EF Education First bekrachtigt komst Kristoffer Halvorsen

woensdag 18 september 2019 om 18:40
EF Education First bekrachtigt komst Kristoffer Halvorsen

foto: Cor Vos

EF Education First heeft de komst van Kristoffer Halvorsen bekendgemaakt. De transfer van de Noorse renner van Ineos, wereldkampioen bij de beloften in 2016, hing al langere tijd in de lucht, maar is nu officieel bekrachtigd door de Amerikaanse ploeg.


EF Education First gaat werken aan een sprintkern rond kersverse aanwinst Kristoffer Halvorsen, die volgens de ploeg ‘een van de meest aantrekkelijke jonge talenten van 2020’ gaat worden. Na twee jaar bij Team Ineos verkast de wereldkampioen bij de beloften van 2016 nu naar de ploeg van teambaas Jonathan Vaughters. “Al sinds het begin heb ik een goed gevoel bij EF Education First en hun streven om op mij te vertrouwen als sprinter”, reageerde Halvorsen.

“Mijn indruk is dat het team me een omgeving en cultuur biedt, die bij me past. Dit voelt als de juiste keuze om me te helpen mijn doelen als wielrenner te bereiken.” Halvorsen wil zo vaak als mogelijk winnen bij zijn nieuwe ploeg en zijn ploegmaats helpen hetzelfde te doen. “Ik ben een sprinter die heel graag wil winnen en die het haat om te verliezen. Ik wil het team helpen samen te winnen en de ploeg helpen zich verder te ontwikkelen.”

Volgens ploegbaas Vaughters is Halvorsen een geweldig talent. “Het is aan ons om hem te helpen dat talent tot bloei te laten komen. Onze groep sportwetenschappers en ploegleiders staat te popelen om van deze jongen een kampioen te maken. Als organisatie missen we maar een monument op de schoorsteen en dat is Milaan-San Remo. Halvorsen wordt onze troef om die laatste prijs boven de open haard te krijgen.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

aardappeljager 18 september 2019 om 18:48

Verstandig

Sagan=hulk 18 september 2019 om 18:50

Mooi eindelijk een echte sprinter naar EF1. Benieuwd waar McClay en Modolo terechtkomen. Onlangs las ik een artikel over Modolo waarin hij aangaf dat hij al 2 jaar met zijn gezondheid sukkelde en dat ze eindelijk de oorzaak hadden gevonden, het bleek om een of andere ontsteking in een darm te gaan. Dus mogelijk rijdt die weer mooie uitslagen volgend jaar bij een team als Bardiani. McClay daarentgen zou zich misschien beter omscholen tot lead-out.

hartstikkebedankt 18 september 2019 om 19:04

McLay, ongelooflijk bijna hoe ver die is teruggevallen bij EF meteen vorig jaar al. Leek toch wel een behoorlijke sprinter te worden in Franse dienst maar komt er echt niet meer aan te pas.

rahimns 18 september 2019 om 20:02

Grappig dat Mclay Halvorsen nog versloeg in een direct duel aan het begin van dit jaar

Scott Sunderland 18 september 2019 om 22:47

En wat te zeggen van Taylor Phinney. Die is na dat ongeluk nooit meer op niveau gekomen. Die zie ik geen contractverlenging krijgen meer. Einde carrière denk ik.

Scott Sunderland 18 september 2019 om 22:49

Kangert ook nog niet verlengd trouwens. En die rijdt er pas één jaar. Maar die zie ik eventueel wel blijven.

ifor 18 september 2019 om 18:53

Mooie transfer. Beetje op het tweede plan bij SKY. Geen grote ronde, geen echte klassiekers. Hopelijk kan hij nu stappen maken!

Covadonga 18 september 2019 om 20:37

Leuke transfer. Het zal hem vast goed doen.
Het verhaal zelf hierboven is nogal plastisch. Misschien een vertaaldingetje?

Vinyakke 18 september 2019 om 20:38

Heeft EF dan alle andere monumenten gewonnen? Bettiol deed RVV maar die dan de andere?

Kamikazekenny 18 september 2019 om 20:54

Ja, op Milaan – San Remo na dan wel. Dan Martin heeft toen hij nog bij voorganger Garmin Sharp reed Luik – Bastenaken – Luik (2013) en Lombardije (2014) gewonnen en Vansummeren in 2011 Parijs -Roubaix. Bettiol dus dit jaar de Ronde.

john 19 september 2019 om 08:35

Ja en Powless wint de tour voor dat team