Froome: “Zonder Brailsford geen Sky”

Froome: “Zonder Brailsford geen Sky”

foto: Sirotti (archief)

maandag 13 maart 2017 om 12:43

Chris Froome heeft zich uitgesproken over de controverse rondom zijn Sky-ploeg. In een statement laat de titelverdediger van de Tour de France weten dat hij achter ploegbaas Sir David Brailsford staat. Brailsford kwam deze winter in opspraak vanwege een mysterieus pakketje dat in 2011 werd afgeleverd aan Sir Bradley Wiggins.

‘Vertrouwen terugwinnen kost tijd’
Froomey deed zijn zegje tegenover The Guardian. “Dave heeft een van de beste sportteam ter wereld gecreëerd. Zonder Brailsford is er geen Sky. Hij heeft me de laatste zeven jaar van mijn carrière gesteund en ik kan niet dankbaarder zijn met de kansen die ik kreeg en ervaringen die ik op deed. Hij heeft fouten gemaakt, maar er zijn protocols opgesteld die er voor zorgen dat dezelfde fouten niet opnieuw gebeuren. Ik weet dat het tijd gaat kosten om het vertrouwen terug te winnen, maar ik ga er alles aan doen om te verzekeren dat dit gaat gebeuren – samen met alle anderen bij Sky.”

Dit artikel delen:

36 Reacties

Jean Dumas 13 maart 2017 om 12:50

Dus hij verbindt zijn lot aan Brailsford?

Brummel 13 maart 2017 om 12:53

nee?

JeDaRe 13 maart 2017 om 12:54

Wat een verrassing

Romāns Vainšteins 13 maart 2017 om 12:55

Dan maar geen SKY meer

nickdt 13 maart 2017 om 12:56

Het vertrouwen terugwinnen gaat niet lukken Froome als jullie weer een treintje gaan vormen in de Tour/Giro/Vuelta.

Tinkerbell 13 maart 2017 om 12:57

Dan liever geen Sky.
Dit zaakje stinkt echt behoorlijk.

klootje kriekeljon 13 maart 2017 om 13:00

Ben erg benieuwd hoe dat in juli in Frankrijk zal gaan. Hoe gaat het Franse publiek om met sky na vorige jaren die ook al incidentrijk waren.
De uiterste houdbaarheid van deze ploeg lijkt bijna verstreken.

teunster 13 maart 2017 om 13:00

Totaal nietszeggende prietpraat, of op zijn hoogst een gelikt PR praatje voor de buhne.

Iemand zou Sky erop moeten wijzen dat het minder pijn doet als je de pleister er in één keer aftrekt.

Huilema 13 maart 2017 om 13:11

Dan geen Sky. Zonder Froome staat niemand Mollema in de weg om de Tour te winnen.

Kingstown 13 maart 2017 om 13:15

@ Scotty:

Als je de link in het artikel aanklikt, dan krijg je antwoord op je vraag:

“By his own admission, mistakes have been made” . Brailsford heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt en Froome zegt dat Brailsford volgens Brailsford fouten heeft gemaakt.

Reynaerde 13 maart 2017 om 13:26

Zoals we Froome kennen. Altijd een keurige en beleefde reactie, zonder daadwerkelijk iets te zeggen.

Scotty 13 maart 2017 om 13:26

@Kingstown, ok, dank, maar welke fouten dan precies? Of heb ik iets gemist?

jan jansen 13 maart 2017 om 13:29

Liever geen Sky, misschien beter voor een aantrekkelijk wielrennen.
Froomey gaat waarschijnlijk ook niet geheel vrijuit.

ikbenprocycling 13 maart 2017 om 13:30

Hij bedoelt ‘zonder doofpot geen Sky’

robotour 13 maart 2017 om 13:56

“Sky is the limit”. Iedereen maakt fouten toch? Wat is er mis met een schone SKY-trein ?
Elk team probeert in treintjes te rijden, het ene team is daar meer bedreven in dan het andere team. Barcelona is ook sterker dan PSG.
@jan jansen ik weet niet of je dit weekend koers hebt gezien of was het voor jou niet aantrekkelijk genoeg ook met deelname van Sky;)
Maar “to the point” laat iemand (Wada etc.) met sluitend bewijs komen dat SKY middelen gebruikt die op de dopinglijst staan en dus verboden zijn. Veel verder dan onduidelijkheid over een pakketje en de omissie in de bedrijfsadministratie en verklaring hierover is men nog niet gekomen, maar de conclusie is wel al dat “barbertje” moet hangen.

FondriestTF3 13 maart 2017 om 14:12

Yo team Sky, jullie zouden 'in de kwestie Henao' nog komen met het sluitende bewijs dat de paspoort anomalie veroorzaakt werd door z'n genen en niet door doping.

Dat was 2013.

Gefeliciteerd trouwens met Paris-Nice!

Houdoe he.

Kingstown 13 maart 2017 om 14:18

@ Scotty:

Ik denk (maar dat is een aanname) dat er gerefereerd wordt aan fouten zoals die beschreven zijn in dit artikel: http://www.wielerflits.nl/nieuws/240734/sky-en-brailsford-bijten-van-zich-af-na-controverse-rond-onderzoek.html

schipperaar 13 maart 2017 om 14:22

Hoe zeg je alles koek en ei int Engels?

Romāns Vainšteins 13 maart 2017 om 14:30

All Froome and Brailsford over here, nothing to see, head in the sand please

marehoek 13 maart 2017 om 14:40

Heeft Froome “geheimen” , waar alleen Brailsford van op de hoogte is?

Tiim 13 maart 2017 om 14:44

Dan geen Sky, ook helemaal prima hoor.

Chaba 13 maart 2017 om 14:44

Everything is biscuit and egg with Sky. ^^

Polleke 13 maart 2017 om 14:58

‘Cook’son and egg…

Orakel 13 maart 2017 om 15:31

“Maar “to the point” laat iemand (Wada etc.) met sluitend bewijs komen dat SKY middelen gebruikt die op de dopinglijst staan en dus verboden zijn”

Dat bewijs is er al lang (TUE’s zijn dopingmiddelen).
De controverse gaat er juist om dat de administratie die het gebruik van doping rechtvaardigt, zoek is. Wie was er ziek? Wie had welk middel nodig? Hoe match je zoveel ampullen met zoveel renners? Waarom gaan personeelsleden medicijnen gebruiken? Waarom bestel je foutief testosteron, etc. etc.?

Magikdatzeggen 13 maart 2017 om 15:40

Dan maar geen SKY meer

  • 1
  • 2