Greg Van Avermaet: “Nog te vroeg voor een ronderenner bij CCC”

Door , dinsdag 9 oktober 2018 om 17:28

foto: Sirotti

Greg Van Avermaet zal volgend seizoen uitkomen voor de nieuwe CCC-ploeg. In gesprek met Sporza schetst de Belg de ambities van zijn werkgever, maar ook wat er nog niet mogelijk is. “We hebben nog niet het budget om een renner als Tom Dumoulin aan te trekken.”


Van Avermaet laat weten dat de Poolse ploeg wel de ambitie heeft om een ronderenner aan te trekken. “Dat is de komende jaren wel de ambitie. Maar we hebben ook te maken met een ander budget dan bij BMC. We hebben pas heel laat onze sponsors weten te strikken.”

“Het aantrekken van een ronderenner is nu dus nog niet aan de orde.” Van Avermaet zal kortom een andere rol krijgen in rittenkoersen. “We zullen net iets meer vrijheid krijgen. Dat kan in ons voordeel spelen, door bijvoorbeeld in een ontsnapping te gaan of proberen een rit te winnen.”

“Snap dat Mathieu van der Poel wegwielrennen alleen te saai vindt”
Voordat de Olympisch kampioen weer op de fiets kruipt, zal hij eerst vier tot vijf weken absolute rust nemen. Hierna zal hij de training weer oppakken, onder meer door op de mountainbike te rijden. “Ik rijd in de winter heel erg graag met de mountainbike. Veel renners doen het voor de afwisseling, maar vooral voor de techniek.”

“Het is bovendien ook erg goed voor de conditie. Het is daarom mooi wat Mathieu van der Poel doet. Ik kan me wel vinden in zijn woorden dat hij wegwielrennen alleen te saai vindt. Het is juist mooi dat hij alle onderdelen van de wielersport kan combineren.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Marcel1112 9 oktober 2018 om 17:37

Misschien moet Greg ook mee gaan doen tijdens OS MTB. Ik geef hem nog wel een kans op een medaille.

TykkeThor 9 oktober 2018 om 17:48

Waar baseer je dat op? Volgens mij is het niveau van het mondiale MTB’en behoorlijk hoog en fiets je daar niet zomaar even tussendoor.

Marcel1112 9 oktober 2018 om 18:02

Van der Poel fietst er ook zomaar tussendoor, en ik vermoed dat van Avermaet heel wat meer MTB uurtjes achter de rug heeft dan van der Poel, plus nog behoorlijk wat meer inhoud.

Titaantje 9 oktober 2018 om 18:28

Van der Poel won er een paar, maar op de momenten dat het erop aan kwam is hij toch steeds zoek gereden in de MTB.

NDI22 9 oktober 2018 om 18:31

@Marcel1112
MTB is veel meer interval dan inhoud. Dat trainen wegrenners veel minder. Van cross of MTB naar de weg is veel makkelijker dan andersom.

Marcel1112 9 oktober 2018 om 18:47

@Titaantje

Brons op het WK noem ik niet bepaald zoek gereden.

Mwielerfan 9 oktober 2018 om 22:57

Klassiekers zijn juist ook interval. Vol met sprintjes naar een bocht en naar of op een helling.

Baik-Baik 9 oktober 2018 om 18:16

Ik denk dat Van Avermaet noch de techniek noch de power heeft voor MTB. In die incidentele crossen die hij rijdt wordt hij ook op dagen achterstand gereden.

Mwielerfan 9 oktober 2018 om 22:59

Mtb is vaak twee uur en daarmee 2x langer dan crossen. Het ligt dus ook veel dichter bij wegwielrennen, er behoorlijk tussenin

Marcel1112 9 oktober 2018 om 18:51

@NDI22

Ja, maar van Avermaet rijdt al jarenlang op de MTB, ik denk dat als hij er werk van zou maken hij zeker met de toppers mee kan.

LB117 9 oktober 2018 om 20:26

Zou LTD dan ook met de trend mee kunnen gaan die hier op het forum zo wordt aangemoedigd.. Ritten kapen in de tour..!

Viktrodriguez 10 oktober 2018 om 11:02

Het komt Greg natuurlijk ook erg slecht uit dat ze geen klassementsrenner hebben.