GreenEDGE Cycling komt met eigen opleidingsploeg

GreenEDGE Cycling komt met eigen opleidingsploeg
woensdag 18 januari 2017 om 21:32

GreenEDGE Cycling begint dit seizoen met een eigen opleidingsploeg. Het GreenEDGE Cycling project van teambaas Shayne Bannan bestond al uit de mannen- en vrouwenploeg Orica-Scott. De nieuwe opleidingsploeg Mitchtelton-Scott zal onder een Chinese continentale licentie met name in Europa en Azië wedstrijden gaan rijden.

De nationale wielerbonden van China en Australië werken mee aan dit nieuw project. De renners die het opleidingsprogramma doorlopen, zijn afkomstig van China en Australië. Tot nu toe zijn er zes Chinese renners en twee Australische jongelingen onder contract. Na het aflopen van het Australisch wielerseizoen zal de selectie vervolledigd worden.

De zes Chinese renners zijn Xue Chaobua (24), Qin Chenlu (24), Xue Fuwen (20), Liu Hao (28), Sun Xiaolong (22) en Bi Wenhui (23). Harrison Sweeney (18) en Robert Stannard (18) zijn de twee Australische coureurs.

Dit artikel delen:

10 Reacties

petoi 18 januari 2017 om 21:42

Opvallend de vrouwenploeg dreigt op te houden te bestaan maar wel een opleidingsploeg. Duidelijk dat de sponsor geen prioriteiten heeft voor de dames.

Dario 18 januari 2017 om 21:44

Die Stannard ging toch bij Delta Rotterdam fietsen? Of is dat een andere?

Verweggistan 18 januari 2017 om 21:50

Op de UCI site staat ook Lucas Hamilton geregistreerd.

jobo14 18 januari 2017 om 22:04

Een Chinees van 28 jaar in deze opleidingsploeg? Lijkt me niet echt een talent meer dan…

storm-biker 18 januari 2017 om 22:10

@Dario Scherp! Gaat inderdaad om dezelfde renner.

Mathieu Moller 18 januari 2017 om 22:10

Met toch al enkele grote koersen in China en 11 Continentale ploegen is het toch wachten tot er een keer een Chinees echt doorbreekt. Dan bedoel ik niet Cheng Ji die een hele waardevolle knecht was, maar echt een Chinese veelwinnaar. Tot nu toe lijkt die er nog niet echt aan te komen, maar misschien dat het nu weer een stapje dichtbaar komt met zo’n project als dit.

Chrys 18 januari 2017 om 22:12

@petoi
UCI regels he…

Piet Lut 18 januari 2017 om 22:26

Stannard staat op UCI site zowel niet bij Delta Cycling als bij Mitchtelton-Scott

Lucas Hamilton wordt, zoals verweggistan ook aangeeft, wel aangegeven

rahimns 18 januari 2017 om 22:52

@Petoi heeft niets met sponsorbelangen te maken, is gewoon een verplichting vanuit de UCI. Alle WT ploegen zijn verplicht de komende jaren een opleidingsploeg te hebben.

dark-knight 18 januari 2017 om 23:26

Liu Hao, het 28-jarige toptalent! Die gaat nog ver komen als hij zijn ontwikkeling zo doortrekt!
Overigens alleen maar aan te moedigen dit, hopen dat er wat mooie talenten van gaan komen!

Headlines

Materiaalzone

Populair