Guillaume Martin kan het zich niet voorstellen: “Dat ik hier zonder succes wegga”

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:35
Guillaume Martin kan het zich niet voorstellen: “Dat ik hier zonder succes wegga”

foto: Cor Vos

Tweehonderd meter duurde de tiende rit van de Vuelta a España te lang voor Guillaume Martin, die op de oplopende weg naar Suances een klein gaatje had gepakt. Weer zag hij de winst aan zich voorbijgaan. Toch blijft de Franse klimmer strijdvaardig.

“Halverwege de etappe had ik het gevoel dat ik iets kon uithalen”, vertelde Martin na afloop. De klimmer van Cofidis was deze Vuelta al meermaals dicht bij de winst. In Sabiñánigo moest hij enkel zijn meerdere erkennen in Tim Wellens, een dag later, op de Aramón Formigal, zag hij Ion Izagirre naar de zege rijden en op weg naar Villanueva de Valdegovia was Michael Woods de betere. En ook in Suances toonde hij zich weer.

“Ik kon rekenen op de goede hulp van Pierre-Luc Périchon, die ik echt moet bedanken. Op de slotklim zag ik goed geplaatst en zag ik een opening met nog achthonderd meter te gaan, op het steilste deel. Ik pakte snel een gaatje en probeerde me zoveel mogelijk te verzetten. Het zou makkelijk zijn om wrok te voelen, om me af te vragen of ik vroeger of later had moeten toeslaan. Ik volgde mijn gevoel en had vertrouwen in mijn kunnen.”

Natuurlijk is er een beetje teleurstelling, geeft hij toe. “Maar ik ben verschillende keren dicht bij de zege geweest in deze Vuelta en ik kan me niet voorstellen dat ik hier zonder succes wegga.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Michelangelo 31 oktober 2020 om 09:48

Leuke renner, bijna altijd wel ergens in beeld.

Maar uiteindelijk denk ik een net iets te kleine motor. Net iets te weinig explosief. En dat maakt het lastig om te winnen.

Enige voordeel: geen enkele klassementsrenner heeft schrik van hem. Dus de kans dat ze hem laten rijden is aanwezig. Daar zal hij het dan ook van moeten hebben.

xistnc 31 oktober 2020 om 09:52

Ga je nog wat leuks doen vandaag, Michelangelo?

Michelangelo 31 oktober 2020 om 10:01

beetje bankhangen, aan m'n z.k krabben, wat koers kijken op tv. En verder wat pielen op WF.

Dus niks bijzonders eigenlijk ;-)
JIJ??

Appelplanckje 31 oktober 2020 om 10:49

Ik vond hem aardig explosief, sprintte gisteren weg en had snel een gat. Hij ging alleen veel te vroeg aan en kon het niet volhouden, al had hij Roglic sowieso niet verslagen.

Marik 31 oktober 2020 om 10:58

Ga je ook schaatsen kijken Michelangelo?

Michelangelo 31 oktober 2020 om 12:58

Tja, storing bij sporza dus toch maar even naar de NOS gezapt..

Romāns Vainšteins 31 oktober 2020 om 13:08

Ik heb er net 75k door de miezerregen opzitten, is het een beetje chille bank?

doorak 31 oktober 2020 om 16:21

Goed beeld van G. Martin. In ieder geval veel attractief koersen en wellicht door te blijven geloven komt hij nog eens alleen op de meet aan wat hem zeer gegund is.

Vanmorgen met zonnetje erbij rondje 110 k gedaan met Hoogstraten, Rijkevorsel, Arendonk, Reusel, Esbeek, Goirle, Gilze, Galder, Meerle. Sporza kijken Vuelta en daarna cross en uiteraard F1 qualy.

JellevanderLinden 31 oktober 2020 om 09:56

Rijdt een goede Vuelta, laat zich voortdurend zien en gaat er elke keer weer voor (vanuit de vlucht of het peloton).

Groetjesaandevoetjes 31 oktober 2020 om 11:33

Sponsors zullen blij met hem zijn deze Vuelta. Laat zich goed zien. Een mooie overwinning is hem zeker gegund. Er zijn eigenlijk een stuk of 10 renners die zich lekker vooraan laten zien, dus hopelijk komen daar nog wat mooie winnaars uit en niet uit een ‘trieste’ vlucht die het zegen krijgt van het peleton

S. Morgenstern 31 oktober 2020 om 11:29

Een van mijn favoriete renners van dit seizoen. Vandaag Martin, morgen Poels en Bennett de laatste bergrit zou een droom uitkomst zijn.

Wheely 31 oktober 2020 om 11:46

Ja Martin is een echte smaakmaker gebleken dit seizoen. Vanaf de Dauphiné en l’Ain al eigenlijk. Leuk om te zien.

Michelangelo 31 oktober 2020 om 12:58

Absoluut eens. Van mij mag hij hier best een mooie etappe pakken om zijn goede seizoen éxtra in de verf te zetten.

horsm 31 oktober 2020 om 12:20

Grappige kerel. Ben nu dat boekje van ‘m aan het lezen, “Sokrates op de Fiets.” Best leuk. Hij zegt o.a. dat mensen naar wielrennen kijken omdat we mensen met ‘veerkracht’ inspirerend vinden.

doorak 31 oktober 2020 om 16:25

Goede tip. Zojuist recenssies gelezen en waard te bestellen zo lijkt mij.

Headlines

Materiaalzone

Populair