Geen vervanger voor Gesink in Ronde van Zeeland Seaports

donderdag 19 maart 2015 om 14:57
Geen vervanger voor Gesink in Ronde van Zeeland Seaports

LottoNL-Jumbo heeft geen vervanger aangewezen voor de geblesseerde Robert Gesink. Het team zal aanstaande zaterdag daardoor met zeven man van start gaan in de Ronde van Zeeland Seaports. Volgens ploegleider Marijn Zeeman is er geen echte kopman aangewezen binnen de ploeg: “Barry Markus (foto) heeft laten zien de weg omhoog te hebben gevonden. Als het op een sprint uitdraait, maakt hij een kans”, aldus Zeeman.

Naast Markus verwacht de ploegleider ook veel van Mike Teunissen en Nick van der Lijke, die als ‘thuisrijder’ gemotiveerd aan de start verschijnt. “Mike doet het ook heel goed en kan lekker over kasseien dokkeren. Hij is een groot talent dat we stapje voor stapje verder willen brengen. Ik verwacht veel van hem, net als van local hero Nick natuurlijk. Bovendien maakt Tom Van Asbroeck zijn rentree na zijn blessure.” Zeeman hoopt op in Terneuzen een gretig team te zien: “In Drenthe waren we twee keer heel dicht bij een zege. Het geeft aan dat de mannen goed bezig zijn. Ik wil hen in Zeeland een frisse en scherpe wedstrijd zien rijden.”

Selectie LottoNL-Jumbo voor de Ronde van Zeeland Seaports:
flag-nl Brian Bulgac
flag-be Kevin De Weert
flag-nl Nick van der Lijke
flag-nl Barry Markus
flag-nl Timo Roossen
flag-nl Mike Teunissen
flag-be Tom Van Asbroeck

Dit artikel delen:

15 Reacties

kelderfan 19 maart 2015 om 15:12

Goed dat Van Asbroeck weer kan deelnemen, want daar verwacht nog wel een paar zeges van. Prima dat Teunissen stappen maakt. Misschien is goed, als hij de Giro kan rijden met Lindeman. Bij Roosen heeft ’t gewerkt. Als jongste in de ploeg maakt hij al aardig wat km’s voor de ploeg.

Mark 19 maart 2015 om 16:57

Ik verwacht niet zo veel van deze ploeg, misschien een top 10 plek voor Markus, Van Asbroeck zal vast voornamelijk nog bezig zijn met meerijden om wedstrijdritme op te doen voor de andere wedstrijden dit seizoen.

HoofdIsVrij 19 maart 2015 om 18:24

Heeft TLJ al aangegeven wat de echte doelen zijn dit jaar en waar ze prijs willen rijden?

kelderfan 19 maart 2015 om 19:00

Zeeman zegt, dat de griepgolf hun plannen in duigen heeft doen vallen; hij vraagt om geduld tot de Vlaamse klassiekers.

Hengacity1 19 maart 2015 om 19:10

Nou laten we hun die kans geven.

alsjewint 19 maart 2015 om 20:54

Ik zou het mooi vinden als Nick van der Lijke in deze “thuiswedstrijd” tot in zijn tenen gemotiveerd is en podium kan rijden. Maar dat geldt voor Johnny Hoogerland ook wat mij betreft.

mooiman 19 maart 2015 om 20:56

Kansloze TJL ploeg lijkt mij. Veel middelmaat, maar ja daar moeten we nog even aan wennen

Thijs E 19 maart 2015 om 21:27

Een zieke niet kunnen vervangen in een koers in eigen land is een goede graadmeter van de stand van zaken. Die vervanger is er simpelweg niet.

Ik begrijp ook wel dat Zeeman zijn strijdplan hier niet prijs geeft, maar het is allemaal wat vrijblijvend geformuleerd naar mijn smaak. "Als het op een sprint uitdraait" klinkt niet echt daadkrachtig, zeg dan dat je er alles aan gaat doen om dat te bereiken. Je hebt immers Markus en Van Asbroeck in je ploeg.

En geef duidelijker aan wát je van Teunissen en van Der Lijke verwacht anders dan "veel" en een "frisse scherpe wedstrijd". Hebben ze een vrije rol? Zeg dat dan. Het is een wedstrijd tussen topsporters, geen middagje ballenbak bij Ikea Delft.

Finz 19 maart 2015 om 21:53

Zal wel niks worden dit seizoen.

achtpuntzes 19 maart 2015 om 22:07

in principe maakt het ook niet veel uit. alsof een wedstrijdritmeloze Gesink hier verschil zou kunnen maken op een plat parcours met hier en daar een kasseistrook. maar een beetje wedstrijdritme op doen was voor Gesink persoonlijk wel nuttig geweest. maar de Tour is nog ver.

schipperaar 19 maart 2015 om 22:35

Las hier zondag dat ze bij lj spek en eieren moeten eten om vet te verbranden. Hebben die jongens geen dietist dan? Vet verbranden doe je pas als alles op is maar ik zie geen afgetrainde koppen, dus teveel vet. Het fabeltje dat men alleen vet verbrandt bij matige hartslag is gelukkig ook de wereld uit, ook bij 160 verbrandt men vet als de suikers op zijn. Stelregel is (of ie klopt weet ik niet) om 1 kg af te vallen moet men 6000 calorieen verbranden. Afvallen wordt dus moeilijk als je al 5000 binnen krijgt per dag aan voedsel. Vijf uur op de fiets met 140 hs gemiddeld komt op 3000 dus ik denk dat het “nieuwe”wielrennen veel eten aan weinig calorieen wordt.

tight 19 maart 2015 om 22:49

@schipperaar
Een aantal wielrenners waren jaartje terug met sportvasten bezig
http://www.sportvasten.nl/?page=wat_is_sportvasten

schipperaar 19 maart 2015 om 23:02

@tight
Een gem wielrenner valt moeilijk 6 kg af in 10 dagen maar dat je lichaam kan trainen op vet ook lang door te gaan was al langer bekend. Zelf reden we noodgedwongen(geld was op) op brood, limonade en s’avonds maaltijdsoep toch 250 km per dag, Morzine-Den Haag weliswaar vlak vanaf Pontarlier aan 30/35 gemiddeld. Vasten tijdens Tour of Giro lijkt me niet op zn plaats, wel daarvoor denk ik. Overigens was ons gewicht toegenomen. Leuke discussie trouwens, denk trouwens dat een coureur minder cal nodig heeft dan een marathonloper, laat staan een triatleet, 8 a 9 uur aan 150/160 hartslag.

Romāns Vainšteins 20 maart 2015 om 08:27

Dus je kunt aan de Jumbokoppen het vetpercentage aflezen waardoor je weet waarom het helemaal tegenvalt tot nu toe? Heeft niks met ziektes, pech en de samenstelling van het team an sich te maken maar geheel met de eispekbabyfaces die je optelt bij eigen ervaringen (was je transeuropees fietscoureur of zo?) waarmee de conclusie daar is:

‘Jumbo vreet niet goed, traint niet goed en zuigt daardoor’

schipperaar 20 maart 2015 om 14:58

@rv
Zoals wel vaker reageer je als de rode lap op de stier, neemt woorden in de mond, jumbokoppen, eispekbabyfaces, niet bepaald respectabel. Blijkt uit alles wel dat je weinig feeling hebt met trainen en voeding.

Headlines

Materiaalzone

Populair

Poll