Eli Iserbyt: “Niet veel renners kunnen zeggen dat ze al gewonnen hebben”

woensdag 5 februari 2020 om 17:57
Eli Iserbyt: “Niet veel renners kunnen zeggen dat ze al gewonnen hebben”

foto: Cor Vos

Eli Iserbyt kreeg de winst niet cadeau in de Parkcross Maldegem. Kort na halfkoers besliste hij de koers met een sterke zandpassage, toch moest hij nog fors doortrappen in de slotfase om met name ploeggenoot Michael Vanthourenhout af te houden.

Iserbyt wist al op voorhand dat het een ronde was die hemzelf en Vanthourenhout op het lijf was geschreven, vertelde hij na afloop. “Veel bochten en vaak optrekken. Alleen de balken waren niet echt heel goed voor mij. Toch wist ik dat de eerste helft heel lastig zou zijn, omdat ik eigenlijk twee dagen niets had gedaan na het WK. Daarom ben ik wel blij dat ik na halfcross redelijk makkelijk kon wegrijden met de hulp van Michael.”

Bij het ingaan van de achtste ronde had Iserbyt acht seconden te pakken, toch moest hij blijven doorrijden tot aan de finish. “Ik wist niet zo goed wat er achter mij afspeelde. Je zag op niet veel punten de achtervolgers. Daarom wilde ik gewoon tempo rijden. De voorlaatste ronde zag ik dat Michael echt vol doorreed, maar de rest bleef altijd kort achter hem. Dan was het voor mij zaak om het tempo wel echt heel hoog te houden.”

Of deze overwinning extra deugd deed na het teleurstellende WK, wilde de interviewer nog weten. “Een overwinning doet altijd deugd. Ik denk niet dat er veel renners kunnen zeggen dat ze al gewonnen hebben dit jaar. Dit is mijn negende overwinning, dus daarmee ben ik al heel blij.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Lord Melchett 5 februari 2020 om 18:52

Daar heeft hij gelijk.

Peter Lippens 5 februari 2020 om 19:40

Maar er is maar één renner die kan zeggen dat hij gewonnen heeft tegen Matje en dat is niet Eli maar wel Toon ….

yo-eddy 5 februari 2020 om 19:44

@PL ……Eli finishte in Ronse ook voor VdP

yo-eddy 5 februari 2020 om 19:41

Klein Duimpje en de kruimels vd Koning ….. mooi jongensboek

jan jansen 5 februari 2020 om 21:26

Prachtig

Michelangelo 5 februari 2020 om 21:12

Waarheid als een koe…

Maar zijn straffe uitspraken van het begin van het seizoen (“ik ga MvdP het vuur aan de schenen leggen” of “als ik in zijn wiel had gezeten, dan had ik het nog moeten zien”) hoor je niet meer.

Het lijkt me verdomde lastig als veldrijder in het huidige tijdperk; de gedachte dat je wint omdat iemand anders er niet is… Wat dat betreft denk ik dat Toon Aerts trots is als een aap met twee lullen op zijn overwinning in Ronse.

Pietspeed 6 februari 2020 om 13:47

Idd… een inkoppertje voor open doel nb. Zo slim als ie is, probeert hij zich nu weer zo te verkopen. Toni 450 is wat dat betreft veel bescheidener. Uiteraard goeie crosser Eli, maar moet niet zo hoog van de toren blazen. Best of the rest is hij iig niet.

Thijs E 5 februari 2020 om 21:42

Als de baas van huis is…maar hij wint ze dan wel

Taliesin 6 februari 2020 om 11:06

Vind de wedstrijden van dit weekend wel interessant om te zien of van Aert ze nu ook gaat winnen. Overigens was Vanthourenhout gisteren voor het eerst dit seizoen de beste renner in koers, maar werd tweede door ploegentactiek. En hij was er ook nog content mee, wat natuurlijk ideaal is voor Iserbyt, wat meer een winnaar is.

kleomantre 6 februari 2020 om 11:35

Zou me als Toon Aerts zijnde allerminst schamen. Nergens hoog van de toren geblazen en toch in de moeilijkste crossen de enige die tegenstand kan geven. Prima carriere al met 2x wereldbeker en een BK en EK op zak.