Jasper Stuyven: “Zijn entourage moet Evenepoel eens afremmen”

maandag 25 oktober 2021 om 17:44
Jasper Stuyven: “Zijn entourage moet Evenepoel eens afremmen”

foto: Cor Vos

“Of er een debriefing geweest is na het WK? Ja. Met iedereen, behalve Remco. Hij vond het niet nodig”, zegt Jasper Stuyven in een interview met Het Nieuwsblad. “Jammer, omdat hij het op tv wel nodig vond dingen te zeggen.”

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Morgen wordt in het Antwerpse Puurs de Flandrien 2021 uitgereikt, een organisatie van Het Nieuwsblad. In de aanloop ervan interviewt de krant een aantal genomineerden. Daar is Jasper Stuyven één van, naast – topfavoriet – Wout van Aert, Tim Merlier, Jasper Philipsen en Remco Evenepoel. Voor die laatste was Stuyven in het interview niet mals.

Stuyven heeft het niet alleen over zijn knappe zege in Milaan-San Remo, maar ook over de gemiste kans van de Belgen op WK in Leuven, waar hij net naast een medaille greep. En hoe hij na afloop op de kamer samen met roomie Wout van Aert de eerste ontgoocheling verwerkte.

Debriefing
“Er is vijf dagen na het WK nog een debriefing geweest”, vertelt Stuyven. “Online, via Teams. Het duurde een half uur. Een meerwaarde. Met alle WK-Belgen? Iedereen, behalve Remco. Hij was op de hoogte, maar vond het niet nodig. Jammer, omdat hij het wel nodig had om op tv (in Extra Time Koers, red.) dingen te zeggen. Dingen die bij sommigen van ons zijn blijven hangen.”

Jasper Stuyven op het WK in Leuven – foto: Cor Vos

Eerder gaf ook Wout van Aert al zijn mening over Evenepoels uitlatingen. Zo vertelde het Belgische toptalent dat hij zelf wereldkampioen had kunnen worden. “Zijn entourage zou Remco soms eens moeten afremmen”, zegt Stuyven daarover. “Hij moet nog leren wanneer hij dingen wel en niet mag zeggen. Ook een supersterke renner – wat hij zeker is – moet beseffen dat sommige zaken best intern blijven.”

Sterke Alaphilippe
Stuyven gelooft overigens niet dat Evenepoel wereldkampioen had kunnen worden. “In de eerste plaats had hij dan een andere koers moeten rijden. Wat hij nu deed – vol meerijden in de vroege vlucht, druk gesticuleren en omnipresent zijn tot de finale begon -, dat kan elke subtopper. Maar zelfs had hij zich gespaard, was hij nooit weggereden van Alaphilippe.”

De Leuvenaar zegt voor de volledigheid dat ook hij zelf geen wereldkampioen had kunnen worden, zelfs al had hij onderweg minder energie moeten verspelen in functie van Wout van Aert. “Ik had een superdag, trapte mijn beste waardes ooit en misschien had ik dan Alaphilippe kunnen volgen. Maar dan nog had hij mij geklopt in de sprint. Maar dan had ik wel op het podium gestaan.”

Dit artikel delen:

123 Reacties

xistnc 25 oktober 2021 om 17:53

Welke entourage? De ja-knikkers en lakeien? Of Patlev, die zelf geen remmingen kent?

Renaissance 25 oktober 2021 om 18:40

De mensen die om Evenepoel heen staan moeten inderdaad gaan ingrijpen. Deze jongen heeft duidelijk de voltallige selectie dusdanig op de tenen getrapt dat ik zelfs zou zeggen om Evenepoel de komende jaren niet mee te nemen met de nationale selectie. Hij is zelf niet goed genoeg om te winnen en te trots om te knechten, daarnaast ook nog een vervelend ventje in een groep blijkbaar.

Turtlehead 25 oktober 2021 om 18:55

Egotrippers hebben een entourage van jaknikkers.
Als hij bij te sturen was, zou hij afgelopen winter wel minder stom hebben gedaan ipv zijn hele seizoen te verpesten met een mislukte revalidatie.
Ik wens hem vooral toe dat ie óf nog harder gaat fietsen (zoals Merckx), want dan maakt t niet uit. Of wijzer wordt over zichzelf.

Ab Normaal 26 oktober 2021 om 09:09

Zeker in een Nationale ploeg moeten je landgenoten ook voor je willen werken.
Evenepoel lijkt een beetje aan grootheidswaanzin te lijden.
Als hij zich zo blijft opstellen gaan de andere Belgen echt niet voor hem knechten tijdens een WK. Er is ook nog iets zoals de gunfactor.
Het talent van Remco zit duidelijk niet in zijn hoofd….

Landeirovic 25 oktober 2021 om 17:56

Aii, zo ga je als evenepoel zijnde meer renners tegen je hebben dan voor je en dat wil je toch wel vermijden lijkt me.

Man met de hamer 25 oktober 2021 om 17:57

Zo, horen onze zuiderburen het ook eens van een ander. Kan Michelangelo een snipperdag nemen.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 18:31

Heerlijk, zo’n dagje verlof.

Het mag wel steeds duidelijker zijn dat ik al heel vaak de spijker op zijn kop heb geslagen vwb die knul. Benieuwd of nu ook Stuyven de volle laag gaat krijgen van de Evenepoel politie. Ik ga dit draadje maar weer eens met belangstelling volgen….

peter s 25 oktober 2021 om 18:34

Haha @ Michelangelo….die vrije dag is je gegund, maar ik hoop stiekum niet dat LaDoyenne ook een dagje vrijaf heeft

Beer 25 oktober 2021 om 20:13

Michel., het is niet omdat deze uitspraken je inhoudelijk deels gelijk geven, dat je aanhoudende dagdagelijkse gestook ok is. Verwar die 2 dingen niet aub.

Reiger 25 oktober 2021 om 21:24

@Beer Ga eens in op de inhoud van het stukje in ipv weer op een reactie van een flitser. Stuyven heeft in mijn ogen gelijk.

LaDoyenne 25 oktober 2021 om 21:31

@peter s

Zie onderaan deze pagina.

Beer 25 oktober 2021 om 21:35

@ Reiger,

zie onderaan deze pagina.

Marik 25 oktober 2021 om 22:12

Ik zit dit draadje met veel plezier te lezen!

Reiger 25 oktober 2021 om 22:34

Top Beer! Dankje

Jean Dumas 26 oktober 2021 om 00:15

Stuyven krijgt dit nog jaren nagedragen van de Belgische media.

girardengo 25 oktober 2021 om 18:04

Evenepoel doet toch wel veel moeite om niet de sympathie van collega’s te verdienen. Niet handig.

Groetjesaandevoetjes 26 oktober 2021 om 08:58

Bizar ook dat hij zich te goed voelt om niet mee te doen aan een debriefing, terwijl Van Aert en Stuyven (de kopmannen) wel gewoon meedoen

josi 25 oktober 2021 om 18:08

Toch wel opmerkelijk, die vrij harde woorden in de pers van meerdere collega’s over Evenepoel. Het zeer zal dus wel aardig diep zitten. Niet echt bevordelijk voor de samenwerking op toekomstige WK’s.

Murcia 25 oktober 2021 om 18:12

Stuyven zegt niks geks hier, het is ook wel pijnlijk dat Remco als enige niet wilde evalueren met de ploeg en de bondscoach om vervolgens wel in Extra Time en kranten zijn WK opmerkingen te maken. Verder doet Jasper wel wat van Gucht en co niet durfden te zeggen namelijk constateren dat hij nooit had kunnen winnen van Alaphilippe. Treffend dat Wout zijn fout durfde toe te geven aan Jasper. Dat doen echte toppers.

Rufusvb 25 oktober 2021 om 18:20

Als ik bondscoach was zou ik hem sowieso niet oproepen de volgende keer: geen teamplayer

siepelstad 25 oktober 2021 om 18:43

Als ik de Belgen was, zou ik de bondscoach niet meer meenemen

peter s 25 oktober 2021 om 18:27

Weer een bevestiging van wat we allen al weten ,Evenepoel is alleen maar bezig met en voor hemzelf

reusjen 25 oktober 2021 om 18:32

Aii, ongeacht wat de waarheid is in deze en andere zaken moet Evenepoel uit gaan kijken. Dit gaat zich wreken. Als je collega’s een hekel aan je krijgen dan wordt het nog moeilijker om te winnen, en al helemaal binnen het nationale team waar renners niet echt zullen staan te springen Om voor hem te rijden. En dan ga ik er nog vanuit dat hij geselecteerd wordt. Als het zo doorgaat heeft hij alleen nog steun uit zijn eigen team. Ik hoop dat hij snel volwassen wordt, met Wout gaat praten en wat van hem opsteekt.

jan jansen 25 oktober 2021 om 23:14

Alleen steun binnen je eigen team kan genoeg zijn.
Flipje ie zo ook geholpen.

meqadon 25 oktober 2021 om 18:36

Tuurlijk jasper jij had allaphillipe kunnen volgen. Dat zijn al even domme uitspraken als die van remco na een koers.
Ook niet vergeten dat stuyven een goede vriend is van wout, dus hij zal er ook nooit een neutrale kijk op nahouden.
Dat gezegd zijnde zijn er toch weer dingen aan het licht gekomen waar remco weer niet goed overkomt. Een debriefing over het wk waar remco niet zn zeg wil doen, maar wel op nationale televisie. Helemaal niet slim remco, zeker niet als je een topper wilt worden. Dan kun je best ook wat vrienden hebben buiten je ploeg.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 19:19

Misschien toch even kijken wat Stuyven precies zegt, Meqadon. En dat dan vergelijken met de uitspraken van Evenepoel.

Het feit dat renners als Van Aert of Stuyven op deze manier de vuile was buiten hangen is eigenlijk ongezien in een omerta-gedreven sport als wielrennen. Als er al zoiets naar buiten komt, dan is dat een teken dat het echt heel diep zit bij sommigen. En dan heb je het dus als Evenepoel zijnde behoorlijk verkloot bij je collega’s.

En dan kun je het hebben over zijn leeftijd of zijn karakter, en dat hij nog veel moet leren. Nou, als ik bondscoach was zou ik hem nu een hele goede les geven. Namelijk Evenepoel nu al laten weten dat zijn gedrag onacceptabel is, en dat hij het komende jaar niet op een selectie hoeft te rekenen. Blijkbaar heeft deze jonge knul dit soort lessen nodig, want gewone debriefings zijn niet aan hem besteed.

Al snap ik het wel: hij had natuurlijk weinig zin om van iedereen een bak shit over zich heen te krijgen, dus hij heeft dat leermoment maar aan zich voorbij laten gaan….

kleomantre 26 oktober 2021 om 09:39

Simpel: al gelijk meedelen dat hij ook niet voor WK tijdrijden wordt opgeroepen, dat is namelijk een serieuze kans op medaille.

meqadon 26 oktober 2021 om 15:23

hmmm naar wat moet ik kijken Michelangelo? Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik heb toch zelf ook benadrukt dat Remco fouten heeft gemaakt (tijdens de koers en erna). Maar Van Aert heeft ook fouten gemaakt.
Voor de rest vind ik idd dat Stuyven zn mening over de zaak niet echt objectief is. Het is hetzelfde als de mening vragen aan Iljo Keisse of Lefevre over de hele zaak.

Motta 25 oktober 2021 om 18:37

Hij is nog maar een snotneus, je plaats weten is wel belangrijk voor de toekomst.

Peterke 25 oktober 2021 om 18:39

Ach ja. We zijn geen wereldkampioen geworden en we schuiven de aandacht af naar Remco. Lekker gemakkelijk. Wat moet je doen op een nabespreking? Alsnog wereldkampioen worden? Niemand die een woord rept over dat Woutje niet op tijd aangaf dat hij niet beter kon. Want alleen in dát geval (als Wout zich opgeofferd had) had België (met Jasper) wel een medaille gepakt. Maar dat mag niet gezegd worden!

reusjen 25 oktober 2021 om 18:53

Wat dacht je van de kant van de renners horen nadat ze zijn afgekoeld zodat je daar van kunt leren? Bijvoorbeeld als het gaat over communicatie, maar het kan simpelweg overal over gaan. En eventueel ontstane plooien gladstrijken zodat het geen eigen leven gaat leiden en in de toekomst terugslaat kan ook een mooie uitkomst zijn.

Peterke 25 oktober 2021 om 19:01

Uhu
Want als Remco iets zegt mag je dat niet in een tv studio doen.
Maar in een podcast ‘de tribune’ mag dat wel.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 19:22

@peterke,
Blijkbaar zag de sjotter de bui al hangen, en had hij geen zin om de volle laag te krijgen van zijn collega’s op de debrief. En hij ging dus liever zelf de media in met zíjn versie van de ‘feiten’.

Hij laat een feedback en leermoment aan zich voorbij gaan. En wat mij betreft dus gewoon tijd voor een hardere les: komend jaar geen nationale selectie voor Evenepoel. Of eventueel enkel voor de individuele tijdrit. Maar eigenlijk is die jongen vergif voor ieder team, en laat je hem dus liever thuis totdat hij snapt hoe het werkt in het leven.

reusjen 25 oktober 2021 om 19:26

Ik geef antwoord op je vraag, hoe je volgende post daar op aansluit ontgaat me een beetje.
Dat Stuyven deze uitspraken doet is natuurlijk niet omdat hij het wel mag en Remco niet, maar als reactie op diens woorden. Je zou het zo kunnen zien, Remco heeft het medium gekozen en de rest blijft dan niet rustig zitten terwijl en shit wordt gedeeld over een team waar zij onderdeel van waren.

Michiel 25 oktober 2021 om 19:40

Evenepoel is simpelweg geen teamplayer. Het is onbeschoft weg te blijven van de nabespreking. Hij voelde waarschijnlijk kritiek aankomen, en daar kan t joch niet zo goed tegen.

Mwielerfan 25 oktober 2021 om 20:33

Lijkt me aan de bondscoach om al of niet mensen te overtuigen mee te doen, en ook al of niet mensen erop aan te spreken. Wat een arrogantie van stuyven dat hij andermans agenda meent te moeten bepalen. Kliekjes vorming…

Michelangelo 25 oktober 2021 om 18:41

Ik zou persoonlijk de volgende keer Evenepoel thuis laten / niet selecteren. Zelfs al rijdt hij de klinkers uit de straat, die jongen is geen teamplayer en daarmee vergif voor iedere selectie.

Ik zou als ik Sven Vanthourenhout was deze beslissing ook nu al kenbaar maken, dan krijg je een stuk minder gedoe mocht Evenepoel volgend jaar top presteren en daarmee selectie-waardig zijn op basis van zijn prestaties. Meteen duidelijkheid, en ik denk dat hij een heel duidelijk punt heeft. Als zelfs renners de omerta doorbreken om hun collega af te vallen, dan ben je toch echt wel je boekje te buiten te gaan.

En Evenepoel moet zelf ook eens in de spiegel kijken. En niet om zijn juichgebaartjes te oefenen, maar met name om een goed stuk zelfreflectie te doen. En om eens te kijken of hij wel omringd is met de juiste mensen.

Misschien toch maar eens een sollicitiatiebrief schrijven naar ome pat…

Panache 25 oktober 2021 om 18:51

“En Evenepoel moet zelf ook eens in de spiegel kijken. En niet om zijn juichgebaartjes te oefenen”

Gniffel, weer een klassieker. Ik probeer mij het beeld te visualiseren. Op de achtergrond ‘Simply the best’ op de voorgrond een ventilator.

ssj 25 oktober 2021 om 19:00

Haha nu krijg ik dat beeld ook niet meer uit m’n hoofd. Denk dat Tina Turner wordt afgewisseld met “the world’s greatest”.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 19:09

En niet te vergeten de wereldhit “Me myself and I” van De La Soul (ook voor de oudjes onder ons)….

Michiel 25 oktober 2021 om 19:42

De la sold big time in die periode

Michelangelo 25 oktober 2021 om 20:58

ik zou hem dan toch adviseren om “Man in the mirror” van ene M. Jackson erbij te pakken. Gaat over het veranderen van jezelf.

Maar die zal wel niet op zijn playlist staan.

Michiel 25 oktober 2021 om 21:21

Wel op de mijne, Michelangelo. Beetje off topic maar dat herstel ik nog wel. Chill Out van Anthony B past ook wel bij Evenepoel.

Medicijnman 26 oktober 2021 om 08:29

Van Michael Jackson ken ik alleen dat nummer dat hij een zombie wordt, maar daar zal Michelangelo wel niet op doelen, toch?

Michelangelo 26 oktober 2021 om 08:52

@medicijnman,
Is wel een beetje een gat in je culturele ontwikkeling. Misschien heeft dat alles met je leeftijd te maken ;-))

Er is natuurlijk ook “Bad”, waarin de jonge Jackson zich voordoet als stoere gang member. Het nummer eindigt met de vraag wie er slecht is…. antwoord lijkt me duidelijk in deze casus!

Aerts 26 oktober 2021 om 12:42

Ik zat meer aan een liedje van ‘Beck’ te denken. Ik ben alleen de titel kwijt.

Panache 25 oktober 2021 om 18:46

Wout Van Aert en Jasper Stuyven hebben zich voor hun doen fel uitgesproken, terwijl dat niet hun stijl is. Dit doet vermoeden dat ze Wolfje echt spuugzat zijn en zich storen aan het kritiekloze ‘beste man in koers’ en ‘Wout was niet op afspraak’ geblaat van de schapen. Het dunning-krugereffect gecombineerd met impulsief posten op allerlei platformen speelt de opscheppende blaaskaken altijd in de kaart. Tegengas van een gerespecteerd renner als Stuyven is dan een welkome tegenhanger.

Cochise 25 oktober 2021 om 18:47

Dus eigenlijk zegt hij bijna hetzelfde (ik had Alaphilippe kunnen volgen als ik niet voor Wout moest werken), maar omdat hij erbij zegt dat hij de sprint niet had gewonnen maar wel tweede zou zijn geworden is het oké?
Hij heeft amper moeten werken (1 gat toegereden daar na de Smeysberg waar Wout niet kon volgen), kon geen sprint winnen van Van Baarle en Valgren maar hij ging wel Alaphilippe volgen?

Verder vind ik het een flauw rondje moddergooien. Een gast van 21 verwijten (volledig terecht trouwens, daar niet van) dat hij zich laat vangen aan de vragen in een tv-studio over de briefing voor het WK en z’n eigen gemiste kans maar dan zelf exact hetzelfde doen in de pers over z’n eigen gemiste podiumkans en de debriefing.

Groot gelijk over Remco’s entourage, gaf ik zelf ook al meermaals aan, maar dit siert de renner Jasper Stuyven ook niet meteen.

Panache 25 oktober 2021 om 18:57

“Dus eigenlijk zegt hij bijna hetzelfde”

Nee, volgens mij zegt hij dat hij zijn beste benen, zijn beste waarden, nodig zou hebben om met Alaphilippe mee te kunnen en dat hij vervolgens toch geklopt zou worden in de sprint. Het is Stuyven daarom een groot raadsel hoe Evenepoel kampioen had kunnen worden (zacht uitgedrukt).

meqadon 25 oktober 2021 om 18:58

@cochise +1

Lendilonus 25 oktober 2021 om 19:02

Nou volgens mij vindt Stuyven het vooral problematisch dat Remco eerst niet met de ploeg wil evalueren en vervolgens in de media wel een grote mond heeft en kritiek heeft op de ploeg, log dan even in op Teams en doe daar je zegje in plaats van bij Sporza. Daarnaast zegt hij dat hij ‘misschien’ Flip had kunnen volgen maar nooit de sprint had gewonnen, dat is iets anders dan dat een renner die zijn reputatie al niet mee heeft zegt dat hij anders wereldkampioen had kunnen worden.

Limal 25 oktober 2021 om 19:36

“Wat hij nu deed – vol meerijden in de vroege vlucht, druk gesticuleren en omnipresent zijn tot de finale begon -, dat kan elke subtopper. Maar zelfs had hij zich gespaard, was hij nooit weggereden van Alaphilippe.”

Dit klinkt eigenlijk helemaal niet als ‘de Jappe’ zoals we hem kennen. De reactie van Wout op de nu beruchte Extra Time Koers vond ik verrassend (omdat Evenepoel niet zo héél veel fout zei als je het hele programma beschouwde en niet enkel de quotes), dit interview is nog opvallender. Het Nieuwsblad vertrouw ik slechts met mate (sensatieblad geworden), maar ervan uitgaande dat Stuyven dit werkelijk zo scherp gesteld heeft zit er toch een flinke haar in de boter. Dat Evenepoel gepast heeft voor de debriefing op het moment dat de storm over ETK volop woedde is ergens begrijpbaar, maar toch vooral ook een gemiste kans. Deze uitspraken van Stuyven gooien enkel onnodig olie op het vuur. Als Belg en koersliefhebber hoop ik dat dit binnenkort toch nog wordt uitgepraat. Als volwassen mensen, achter gesloten deuren, liefst zonder dat het in de media verschijnt.

Mwielerfan 25 oktober 2021 om 20:39

Hoewel stuyven helemaal gelijk heeft over de entourage, is dat precies niet waar hij over gaat. Heel arrogant om daar over te beginnen. Neem een voorbeeld aan evenepoel, die netjes over de koers tactiek praat

Cochise 25 oktober 2021 om 23:29

@panache: Zo leest iedereen het natuurlijk zoals hij wil. Ik lees dat hij misschien 2e had kunnen worden als hij geen energie had verbruikt. Als ik het echte interview erop na lees staat de misschien daar wel iets nadrukkelijker.

Ik blijf er wel bij dat hij daarmee doet alsof hij diegene is die al z’n kansen heeft opgeofferd, terwijl hij in mijn ogen amper werk heeft moeten verrichten voor Wout.
En dan die snotneus helemaal de grond in boren in de vaderlandse pers – terwijl die wél gewoon z’n tank leeg heeft gereden voor de kopman, of het slim was laat ik in het midden. Dat allemaal om wat ongelukkige uitspraken op tv over de tactische keuzes die vooraf werden gemaakt?
Ik vind het classic pot verwijt de ketel…

Panache 26 oktober 2021 om 09:28

Dat is nu juist het beeld dat Van Aert en Stuyven willen rechtzetten: er is door Evenepoel nooit voor het team gekoerst. Eerder lazen we immers al: Evenepoel sprong al vroeg in de koers met meerdere groepen mee, iets wat niet zo was besproken. 'Remco moest er in de finale zijn voor mij en Jasper Stuyven. Hij heeft de keuze gemaakt om zo vroeg de leiding te nemen, terwijl we defensief wilden koersen. Dat zit me dwars', vertelt Van Aert.
Wat er dus aan de hand is:
– Vooraf wordt er een plan gemaakt, waarmee Evenepoel akkoord gaat.
– Na een nacht slapen is het Evenepoel niet duidelijk, het gaat via de achterdeur toestemming vragen om voor eigen kans te gaan (krijgt hij niet).
– In de koers trekt hij toch ten aanval, negeert bordjes om niet te rijden.
– Gaat vervolgens hard op kop beuken voor, ja voor wie eigenlijk, voor Julian?
– Gaat vervolgens in de pers verkondigen dat iedereen heeft kunnen zien hoe sterk hij was, dat Wout de benen niet had en dat hij zelfs wereldkampioen had kunnen worden.
– Bij de debriefing is hij weer nergens te bekennen.
– Bij de enige grote koers van het jaar Lombardije is hij ook nergens te bekennen.
Van Aert en Stuyven, die monumenten gewonnen hebben, zijn het gewoon zat. Communiceren via de pers is niet hun stijl maar nood breekt wet. Deze twee Belgen vinden het belangrijk dat het grote publiek hoort en leest hoe de vork in de steel zit, omdat deze kleine wolf eerder een luis in de pels is. De luis van Schepdaal. En dan helaas niet in de positieve/kritische betekenis.

Michelangelo 26 oktober 2021 om 09:39

De luis van Schepdaal… hij is briljant Panache!!!

Gisteren het hoogstandje van Wildebert, maar deze komt toch echt in de buurt.

En met je analyse sla je denk ik de nagel op zijn kop. Waarbij je nog even vergeet te vermelden dat er al een bepaald wantrouwen was n.a.v. de Olympische spelen (Evenepoel is niet te vertrouwen als ploeggenoot en gaat enkel voor eigen kans), en dat Van Aert en ook Stuyven dit beeld bevestigd hebben zien worden.

VerstandOpNul 25 oktober 2021 om 18:53

Jappe maakt hier zeker een paar terechte punten.

Echter, ik vond hem zelf ook niet bepaald een teamplayer op het WK (en ook bij Trek kan ik me niet herinneren dat ik hem vaak voor ploeggenoten heb zien rijden).

de adelaar 25 oktober 2021 om 19:01

Al met al zegt dit interview niets meer dan we al weten. Stuyven is een goede renner , en achteraf prima uitslag gereden. Wout was net over zijn top en Remco is is Remco…. Wout nemen we allemaal zoals ie is en ik ben van plan dat met Remco ook te doen( ookal heb ik geen kijkje intern) . Voor elk Wielerweek land zijn dit soort zaken om te smullen, Een soort van de serie Dallas in het Belgische wielerwereldje…. Bad Guy Good Guy etc etc…. Het mooiste is voor komende jaren als elk van deze heren de ander de mond wil snoeren met de benen, listen, bedrog en wat al niet meer, ik kijk er naar uit

Westfalen 25 oktober 2021 om 19:18

Als 21 jarige een evaluatie niet nodig vinden is natuurlijk geen beste beurt maken bij de bondcoach. Zou me niets verbazen als hij de volgende keer mag overslaan.

Lalsacien 25 oktober 2021 om 19:25

Ik zou Evenepoel absolute kopman maken tijdens het volgende WK. Wellicht de enige manier om met België plus Evenepoel wereldkampioen te worden.

reusjen 25 oktober 2021 om 19:37

Het wordt heel moeilijk om WK te worden zonder de steun van je ploeg. Remco is goed op weg om precies die onvoorwaardelijke steun van je ploeggenoten, zodat ze zich helemaal uit de naad rijden voor je, om zeep te helpen.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 19:48

@Lalsacien,
Dus als ik je goed begrijp wil jij je hele team bouwen om iemand die:
– zichzelf nog nooit heeft bewezen als winnaar van grote eendagswedstrijden (en kom nu niet aanzetten met San Sebastian of de Druivenkoers)
– geen wapens heeft om het af te maken tegen een willekeurige (sub)toprenner uit het peloton.
– het verkloot heeft bij heel veel van zijn teamgenoten.
– naderhand de bondscoach een natrap geeft.

laat ik het zo zeggen: als jij bondscoach was, dan had je van mij nu al een brevet van onvermogen gekregen. Gelukkig doe je het beter als fanboy (en dat mag…)

Lalsacien 25 oktober 2021 om 21:38

@Michelangelo je begrijpt duidelijk mijn punt niet (en de opmerking over fanboy raakt kant noch wal).
Kort samengevat: als Evenepoel in de selectie zit dan rijdt hij voor niemand behalve blijkbaar zichzelf. Dus moet je hem kopman maken of thuislaten.

Wildebert 25 oktober 2021 om 19:39

Denk dat het bij ego Remco mis liep toen hij las dat er in Teams vergaderd ging worden.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 19:49

Wildebert, hij is BRILJANT!!!! ik kom niet meer bij!!!!

LaDoyenne 25 oktober 2021 om 21:21

@Wildebert

+ oneindig !!

Turtlehead 25 oktober 2021 om 21:58

Dank u, ook van mij!

xistnc 25 oktober 2021 om 22:55

Wildebert wint Wielerflits vandaag :D

De Siepel 25 oktober 2021 om 20:06

Het is al lang duidelijk. Evenepoel is megagetalenteerd en een winnaar. Maar zijn ego is ook heel groot en dat blijft wringen. Blijft een continuing story.

Beer 25 oktober 2021 om 20:21

Hier komt Evenepoel toch echt niet proper uit. Een team ben je voor, tijdens en na de wedstrijd. Op die debriefing moest hij gewoon bij zijn. Hoe denkt Evenepoel op deze manier ooit de steun van de Belgische selectie te krijgen?

Wel mooi om te lezen hoe Stuyven en van Aert het als volwassenen kerels en als vrienden uitpraten en oplossen. Lijkt er toch op dat er met onder meer van Aert-Stuyven-Benoot-Campenaerts een stevige kern staat die goed aan elkaar hangt, over de ploeggrenzen heen.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 22:24

Beer,
Zou jij als jij bondscoach was de volgende keer zo iemand selecteren? Wat zou je tegenhouden om het te doen? En wat zou je overtuigen om het wel te doen? En zou je voor die tijd nog iets van Evenepoel verwachten anders dan hard fietsen en grote wedstrijden winnen?

Want hoe denk je dat Evenepoel met dit gedrag uiteindeijk de steun van de selectie gaat krijgen? Uiteindelijk is er namelijk geen “I” in “TEAM”….

Beer 25 oktober 2021 om 22:40

Ik zou hem selecteren als ik dacht dat hij een reële winstkans had en als kopman kon fungeren. Steun zou ik dan in de eerste plaats in het Wolfpack-kamp zoeken. In alle andere gevallen (bv. op een parcours waar het voor van Aert kan), zou ik Evenepoel toch even thuis houden. Ook al vind ik hem een hele sterke renner met een coole stijl, hij heeft het op de OS en WK toch wat verpest; in de eerste plaats voor zichzelf.

Michelangelo 25 oktober 2021 om 22:58

Dan ben je een stuk milder dan ik Beer.

Ik zou me namelijk als bondscoach dusdanig in mijn kuif gepikt voelen door Evenepoel (op de OS, het EK en nu ook het WK) dat mijn ego me in de weg zou gaan zitten. En dan zou ik:
– kiezen voor renners die wel voor elkaar willen werken
– het gedrag van Evenepoel niet belonen met een complete quickstep ondersteuning op een WK/EK (met als bijkomende risico dat er gekeken wordt naar de fietsen ipv naar de shirtjes tijdens de koers).

Ik zou in ieder geval niet met mijn kloten laten rammelen door een 21 jarige blaag, hoe hard hij ook kan fietsen.

kleomantre 26 oktober 2021 om 09:57

Ik zou het helemaal rigoreus aanpakken. Ik zou ervan uit gaan dat Remco z’n tijdrit blijft onderhouden en dat hij bij start van het jaar al WK TT rijden als een doel heeft aangestipt.

Als hij dan resultaten begint te rijden en er wellicht naar toe aan het werken is, ergens wat later in het jaar aan hem meedelen dat hij niet voor WK tijdrijden wordt opgeroepen. Dan heb je ‘m echt een keer op z’n nummer gezet. Dat zou ik namelijk niet nu al verkondigen want dan gaat-ie er wellicht niet voor trainen. Indien hij zelf niet op niveau is volgend jaar, dan hoef je ‘m sowieso niet te selecteren en kun je die ‘straf’ die voor ogen hebt seizoen erop nog eens toepassen. Immers niemand weet dan dat je ‘m die nog gaat geven.

Bart 26 oktober 2021 om 11:44

kleomantre misschien maar goed dat je geen bondscoach bent, want lang zou je het niet trekken ;-) Je plan valt netjes onder de noemer ‘pestgedrag’ en dat is in deze tijd een ticket naar de uitgang.

Buiten dat heeft hij inderdaad blijkbaar heel wat mensen op de tenen getrapt, beetje jammer voor zichzelf maar op zich hoeft dit ook geen ramp te zijn. Federer was in zijn jongere jaren ook een irritant geval, terwijl hij nu als gentlemen wordt omschreven. Het kan evengoed zijn dat Evenepoel nog irritanter wordt maar meestal groeien mensen toch. Dus er is nog hoop :-) En ik denk ook wel dat journalisten van zijn naïviteit gebruik maken om hem uitspraken te laten doen die hij beter niet doet. Daar zouden ze hem toch beter moeten beschermen imho.

kleomantre 26 oktober 2021 om 13:28

@Bart: Neen, ik zal waarschijnlijk rap genoeg ontslagen worden omdat ik dan persoonlijk belang boven het Belgische belang stel of iets in die trant.

Echter een lul mag ook wel eens een keer goed op z’n flikker krijgen. Als hij volgend jaar gewoon z’n ritjes mag rijden voor het Belgisch team dan voelt dat oneerlijk en tegelijkertijd heeft-ie dan noch iets geleerd dan wel ‘straf’ gehad.

Maar wat misschien net zo mooi kan zijn is als hij wel wordt opgesteld en dan genaaid wordt door z’n teamgenoten. Zou toch heerlijk zijn als hij dan ergens lek rijdt in een fase van een razend peloton en dat de communicatie net ‘niet werkt’ en niemand zich laat afzakken.

Michelangelo 26 oktober 2021 om 13:45

@Bart,
ik zou het gedrag en de uitspraken van Evenepoel niet willen scharen onder “jong en naief”,maar eerder onder n arcistisch.

Evenepoel is geen domme jongen, komt niet uit een ei, en loopt al meerdere jaren mee in de topsport. En heeft begeleiding om zich heen.

Nee, dit gedrag en deze uitspraken zitten diep verankerd in zijn persoonlijkheid. Want anders zou hij al lang geleerd hebben van de OS, en de lessen hebben toegepast in de rest van het seizoen inclusief WK.

Adorni 25 oktober 2021 om 20:26

Evenepoels entourage is te druk bezig met het regelen van zijn documentaire (binnenkort 'Ik ben Remco' in een gravelrace), zijn kledinglijn, reclamespotjes à la pizzahut,…
Binnenkort lanceren ze ook Remco-bier, Remco-parfum en Remco-eetbare slipjes.

Ik herinner mij dat deze entourage bij zijn wereldtitel bij de junioren zo geprezen werd de voetjes op de grond te houden. En dat Patlev hem zou beschermen als zijn eigen zoon :'D

Diezelfde entourage komt ook steeds aandraven dat hij nog maar 21jaar.
Als je 21jaar bent en er is een evaluatie, dan moet je niet uw kat sturen, maar luisteren en leren.
Niet gelijk de slimste in de media verkondigen dat jij de enige bent voor wie het allemaal niet duidelijk was.

Mwielerfan 25 oktober 2021 om 20:31

Oei oei, remco zegt iets over de koers op tv. Stuyven zegt niks over de koers maar wel over remco in de media. Wout zegt dingen over remco in de media. Het moge duidelijk zijn wie er kleinzielig zijn en niet tegen enige directheid kunnen. Zeer onprofessionele sneer van stuyven hier. Remco heeft ook niet mijn stijl, maar als de kopman het niet waarmaakt mag je als subtopper die keihard gewerkt heeft best zeggen dat het niet waargemaakt is

Sjonge Jonge 25 oktober 2021 om 21:23

Nadeel is alleen dat Evenepoel zich geen subtopper voelt en zo gedraagt hij zich ook….

LaDoyenne 25 oktober 2021 om 20:34

Onzin. Indien Remco zegt dat hij Alaphilippe had kunnen kloppen, dan is dat zo.

Zou, zonder die "5 minuten slechte benen", de Nieuwe Merckx immers de meer dan 5 uren durende Ronde van Lombardije niet gewonnen hebben met bijna 2 minuten voorsprong op Pogacar? Pure logica. 1+1.

Pure jaloezie daarentegen van Van Aert, Stuyven en co. Halfgenieën die beseffen dat ze aan de vooravond staan van het Evenepoel-tijdperk. Elk Monument grote en kleine ronde zal de Kannibaal van Schepdaal winnen. Ongeacht of hij de wedstrijd ook daadwerkelijk uitrijdt (Ronde van Lombardije 2019) of ook maar aanvangt (Giro 2020), natuurlijk. En dit gedurende de komende 15 jaren (hij is immers nog jong, nietwaar?) Zelfs Alaphilippe beseft dit. Vandaar dat de man nu al zijn mémoires schrijft. De komende Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik zit er voor hem niets anders op dan knechten voor Evenepoel.

Petje 25 oktober 2021 om 20:38

zoveel onzin in 1 reactie hahahaha

Michelangelo 25 oktober 2021 om 20:45

Zo, de haak met de worm ligt in het water @LaDoyenne. Er zal vast een Evenepoel fan zijn die hier aanstoot aan gaat nemen en over de rooie gaat.

Ik kan het sarcasme met een hele dikke knipoog wel waarderen!

LaDoyenne 25 oktober 2021 om 21:01

@Michelangelo

Thanks.

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

Gunther Leonhardt 25 oktober 2021 om 23:24

@LaDoyenne: Iedereen lijkt het hier min of meer met elkaar eens. Ik merk weinig groupie gedrag. Ik zie REv graag fietsen, maar dit gedrag kan niet door de beugel. Er is de afgelopen maanden teveel gebeurd op de kampioenschappen en daar horen verontschuldigingen bij.

jan jansen 25 oktober 2021 om 23:30

LaDoyenne
Eindelijk iemand die het begrijpt

Headlines

Materiaalzone

Populair