Gesink moet WK in Innsbruck uit zijn hoofd zetten

dinsdag 28 augustus 2018 om 10:57
Gesink moet WK in Innsbruck uit zijn hoofd zetten

foto: Sirotti

Met zijn gebroken sleutelbeen en ribben was het eigenlijk al meer dan logisch. Robert Gesink rijdt dit jaar geen wereldkampioenschap wielrennen. Dat bevestigt bondscoach Thorwald Veneberg aan de NOS.

De klimmer van LottoNL-Jumbo was al zeker van een plaatsje in de Nederlandse selectie voor het WK in het Oostenrijkse Innsbruck, geeft Veneberg aan. Een val in Noord-Amerika gooide roet in het eten. De 32-jarige coureur zou daar de Canadese WorldTour-wedstrijden in Québec en Montréal rijden. Gesink kwam ten val op een slecht wegdek in de Verenigde Staten, waar men met wegwerkzaamheden bezig was. Of de winnaar van een Vueltarit in 2016 dit seizoen nog in actie komt, is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

11 Reacties

wiebipedia 28 augustus 2018 om 11:27

Helaas. Ook voor de Nederlandse equipe. Naast mogelijke kanshebber vanuit een vlucht is hij ook gewoon de wegkapitein voor Oranje op dit parkoers

Oude fietser 28 augustus 2018 om 11:27

Ik heb hier een vreemd gevoel bij. Een stemmetje in mijn hoofd zegt dat Gesink er definitief de brui aan geeft. Ik weet het, hij is nog niet oud genoeg om er mee te kappen maar of hij er nog plezier aan heeft, ik betwijfel het.

josi 28 augustus 2018 om 11:28

Daarom zal hij onlangs ook wel voor 3 jaar hebben bijgetekend.

LB117 28 augustus 2018 om 11:41

Gesink z’n grijns in de tour niet gezien?

Hij leek meer ontspannen dan de afgelopen jaren daarom denk ik dat hij nog lekker 3 jaartjes als meesterknecht kan rijden en af en toe een ritje kan proberen te winnen

Romāns Vainšteins 28 augustus 2018 om 12:21

Ik niet, reed juist heel gedreven een prima tour.

Veleta 28 augustus 2018 om 12:26

Hij beleeft er zeker nog plezier aan als je hem zag tijdens de Tour, maar moet wel erg vaak van ver terugkomen. Wel een voorbeeld hoor

roaster 28 augustus 2018 om 11:29

Komt wel goed met Gesink, geen zorgen. Die kan nog wel 4jaar mee in een mooie rol en een paar mooie overwinningen.

Jotto-Lumbo 28 augustus 2018 om 11:43

Het terugkomen na een rib-elleboogbreuk is voor Gesink relatief gezien minder ingrijpend denk ik. Wat die man allemaal heeft gehad.. hartkwalen, pin in zijn been, wervelbreuk en dan nog een hoop ellende in zijn thuissituatie. Volgens mij kan je met een elleboog breuk weer snel op de hometrainer.

Lopopodium 28 augustus 2018 om 12:03

Sleutelbeen, geen elleboog.

MaxvanHeeswijk 28 augustus 2018 om 12:13

Gesink held. Die komt er wel weer doorheen.

vlek 28 augustus 2018 om 15:52

Dumoulin, Mollema, Kruijswijk, Kelderman, Oomen, Tolhoek en Poels zullen de andere zekere mannen zijn geweest. Nu nog ruimte voor één iemand anders of starten ze daar met negen? Weening, Slagter, Lammertink en Bouwman lijken me de voornaamste kanshebbers.

Headlines

Materiaalzone

Populair