Grega Bole wil nog niet stoppen: “Hoop op een nieuwe ploeg”

Grega Bole wil nog niet stoppen: “Hoop op een nieuwe ploeg”

foto: Cor Vos

maandag 4 januari 2021 om 15:48

Grega Bole is nog altijd op zoek naar een nieuwe ploeg. De 35-jarige Sloveen moest na vier jaar vertrekken bij Bahrain McLaren en is daardoor 2021 begonnen zonder profcontract. Aan WielerFlits laat Bole weten dat hij nog niet gestopt is.

“Ik hoop nog steeds op een vervolg van mijn carrière, maar voor nu heb ik nog geen ploeg”, zegt Bole, die in 2010 prof werd bij Lampre-Farnese Vini en later ook nog reed voor Vacansoleil-DCM, Vini Fantini-Nippo, CCC Sprandi Polkowice en weer Nippo-Vini Fantini. De Sloveen weet dat het lastig wordt. “Ik denk niet dat ik nog veel tijd heb”, geeft hij aan.

Bole heeft momenteel geen contact met ploegen en ook van zijn manager hoort hij niets. “Ik zit nu in Dubai, en ik zoek iets om te gaan doen met wielrennen hier. Er is binnenkort nog een wedstrijd voor locals”, vertelt hij. “Het probleem is dat ik in Slovenië niets kan doen vanwege het coronavirus. Daarom is het een behoorlijk risico om daar iets nieuws te beginnen.”

Op de erelijst van Bole staan onder meer zeges in de GP de Plouay (2011), het eindklassement van de Tour de Korea (2016), de GP Costa degli Etruschi (2016) en een ritwinst in het Critérium du Dauphiné (2010).

Dit artikel delen:

8 Reacties

Murcia 4 januari 2021 om 16:04

Dat hij niets hoort van zijn manager is natuurlijk wel een veeg teken, hij is 35 dan moet je echt mazzel hebben met zijn magere palmares de laatste jaren om nog ergens een plekje te krijgen.

hartstikkebedankt 4 januari 2021 om 16:18

Voor zo'n Wanty of Qhubeka was het een redelijke renner voor in de ondersteuning geweest denk ik, alles al meegemaakt en ook gewend om in een dienende rol te rijden de laatste jaren. Daarnaast nog een aardige renner met een sprintje mocht hij eens zelf voor een kans rijden. Misschien dat een Italiaanse CT ploeg nog een plekje heeft en anders denk je natuurlijk aan Adria.

john 5 januari 2021 om 08:23

De ploegleider van Wanty heeft in het verleden met hem samen gewerkt ,kan een nadeel zijn die weet meer over hem maar er waren er meer die hun beste periode
hadden bij die ploeg toen ,
Door zijn leeftijd pas hij het beste bij Israël

ivo001 4 januari 2021 om 16:27

In 2019 is hij toch een paar keer vooraan in de rit uitslagen verschenen.
3e in Catalonië, 2e in Croatiië en 2e in Slovenië.

Scott Sunderland 4 januari 2021 om 16:32

Geen slechte renner hoor deze Bole. In het verleden heeft hij behoorlijk wat wedstrijden in Azië gewonnen. Daar op CT niveau rijden mogelijk een optie, hoewel de pandemie het niet bepaald makkelijker maakt. In ieder geval een man met erg veel ervaring. In elf grote rondes gestart en er toch acht uitgereden.

Titaantje 4 januari 2021 om 16:50

Heb het gevoel dat Bole verre van het maximale uit zijn carriere heeft gehaald. Reed in het begin van zijn carrier nog behoorlijk dicht in Vlaamse wedstrijden maar heeft daar later niks mee gedaan, hetzelfde geldt voor massasprints. Dan ben je ineens nog maar een modale knecht en kan het op je 35e zomaar afgelopen zijn.

Brabander 4 januari 2021 om 19:22

Ik verwar hem vaak met Borut Bozič. Ook een Sloveen, ook zo’n type, ook goed op jonge leeftijd en daarna in de anonimiteit beland

SVJ 4 januari 2021 om 19:40

Misschien voor in de breedte bij Alpecin?

Ligt de koersen waar zij op focussen goed en is al eens een Nederlandse ploeg gewend.

Headlines

Materiaalzone

Populair