LottoNL-Jumbo drie jaar in zee met Vifit Sport van Friesland Campina

Door , maandag 17 juli 2017 om 14:00

De wielerploeg van LottoNL-Jumbo zal de komende jaren kunnen rekenen op extra steun. Zuivelgigant Friesland Campina heeft bekend gemaakt als co-sponsor in het gezamenlijke project te stappen. Door het binnenhalen van Friesland Campina, zal ook het budget van de wielerploeg omhoog gaan.


Het contract met Team Oranje, de overkoepelende BV waaronder beide sportploegen vallen, zal vandaag worden voorzien van de benodigde handtekeningen. Daarmee breidt LottoNL-Jumbo het aantal sponsoren uit naar vijf. Sinds 2015 zijn De Lotto, Jumbo, Bianchi en BrandLoyalty al geldschieter van de ploeg.

Update 14.00 uur
Wielerploeg LottoNL-Jumbo gaat definitief in zee met productlijn Vifit Sport, een merk van Friesland Campina. Het contract gaat vanaf 2018 in en heeft een duur van drie jaar. De naam Vifit Sport zal de komende seizoenen hoogstwaarschijnlijk op de mouw van de Nederlandse ploeg te zien zijn.

Vifit Sport is pas sinds mei op de markt en is speciaal voor de wielerploeg ontwikkeld. Momenteel is het alleen te verkrijgen in Nederland, maar per september gaat de productlijn internationaal.

“Friesland Campina heeft de intentie om in de toekomst de samenwerking uit te breiden en te intensiveren”, valt te lezen op de ploegsite.”Het is fantastisch nieuws dat een Nederlandse multinational ervoor kiest om in de wielersport te stappen. Deze sponsoring is een belangrijke aanvulling op de sponsoring van Lotto, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi”, zegt teammanager Richard Plugge.

Roelof Joosten, CEO van Friesland Campina, is eveneens verheugd: “De sporters van Team LottoNL-Jumbo laten zien hoe belangrijk goede voeding is om een topprestatie te kunnen leveren. Deze samenwerking zien we als de start van een langdurige samenwerking.”

Dit artikel delen:

105 Reacties

Hengacity1 17 juli 2017 om 09:38

Geweldig :-D

Alto 17 juli 2017 om 09:39

Melk, de witte motor! Goed om een bodempje te leggen om de hopelijk vele overwinningen te gaan vieren

BenderBeach 17 juli 2017 om 09:40

Mooi nieuws en voor het Friese karakter toch maar een comeback van Lieuwe regelen ;-)

dinges 17 juli 2017 om 09:40

Waar op dat shirt moet die naam erbij komen? Er is al bijna geen plek meer :-)!
Maar wel gaaf dat er toch weer interesse is om een wielerploeg te sponsoren.

rahimns 17 juli 2017 om 09:43

Het hoofdkantoor zit in Amersfoort…. Wilco maar terughalen dan?

Col du Bramont 17 juli 2017 om 09:44

Goed nieuws natuurlijk en ook een “logische” sponsor. Vraag is natuurlijk over welk bedrag praten we en wat betekent dat voor het budget op jaarbasis voor de schaats en wielerploeg.

ShortsNL 17 juli 2017 om 09:44

LottoNL-Jumbo Powered By Campina Koeien

Wielerfan1987 17 juli 2017 om 09:44

Goed nieuws.

Nu hopelijk gelijk doorpakken met verlenging van de andere sponsorcontracten en enkele belangrijke renners zoals Bennett langer binden

aoyen 17 juli 2017 om 09:47

Met de Olympischr Spelen in aantocht volgend jaar kan zo een sponsor natuurlijk mooi teren op de commerciële waarde van Sven Kramer, veruit de populairste Nederlandse sporter. Mooie aan dit concept is dat het wielrennen daar nu aan mee profiteert.

Arema Pro Cycling Team 17 juli 2017 om 09:47

Gaat ook om de schaatsploeg hé.

Sephiroth 17 juli 2017 om 09:48

Ik ben extreem benieuwd naar de nieuwe naam :)
Maar an sich cool, en aangezien erbij in stappen als hoofdsponsor zou je toch uit mogen gaan van enkele miljoenen.

Wat eigenlijk nog veel boeiender is, is wat Lotto en Jumbo gaan doen na 2018. Krijgen we dan Bianchi, Campina Brandloyalty, of tekenen de eerste twee een verlenging? Tegen eenzelfde of hoger bedrag.

Edit: dat groen van Campina wordt boeiend om te combineren met Bianchi :D gaan we een herleving krijgen van het veel kleuren shirt concept? Ik zie iig al geel en groen ;-)

AZH 17 juli 2017 om 09:49

Dan kan Lars Boom eindelijk wat meer gaan verdienen ook! ;)

Nee zonder gekheid. Goed nieuws! Ik hoop dat ze met dat extra geld wel ook blijven investeren in Nederlands talent. Dat Bennett en Roglic het goed doen is leuk, maar ik hoop niet dat het net zoals de Belgische teams wordt met vooral buitenlandse successen

Prima Facie 17 juli 2017 om 09:52

Een zieltogend bedrijf gaat dat beetje winst dat ze maken in de hobby van een CEO stoppen. Waarschijnlijk gefinancierd door het nog verder uitknijpen van boeren. Vrij kansloos.

FritsvanHoefelen 17 juli 2017 om 09:55

Komen ze in plaats van Jumbo? Of maakt die de tijd nog vol tot 2018?

rahimns 17 juli 2017 om 09:55

@Prima Facie een beetje winst? Afgelopen jaar ruim 360 miljoen. Is toch wel iets meer dan een beetje. En verder zal me worst zijn hoe lelijk het shirt wordt… veel belangrijker dat er toekomst is voor de ploeg.

Prima Facie 17 juli 2017 om 09:57

@rahims
Dan hebben ze de boeren nog harder uitgeknepen dan ik al dacht

Kanis 17 juli 2017 om 09:59

@Prima Facie
Friesland-Campina is een cooperatie. Dat betekent dat alle leverende boeren samen ook de eigenaren/aandeelhouders zijn van het bedrijf. Dus de CEO kan nog zoveel hobbies hebben, de boeren beslissen. ‘Vrij kansloos’ lijkt me vooral van toepassing op jouw reactie.

On-topic: Mooie kans voor Friesland-Campina. Schaatsen en fietsen zijn beide oerhollandse sporten die goed passen bij het sportieve/gezonde imago waar het bedrijf met Epke en Dafne al een aantal jaren aan bouwt.

rahimns 17 juli 2017 om 10:01

@Prima Facie volgens mij zijn die boeren allemaal mede eigenaar van Campina dus knijpen ze zichzelf dan uit ??

Wheely 17 juli 2017 om 10:01

Eindelijk Pieter Weening terug in het team en woont Mollema tegenwoordig ook niet in Friesland? Uiteraard krijgt Sieb van der Ploegleider nu een plekje achter het stuur!

jvh93 17 juli 2017 om 10:03

Van Baarle, Slagter, Van Garderen, Kom er maar in!!

LyndaLid 17 juli 2017 om 10:06

Goed nieuws! Voor de ploeg zelf natuurlijk, ik vind het mooi dat we een modern duurzaam bedrijf erbij hebben als sponsor!

FFD 17 juli 2017 om 10:08

Top!
Voor mij nog steeds een droom om Nederlandse toprenners als Terpstra, Mollema, Poels bij een Nederlandse ploeg te hebben. Zal helaas nooit gebeuren maar dat zou echt werelds zijn.

Jeff®ey 17 juli 2017 om 10:09

Het vlekkenshirt van milram weer in het systeem?

Jopster 17 juli 2017 om 10:12

Van Baarle halen om in het groen te blijven rijden. Verder hoop ik ook dat ze Van Poppel halen en Van der Poel een contract aanbieden.

Pietertje2 17 juli 2017 om 10:12

Ze hebben goed ingespeeld op het constante boe- geroep van sooike.