Ivar Slik kroont zich tot Europees kampioen strandracen

zondag 15 december 2019 om 11:47
Ivar Slik kroont zich tot Europees kampioen strandracen

foto: Cor Vos

Ivar Slik mag zich één jaar lang Europees kampioen strandracen noemen. De 26-jarige Nederlander – die uitkomt voor À BLOC CT – versloeg in het Franse Duinkerke Timothy Dupont en Rick van Breda. Titelverdediger Lars Boom kwam niet in het stuk voor.

Het is voor Slik zijn eerste Europese titel in het strandracen, nadat hij eerder al de 23e editie van de Duin tot Duin race op zijn naam schreef. Verder werd hij tweede in de MTB Beachrace van Scheveningen, achter zijn landgenoot Van Breda, die vandaag de bronzen medaille mocht ophalen. Oud-prof Johnny Hoogerland eindigde knap als vierde.

foto: Cor Vos

Slik kende een prima wegseizoen in dienst van Monkey Town-à Bloc. Zo bleek hij erg succesvol in Roemenië, met winst in de Sibiu Cycling Tour en de Turul Romaniei. Verder zegevierde de geboren Utrechter in de derde etappe van de Tour of Fuzhou.

Nederland heerst bij de vrouwen, Kessler pakt goud 
Bij de vrouwen kregen we een volledig Nederlands podium. De 31-jarige Nina Kessler kwam als eerste over de finish en volgt zo de afwezige Pauliena Rooijakkers op als Europees kampioene strandracen. Het zilver ging naar Riejanne Markus, terwijl Tessa Neefjes de bronzen medaille wist te veroveren.

Dit artikel delen:

13 Reacties

LB108 15 december 2019 om 11:58

Zelf daar niks meer voor Boom he..

Scott Sunderland 15 december 2019 om 12:22

Ik denk dat Boom in zijn hoofd misschien al zo’n beetje is gestopt. Motivatie vinden om af te zien wordt dan nog lastiger.

Samlambeej 15 december 2019 om 18:26

Lars Boom: "Ik ben met iets mooi bezig."

Misschien is z'n vriendin binnenkort wel zwanger.

Scott Sunderland 15 december 2019 om 12:23

Waar kun je de volledige uitslag lezen??

Viktrodriguez 15 december 2019 om 12:37

Hoe internationaal is deze sport überhaupt? Ik zie altijd een hoog Nederlanders in de top gehalte, dat het aanvoelt als de Nederlandse variant op veldrijden.

Onie 15 december 2019 om 12:58

Nederlandse variant op veldrijden. Denk dat in de toekomst steeds meer profs zich in de winterperiode gaan mengen op het strand.

Viktrodriguez 15 december 2019 om 13:56

Geen idee wat mijn brein dacht, maar bedoelde dus veldrijden ipv veldrijden…

Heb het dus aangepast

Samlambeej 15 december 2019 om 18:22

@Onie
Hahaha, laat me niet lachen. Denk je dat echt?

Pietspeed 15 december 2019 om 12:49

Mooi voor Slik, maar verbazingwekkend dat Boom kennelijk ver achter de gestopte Hoogerland finisht.

Samlambeej 15 december 2019 om 18:23

ook misschien… onrustwekkend??

wielrenner 15 december 2019 om 13:25

Worden die jongens ook op snoepgoed gecontroleerd?

Wheely 15 december 2019 om 19:05

Die mannen op het podium koersen toch ook op de weg? Laatste UCI koers die ze reden amper een maandje terug… Ja dus! ;)

leor 16 16 december 2019 om 13:07

Slik won door een stuk van het parcours af te snijden … raar dat hiervan geen vermelding wordt gemaakt in het artikel :p