INEOS Grenadiers mengt zich in de strijd om Wout van Aert

INEOS Grenadiers mengt zich in de strijd om Wout van Aert
vrijdag 18 december 2020 om 20:06

Team Jumbo Visma heeft goede hoop dat het binnen enkele weken het contract met Wout van Aert kan verlengen. Inmiddels is echter ook duidelijk dat INEOS Grenadiers in de markt is om Wout van Aert na 2021 over te nemen. De Britse ploeg heeft tijdens de afgelopen Tour de France een eerste gesprek met het management van Van Aert gehad. Sir Dave Brailsford reageerde enthousiast op de mogelijkheid om de Belgische superster in te lijven. Aan WielerFlits is bevestigd dat INEOS Grenadiers en Van Aert nog steeds met elkaar in gesprek zijn.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Wout van Aert heeft nog een contract bij Team Jumbo Visma tot eind 2021. De Belg heeft het bij de Nederlandse formatie naar zijn zin en heeft al eens laten weten dat hij zijn contract graag zou openbreken. Het is echter ook duidelijk dat er na dit superseizoen een ander prijskaartje om de nek van Van Aert hangt. Zo won hij in dit Corona-seizoen Milaan-Sanremo, Strade Bianche, twee ritten in de Tour de France, een etappe in de Dauphiné en het BK tijdrijden. Hij werd ook nog eens tweede op het WK op de weg, het WK-tijdrijden en in de Ronde van Vlaanderen.

Brailsford was in 2018 reeds met Van Aert in gesprek voor een overgang naar Team Sky. Destijds werd al aan de Kempenaar duidelijk aangegeven dat de combinatie veldrijden/wegwielrennen geen enkel probleem zou zijn. Dat is onlangs ook bewezen met het aantrekken van Thomas Pidcock. Net als Van Aert heeft Pidcock overigens ook een persoonlijk sponsorcontract met Red Bull.

Foto: Cor Vos

In de zomer van 2018 koos Van Aert echter voor Jumbo-Visma. Dit kwam ook omdat de onderhandelingen met de Britse ploeg vrij traag verliepen, terwijl de Nederlandse ploeg destijds wel snel zaken met de Belg wilde doen.

Groene trui

Van Aert heeft in de media reeds meerdere malen aangegeven dat hij zich bij Jumbo-Visma thuis voelt. Wel moeten zijn persoonlijke ambities blijven passen binnen de doelstellingen van de ploeg. Zo maakt de 26-jarige renner er geen geheim meer van dat de groene trui in de Tour de France de komende jaren een van zijn doelstellingen is. Of dat past bij de gele droom en de gesloten koerswijze van de supermarktploeg is een vraagteken. Daarover spreekt het management van Van Aert in deze weken met de sportieve leiding van Jumbo-Visma.

Bij INEOS-Grenadiers heeft Brailsford na de afgelopen Giro d’Italia aangekondigd dat zijn ploeg in de toekomst offensief met een open vizier gaat koersen. De afgelopen jaren werd er vaak gesproken over de Sky-Robocops omdat de ploeg in de cols in de Tour de France hun tegenstanders met een strak tempo, gebaseerd op wattages, in de problemen bracht.

Offensieve koerswijze

De nieuwe kopmannen voor het rondewerk, Egan Bernal en Richard Carapaz, staan bekend als aanvallend koersende renners, terwijl juist hun tegenstanders Primoz Roglic en Tadej Pogacar meer gebaat lijken bij een strak tempo bergop. Daarom is INEOS Grenadiers genoodzaakt hun koerswijze veranderen. Een renner als Wout van Aert zou in een aanvallende ploeg goed tot zijn recht komen en ook de kans krijgen om zich op de groene trui te richten.

foto: Cor Vos

Daarnaast is bekend dat Brailsford zijn ploeg al jarenlang wil versterken voor het klassieke werk. De overwinningen in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix ontbreken nog op het palmares van het Britse keurkorps.

Een andere vraag is of de Nederlandse ploeg aan de salariseisen van Van Aert kan voldoen. Door zijn fenomenale seizoen is zijn marktwaarde enorm gestegen en is hij een van de meest gewilde renners in het peloton. Zeker omdat de Kempenaar op meerdere vlakken inzetbaar is.

Ten eerste behoort Van Aert tot de wereldtop in het veldrijden. Het afgelopen seizoen was hij op de weg de beste klassieke renner. In de Tour de France wist hij twee massasprints te winnen. In de tijdritten behoort hij bij de beste renners van de wereld. En bergop heeft hij de hele wereld in de Jumbo-trein voor Primoz Roglic verrast door met een verschroeiend tempo de eerste groep met alle Tour-favorieten uit te dunnen op de lastigste cols.

Dure jongens

En bij Jumbo-Visma zitten uiteraard al behoorlijk wat dure jongens. Primoz Roglic, Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk en Dylan Groenewegen zijn grootverdieners en liggen de komende jaren nog vast. Daarbij is de prijs van heel wat renners van het tweede plan, waaronder Sepp Kuss en George Bennett, door hun prestaties in de afgelopen maanden verhoogd.

INEOS Grenadiers beschikt daarentegen over het grootste budget van het peloton. In 2019 zou de ploeg al beschikken over een budget van bijna 51 miljoen euro. Brailsford is dan ook in staat om Van Aert veruit het hoogste salaris te betalen van het WorldTour-peloton. Jumbo Supermarkten heeft de komende jaren echter een steeds groter belang op de Belgische markt en dan is het behouden van Van Aert essentieel. Daarom zou het niet verwonderlijk zijn als Jumbo extra budget vrij maakt om de Belgische sportman van 2020 te behouden.

Dit artikel delen:

184 Reacties

Michelangelo 18 december 2020 om 21:38

Zou het jammer vinden als Van Aert zou vertrekken bij TJV. Maar ik zou het nog veel sneuer vinden als hij schermt met interesse van Ineos om zijn geld en positie op te krikken, maar eigenlijk geen oprechte interesse heeft om weg te gaan.

Je zou denken dat Wout zijn les heeft geleerd bij Nuyens.

Als de eisen van Wout mbt geld en programma te absurd worden of niet meer te rijmen zijn met de ambities van Rogic, Dumoulin en Groenewegen, moeten ze het contract misschien voorlopig even niet openbreken. En dan maar het risico nemen dat hij vertrekt in 2022.

Verder vraag ik me de volgende zaken af:
– is hij sportief echt beter af bij Ineos?
– wil hij niet te veel: geel, groen, OS, klassiekers, wereldkampioenschap?
– is hij volgend jaar wel net zo sterk als dit jaar? HIj heeft natuurlijk uitstekend kunnen profiteren van het bijzondere corona seizoen.
– heeft hij zich niet veel te veel op laten naaien door Wuyts, Planckaert en dat soort figuren…

Benieuwd naar het vervolg van deze soap… (pak de popcorn er vast bij)

-Stijn- 18 december 2020 om 21:41

Ambities van Groenewegen?

-Stijn- 18 december 2020 om 21:44

van Aert wordt nu serieus onderbetaald dus zou terecht zijn dat hij dit gebruikt om hoger salaris te krijgen…

Michelangelo 18 december 2020 om 21:52

– Stijn-,
Je moet niet vergeten dat Van Aert ook gewoon doorbetaald werd toen hij in de lappenmand zat. Op dat moment was hij overbetaald!

Je tekent een contract op basis van wederzijdse instemming. En op basis van verwachtingen. Overtref je ze, dan heb je een goed uitangspunt bij de volgende onderhandelingen (en wie weet een tussentijdse verbetering). Maar het is niet een vanzelfsprekendheid om ineens meer te krijgen en te eisen dan vooraf afgesproken.

Of we krijgen Nuyens Revisited….

oscarito1908 18 december 2020 om 21:53

De ambities van Groenewegen zijn totaal niet interessant.

Michelangelo 18 december 2020 om 21:57

Want? Omdat Groenewegen vorig jaar de zegekoning was in de World Tour? En volgens mij ook het jaar daarvoor zo’n beetje de meeste zeges heeft gehaald? Of dat het dankzij Groenewegen (en Roglic) is dat TJV van lachertje uit het peloton is veranderd tot de ploeg waar iedereen wil rijden?

Soms is een beetje meer besef van het iets grotere plaatje wel op zijn plek Oscarito…

-Stijn- 18 december 2020 om 22:18

Groenewegen zegekoning haha net als qs dit jaar maar de kwaliteit is door anderen behaald

Beer 18 december 2020 om 22:40

Plots is de kwaliteit van de zeges niet meer belangrijk.

-Stijn- 18 december 2020 om 22:41

Ik denk trouwens echt niet dat mensen bij jumbo willen rijden door Groenewegen. Door Roglic dat snap ik dan weer wel

Limal 19 december 2020 om 08:06

Michelangelo, ik volg je tot op zekere hoogte, maar twee zaken mag je niet uit het oog verliezen: 1) TJV heeft duidelijk de wens om Wout langer aan zich te binden, dan is het logisch dat er over verbeterde condities gesproken wordt; 2) het is zijn management dat de gesprekken voor hem voert, niet Wout zelf. Met andere woorden: je moet er niet (zoals de auteur van het artikel) meer van maken dan het is. Dit is in niets te vergelijken met die situatie met de gluiperige Nuyens.

Staf V 19 december 2020 om 19:29

Er is nog een addertje, VA heeft een loon van 650000 nu, dus direct vertrekken kost een half jaarloon, dus 325000€, een koopje me dunkt, alhoewel ik denk dat Wout zo niet ineen zit, maar als ze bij JV beginnen te drukken? wie weet.

Koersmaniak 18 december 2020 om 21:48

“If you can’t beat them, just buy them”
Van Aert reed Bernal kapot bergop, laten we hem inlijven om dat in de toekomst te verhinderen.

rogierb 18 december 2020 om 23:42

Ja, terwijl Bernal topfit was en in de vorm van zijn leven…

Limal 19 december 2020 om 08:11

Of Bernal nu direct in het wiel zit bij Wout of in het wiel van Roglic die in het wiel zit van Wout maakt natuurlijk ook helemaal niets uit. De klimtreintjes van Team Sky/Ineos vroeger en dit jaar TJV werken enkel wanneer ze ook over de sterkste kopman beschikken.

Staf V 19 december 2020 om 19:43

@Limal, dat klopt gedeeltelijk, als je achter Kuss rijdt die bij Roglic in het wiel zit dan moet je niks dan jojo rijden, dat zijn zelf klimmertjes die geen egaal tempo rijden, neem bv tijdrijder Kampenaarts , waarom denkt ge dat geen enkele ploeg die wil om zich op kop te zetten? op kop rijden is een kunst, de kopman achter u moet 100% op u kunnen vertrouwen, en blijkbaar zit Roglic nergens liever dan in Wout zijn (zak) wiel.

HV 18 december 2020 om 21:52

Het probleem van deze “journalist” – dat was het al bij de Telegraaf en nu nog steeds – is dat bronvermeldingen totaal geen rol spelen. Of het nu een serieus verhaal is of een reeks speculaties…dat mag de lezer raden.

Heeft hij ooit iets van een journalistieke opleiding gehad? Niet flauw bedoeld: serieuze vraag.

De complete random mix van speculaties, roddels, spelletjes van Bruyneel en dan weer een echt verhaal maakt het enorm lastig om ook maar iets van deze man te lezen. Terwijl ik graag alle wielerweetjes tot me neem.

rogierb 18 december 2020 om 23:45

Als elke journalist altijd zijn bronnen vermeldt, dan zijn deze bronnen snel opgedroogd. Waarschijnlijk komt dit ‘gerucht’ uit het kamp van Aert zelf. De druk een beetje verhogen op Jumbo. Zo werkt het helaas in de grotemensenwereld.

Staf V 19 december 2020 om 19:46

Toch toevallig dat Tom Pidcock zich deze week wel heel lovend over Van Aert uitliet , Pidcock die naar ….Ineos vertrekt, toeval?

Cochise 18 december 2020 om 21:55

Zal wel niet toevallig zijn dat dit uitlekt in de onderhandelingen met JV over een nieuw contract. Hiermee kan hij aardig schermen als het om zijn persoonlijk programma en ambities gaat. Hopelijk overspeelt hij z’n hand niet want dan heeft hij ofwel JV tegen (als hij vertrekt) ofwel Ineos tegen (als hij hen te opzichtig gebruikt om een beter contract te versieren bij JV), en in het peloton maak je best niet te opzichtig machtige vijanden.

Murcia 18 december 2020 om 22:05

Ik sluit me hierbij aan, het tijdstip is zeer opvallend en je hoeft geen Sherlock Holmes te zijn om te begrijpen dat Raymond dit nieuws uit de entourage van Wout heeft gekregen (lees Jef Van den Bosch). Hiermee zet je Frits onder druk, maar in dat spel moet je uitkijken of je niet zelf je vingers gaat branden. Stel Wout verlengt niet, dan krijg je een heel seizoen van vragen over de toekomst wat een niet gewenste afleiding is. Of je gaat akkoord om per 2022 voor INEOS te rijden. Dat wordt dan een gezellig laatste jaar, vraag maar aan Laurens met zijn mysterieuze blessures. Hoe dan ook met Wout zijn volgende contract wordt hij financieel onafhankelijk.

Beer 18 december 2020 om 22:42

Tijdstip lijkt me redelijk logisch. Als een ander team WVA wil binnen halen, is het nu de moment.

Staf V 19 december 2020 om 19:48

Half jaarloon , zijnde 325000€, en hop vertrokken, zou zomaar kunnen.

Romāns Vainšteins 18 december 2020 om 22:00

Qua forumgejammerreductie wel een een mooie stap!

Chippen 18 december 2020 om 22:03

in theorie is vertrekken bij jumbo de betere stap voor zijn carrière, maar om dan in de richting te gaan van dat ene team dat waarschijnlijk nog minder interessant is….

ook bij ineos zou hij in het klassieke werk matig omringd blijven, ook bij ineos zal hij zijn groene trui alleen moeten binnen halen, er vanuit gaande dat hij in 2021 bij jumbo wel zijn gewenste vrijheid krijgt

ik heb het idee dat hij ook bij ineos meer zal moeten geven dan hij gaat terugkrijgen en hij haalt momenteel een niveau waar dat niet nodig zou moeten zijn

verder is groenewegen volgens mij totaal geen factor in dit verhaal. zowel van aert als groenewegen neem je mee naar de tour om een rit of 2 te winnen, meer gaat het echt niet worden, ook niet bij groenewegen. en van aert wint die ritten zonder trein, bij groenewegen moet je ook nog 2 kostbare andere plekjes voor hem opofferen, want zonder hulp wint die waarschijnlijk niets. en van aert is een serieuze kanshebber voor groen, daar waar groenewegen dat nooit of te nimmer gaat halen. groenewegen mag nu meedoen in de koersen waar van aert voor past, dat is zijn plek. ook gewoon logisch, van aert haalt zijn zeges vooral in de WT, groenewegen vooral erbuiten, rijden dus ook niet echt in elkaars weg

Spartacus 18 december 2020 om 22:17

Volgens mij is de meest doorslaggevende factor wat Marc Lamberts – al jaren de persoonlijke coach van Wout – doet. Blijft die gewoon bij Jumbo, dan zie ik Wout niet snel vertrekken.

Martino87 18 december 2020 om 22:25

“De nieuwe kopmannen voor het rondewerk, Egan Bernal en Richard Carapaz, staan bekend als aanvallend koersende renners, terwijl juist hun tegenstanders Primoz Roglic en Tadej Pogacar meer gebaat lijken bij een strak tempo bergop.”

Ik vind het wel wat frappant om Pogacar in de categorie te plaatsen van renners die graag een strak tempo bergop rijden.

Wheely 18 december 2020 om 23:25

Daarnaast moeten we nog maar zien of Ineos ook echt aanvallend gaat koersen met deze mannen en of dat wel een probleem is voor een Roglič.

KennyKlimmen 18 december 2020 om 22:26

Prima toch, wanneer hij in 2022 weg gaat. Beter dan afgelopen jaar gaat het niet worden wat uitslagen betreft…. Sunweb doet hun coureurs ook op hun top van de hand. DQS overigens ook. Dat heet doorselecteren.

-Stijn- 18 december 2020 om 22:27

we zullen zien

Magician 18 december 2020 om 22:48

Frits gaat die paar ton extra persoonlijk naar België brengen als het moet, veel te belangrijk voor zowel ploeg als sponsor.

Murcia 18 december 2020 om 23:01

Frits heeft veel aan zijn hoofd gehad de afgelopen tijd van protesterende boeren aan zijn deur tot de HEMA overname perikelen. Maar ik denk dat hij inderdaad vrij ver wil gaan. Maar ook bij hem zit een grens, je moet deze zakenmensen nooit piepelen als management van een sporter. Als hij merkt dat Jef namens Wout hem gebruikt kan hij ook zeggen, Even goede vrienden maar tot ziens. Ik denk dat hij wil weten of Wout werkelijk wil blijven JA dan Nee. Dan kun je veel van elkaar vragen en gedaan krijgen.

Scott Sunderland 18 december 2020 om 22:58

Over het algemeen krijg INEOS wat INEOS wil. Dit zijn broodrenners. Ze kunnen twee keer zoveel of meer bieden dan wat Jumbo biedt. En dan denk ik niet dat Van Aert nee zal zeggen.

Barry Batsbak 18 december 2020 om 23:25

Lekker laten vertrekken. Omkadering van TJV om hem bij te staan in het klassieke werk is toch matig, laat hem zijn heil maar elders zoeken. De focus van TJV ligt op het winnen van de Tour, jongens die voor Roglic bergop kunnen knechten hebben ze zat. In het veld trouwens een prima span met Pidcock.

Domestique 18 december 2020 om 23:41

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds is het wel hun goudhaantje voor op langere termijn. Hoelang doet Roglic nog mee voor Tourwinst, en zal Dumoulin dat überhaupt nog doen? Bovendien is het een Belg die scoort in de klassiekers en zelfs het veldrijden, ideaal voor Jumbo en hun supermarktplannen in Vlaanderen.

Daarnaast nog eens een absolute topknecht om het grote doel, de Tour winnen, te behalen.

Ook voor van Aert zelf weet ik niet goed bij welk team hij eigenlijk beter af zou zijn. Ineos is misschien een financiële stap vooruit, maar dat zal denk ik niet de doorslag geven voor een renner die in de winter ook fortuinen vangt en eigenlijk toch nog aan het begin van zijn (weg)carrière staat. Zie verder ook niet direct een ander team dat voor Wout echt ideaal zou zijn.

Barry Batsbak 19 december 2020 om 10:27

Voor hun ambities hebben ze Van Aert echt niet nodig. Daarbij is Roglic nog lang niet uitgepierd en met Kuss hebben ze een veelbelovende opvolger al in hun rangen met Vingegaard als schaduwopvolger. Kunnen ze beter de knaken van Van Aert aan die mannen besteden met een verbeterd contract voor meerdere jaren.

Staf V 19 december 2020 om 20:06

@Barry, geloof jij echt dat Kuss van beneden aan de klim gaat trekken tot hij leeg is? 1: hoeveel dagen gaat die als hij dat al kan gaat vol houden? 2: wie gaat dan de laatste trek doen die Kuss nu doet tot enkele 100de meters van de top?.
Ik zie niet in wie het werk van VA kan over pakken bij JV, denk aan de wind ritten, en aan het veilig binnen brengen in geaccidenteerde ritten.
Heb je al eens zo een ‘moeilijke’ rit terug bekeken? hoe VA met enkele ‘kopmannen’ in zijn wiel los naast het peloton rijdt? , en dan zeggen ze op enkele km van de meet ‘probeer maar te winnen’ en die doet dat dan nog ook.
Gewoon ‘ onbetaalbaar’.
Veeg VA zijn resultaten in 2020 eens weg bij JV, wat schiet er nog over van die ‘grote’ ploeg? en zeg niet dat dan een andere ploegmakker die resultaten zou gereden hebben.

Barry Batsbak 19 december 2020 om 23:26

Staf, en geloof jij echt dat Van Aert onmisbaar is? Bij welke ploeg dan ook? Hahahahaha, koddig.

Staf V 20 december 2020 om 01:10

Barry, niemand is onmisbaar, maar noem eens een renner bij JV die zijn taak gaat overnemen.

Barry Batsbak 20 december 2020 om 12:25

Dat is het punt juist Staf. Dat hoeft niet als je een team afvaardigt. Je stelt een team samen waarin ieders kwaliteiten het best uitgespeeld kunnen worden. Niemand hoeft Wouts rol volledig over te nemen, want het was TJV om Wouts functie om Roglic uit de wind houden in overgangsettappes te doen en in mindere mate om zijn klimmerscapaciteiten. Zijn rol in sprints en tijdritten waren ondergeschikt, bonus voor Wout maar onbelangrijk voor het geel in Parijs. Ik ben direct met je eens dat hij het op alle fronten uitstekend gedaan heeft, maar ze hoeven geen multi-inzetbaar renner te hebben om het geel te dienen. TJV zou met het grootste plezier Van Aerts zeges van 2020 wegstrepen als ze het konden ruilen tegen geel in Parijs.

Westfalen 18 december 2020 om 23:41

Dit lijkt me een opgeklopt verhaal. Ineos zal zeker wel interesse hebben, maar het lijkt me niet dat Van Aert een renner is die voor het salaris naar een andere ploeg gaat. Bovendien ging het sportief uitstekend dit jaar, dus waarom veranderen van ploeg? Marc Lamberts zit bij Jumbo en dat zal ook een belangrijk argument zijn.

rogierb 18 december 2020 om 23:48

Marc Lamberts lijkt me inderdaad onbetaalbaar voor Ineos.

willempie72 18 december 2020 om 23:46

Ik denk dat Jumbo hem wilt houden vanwege de uitbreiding van Jumbo in Belgie. Het geld en rol voor Wout zal niet veel anders zijn bij Ineos of Jumbo. Wie van Ineos staat Wout bij in de sprint of in de klassiekers?

rogierb 18 december 2020 om 23:49

Neem aan dat Wout geen tweede Kwiatkowski wil worden.

FDJ 19 december 2020 om 08:45

Of Boasson Hagen.

molovin 18 december 2020 om 23:52

Als Ineos hem echt ten koste van alles wilt hebben is die onhoudbaar denk ik voor Jumbo, zij hebben zo ontzaggelijk veel geld. Wellicht is het sportief lastig voor Wout daar met zoveel kopmannen daar, maar als je je helemaal financieel onafhankelijk kan fietsen snap ik het wel.

assen 19 december 2020 om 00:50

Makkers, dit is schitterend! … Voor Wout van Aert. :-)
Hij weet hoe belangrijk hij is voor Jumbo, voor de Vlaamse markt. Hij kan zodoende de prijs op drijven en eisen stellen. Veel betere ploeg voor klassiekers bijvoorbeeld, want dat is nu relatief prut.

Het zou zelfs kunnen leiden tot een conflict tussen de ploegleiding van Jumbo en de sponsor! … Jumbo wil WvA, koste wat kost. De ploegleiding wil WvA niet voor groen in de Tour.

Als het alleen op geld aan zou komen, dan denk ik dat WvA echt een jaarsalaris van 5 miljoen kan vragen, alleen al op basis van marktwaarde voor Jumbo. Geen geintje.

rogierb 19 december 2020 om 01:54

Hier kan ik alleen maar om lachen.

Staf V 19 december 2020 om 20:10

Denk dat je er dicht bij zit.

yo-eddy 19 december 2020 om 00:55

Lekker tegen elkaar uitmelken en rijden voor de munten lijkt het devies bij van Aert en zijn management ….. VdP heeft veel geld over voor zijn vrijheid ……

Staf V 19 december 2020 om 20:15

En wat denk je dat die pakt?
Weet dat ze verleden jaar de ploeg volledig herschikt hebben met sponsoring en toebehoren om Mathieu zijn wensen te voldoen, denk dat die ook een gigantische gage heeft, alleen , dat gaan we niet te weten komen, dromen en gokken mag.
15000 p/cross( minimum), startgeld in wegritten, of denk je dat Sagan gratis naar de Giro gegaan is?.

Sharkey 19 december 2020 om 01:09

Ze kunnen gewoon het salaris van Dumoulin halveren en dat dan bij van Aert in zijn loonzakje steken…van Aert is een toprenner met wèl een professionele instelling…(sorry…maar dat moest ik ff kwijt want ik heb me zwaar geïrriteerd aan Dumoulin zijn gedrag dit jaar…) …kòsten wat kost behouden die klasbak..anders gaat hij de volgende toprenner worden die met een belofte op een vrije rol doodbloedt in de grote rondes…Jumbo kan het beste een plan maken voor het groen met daarnaast een kleine kans op het geel… Pogacar heeft immers bewezen dat je geen 6 of 7 'knechten' nodig hebt…dan moeten ze wel slimmer koersen dan in de laatste tour,maar die intelligentie zit zeker in de ploeg…

rogierb 19 december 2020 om 01:56

Groene trui is totaal oninteressant. Alleen geel telt.

Staf V 19 december 2020 om 20:17

Rogier, weet je waarom ze Sagan 5.000.000 betalen, mss omdat hij, hoeveel zijn het er? 7 keer groen.

Blackcanyon 19 december 2020 om 05:02

Als V Aert persoonlijke doelen na wil streven in de TdF moet hij bij Jumbo blijven. Van Tom heeft hij geen last, die geeft al snel op (kon je zien in de afgelopen 2 grand tours). Jumbo gaat inzien dat Roglic alleen maar inzetbaar is in giro en vuelta omdat hij de druk van de TdF niet aankan. Contract Dylan zal niet worden verlengd omdat die de naam Jumbo beschadigd doordat hij anderen zowat de dood in rijd om op oneerlijke wijze te winnen. Kruijswijk is eigenlijk alleen maar een heel goede klimknecht, maar komt te kort als rondewinnaar. In t klimmen, maar vooral in tijdrijden. Als v Aert nog wat progressie maakt rijdt die halve nederlander in zijn eentje alles op een hoop (muv MvdP die dan nog net als een dood vogeltje aan zijn wiel kan hangen, maar met juiste sprinttiming van V Aert er echt niet over komt)

Chippen 19 december 2020 om 10:54

roglic bezweken onder de druk? die reed gewoon een vrij solide tijdrit, het was pogacar die plots kwam aanzetten met een absurde tijdrit.

Mystery Rider 19 december 2020 om 05:29

Schrijf maar op voor Ineos. Wout rijdt net zoals 98% van de profrenners rond voor de centen. Bovendien is hij enorm ambitieus in zijn projecten en doelen, dus als Ineos hem op sportief gebied kan bieden wat hij wil, kiest hij voor het geld.

Glorious 19 december 2020 om 06:45

Van Aert hoort 100% bij Jumbo Visma, Ineos is vreselijk en willen gewoon iedereen halen die de beste is.
Het zou voor iedereen het beste zijn als Wout heel erg lang bij Jumbo blijft.

Staf V 19 december 2020 om 20:20

Van de liefde van Jumbo tov Wout was dit jaar weinig te merken, het tegendeel zelfs.

Lalsacien 20 december 2020 om 07:50

@Staf V Je ziet wel de splinter in het oog van de ander maar de balk in je eigen oog niet….

Gonzalez_de_Galdeano 19 december 2020 om 07:48

Pogacar geen aanvallende renner noemen.

Chippen 19 december 2020 om 11:02

is het ook niet. je hebt aanvallende renners en je hebt volgers, maar er zijn genoeg renners die daar ergens tussen zitten, waaronder pogacar. het is niet zwart of wit, er zit genoeg grijs tussen

ja, pogacar is offensiever dan een thomas of een roglic, maar dan houdt het wel op

$kedel 19 december 2020 om 20:11

Op die fiets is ook Bernal een aanklamper, en wel een bijzonder slechte.

orlando dani 19 december 2020 om 09:08

Ik ben benieuwd hoe de Sporza mensen op dit nieuws reageren. Ze hebben toch aardig lopen stoken tussen Wout en Jumbo. Gaat Brailsford Wout wel alle ruimte geven of gaat hij nog meer in de pas lopen, voor een goed gevulde bankrekening. dat trekken die Sporza mensen echt niet.

IlPirata 19 december 2020 om 09:12

Zo zonde als dit weer doorgaat. Dat INEOS smijt met geld. Zijn ze ook niet bezig met Vlasov en Pogacar? Zou mooi zijn als dat allemaal niet doorgaat.

Headlines

Materiaalzone

Populair