INEOS Grenadiers mengt zich in de strijd om Wout van Aert

INEOS Grenadiers mengt zich in de strijd om Wout van Aert
vrijdag 18 december 2020 om 20:06

Team Jumbo Visma heeft goede hoop dat het binnen enkele weken het contract met Wout van Aert kan verlengen. Inmiddels is echter ook duidelijk dat INEOS Grenadiers in de markt is om Wout van Aert na 2021 over te nemen. De Britse ploeg heeft tijdens de afgelopen Tour de France een eerste gesprek met het management van Van Aert gehad. Sir Dave Brailsford reageerde enthousiast op de mogelijkheid om de Belgische superster in te lijven. Aan WielerFlits is bevestigd dat INEOS Grenadiers en Van Aert nog steeds met elkaar in gesprek zijn.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Wout van Aert heeft nog een contract bij Team Jumbo Visma tot eind 2021. De Belg heeft het bij de Nederlandse formatie naar zijn zin en heeft al eens laten weten dat hij zijn contract graag zou openbreken. Het is echter ook duidelijk dat er na dit superseizoen een ander prijskaartje om de nek van Van Aert hangt. Zo won hij in dit Corona-seizoen Milaan-Sanremo, Strade Bianche, twee ritten in de Tour de France, een etappe in de Dauphiné en het BK tijdrijden. Hij werd ook nog eens tweede op het WK op de weg, het WK-tijdrijden en in de Ronde van Vlaanderen.

Brailsford was in 2018 reeds met Van Aert in gesprek voor een overgang naar Team Sky. Destijds werd al aan de Kempenaar duidelijk aangegeven dat de combinatie veldrijden/wegwielrennen geen enkel probleem zou zijn. Dat is onlangs ook bewezen met het aantrekken van Thomas Pidcock. Net als Van Aert heeft Pidcock overigens ook een persoonlijk sponsorcontract met Red Bull.

Foto: Cor Vos

In de zomer van 2018 koos Van Aert echter voor Jumbo-Visma. Dit kwam ook omdat de onderhandelingen met de Britse ploeg vrij traag verliepen, terwijl de Nederlandse ploeg destijds wel snel zaken met de Belg wilde doen.

Groene trui

Van Aert heeft in de media reeds meerdere malen aangegeven dat hij zich bij Jumbo-Visma thuis voelt. Wel moeten zijn persoonlijke ambities blijven passen binnen de doelstellingen van de ploeg. Zo maakt de 26-jarige renner er geen geheim meer van dat de groene trui in de Tour de France de komende jaren een van zijn doelstellingen is. Of dat past bij de gele droom en de gesloten koerswijze van de supermarktploeg is een vraagteken. Daarover spreekt het management van Van Aert in deze weken met de sportieve leiding van Jumbo-Visma.

Bij INEOS-Grenadiers heeft Brailsford na de afgelopen Giro d’Italia aangekondigd dat zijn ploeg in de toekomst offensief met een open vizier gaat koersen. De afgelopen jaren werd er vaak gesproken over de Sky-Robocops omdat de ploeg in de cols in de Tour de France hun tegenstanders met een strak tempo, gebaseerd op wattages, in de problemen bracht.

Offensieve koerswijze

De nieuwe kopmannen voor het rondewerk, Egan Bernal en Richard Carapaz, staan bekend als aanvallend koersende renners, terwijl juist hun tegenstanders Primoz Roglic en Tadej Pogacar meer gebaat lijken bij een strak tempo bergop. Daarom is INEOS Grenadiers genoodzaakt hun koerswijze veranderen. Een renner als Wout van Aert zou in een aanvallende ploeg goed tot zijn recht komen en ook de kans krijgen om zich op de groene trui te richten.

foto: Cor Vos

Daarnaast is bekend dat Brailsford zijn ploeg al jarenlang wil versterken voor het klassieke werk. De overwinningen in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix ontbreken nog op het palmares van het Britse keurkorps.

Een andere vraag is of de Nederlandse ploeg aan de salariseisen van Van Aert kan voldoen. Door zijn fenomenale seizoen is zijn marktwaarde enorm gestegen en is hij een van de meest gewilde renners in het peloton. Zeker omdat de Kempenaar op meerdere vlakken inzetbaar is.

Ten eerste behoort Van Aert tot de wereldtop in het veldrijden. Het afgelopen seizoen was hij op de weg de beste klassieke renner. In de Tour de France wist hij twee massasprints te winnen. In de tijdritten behoort hij bij de beste renners van de wereld. En bergop heeft hij de hele wereld in de Jumbo-trein voor Primoz Roglic verrast door met een verschroeiend tempo de eerste groep met alle Tour-favorieten uit te dunnen op de lastigste cols.

Dure jongens

En bij Jumbo-Visma zitten uiteraard al behoorlijk wat dure jongens. Primoz Roglic, Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk en Dylan Groenewegen zijn grootverdieners en liggen de komende jaren nog vast. Daarbij is de prijs van heel wat renners van het tweede plan, waaronder Sepp Kuss en George Bennett, door hun prestaties in de afgelopen maanden verhoogd.

INEOS Grenadiers beschikt daarentegen over het grootste budget van het peloton. In 2019 zou de ploeg al beschikken over een budget van bijna 51 miljoen euro. Brailsford is dan ook in staat om Van Aert veruit het hoogste salaris te betalen van het WorldTour-peloton. Jumbo Supermarkten heeft de komende jaren echter een steeds groter belang op de Belgische markt en dan is het behouden van Van Aert essentieel. Daarom zou het niet verwonderlijk zijn als Jumbo extra budget vrij maakt om de Belgische sportman van 2020 te behouden.

Dit artikel delen:

184 Reacties

Hensie 19 december 2020 om 09:21

Mocht ‘ie nu al gelijk overstappen Naar Ineos, dan zegt dat veel over zijn loyaliteit. Of eigenlijk het totale gebrek daaraan. Zou me niks verbazen bij WvA…

Cochise 19 december 2020 om 09:27

Grappig. Een eigen luchtkasteel bouwen en het meteen gebruiken als bewijs voor een mening

Lalsacien 19 december 2020 om 17:40

Hensie, Hensie, wat een sterke argumenten…

bartp25 19 december 2020 om 09:29

Ik kan me niet voorstellen dat WvA, momenteel, de overstap maakt naar Ineos.
TJV en WvA hebben beide aangegeven met elkaar door te willen, WvA wil enkel meer vrijheid en uiteraard een hoger salaris.
Jumbo wil groeien in Belgie, voor de mensen die kunnen tellen 1+1 is nog altijd 2. Van Eerd zal er alles aan doen om voor hem het beste uithangbord te behouden, salaris lijkt me geen enkel struikelpunt. Daarnaast begrijpt de ploegleiding van TJV ook dat je met WvA een ongekende topper in huis hebt, die niet te beroerd is om te knechten zolang hij meer vrijheid krijgt in de tour. Als je kijkt naar de afgelopen Tour, zou er niet veel veranderen, in de bergetappes knechten en in de heuvelritten en sprintritten moet je hem loslaten, genoeg andere mannen die Roglic kunnen ondersteunen. Hij heeft nou ook niet bepaald een trein nodig, vooraan afzetten en laat hem zijn ding doen. De rest kan bij Roglic blijven ter bescherming.
Daarnaast en misschien nog wel het belangrijkste, TJV heeft geleerd van de afgelopen tour, dat zag je al in de vuelta. Ze gaan zeker niet meer vanaf dag 1 zo op kop rijden.

AWestie 19 december 2020 om 09:30

Sky-Robocops geeft geen relevante resultaten als je Google gebruikt. Ik denk dat je Skybots bedoelt (denk bijvoorbeeld aan deze prachtposter https://studiogrinta.com/work/skybots). @redactie & raymond

Verder: spannend dit verhaal. Gekke move want zoveel meer ruimte geloof ik niet in. Ik hoop op TJV, maar lijkt me ook stoer als WvA naar Ineos verhuist.

Sephiroth 19 december 2020 om 10:03

Wanneer koopt ineos pogacar en hindley oh en doe gelijk Kuss nog maar en een McCarthy en allaphillipe plus van de poel en Hitachi moet ook nog wel kunnen. Ze kopen alle talenten op een hoop.. het haalt er de lol uit.

Ward 19 december 2020 om 13:37

Als ze Hitachi nemen, kunnen ze ook niet meer om Kärcher heen

Simon1 19 december 2020 om 10:04

Misschien heeft hij de cross fiets van Cervelo gezien en gedacht… ja laat ook maar.

-Stijn- 19 december 2020 om 10:52

hahaha
anderzijds ze waren er één aan het ontwikkelen dus dan moet contractverlenging met jumbo er toch goed uitzien

Staf V 19 december 2020 om 20:28

Cervelo heeft geen crossfiets, wel een Gravel Bike, blijkbaar een heel goede , zie maar naar de resultaten van Nieuwenhuis, die er vol lof over is, als je in het zand of modder wil rijden moet je de voorste padden omdraaien, voor het probleem modder tss het achterwiel en de opstaande buis is de oplossing , niet in de modder fietsen of enkel met dunne tubes.

jappe666 19 december 2020 om 10:13

Ik zie WvA nog wel tekenen bij DQS, nadat AG2R Alaphilippe heeft afgesnoept en er massa budget vrijkomt zo. Dan wordt hij de absolute kopman in de klassiekers met een erg sterke ploeg in ondersteuning, kan hij voor groen en ritten gaan in de Tour en hij zou perfect kunnen samenrijden met Evenepoel, die door zijn prille leeftijd nog geen voltallige ploeg in steun zal meekrijgen.

bartp25 19 december 2020 om 10:15

En toen werd je wakker.

Barry Batsbak 19 december 2020 om 10:31

DQS doet niet aan absolute kopmannen. Dat is niet de filosofie van het Wolfpack.

-Stijn- 19 december 2020 om 10:51

Tuurlijk wel: Boonen en nu alaphilippe. Al de rest is als het niet anders kan of voor de marketing.

Sephiroth 19 december 2020 om 11:52

Evenpoel kan al een volledige ploeg claimen net zoals Bennet

jappe666 19 december 2020 om 19:08

@Bart: Citroën is op zoek naar een Frans uithangbord en vindt de ideale figuur daarvoor in Alaphilippe, die interesse hebben ze trouwens ook al uitgesproken. Denk dat ze hem financieel dan ook meer willen en kunnen bieden dan DQS. Bij TJV hebben ze met Roglic, Kruijswijk, Groenewegen, Dumoulin, Kuss, Bennett,… al aardig wat stevige contracten die na hun wonderseizoen alleen maar meer zullen kunnen eisen terwijl WvA logischerwijs een fikse loonsverhoging zal willen. Het zou me niet verbazen als ze moeten slachtofferen willen ze de loonkost onder controle houden. DQS had al van in het begin stevige interesse in Wout, ze zijn Belgisch en het huidige contract van Alaphilippe zal voor WvA een stevige verbetering zijn. Bovendien hebben ze met Stybar ook al ervaring met een veldrijder. Zo onrealistisch vind ik het scenario dus niet hoor.

@Barry: Zoals Stijn al aanhaalde is het niet omdat ze in de breedte een erg sterke selectie hebben waar de helft van de ploeg kan winnen, dat ze geen vooruitgeschoven pion in gedachten hebben. Dat zijn inderdaad mannen als Boonen, Alaphilippe, Gilbert,… die toch nog net wat vlotter winnen dan een Asgreen, Lampaert of Stybar. Maar als ze met die mannen kunnen winnen zullen ze het natuurlijk niet laten liggen, en dat is hun sterkte. Hun luitenanten zijn gewoon vaak sterker dan die van de concurrentie.

@Sephiroth: Evenepoel zou in de Giro het kopmanschap hebben moeten delen met Jakobsen die mannetjes zou meekrijgen, en Bennett had ook geen volledige ploeg in zijn dienst in Tour en Vuelta, want daar reden ook Alaphilippe, Devenyns, Bagioli, Cattaneo etc rond. Het wordt DQS trouwens altijd verweten dat voor hen elke overwinning telt. Dan gaan ze geen grote kansen op sprintzeges opofferen lijkt me?

Michelangelo 19 december 2020 om 11:01

UIteindelijk heeft TJV met Roglic en Dumoulin 1 ultiem doel: geel in Parijs. Zolang dit goed te verenigen is met andere doelen zullen ze dit zeker niet nalaten. Maar het zou mij verbazen als ze Wout de vrije hand gaan geven in de jacht op groen en etappes: ik geloof eerder in een scenario zoals dit jaar.

En dan is de vraag aan Wout of hij daarmee kan leven. Omdat hij wel degelijk ook zijn eigen kansen krijgt, zowel in de TdF als daarbuiten.

Verder heeft hij misschien zijn boerenjaar wel gehad. Dit jaar was de TdF qua sprinters mager bezet. In de jaren met alle topsprinters present en in vorm zie ik hem geen enkele pure massasprint winnen, enkel de “Sagan-aankomsten” na een geaccidenteerde rit of bij oplopende aankomst. Denk dat het corona jaar voor Van Aert een zege was vanwege zijn blessure, en voor veel anderen een streep door de geijkte voorbereiding.

En verder: hoe ver gaat de Jumbo baas in dit soort spelletjes. Trek je je beurs tot in het oneindige voor een renner die je hebt gesteund en betaald in een lange revalidatie. Met altijd ook het risico dat hij weer eens valt en daarmee een seizoen om zeep is? En laat je je onder druk zetten op deze manier?

En als het komt van het management, dan vraag ik me af of het management er wel zo slim aan doet om op deze manier te onderhandelen. Want over het algemeen komt dit de onderlinge verhoudingen niet ten goede…

Misschien heeft Nuchtere Wout het toch in zijn bol gekregen door de roeptoeterij van Wuyts en consorten…?

Barry Batsbak 19 december 2020 om 11:19

Wout is zo nuchter en sympathiek als zijn portemonnee toelaat. Behaalde successen spelen geen rol als ergens een zak geld opdoemt. Wout heeft wereldtitels in het veldrijden behaald onder contract bij Nuyens, maar hij had er geen enkele moeite mee om voortijdig te vertrekken toen zijn marktwaarde steeg door zijn (redelijk) geslaagde wegdebuut. De vlag hangt er nu exact hetzelfde bij, dus als Ineos de beurs trekt gaat Wout gewoon naar Ineos. En niet onterecht trouwens, het is zijn werk en dit blijft hij niet tot zijn 45ste volhouden. Hij zal ze nu moeten verdienen.

-Stijn- 19 december 2020 om 11:30

van Aert heeft aangegeven dezelfde wattages te trappen in Maart.

-Stijn- 19 december 2020 om 11:31

@Barry je bent duidelijk niet o pde hoogte. Wout kon meer verdienen bij Nuyens dan nu bij jumbo. Als je het niet weet zeg dan niets aub

Gebruikersnaam 19 december 2020 om 11:36

In zijn eigen koersen was hij zwak omringd, dat gaat in 2021 nog steeds het geval zijn, er is geen noemenswaardige versterking gekomen, alleen een goedkoop gokje met Van Hooydonck. En met Grondahl Jansen is de enige waar hij regelmatig nog iets aan had in 2020 ook nog eens gewoon weg. Hij krijgt zijn vrijheid in zijn koersen, maar grotendeels met een “zoek het verder maar zelf uit” boodschap erachter.

Daarnaast was de sprinttop zowel dit jaar als vorig jaar grotendeels aanwezig in de Tour, alleen Démare ontbrak dit jaar. En hij won dus ook gewoon sprints, zowel in uitgedunde als niet uitgedunde pelotons.

Het is een commerciële sport, waarbij atleten dus voorstellen tegen elkaar uitspelen om betere voorwaarden te krijgen, een spel dat elke werkgever in het wielrennen kent en gewoon meespeelt. De “Jumbo baas” die hierdoor geshockeerd is, zit niet op zijn plek, maar is, gelukkig voor Jumbo en voor Van Aert, ook gewoon fictief.

Tot slot hebben “wat als” verhalen weinig waarde als argument. Wat als dit een uniek boerenjaar was dat hij niet meer herhaalt, wat als hij nog eens valt,…. maar goed, dat moet ik jou niet vertellen, want je bent zelf altijd de eerste om deze haarscherpe analyse te maken als iemand zoiets bij Evenepoel doet. Ik vermoed dat je die opmerkingen er hebt ingestoken voor je fans, als ironische zelfspot.

-Stijn- 19 december 2020 om 11:36

@Michelangelo kan je ooit iets zeggen dat klopt? In de omloop werd hij mss 11e door domme ploegentactiek maar bewees hij heel goed te zijn. Ook dat hij geen massasprints zou kunnen winnen. Die sprint waar hij duw van Sagan krijgt zegt genoeg van zo ver aangaan en een duw krijgen en toch nog maar met een half wiel verliezen tegen Ewan de beste sprinter die er is.

Michelangelo 19 december 2020 om 13:38

Stijn,
Je manier van argumenteren is niet echt sterk. Als iemand iets schrijft wat niet overeenkomt met jouw overtuiging, dan is iemand slecht geinformeerd of praat onzin. Zonder vervolgens met onderbouwde tegenargumenten te komen. Het blijft bij wat losse kreten. Kijk naar je reactie op Barry B, de post van mij of bijna elke andere willekeurige post in dit draadje.

Op mij komt dat vooral over als een fanboy die reageert op alles wat los en vast zit, zonder open te staan voor andere beelden, theorieen en denkwijzen. Volgens mij kun je beter dan dat….

EDIT: en de beste sprinters… die hebben elkaar dit jaar vakkundig uitgeschakeld in Polen.

Marik 19 december 2020 om 14:06

Volgens mij is Stijn ook het alter ego van een eerdere naam met een ban. Wie hebben we nog over? Burdinnogwat, user?

Deel Koeper 19 december 2020 om 14:46
Quote:
en de beste sprinters… die hebben elkaar dit jaar vakkundig uitgeschakeld in Polen.

Laat die 2 jongens eerst al eens bewijzen dat ze voor het sprintwerk nummer 1 zijn in hun eigen team voor we hen de besten van het peloton gaan noemen.

De beste, meest constante of meest betrouwbare sprinters zijn momenteel Demare en Ewan. Op de 3e plek zou ik de trein van DQS zetten, maakt niet zoveel uit wie er machinist is (Bennett of hopelijk ook terug Jakobsen), elke solide sprinter wordt een grote kanshebber als hij daar achter hangt.

Staf V 19 december 2020 om 20:35

Wout kon bij Nuyens 1.200.000 verdienen, bij JV heeft hij 650.000, dus vertrokken om meer te verdienen was het zeker niet, praat eens met enkele oud renners, dan weet je waarom hij vertrokken is.

Nonkel Jef 20 december 2020 om 16:55

@ Michelangelo, wat jij hier neerpent zijn ook geen onderbouwde argumenten. Het is nogal duidelijk dat je het niet op Van Aert begrepen hebt (net zoals Remco). Dat is helemaal goed, maar ga dan niet anderen een veeg uit de pan geven omdat ze “geen onderbouwde argumenten” op tafel leggen. Dat terwijl je zelf zo maar wat verzint in de hoop dat het uitkomt.

Marik 19 december 2020 om 12:44

Geen idee wat hier van waar is maar het is wel interessant om mee te gaan in de hypothese. Wout wil het liefst een volledig programma rijden dat op zijn lijf is geschreven. Dus klassiekers, in de Tour voor het groen- en tussentijds geel gaan, de WK wegwedstrijd en wat al niet meer. Dit wordt heel lastig bij Ineos èn Jumbo. Verkassen naar Ineos zou dan ook volstrekt onlogisch zijn. Een team waarbij hij het absolute kopmanschap krijgt zou een veel logischer stap zijn.
(Dit allemaal onder de voorwaarde dat hij dezelfde kwaliteit levert als afgelopen jaar)

Domestique 19 december 2020 om 13:00

EF is misschien nog een mogelijkheid om als absolute kopman uitgespeeld te worden. Heeft ‘ie meteen ook een goede ondersteuning voor de kasseiklassiekers en ook wel de ruimte in de Tour denk ik. Alleen kan ik me niet voorstellen dat hij daar op financieel vlak beter van gaat worden.

harryjohan71 19 december 2020 om 13:25

@Marik Bij welk topteam krijgt Wout het absolute kopmanschap in de tour in 2022? Bora, UAE, DQS, Ineos, Movistar en JV volgens mij niet. Bahrain en AGR zijn volgens mij dan nog de enige mogelijkheid.

Marik 19 december 2020 om 14:01

Dat de spoeling dan dun wordt lijkt me evident. Hij zal dus moeten kiezen tussen een top team en ook wat water bij de wijn doen of een wat minder team en dan ook mindere ondersteuning.

Beer 19 december 2020 om 15:25

Hij hoeft niet het absolute kopmanschap. Hij moet een team waarin hij niet moet knechten en wat steun krijgt.

Staf V 19 december 2020 om 20:37

@Marik, ondersteuning? was toch om te lachen zeker?

Marik 19 december 2020 om 20:59

Staf als jij wilt lachen dan houd ik je niet tegen kerel.

Theo Bovengemiddelkamp 19 december 2020 om 13:54

Laten we eerlijk zijn, bij Ineos, of bij Jumbo krijgt Van Aert toch precies dezelfde rol? Ik denk zelfs dat de klassiekerploeg van Jumbo nog sterker is.

Beer 19 december 2020 om 15:27

Kwiatkowski, Van Baarle, Rowe, Moscon… vs Teunissen, Van Hooydonck, Roosen en Eenkhoorn. Duidelijk lijkt me. Ineos > Jumbo

Lalsacien 19 december 2020 om 17:46

Namen zeggen niet veel. Op de weg moet het gebeuren.

Beer 19 december 2020 om 19:12

Zo is het Lalsacien. Ik zag van Van Baarle, Rowe en Kwiatkowski de laatste jaren al heel wat sterkere prestaties in de klassiekers dan van de Jumbo-jongens. Daarom zijn het dan ook namen.

Lalsacien 20 december 2020 om 08:01

Voordeel bij JV, daar is Wout de absolute kopman.

Beer 20 december 2020 om 08:13

Ook bij Ineos zou van Aert duidelijk bovenaan staan in de hiërarchie van de klassiekerkern.

Lalsacien 20 december 2020 om 08:34

Er is verschil tussen bovenaan de hiërarchie staan en absolute kopman zijn.

Beer 20 december 2020 om 08:42

Die nuance lijkt me hier niet zo belangrijk. Het is duidelijk wie de kopman zou zijn in de allergrootste koersen als RVV en PR.

Lalsacien 20 december 2020 om 09:04

Die nuance kan best wat uitmaken. Bij JV lijkt het volgend jaar alle ballen op Wout in de klassiekers. Dat is bij Ineos nog geen uitgemaakte zaak. Zie de uitslagen van de diverse klassieke renners van Ineos. Bij een absolute kopman waren die vermoedelijk lager geëindigd in de diverse wedstrijden. En het risico is bij meerdere kopmannen dat Wout een ploegmaat een klassieker ziet winnen. Dat zal bij JV niet zo snel gebeuren.

Beer 20 december 2020 om 14:46

Het risico bij Jumbo is dat Van Aert 0 ploegmaats heeft in een peloton van 70 man voor de Koppenberg. Dat zal bij Ineos niet gebeuren. Van Baarle, Rowe en co zijn ondertussen wel niet van dat niveau dat ze in de diepe finale het verschil kunnen maken. Enkel Kwiatkowski kan je als een echte winnaar beschouwen.

kleomantre 19 december 2020 om 14:25

Wat een hoop media geblaat rondom Van Aert. Eigenlijk wel typisch dat zich dat altijd rondom hem lijkt af te spelen.

Van mij doet-ie maar heen. Als het een methode is om JV onder druk te zetten, moeten ze daar zelf intern maar eens goed over nadenken. Blijkt-ie alsnog weg te gaan, gaat er toch iets aan ‘m kleven dat-ie een broodrenner is zonder veel loyaliteit ook al is dat misschien onterecht.

Ik wens ‘m veel wijsheid en een evenwichtig leven toe.

Ward 19 december 2020 om 14:49

Hij kan er toch ook niet aan doen dat er over zijn persoon geschreven wordt? De auteur laat zich bovendien wel vaker voor een karretje spannen.
Loyaliteit is één ding, maar een carrière is ook zo voorbij. Lijkt me logisch dat je er als renner het maximale uit wil halen, sportief en financieel en het liefst beide samen. Zo’n topjaar is once in a lifetime en hij heeft zich dit jaar in de Tour geëngageerd voor zijn kopman, maar die maakt het uiteindelijk niet af. Dat kan Van Aert geen 2 keer hebben vermoed ik…

Murcia 19 december 2020 om 21:17

Een renner van het kaliber Wout zal of hij wil of niet altijd onderdeel zijn van een mediastorm zolang hij presteert. Ik zou dolgraag zien dat hij verlengt maar TJV en Frits hoeven zich ook niet te laten piepelen door Jef Van den Bosch. Kiest Wout voor INEOS per 2022, dan op zoek naar een vervanger. Er is een hele goede jonge Zwitser vrij per 2022 en TJV heeft de laatste tijd al wat renners bij diens ploeg weg kunnen halen.

john 19 december 2020 om 14:48

Ja maar af wachten of hij voor een succesvolle carrière wil gaan of voor de Ponden net zo als de Plus

Gala 20 december 2020 om 08:10

Wout stelt je bedrijf uiteraard enorm in de kijker. Dat zal wel meespelen. Ik ga trouwens straks een flesje chemisch product van INEOS kopen in de supermarkt.

Nina 21 december 2020 om 07:35

Stukje uit het artikel over de cross in Namen uit Het Nieuwsblad van maandag 21/12:

Naar Team Ineos?

De winnaar van Milaan-Sanremo werd dit weekend in verband gebracht met een mogelijke overgang naar Team Ineos. “Ik ben daar niet echt mee bezig”, reageerde Van Aert. “We zijn in gesprek met Jumbo-Visma om mijn contract te verlengen. Maar dat is een werkske van lange adem aan het worden. Ik ben nu gewoon bezig met de komende wedstrijden.”

Bij Ineos zou hij wel ploegmaat worden van… Tom Pidcock. Van Aert (lachend): “Ik zal eens aan Tom vragen of er nog plaats is in zijn camper.”

Jan Nijkamp 21 december 2020 om 10:22

Interview met Merijn Zeeman in de NRC van vandaag

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/20/merijn-zeeman-voelt-zich-soms-nog-slecht-over-de-laatste-dagen-van-de-tour-a4024604

De laatste alinea zou op van Aert kunnen slaan..

Sephiroth 21 december 2020 om 10:40

dat, maar wat het vooral op tafel legt is het onhandige model van wielrennen.

Je wint en dan moet je meer betalen, maar als ze slechter presteren kosten ze nog steeds evenveel. Wat nog veel erger is, is dat de meerkosten voor renners in dat soort situaties absoluut niet afgedekt worden door premies.

Ajax heeft ~40 miljoen loonkosten/jaar. Deelnemen aan de groepsfase van de championsleague is al 15 mil, overwinteren nog eens 10 mil. Wedstrijdje winnen = 2 mil =5% loonskosten.
Daarmee heb je al 60+% van de personeelskosten afgedekt. Nog niks gesproken over de eredivise etc.

Zet je dat tegenover wielrennen dan kom je op ~15 mil loonskosten en winst van de Tour =~ 600k… oftewel ~4%

Wil je dan vanuit financieel perspectief nog wel winnen? (status etc tuurlijk)

Headlines

Materiaalzone

Populair