Fabio Jakobsen na vijfde plek in Sønderborg: “Zege Groenewegen laat mij koud”

zondag 3 juli 2022 om 20:26
Video

Na zijn overwinning in Nyborg had Fabio Jakobsen graag een tweede ritzege op rij geboekt in de Tour de France, maar het werd een vijfde plaats. De sprinter van Quick-Step-Alpha Vinyl zag hoe Dylan Groenewegen won in Sønderborg. “Ik laat me er niet door uit het veld slaan”, vertelde hij na de finish aan onder meer WielerFlits bij de ploegbus.

Castelli

“Op dit moment overheerst de frustratie, maar dat mag wel als topsporter”, aldus Jakobsen, die de gelegenheidsdrager was van de groene trui. Hij zat in de finale goed geplaatst achter Florian Sénéchal en Michael Mørkøv, maar maakte een fout in de laatste bocht op 800 meter van de streep. “Ik verwijt mezelf zeker iets.”

“Ik moet mee, maar ik kan niet door die jongen van Intermarché-Wanty-Gobert heen rijden en ik maak de keuze om te wachten. Uiteindelijk winnen en verliezen we samen, als team”, zegt de Nederlander, die niet boos is op zijn ploegmaats. “Florian is mijn maat, Michael is mijn maat. Ik heb in de bus aan alle jongens mijn excuses aangeboden dat ik verlies, en de volgende keer zullen we het beter doen. Dan zit er nog wel een ritwinst in, denk ik.”

Over Dylan Groenewegen
Dat daags na Jakobsen uitgerekend Groenewegen wint, brengt de herinnering van de Ronde van Polen 2020 terug. “Hij is een topsprinter, dat weten we allemaal”, aldus Jakobsen. “Voor de valpartij had ik enorm veel respect voor zijn palmares en hoe hij zijn sport aanpakte. Dat is sindsdien een beetje verdwenen, omdat hij daar echt een fout begaat in mijn ogen. Daar is mijn bewondering voor hem een beetje verdwenen, maar hij laat vandaag zien dat hij het kan. Ik denk dat hij er blij mee is, maar het laat mij koud.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

178 Reacties

Luca Quasi 3 juli 2022 om 19:50

Het wordt toch tijd dat hij zich wat distantieert van de slachtoffer rol. Groenewegen was fout, heeft spijt als haren op z’n hoofd, maar mag van de advocaten geen sorry zeggen.

bartp25 3 juli 2022 om 19:58

Inderdaad genoeg is genoeg

Reutemeteut 3 juli 2022 om 20:05

Het begint inderdaad allemaal een beetje loserig te worden nu wel ja, met die Jakobsen.

paul s 3 juli 2022 om 20:17

Idd .wat een jankerd is hij aan het worden ,bah

Japiejo 3 juli 2022 om 20:21

Ik begrijp het vanuit zijn kant heel goed. Dacht even dat ie dood ging.

Maar idd zeg. Ook die sneer net voor de Tour nog. Er moet toch een keer een streep onder worden gezet.

Scibby 3 juli 2022 om 20:50

Nu hopen dat ze binnenkort weer direct tegen elkaar sprinten. Dat zal me toch een krachtige sprint worden. Het zou wat zijn als alle andere ploegen zich in de laatste kilometer zich terug laten zakken en ze tegen elkaar laten sprinten. Kunnen ze dit voor eens en altijd achter zich laten.

De Siepel 3 juli 2022 om 21:11

Eens, Jakobsen mag dat misschien wel denken maar en publique is zijn reactie gewoon dom. Groenewegen reageerde gisteren sportief op de zege van Jakobsen.

reusjen 3 juli 2022 om 21:16

@Scibby
Sinds wanneer gaat dit over wie de beste sprinter is?
Als ze tegen elkaar sprinten lost dat precies niets op.

sonnierol 3 juli 2022 om 21:50

Ik vond Fabio nooit sympathiek , die val was vreselijk . ik krijg nu weer de kriebels van hem. Hoe hij zijn ploegmaats afblafte vandaag dat het hun fout was . zoiets doet alleen een asbak.

appiett 3 juli 2022 om 21:55

Geloof dat ik, mijn beide landgenoten niet echt sympathiek vind overkomen.
De een is (terecht) zwaar gestraft, maar fiets nu wel denk ik met een schuldgevoel. Zou Dylan nu nog zo’n sprintlijn durven te rijden zoals Wout dat vandaag deed?
Fabio, heeft natuurlijk een mega klapper gehad. (in mijn ogen, 70% door foute acties van Dylan, 15% door aflopende parcours/hoge snelheid, 10% door slechte boarding en 5% doordat hij ook heel graag wou winnen/ een haantje is. Dylan is fout, maar hij had ook kunnen kiezen, om niet nog een keer dat gat in te gaan maar gewoon terecht misbaar maken)
Fabio’s reactie nu, komt niet echt fijn over.

Renaissance 3 juli 2022 om 22:05

Helemaal mee eens. Hij kan ook zeggen: ‘blij dat we allebei terug aan de top zijn want wat hebben we een vervelende tijd gehad. Hoewel ik teleurgesteld ben dat ik nooit excuses heb gehad is het tijd om het los te laten. We zullen nooit de grootste vrienden worden, maar zo hebben meer renners dat onderling. Het is prima zo.’ Iedereen zou daar respect voor hebben en begrip voor kunnen opbrengen. En als deze man oprecht denkt dat Groenewegen had gewild wat er is gebeurt spoort hij niet helemaal en heeft hij dringend behoefte aan meer sessies met de psycholoog.

Sander van der Sluis 3 juli 2022 om 22:06

Voor buitenstaander ‘is het weer tijd’, voor iemand die in coma ligt, gezichtsrestauratie en gebitsrenovatie en een jaar intensief revalideren weer net een paar maanden terug is, begrijp ik het wel.

Bontempi1962 3 juli 2022 om 22:23

Beter kon je het niet samenvatten

appiett 3 juli 2022 om 22:57

@sander, je punt snap ik wel/ grotendeels mee eens.
“Paar maand” is wat erg kort.
Vuelta vorig jaar was hij echt wel weer “terug”. Wallonië (bijna jaar geleden, win hij ook al , maar kun je wat afdingen op het niveau)

roeleur 4 juli 2022 om 00:17

Er wordt hem gevraagd naar Groenewegen en zijn reactie is zeer diplomatiek: "Ik ben het respect voor hem een beetje verloren en dat hij hier wint laat mij eigenlijk koud". Wie was hier vandaag nou weer de jankerd in beeld? Precies, en die laat mij eigenlijk ook koud.

uitdewaaier 4 juli 2022 om 09:55

Totdat Jacobsen mij koud laat als hij weer wint.

Klein Verzet 4 juli 2022 om 12:55

Een mens mag fouten maken. Met deze dooddoener kom je als mens echter geen steek verder. Het gaat er om dat wanneer je door jouw toedoen een medemens in levensgevaar hebt gebracht er geen andere mogelijkheid bestaat dan door het stof te gaan, door vergiffenis te vragen, door in woord en gebaar de ander jouw spijt te betuigen. Wie dat niet doet heeft als mens gefaald en dat laat diepe sporen na die ertoe leiden dat het verleden emotioneel voor altijd verbonden blijft met de dader.

Jakobs treedt als mens dankbaar naar de buitenwereld, daarentegen heb ik bij Groenewegen de indruk dat zijn geweten hem in de weg blijft zitten.

Maarten_85 4 juli 2022 om 13:13

Moet-ie nou nog stééds zwijgen van zijn advocaat? Die omerta begint toch groteske proporties aan te nemen, niet minder dan Jakobsens wrok.

Weet je, misschien kan Jakobsen precíés even lang rancuneus blijven als Groenewegen weigert om zich te excuseren. Zodra Groenewegen over de brug komt, doet Jakobsen dat ook. Dat lijkt mij het enige logische waarop we nog kunnen hopen. Want wat hebben wij Jakobsen zijn bitterheid te verwijten als zijn rivaal niet eens het fatsoen en de ballen heeft om welgemeend 'sorry' te zeggen? Hij was verdorie bijna dood en heeft gezichtsletsels voor de rest van zijn leven!

Anton van Valouwe 3 juli 2022 om 19:54

Begint inderdaad een beetje vervelend te worden!

Oblomov 3 juli 2022 om 20:25

Inderdaad zeg…

Mij zou je twee jaar nadat ik coma geraakt was en al mijn tanden had verloren echt niet meer horen.

Asje Menou 3 juli 2022 om 21:46

Ik vind het ronduit griezelig dat mensen vinden dat alles vergeten en vergeven is. Zijn uitleg waarom het hem niets doet dat Groenwegen wint, zal waarschijnlijk de rest van zijn leven zo blijven.

Laten we wel zijn: Als je dit in het dagelijks leven op het fietspad had gedaan met een andere fietser, was je voor de rechter geëindigd, dus Dylan mag echt in zijn handjes knijpen dat hij sowieso nog mag meefietsen.

ssj 3 juli 2022 om 21:54

Helemaal mee eens Asje Menou. Bizarre reacties hier. Het is niet meer dan logisch dat Jakobsen zo denkt. En prima dat hij eerlijk antwoordt als er voor de 100e keer naar gevraagd wordt.

Sander van der Sluis 3 juli 2022 om 22:10

Het onbegrip hoer in de reactie vind ik weinig empatisch. Alsof je tegen iemand met een sterfgeval ook zegt: “het gaat wel weer zeker, het is immers al weer 2 jaar geleden”

Brabander 3 juli 2022 om 22:31

Jullie vergeten daarbij wel dat empathie 2 kanten op werkt. En niet alleen richting het slachtoffer

Asje Menou 3 juli 2022 om 22:38

Het is niet aan ons om een termijn vast te stellen waarna het weer allemaal koek en ei zou moeten zijn tussen de dader en het slachtoffer. Ik vind dat het slachtoffer geen enkele verplichting heeft om empathie te tonen aan iemand die een ernstig ongeluk heeft veroorzaakt dat hem of haar het leven had kunnen kosten. Dat is echt de omgekeerde wereld.

uitdewaaier 4 juli 2022 om 09:54

Totdat Jacobsen mij koud laat als hij weer wint.

mic1984 3 juli 2022 om 19:55

Of dat ze is stoppen om daar altijd maar terug vragen over te stellen. Het zullen geen vrienden meer worden. Net zoals Sagan en van Aert geen vrienden meer worden

knl 3 juli 2022 om 20:09

Idd, die vragen, bloedirritant. Wat verwachten ze dan dat ie zegt

KennyKlimmen 3 juli 2022 om 23:07

Daar zit het hem idd in. Ik vind dat die twee daar goed mee omgaan.

kleomantre 4 juli 2022 om 07:06

Gewoon gemakkelijke sensatie journalistiek. Zeg maar degene opzoeken die een fittie heeft of had met de winnaar en die dan vragen ben je blij met de winnaar. Ik heb daar geen respect voor.

mooiman 3 juli 2022 om 19:58

Nou Fabio het wordt tijd dat je het achter je laat.

Asje Menou 3 juli 2022 om 21:47

Hij heeft als slachtoffer het recht om dat in zijn eigen tempo te doen, en als dat niet gebeurd is het ook goed, lijkt me.

Newschooler 3 juli 2022 om 22:27

Lastig als er steeds weer naar gevraagd wordt door de pers…

Murcia 3 juli 2022 om 20:02

Het was volledig jouw fout in de bocht Fabio, nu niet gaan indekken. Zijn reactie naar Dylan toe is begrijpelijk na wat hij heeft meegemaakt maar het werkt in de publieke opinie nu tegen hem omdat beiden terug zijn aan de top. Op deze manier maakt hij Groenewegen tot de underdog.

Marik 3 juli 2022 om 20:05

Fabio mag helemaal zelf weten hoe hij reageert. Heeft volledig recht op zijn eigen mening. Ik vind hem alleen niet zo sympathiek.

Asje Menou 3 juli 2022 om 21:48

Jij bent dan ook niet met een vaartje van bijna zestig kilometer per uur de hekken in gelanceerd, waarbij je levensgevaarlijk gewond raakte. Dat doet best wat met je, schat ik zo in.

Marik 3 juli 2022 om 21:50

Ik vond Fabio vóór Polen al niet zo sympathiek.

Asje Menou 3 juli 2022 om 21:56

Dat is je goed recht, maar ik vind dat in dit geval niet van Fabio verwacht mag worden dat hij het vergeten en vergeven heeft. Wat Dylan deed was een criminele daad die vreselijke gevolgen gehad had kunnen hebben. Ik snap volledig dat Fabio een hekel heeft aan Dylan voor de rest van zijn leven.

Lalsacien 3 juli 2022 om 22:04

@Asje Menou je moet even op je woorden letten. Een “criminele daad” is heel wat anders.

Murcia 3 juli 2022 om 22:23

Een criminele daad is je mening maar geen feit aangezien er geen strafvervolging heeft plaatsgevonden jegens Dylan bij mijn weten. Als je terecht Fabio zijn eigen gevoelens gunt over Polen en de nasleep dan zou het fijn zijn om niet feiten te vervangen door je eigen opvatting. Zo is Dylan ook geen moordenaar wat Lefevere zo lang bleef tetteren en zal het sturen van doodsbedreigingen aan Dylan,Nine, hun familie en zelfs een strop aan hun toen nog ongeboren kind ook wel een zware wissel hebben getrokken in zijn leven en reacties nu.

Asje Menou 3 juli 2022 om 22:33

Als een ploegrijder een wielrenner aanrijdt en dit het gevolg is van ernstig nalatig handelen eindig je in Frankrijk gewoon voor de rechter. Vraag dat maar aan Kees Priem.

Ik heb het volste recht om de levensgevaarlijke, zeer onsportieve actie van Dylan een criminele daad te vinden. Als ik in mijn auto op de snelweg iemand opzettelijk van de weg druk wordt ik toch echt gearresteerd en voor de officier van Justitie gebracht, dus Dylan mag blij zijn dat hij er zo goed vanaf gekomen is.

Brabander 3 juli 2022 om 22:48

Ow. Dus het was echt opzettelijk volgens jouw bescheiden mening?

Murcia 3 juli 2022 om 22:56

Dat het je recht is om iets te vinden betekend niet dat je dagelijkse gebeurtenissen in het verkeer zo maar kunt vergelijken met professioneel wielrennen en de incidenten daar. Fabio hoeft natuurlijk nooit hier Gandhi te zijn richting Dylan maar zijn reacties nu leiden tot een merkwaardige achterstand voor hem in de publieke opinie. Het helpt niet mee dat Fabio net als alle profrenners een merkwaardig soort relatie heeft mbt onveilige situaties in hun sport. Betreft het incidenten waarbij ploeggenoten zijn betrokken als aanstichters dan is het horen zien en zwijgen, terwijl men bij valpartijen waar ploeggenoten het slachtoffer zijn zoals LBL met Julian men harde woorden spreekt over collega's die dit zouden veroorzaken maar geen man en paard noemt vanwege de omerta. Vanuit het peloton krijg je dus nooit verandering aangaande dit onderwerp en dat is zonde.

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:01

@Brabander

Ja, het afsnijden van de doorgang van Fabio door Dylan waardoor deze ten val kwam was inderdaad opzettelijk, en dit ga je heel gek vinden hoor, maar de bond dacht er kennelijk ook zo over, want hij werd voor acht maanden geschorst.

Brabander 3 juli 2022 om 23:10

Ik betwist ook helemaal niet of dat terecht is of niet. Maar hij heeft zijn straf uitgezeten. Voor jou is het dan blijkbaar niet klaar. Dat is ook een gebrek aan empathie.
Verder kan 'de bond' beslissen wat ze willen (vond de straf op zich wel terecht), ik geloof echt niet dat het met opzet was. Echt niet

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:17

Mijn empathie doet er helemaal niet toe Brabander. Het gaat hier om hoe Fabio zich voelt ten opzichte van Dylan. Doe nou niet alsof je dat niet snapt Brabander.

Maarten_85 4 juli 2022 om 13:29

@Murcia: Is het dan ook een mening dat Caesar 'criminele daden' heeft gepleegd tegen de Galliërs? Die werd daar ook nooit voor vervolgd. En wat de overheden tegen hun bevolking doen? Worden ze ook meestal niet voor vervolgd. Jullie in Nederland/Spanje kunnen daarover ernstig meepraten. (Of vanwaar je ook bent, het gebeurt overal.)

Groenewegen is inderdaad geen moordenaar, maar hij had wel vervolgd moeten worden voor onopzettelijke slagen en verwondingen. Zoals iemand anders al zei, zou een fietser in het verkeer nooit weggekomen zijn met wat Groenewegen heeft gedaan. Dit rook naar klassejustitie. Het was immers een strafbaar feit. Ik ken de wetgeving in Polen niet, maar in België wordt onopzettelijke slagen en verwondingen bestraft met een gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met een geldboete van 50 tot 500 euro, 50 tot 1000 euro voor een verkeersongeval (te vermenigvuldigen met de opdeciemen). Gezien de incriminerende factoren (Jakobsen insluiten en tweemaal duwen) zou dat geneigd hebben naar de maximumstraf.

Sport is geen vrijbrief voor roekeloos gedrag en de wielersport is dat al helemaal niet. Er zal altijd een grijze zone van strafbare feiten zijn tussen toelaatbare en criminele handelingen. Dat zijn de overtredingen die niet ernstig genoeg zijn voor rechterlijke vervolging. Vooral de sprinters zoeken die grijze zone af en toe op. Dan volstaan de arbitrage-instellingen van de sport om die zaken te beslechten. Maar wordt de grijze zone overschreden, dan behoort het rechtsapparaat van het land waar de feiten zich hebben voorgedaan, ingeschakeld te worden. Dat was bij Groenewegen zeker het geval.

Murcia 4 juli 2022 om 13:38

Dit is mij te warrig Maarten, hoor je ook bij de mensen die de Corona maatregelen vergelijken met de Holocaust? Neem ik gezien mijn familie geschiedenis geen genoegen mee. Julius Caesar, Atilla de Hun of Pizarro en de Azteken is een afdwalen van de realiteit waar ik mij nu in bevind.

Maarten_85 4 juli 2022 om 13:45

(Excuses voor de twee alinea's die er achteraan kwamen. Jouw reactie kwam er zonder dat je die kon lezen.)

Zijn Caesar, Pizarro en co. dan geen realiteit voor jou?

Er zijn overigens nog veel meer voorbeelden te bedenken, uiteraard, die tegenspreken wat je zegt. Veel criminele daden komen nooit aan het licht of worden door de machthebbers onder de mat geveegd.

Ik heb trouwens geen zin in nazivergelijkingen, maar er komt natuurlijk wel van alles naar buiten uit de WOB-documenten die nu door een drietal experts en tientallen Telegramgebruikers meticuleus onderzocht worden, bv. op het kanaal Klokkenluiders WOB Onderzoek, één van de vele Klokkenluiderskanalen op Telegram waar ze écht naar boven proberen te halen wat er speelt in de wereld. De meeste mensen gaan daarover nooit iets horen, omdat ze enkel hun informatie van de tv of de krant halen en in de waan leven dat die hen naar hun beste vermogen proberen te informeren. Maar zoek dat vooral voor jezelf uit en wees niet bang dat je IQ verliest o.i.d. door de reguliere media met een kritische blik te volgen en hun versie van de feiten te vergelijken met andere nieuwskanalen. Daarvan zijn er in Nederland namelijk nogal wat en een aantal daarvan zijn een stuk betrouwbaarder én erg verhelderend: De Nieuwe Wereld, Blckbx.tv, Blue Tiger Studio, Café Weltschmerz, Ab Gietelink, …

Glorious 3 juli 2022 om 20:12

Fabio… dylan wilde dat nooit. Niet zeiken

JopieZ 3 juli 2022 om 20:14

De frustratie van Fabio neemt clowneske vormen aan

Brabander 3 juli 2022 om 20:15

Wat een kille reactie zeg…

KJP 3 juli 2022 om 20:15

Handiger om gewoon niet echt op die vragen te reageren. Misschien probeert ie dat hier, maar laat mij koud komt wat vijandig over.

Hoewel ik die vijandigheid prima kan begrijpen als je door een grote fout van een ander bijna je leven bent verloren is het geen emotie die heel veel sympathie bij mensen kan oproepen. Beter dus gewoon reageren met dat hij vanaf heden niet meer reageert op het onderwerp Groenewegen.

FDJ 3 juli 2022 om 20:15

Het is nu wel een keer klaar met dat wolvengejank. Dylan heeft zijn straf gehad, al kun je blijven twisten over de rol van de constructie aan de finish en de gevolgen die dat gehad heeft, en fietst weer. Fabio fietst weer op topniveau en beiden hebben een geweldige prestatie geleverd. Afsluiten en doorgaan nu.

Brabander 3 juli 2022 om 20:18

Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Burn 3 juli 2022 om 23:46

“Wolvengejank”. Waarschijnlijk ondervindt hij nog elke dag de gevolgen van dat ongeluk. Als jij alleen je al eigen tanden verliest door iemand anders, zul je er waarschijnlijk langer over “janken”. En in dit geval was de schade veel groter dan alleen de tanden. Mensen praten zo makkelijk hier.

Echt netjes van Wielerflits is dit ook niet.

fransestinkkaas 3 juli 2022 om 20:18

Heb bizar veel bewondering voor zijn comeback, zowel als mens als sporter. Vind alleen echt dat hij zich hierin wat losser moet laten, hoelang wil hij dit nog volhouden? Lijkt me doodvermoeiend. Onder de plak van Pat denk ik…

Ivanoviclover 3 juli 2022 om 20:19

Normale reactie op iemand die je bijna heeft vermoord door een levensgevaarlijke actie.

Julien Van der Aert 3 juli 2022 om 20:23

Take it easy maat

Guushovd 3 juli 2022 om 20:24

Redactie, mag je iemand een poging tot moord beschuldien op deze site?

Brabander 3 juli 2022 om 20:29

Lefevere mocht dat ook toch?
Wat niet wil zeggen dat ik zulks goedkeur. Integendeel zelfs

xistnc 3 juli 2022 om 21:38

Was inderdaad levensgevaarlijk toen van Fabio, om niet te remmen. Maar die kon natuurlijk ook niet weten dat o.a. de hekken zo ondeugdelijk waren geïnstalleerd op de aankomst waar hijzelf een jaar eerder nog werd gedeclasseerd.

Asje Menou 3 juli 2022 om 21:53

Misschien geen moord, maar dood door schuld had zeker tot de mogelijkheden behoort. Het is een vorm van gaslighting om het slachtoffer als een soort van dader neer te zetten.

Het getuigt ook van een stuitend gebrek aan empathie. Deze jongen had de dood kunnen vinden in een levensgevaarlijk ongeluk dat het gevolg van het opzettelijk duwen van Dylan bij een snelheid van tegen de zestig per uur, maar na twee jaar moet het allemaal vergeten en vergeven zijn. In mijn ogen ben je dan kennelijk niet in staat om je in te leven in wat het slachtoffer daadwerkelijk heeft doorgemaakt die dag. Bah.

Lalsacien 3 juli 2022 om 22:09

@Ivanoviclover Normale reactie op iemand die een levensgevaarlijke actie uithaalde waardoor je zelf bijna overleed. Dat zul je natuurlijk bedoelen. De enige die zich door zijn emotie mag laten leiden is Fabio.

Brabander 3 juli 2022 om 22:35

@Asje Menou:

Jij hebt ook geen empathie voor Dylan. Dus wat is je probleem nou? Anderen betichten van een gebrek aan empathie terwijl je het zelf ook niet hebt

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:04

@Brabander

Je hoeft niet met een jij-bak te komen waarbij je mij verwijt geen empathie te hebben voor de veroorzaker van een levensgevaarlijk ongeluk Brabander. Je zult met argumenten moeten komen gaslighter

Brabander 3 juli 2022 om 23:15

Ik denk niet dat dat heel veel zin heeft bij jou. Ik laat het hierbij ;)

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:55

Heel verstandig van je Brabander. Prettige avond nog.

Joop Zoetemelk 3 juli 2022 om 20:20

Wat een huilebalk man, als wielrennen kan je hard vallen zeker sprinters.
Volgens mij liet hij bijna Sagan vallen een dag geleden om het wiel van WvA.

Kijk dat hij zo eraan toe was dat wilde niemand, de valpartij had ook met een luchtkussen schade vrij kunnen zijn.
Die stond er helaas niet voor hem en ik realiseer me absoluut dat hij nog jaren door moet zonder echte tanden..

Ik denk dat hij zijn energie moet stoppen ik het veiliger sprinten..
Dranghekken, fotografen, bredere wegen..

Burn 3 juli 2022 om 23:58

"Huilebalk". Ik zou jou willen horen als je op jonge leeftijd door iemand anders je tanden kwijt bent en dan al met implantaten rondloopt, waarbij je niet weet hoe het zal zijn als je straks 50 jaar bent. Dat zou je waarschijnlijk zo verwerkt hebben.

En dan hebben we het nog niet over een misvormd gezicht voor de rest van je leven en het hebben moeten herstellen en verwerken van
een hersenkneuzing, scheurtjes in de schedel, gebroken neus, gebroken gehemelte gebroken, lip gescheurd, een stuk van boven- en onderkaak verdwenen, snijwonden in gezicht, een ingesneden oorschelp, verwondingen aan longen, lange tijd in coma etc..

Rebellin 3 juli 2022 om 20:20

Mag Fabio even lekker zelf bepalen of en wanneer hij Dylan vergeeft? Lekker makkelijk als je zelf niet bijna dood bent gereden door een ontzettend onsportieve landgenoot.

reusjen 3 juli 2022 om 20:45

Mogen mensen dan ook lekker zelf weten dat ze wel een keer klaar zijn met het gezeur erover.

Rebellin 3 juli 2022 om 20:57

Je manke vergelijking gaat mank. Dit gaat over hem. De mening van al die jumbo fanboys hier doet er niet toe.

Brabander 3 juli 2022 om 22:37

Ik vind dat geen manke vergelijking hoor. Eerder ‘Boem erop’

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:05

@Brabander

Dat is een jij-bak. Zoek maar eens op wat dat betekent. Natuurlijk hoeft een slachtoffer geen empathie te voelen voor de dader. Ben je niet helemaal lekker of zo?

Brabander 3 juli 2022 om 23:16

Ik weet wat jij-bakken is. En ik vind je een beetje vervelend worden eerlijk gezegd. Je klinkt als een heel hard en kil persoon. Daar hou ik niet zo van

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:21

Dat is vervelend voor je, maar geen reden voor mij om te stoppen met reageren. Dat is ook de bedoeling van deze site, dus ik maak graag gebruik van dat recht.

Dat jij mij hard en kil vind, omdat ik er geen probleem mee heb dat een slachtoffer geen begrip voor de dader heeft, vind ik een tamelijk beangstigende gedachte. In feite ben je me nu aan het beledigen, en beledigingen zijn de argumenten van hen die ongelijk hebben.

Wheely 3 juli 2022 om 20:21

De fout van zijn begeleiding bij QS dat hij er nog zo mee omgaat. Zonde, zo kom je niet verder.

Rebellin 3 juli 2022 om 20:23

Hij heeft in zijn eerste sprintkans in de tour gewonnen. Hoezo komt hij niet verder?

Brabander 3 juli 2022 om 20:30

Dit heeft betrekking tot de vergiffenis en ‘zand erover’ natuurlijk

reusjen 3 juli 2022 om 20:47

Dat je sportieve prestaties levert betekent niet dat je als mens er lekker bij zit. Er zijn legio voorbeelden van topsporters die super goed waren maar nogal wat demonen te bekampen hadden.

Rebellin 3 juli 2022 om 20:59

Je kunt ook echt een heel goed leven hebben als je niet iedereen lief vindt. Niet teveel disney kijken.

Wheely 3 juli 2022 om 20:22

Naar ook dat dit als hoofdartikel wordt geplaatst, laat het los.

Merlinappa 4 juli 2022 om 07:59

Ja, dat vooral. Clicks scoren.

Oblomov 3 juli 2022 om 20:23

Blijkbaar zijn er hier onvermoed veel fans van emotieloze persvoorlichterspraatjes.

Mooi toch dat hij gewoon eerlijk is over zijn gevoelens…

Hoop wel dat die figuren van Netflix dit ook allemaal op camera weten te krijgen, want deze verhaallijn komt toch nog aardig op gang.

Rebellin 3 juli 2022 om 21:01

Amen. +100000

Ronellenfitsch 3 juli 2022 om 21:06

Eens met Oblomov

Dion 3 juli 2022 om 20:25

Gister na de avondetappe dacht ik nog, best een leuke vent. Vandaag denk ik, wat een Calimero, zoek een goede psycholoog.

uitdewaaier 3 juli 2022 om 20:34

Helemaal eens. Als hij zo dankbaar is, moet hij er ook een keer een streep kunnen onderzetten.

Quincy Adams (aka voorwiel) 3 juli 2022 om 21:02

Hij is dankbaar dat hij er nog steeds/weer is. Maar kan de man die dit in zijn ogen heeft veroorzaakt niet luchten. Dat hij het zo makkelijk ventileert vind ik moeilijk te duiden. Het gaat hem zo makkelijk af dat het lijkt of het nog altijd veel speelt. Lijkt me erg vervelend voor hem. Ze hebben bij qs een mental coach , dus ze zullen het wel in de gaten houden.

Wildebert 3 juli 2022 om 20:28

‘Het laat mij koud’, daar krijg ik het kil van. Zo ontdek je elke dag weer iets over de verschillende menselijke aard. Voor mij verliest hij hierdoor toch aan sympathie.
Tijd voor streep eronder en dan strijden om koudweg de meet als eerste te passeren.

boehoe 3 juli 2022 om 20:37

De reactie van Groenewegen op de valpartij was een stuk killer. Logisch dat hij niet zoveel meer met DG heeft en dit hem koud laat.

reusjen 3 juli 2022 om 20:49

Dat geldt misschien voor de officiële reactie, al was die naast het ontbreken van directe excuses ook niet perse koud, maar voor degenen die het een beetje gevolgd hebben was het duidelijk hoe Groenewegen er na het ongeluk bij zat.

Wildebert 3 juli 2022 om 20:53

De reactie van Dylan was voor zover ik kan herinneren, dat hij flink van de leg was. En werd direct van moord beschuldigd. En werd het een juridisch gevecht. Tsja… verder sta ik er in elk geval te ver van af en kan alleen afgaan op wat ik zie. En dan werkt dit als olie op het vuur.

uitdewaaier 3 juli 2022 om 20:31

De reactie van Jacobsen gaan irritanten vormen aannemen. Mijn sympathie worden voor Groenewegen steeds groter.

Asje Menou 3 juli 2022 om 23:59

Precies. Ze hadden eigenlijk Jakobsen negen maanden moeten schorsen.

Die heeft in een coma gelegen, is al zijn tanden kwijtgeraakt, en moest een gezichtsconstructie ondergaan. Daarna moest hij een vol jaar revalideren voordat hij weer voorzichtig aan fietsen kon denken. Wie denkt hij wel niet dat ie is om niet blij te zijn voor de winst van de veroorzaker van al de hierboven beschreven problemen?

Wat een kil en naar mannetje zeg. Gadver.

Aart van Woud 4 juli 2022 om 06:47

Wat reageer jij toch fanatiek en agressief zeg, niet normaal.

Marik 4 juli 2022 om 07:10

Kijk Asje Menou eens even lekker zijn moment van glorie pakken op dit onderwerp. Fanatiek baasje hoor.

nickdt 4 juli 2022 om 07:48

Ik denk dat Asjemenou een QS Employee is.

Rufusvb 3 juli 2022 om 20:32

Enigszins begrijpelijk, maar tegelijk domme reactie: op deze manier geef je de sensatie zoekers wederom een platform en zullen ze je blijven opzoeken en achtervolgen met de valpartij en je verstandhouding tov Groenewegen.

girardengo 3 juli 2022 om 20:35

Ik zou de emoties en gevoelens bij de betrokkenen zelf laten. Daar gaan Wielerflitsers niet over.

Brabander 3 juli 2022 om 22:39

Wat moeten we hier dan doen?

peterwinnen 3 juli 2022 om 20:40

Wat verwachten we nou dan dat hij zegt? ‘Ik vind het geweldig voor Dylan en kom vanavond uiteraard even een pilsje bij hem drinken?’

Quincy Adams (aka voorwiel) 3 juli 2022 om 21:05

Precies! De vraag stellen die je moet stellen. Misschien es de ballen hebben om die. Juist die. vraag niet te stellen.

dvdl 3 juli 2022 om 21:07

Dat zou geweldig zijn, als ze dat konden.

Renaissance 3 juli 2022 om 22:01

Ik verwacht dat hij zegt: blij dat we allebei terug aan de top zijn want wat hebben we een vervelende tijd gehad. Hoewel ik teleurgesteld ben dat ik nooit excuses heb gehad is het tijd om het los te laten. We zullen nooit de grootste vrienden worden, maar zo hebben meer renners dat onderling. Het is prima zo.

peterwinnen 4 juli 2022 om 00:06

@renaissance….jij voorziet denk ik ook een spoedig einde van de oorlog in Oekraine? ;-)

Covadonga 3 juli 2022 om 20:42

Wielerflits tv -1000

Jullie hoeven dit echt niet zo aan te dikken hoor. Houd het professioneel. Stemmingmakerij hoort daar niet bij.

Aart van Woud 3 juli 2022 om 20:58

Beste reactie tot nu toe.

Krist The Vanma 3 juli 2022 om 21:21

Vind ik ook. Titel heel erg ongelukkig gekozen. Clickbait.

Headlines

Populair

Materiaalzone