twitter feed) en daarom was ik gisteren al niet zo enthousiast over de aankondiging van Kerckhoffs. Nu nog minder.

    Maar nogmaals: ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.
    Misschien heeft Kerckhoffs wel degelijk echte ingangen in de sport waar we iets aan hebben naast deze verouderde. En gaat hij verder dan een beetje Rabobank (lees: JV) bekritiseren wat hij standaard bij de Telegraaf deed (naast de telefoon opnemen als Bruyneel weer een nieuwtje had). En beseft hij dat z'n opinie niet relevant is omdat hij net zoveel verstand heeft van koers als de fanatieke wielervolger. En daar zitten nog mensen bij die echt gekoerst hebben op niveau dus ik durf zelfs te stellen dat die opinie waardevoller is.
    27 augustus 2020 15:46
    In zijn twitter profiel staat zelfs: 'Proud ex-manager of my dear friend Lance Armstrong, winner of 7 Tours de France. Anti-hypocrisy warrior'.

    Moet iemand het hem nog even vertellen dat die 7 titels zijn afgenomen?
    27 augustus 2020 17:37
    Vraag dan Jan Raas !
    27 augustus 2020 20:24
    "Zeker nu een Nederlander en een Nederlands team kans maken om de gele trui te winnen, is het interessant om opinies te lezen van iemand met ervaring."

    Oja? Hoeveel gele truien heeft die oplichter dan gewonnen?
    27 augustus 2020 21:00
    Op zijn twitter poserend voor een aantal gele truien: ik ken weinig schaamtelozer uitdrukkingen van zelfingenomenheid en dedain.
27 augustus 2020 12:38
Persoonlijk lees ik ook liever de mening van Bruyneel dan die van iemand als Zonneveld.
    27 augustus 2020 12:48
    +Honderdduizend
    27 augustus 2020 15:25
    Ik lees nog liever de mening van Pieter Omtzigt of Sylvana over wielrennen dan van die letterknecht van het AD.
27 augustus 2020 12:40
Niet meer dan terecht dat een meesterbrein in het wielrennen een stem heeft en zijn inzichten geeft.
En na zoveel jaren ook wel terecht dat hij weer een plek gaat innemen in de wielerwereld.
Het zou mooi zijn als ze ook lance Armstrong kunnen strikken voor de website.
    27 augustus 2020 12:52
    Rasmussen er nog even bij...
    27 augustus 2020 13:08
    @oblomov... haha... maar DAT had ik wel leuk gevonden!
    27 augustus 2020 14:37
    Meesterbrein....je groottante had evengoed achter Armstrong aan kunnen rijden in die tijd...voorbeelden genoeg van ploegleiders die zonder preparatie en vooral : zonder talentvolle coureurs opeens toch niet zo geniaal bleken te zijn....
    27 augustus 2020 22:10
    Groottante, had er nog nooit van gehoord. Leer je toch nog wat leuke dingen bij dit topic. Behalve dat er zoveel reageerders nog steeds niet in staat zijn over het verleden van 1 man te stappen. Benieuwd hoeveel ervan hem ook zo in het echte leven zouden benaderen.
27 augustus 2020 12:47
Ik vind het prima. Op het gebied van tactiek & strategie is Bruyneel een meester dus ik ben zeer benieuwd om zijn inzichten te lezen.
27 augustus 2020 12:48
Wielerflits springt op de bagagedrager van het oude wielrennen.
27 augustus 2020 12:48
Als jullie Richard Virenque maar niet aan gaan stellen...
    27 augustus 2020 12:52
    Wees gerust, gaat niet gebeuren. ;)
    27 augustus 2020 12:56
    Of Stalenburg..
    27 augustus 2020 13:00
    Theo de R., eventueel?

    Qua Zeeuwse roots hoop ik dan meer op Jan R. (nee, niet Roos, die andere).
    27 augustus 2020 13:32
    Stalenburg komt natuurlijk wel uit die Telegraafstal. Zit ook regelmatig in tweets zowat te slijmen bij de redactie. Hoop dat ze die betweter en totaal oninteressante toevoeging niet binnenhalen.

    Bruyneel is prima, Kerckhoffs ook zeker, maar Stalenburg is een verschrikking die niet serieus te nemen is.
    27 augustus 2020 14:53
    Waarom moet daar een smiley bij Maxim?

    Beetje hypocriet om Virenque weg te lachen als mogelijke columnist terwijl Bruyneel net op de rode loper binnen komt stappen.
    27 augustus 2020 22:14
    @Rv waarschijnlijk hebben ze hem gevraagd maar zei hij nee. Anders snap ik dat knipoogje ook niet.
    27 augustus 2020 22:18
    Dat knipoogje is omdat Bruyneel Virenque al heeft verteld dat ie z'n mond moet houden of anders...
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.