Extra wildcard Strade Bianche: speciaal voor Wout van Aert

vrijdag 16 februari 2018 om 14:33
Extra wildcard Strade Bianche: speciaal voor Wout van Aert

Foto: Jos Kafoe

RCS heeft speciaal voor Wout van Aert een wildcard van Strade Bianche gegeven aan Veranda’s Willems-Crélan. De organisatie verwacht op 3 maart een ‘groots duel’ tussen de drievoudig wereldkampioen op het veld en Peter Sagan, de drievoudig wereldkampioen op de weg.

In een eerder stadium nodigde RCS enkel Androni Giocattoli-Sidermec en Nippo-Vini Fantini-Europa Ovini uit voor de Toscaanse WorldTour-koers over de onverharde wegen. Dat gebeurde enkele dagen nadat Van Aert had aangegeven zijn wegseizoen graag te willen beginnen in Strade Bianche. Omdat een wildcard niet kwam, besloten Van Aert en zijn ploeg om de wegcampagne op 24 februari te beginnen in de Omloop Het Nieuwsblad. Bekijk hier het voorjaarsprogramma dat Van Aert afgelopen weekend bekendmaakte (nog zonder Strade).

Strade Bianche behoort tot de WorldTour. Alle WorldTour-ploegen zijn van de partij, samen met de drie uitgenodigde ProContinentale teams. Dat zorgt voor een totaal van 21 ploegen met ieder zeven renners. Michal Kwiatkowski, de winnaar van vorig jaar, staat met rugnummer 1 op de voorlopige startlijst. Wout van Aert mag rugnummer 201 opspelden.

[poll id=”729″]

Dit artikel delen:

65 Reacties

Melkzuur 16 februari 2018 om 14:35

Oeioei, een beetje druk opleggen heet dat…

Edox 16 februari 2018 om 14:35

Mooi !

west 16 februari 2018 om 14:35

Net als die nieuwe finale van de Amstel; veiligheid boven alles, behalve als het niet uitkomt.

miguelon 16 februari 2018 om 14:39

Leuk, het zou hem moeten liggen, maar de voorbereiding en zijn ploeg zijn natuurlijk niet ideaal.

lemmens 16 februari 2018 om 14:39

Leuk, maar dat ‘groots duel’ tussen Van Aert en Sagan zal er niet komen. Wel een extra mooie kans voor Van Aert om de klassiekers te ontdekken.

ikbenprocycling 16 februari 2018 om 14:44

Mark my words: van Aert gaat op WF populair worden.

Noud89 16 februari 2018 om 14:46

Haha die Sagan die hier nog nooit gewonnen heeft en veelvuldig geklopt is door andere deelnemers als Kwiatkowski, van Avermaet & Stybar in deze koers. Hele rare aankondiging, en helemaal om hier dan nota bene Van Aert als andere topfavoriet naar voren te schuiven.

Romāns Vainšteins 16 februari 2018 om 14:46

Krankzinnig, mocht van Aert werkelijk bij de eerste 10 kunnen finishen is dat een prestatie waar Moscon voor klappen mag.

west 16 februari 2018 om 14:46

De omloop het Nieuwsblad was te vroeg voor van Aert, gaf hij zelf aan. Maar een week later gaat hij wel opeens al in vorm zijn? Naast dat het em sowieso niet gaat worden natuurlijk..
Ongerelateerd;
Als Sagan was blijven Crossen hadden Wout en zijn goede vriend Matje gewoon nog steeds bij de beloftes gereden.

F e r o x 16 februari 2018 om 14:49

Is natuurlijk zowat de meest ideale koers die er bestaat voor Van Aert. Misschien net iets te veel klimmen wanneer renners als Valverde en Kwiatkowski de gashendel bergop volledig opendraaien.

DeGroteMolen 16 februari 2018 om 14:50

Ikbenprocycling: dat is hij toch al?

OT: mooi voor Van Aert!

Polleke 16 februari 2018 om 14:50

Als hij een vent is zegt hij nu….laat maar Strade Bianchi….

Tuubke 16 februari 2018 om 14:56

@ Polleke of: “Ik kom alleen als Matthieu ook mag komen”.

schipperaar 16 februari 2018 om 14:57

Mist de strategie natuurlijk om zo'n koers naar zijn hand te zetten, veel te nerveus.
Kolfje naar de hand voor Valverde en Sagan.

Veloburto 16 februari 2018 om 15:01

Valverde?

Thijs E 16 februari 2018 om 15:01

Als het vanaf nu tot de Strade regent dat het giet en de witte paden veranderen in loopstroken…

Benito 16 februari 2018 om 15:02

Hmm, daar heeft iemand heeft z’n portemonnee getrokken.

jsprunk 16 februari 2018 om 15:04

@Ferox: Valverde staat niet op de startlijst?

Steven_E 16 februari 2018 om 15:05

“Iets te veel klimmen” zeggen jullie? Vergeten wat er op de CauBERG gebeurd is?

LucasR 16 februari 2018 om 15:09

Pff, hahaha, wat een aankondiging. Hij mag blij zijn als ‘ie die koers überhaupt uitrijdt.

Samlambeej 16 februari 2018 om 15:12

Ik vind Van Aert en topper he. Maar op dat laatste muurtje in het dorp word hij er door menig beroepsrenner afgereden. Hij zal zich amuseren op de weggetjes en het is ook mooi dat men in Italie respect heeft voor de kampioen Van Aert. Hij zal er ferm id belangstelling staan.

xistnc 16 februari 2018 om 15:13

Mooi hoe daar een gimmick van wordt gemaakt. De hype duurt in ieder geval tot de wedstrijd.

TykkeThor 16 februari 2018 om 15:24

Dat zal wel tegenvallen dan dat grootse gevecht.

Emergo 16 februari 2018 om 15:30

@Steven_E Wat is er op de Cauberg gebeurd ?? Ongeluk, koe ontsnapt, etc ???

josi 16 februari 2018 om 15:32

Een beetje belachelijk, vind ik eerlijk gezegd. In het wegwielrennen is Van Aert nog maar een kleine vis die zich nog helemaal moet bewijzen en die hoogstwaarschijnlijk in de Strade geen hoofdrol zal spelen, dus waarom plotseling speciaal voor hem met een extra wild card op de proppen komen?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair