Frederik Backaert heeft eindelijk contract binnen bij Wanty-Gobert

zondag 6 januari 2019 om 10:23
Frederik Backaert heeft eindelijk contract binnen bij Wanty-Gobert

foto: Cor Vos

Frederik Backaert heeft eindelijk zijn contractverlenging bij Wanty-Groupe Gobert binnen. De renner uit Brakel rijdt sinds 2014 in dienst van de Belgische ProContinentale formatie, maar moest lang op een nieuw contract wachten.


“Het is een opluchting om bij Wanty-Gobert te kunnen verlengen”, zegt Backaert in het persbericht van de ploeg. “Ik ben altijd zelfverzekerd en gemotiveerd gebleven, dus ik ben al een hele poos geleden aan mijn voorbereiding begonnen. Om fris te blijven voor de start van het seizoen koos ik ervoor om de afgelopen weken in België te vertoeven. Maar dat betekent niet dat ik heb stilgezeten. Zo klokte ik afgelopen week nog 700 trainingskilometers. Ik kies dit jaar voor een aangepaste voorbereiding richting klassiekers, met de Challenge Mallorca, Tour de Provence en Volta Algarve op het programma.”

“Ik kan niet wachten om terug te keren in de groep, met de wil om me te laten zien in de klassiekers en een ticket te bemachtigen voor de Tour de France. Ook het Belgisch kampioenschap, met enkele kasseistroken in mijn thuisregio Brakel, spreekt me aan. Ik ben ook heel blij deel uit te maken van een team met twee renners uit mijn omgeving met wie ik regelmatig train: Bart De Clercq en Aimé De Gendt. Tot slot kijk ik ernaar uit om te blijven rijden op de Cube-fietsen. In oktober vergezelde ik het Duitse merk nog om hun nieuwe gamma te ontdekken in Portugal. ”

Hilaire Van der Schueren :
“Backaert blijft een belangrijk element in onze klassieke ploeg. Ik reken ook op Backy in de sprintvoorbereiding. Ik verwacht hem in vorm vanaf het openingsweekend, met de Omloop het Nieuwsblad en Le Samyn. Onze groep Flandriens is in de breedte versterkt met de komst van Aimé De Gendt en Loïc Vliegen. Onze ploeg voor 2019 telt 21 renners, op die manier kunnen we focussen op twee programma’s en UCI-punten sprokkelen over heel Europa.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Samlambeej 6 januari 2019 om 11:28

@WF
Op basis van wat wordt dit artikel op .nl geplaatst?

Emergo 6 januari 2019 om 11:52

Op basis van het feit dat we deze renner ook in TV-koersen tegenkomen.

platteprijs 6 januari 2019 om 12:29

Dit hoort ook op .nl thuis!

Samlambeej 6 januari 2019 om 12:32

Komen we hem zo vaak tegen dan? Nee. Paar dagen geleden werd er een interview met Jan Bakelants exclusief gepubliceerd op de klucht die wielerflits.be heet. De motivatie hiervoor hebben we het raden naar…

FDJ 6 januari 2019 om 12:41

@Salambeej
https://www.wielerflits.be/nieuws/jan-bakelants-in-dienende-rol-bij-sunweb-hoop-af-en-toe-een-vrije-rol-te-krijgen/ je bedoelt dit interview? Daarin staat gewoon keurig een bronvermelding richting een Belgische krant. Er wordt ons dus op .nl geen eigen content van WF onthouden en dus een prima afweging.

Met dit artikel ben ik het ook met je oneens. Contractverlenging van renners van allerlei nationaliteiten wordt oo WF.nl gemeld. Waarom dan alleen een Belg op .be melden?

Samlambeej 6 januari 2019 om 14:01

@FDJ
Er worden hier op .nl toch zat artikels met bronvermelding van buitenlandse media gepost? De afweging is mis. Jan Bakelants van Sunweb is 100x relevanter dan het zoveelste hinderlijke luchtballonetje over de contractverlenging van een nauwelijks zichtbare renner. Zet dat soort dingen op RSS feed! Het nieuws van Bakelants had ik gemist ware het niet dat iemand ernaar verwees.

Mwielerfan 6 januari 2019 om 16:12

Bakelants is natuurlijk veel interessanter dan deze vrijwel onzichtbare knecht bij pc team. Eigen content maakt nauwelijks iets uit voor de afweging. Juist Nederlanders zien hln bovendien niet dus dan zou je het juist eerder op nl moeten zetten dan op be

BlancoProCycling 6 januari 2019 om 11:45

Wat een blije taal voor een renner wiens contract pas in Januari verlengd wordt? Niets over de reden waarom het zo lang duurde…

Tom Rey 6 januari 2019 om 12:10

Dit had nu typisch een bericht voor de .be website kunnen zijn. Blijf daar aub wel consequent in.

platteprijs 6 januari 2019 om 12:31

Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Dit wil ik en waarschijnlijk ook de gemiddelde wielervolger weten. @Redactie, juiste keuze om dit ook hier te plaatsen.

Samlambeej 6 januari 2019 om 12:38

Waarom dan? Omdat hij lang geleden in een oersaaie TdF van enige nieuwswaarde was omwille van zijn achtergrond als boer? Konden we vanuit onze zetel eens flauw lachen met een rossig boerke uit de vlaanders die een koolblad op zijn hoofd legt tegen de hitte.. tja in de 2 seizoenen daarop heb ik 'm nog 3 keer in een ontsnapping getelt. Bijna Tro Bro Léon gepakt. Dat was het.

Emergo 6 januari 2019 om 16:40

Laten we in het vervolg berichten over Italianen, Fransen, etc, etc dan ook maar weg of moeten die een minimaal aantal UCI-punten hebben om vermeld te worden. Ik hoop het niet.

Samlambeej 6 januari 2019 om 16:56

@Emergo
Niet weglaten en niet ALLE berichten. Kleiner nieuws van kleinere belgische renners zou op .be komen zoals bv. Tim Merlier naar Creafin Tüv Sud.

Mwielerfan 6 januari 2019 om 16:14

700k is toch niet veel voor een prof in deze tijd van het jaar? Bovendien lopen contracten tot 31 dec dus het zou vrij absurd zijn als ie de laatste maanden niks meer deed.
Terugkeer bij ploeg vind ik ook erg raar, hij heeft 3 werkdagen gemist…

Koersmaniak 7 januari 2019 om 08:44

Wanty heeft veel te lang met Backaert zijn voeten gespeeld..
Die verlenging ging er wel komen, maar ze sleepte zodanig lang aan dat alle andere ploegen vol zaten.
Ik denk dat hij stilaan dacht dat zijn profbestaan er op zat.