Gaviria wordt zonder zadel vijfde: “Een van mijn langste kilometers ooit!”

vrijdag 21 mei 2021 om 20:51
Gaviria wordt zonder zadel vijfde: “Een van mijn langste kilometers ooit!”

foto: Cor Vos

Fernando Gaviria kwam in massasprint van de dertiende etappe van de Giro d’Italia zonder zadel over de streep. In de laatste kilometers was de Colombiaanse sprinter van UAE Emirates zijn zitje namelijk verloren. Desondanks wist hij op de vijfde plaats beslag te leggen.

Gaviria kampte in de slotkilometers met wat mechanische problemen en verloor daarbij zijn zadel. Daardoor kon hij de laatste meters niet in een ideale positie sprinten. Toch wist de Colombiaan zich aan de situatie aan te passen, bleef hij kalm en probeerde hij met veel snelheid het gat naar de ontsnapte Edoardo Affini te dichten.

“Dit was een van de langste kilometers van mijn leven!”, liet Gaviria na afloop via zijn ploeg weten. “Jammer genoeg had ik op het verkeerde moment een mechanisch probleem, maar toch wist ik in de sprint er nog het beste van te maken. Wel moest ik van ver aangaan. Ik kijk alweer uit naar de volgende sprint en wil zeker nog een keer winnen deze Giro.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

lander luypaert 21 mei 2021 om 20:53

hij verloor zijn zadel met nog 1,6km te gaan! Best indrukwekkend om nog 5e te worden dan!

Etika 21 mei 2021 om 21:18

Op 1 km zat hij nog op zijn zadel. Het is op 800m aan de viaduct dat hij niet meer kan zitten. 200m verder aan het groot rondpunt zie je hem wegzakken naar positie 25. In het volgende helikopterbeeld zie je hem katterap naar voor schieten om er nog een formidabele maar kansloze sprint uit te schudden. Fantastische prestatie toch wel. En voorbij de finish niet kunnen neerzitten, ai ai ai.

Limal 21 mei 2021 om 21:00

Nu Nizzolo zijn welverdiende ritje binnen heeft is de volgende dan maar voor Gaviria, want die verdient ook een beloning na alle pech en ziekte van de afgelopen tijd. Straf dat hij nog redelijk kon sprinten na anderhalve km zonder zadel.

Tonydepony 21 mei 2021 om 21:09

Gaviria bevalt me deze Giro! Hopelijk pakt hij nog een rit

Aerosolo 21 mei 2021 om 21:10

Als Gaviria had laten lopen, was het Affini nog gelukt ook.

japio 21 mei 2021 om 21:43

Ja, dat zou zomaar eens kunnen idd!

Turtlehead 21 mei 2021 om 22:38

Ja, en was Nizzolo voor de 12e keer 2e geweest… Het heeft zo moeten zijn.
Gelukkig is ie niet gaan zitten….

Ronald 21 mei 2021 om 21:35

Als hij het gat nog wilde dichten dan had hij moeten gaan zitten.

ThorHushovd 21 mei 2021 om 21:52

Lol

Tonydepony 21 mei 2021 om 21:52

Dan was hij rotsvast eerste geworden!

Limal 21 mei 2021 om 21:52

Au!

Kenbev 21 mei 2021 om 22:50

Geniaal!

Etika 21 mei 2021 om 23:18

Inderdaad

Wheely 21 mei 2021 om 23:20

Zo lees ik ze graag!

Romāns Vainšteins 22 mei 2021 om 00:12

Lekkerrrrrr

sjaspatat 21 mei 2021 om 22:26

jammer dat niemand Walscheid feliciteerd met zijn 17e plek ondanks dat zadel in zijn mond

La Primavera 21 mei 2021 om 22:36

Doet me denken aan een renner die ooit de laatste 20km van Parijs Roubaix zonder zadel reed. Iemand hier die weet wie ik bedoel?

Turtlehead 21 mei 2021 om 22:39

Kurt Asle Arvesen, 2011.

En Wilfried de Jong een jaartje later hetzelfde stuk voor een docu.

Bazzz 21 mei 2021 om 22:49

Is zijn sterretje na vandaag een rondje geworden?

Medicijnman 21 mei 2021 om 23:11

Zoetemelk heeft ooit bijna een hele etappe staand gefietst vanwege een steenpuist

Haanaf 21 mei 2021 om 23:55

En niet uit koers gezet i.v.m. het niet reglementair zitten op de fiets?

Romāns Vainšteins 22 mei 2021 om 00:13

Gaviria is een strijder, die heeft de schijnwerper er vol op staan deze giro, ik vind het helemaal geweldig.

Jungle Man 22 mei 2021 om 08:43

Hij ‘zit’ als sprinter nog ‘gewoon’ in de Giro.
In tegenstelling tot andere sprinters. Daarom stijgt ie in mijn aanzien.

JdS 22 mei 2021 om 09:52

Gaviria is het aan zijn salaris & prestaties verplicht om nog in de Giro te rijden. Met een inkomen van boven de € 1,5 milj per jaar heeft hij nog maar bar weinig gewonnen of zich in de kijker gereden…in elk geval bar weinig gepresteerd. Niet alleen dit jaar maar al sinds zijn komst naar UAE Team Emirates.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair