Dylan Groenewegen primus in Oostvoorne

Door Youri IJnsen, vrijdag 10 augustus 2018 om 11:28

foto: WielerFlits

Dylan Groenewegen mocht gisterenavond het hoogste treetje betreden na de Wielerronde van Oostvoorne. De 24-jarige Amsterdammer won in de Tour de France nog twee ritten en kon in Zuid-Holland het zegegebaar maken. Koen de Kort ging als tweede mee het podium op, terwijl Fabio Jakobsen zichzelf terugzag op plek drie.


Ondanks het regenachtige en soms zelfs stormachtige weer, trok het publiek toch in grote getale naar het na-Tour-criterium in Oostvoorne. “Het was prima. De vele mensen maken het leuk. De sfeer was goed, ondanks het slechte weer in de beginfase”, zei Groenewegen na afloop voor de camera van RTV Rijnmond. De topsprinter komt vanaf maandag uit in de Binck Bank Tour.

10 Reacties

Lopopodium 10 augustus 2018 om 11:35

Eindelijk weer een sprinter die wint in een sprint!

sooike 10 augustus 2018 om 12:45

Hij heeft keurig op zijn beurt gewa cht. Met dit deelnemersveld kon het peloton natuurlijk moeilijk voor een andere winnaar kiezen. Kijk volgende week zondag eens naar het deelnemersveld in Etten-Leur. Ongeveer de complete top 10 van de Tour gaat daar rijden. Oef!

Veloburto 10 augustus 2018 om 12:49

Misschien stoppen met berichtgeving over winnaars van een criterium of in WF kort opnemen?

sooike 10 augustus 2018 om 12:56

@Veloburto
Onzin. Het is gewoon een onderdeel van het wielercircus, dus de korte uitslagen en verslagjes zijn terecht. Dat jij het allemaal niks vindt is je goed recht, maar val ons er niet steeds mee lastig .

sooike 10 augustus 2018 om 12:57

Ik dacht even dat Groenewegen in brand stond na het lezen van die kop. Of moet ik het woord primus als zelfstandig naamwoord ook nog gaan uitleggen ?

Veloburto 10 augustus 2018 om 12:58

@sooike, steeds? Dit is de eerste keer dat ik het zeg (na een stuk of 48 criteriums)

hophop 10 augustus 2018 om 13:09

Sooike top 10 is wel een beetje Te hoor top 5 met Mollema , Poels , Tankink en Minnaard rest is van niveau opvulling net als bij de ander criteriums. Vind dat de buurman een evenwichtiger veld heeft a.s. zondag.

hophop 10 augustus 2018 om 13:10

p.s. met ALLE RESPECT voor de opvullers hoor…………..

Chasse_patate 10 augustus 2018 om 15:53

In het filmpje te zien werd jakobsen tweede en de kort derde.

Mwielerfan 10 augustus 2018 om 19:24

@sooike onzin. De uitslagen van diverse kleine wedstrijden zijn in wf kort. Criteriums passen daarbij.
Het is trouwens criteria, nog een reden om het niet serieus te nemen. De evenementen gaan om de sfeer. Waarom geen sfeetverslag dan? De uitslag doet er niet toe dus raar om daar in de berichtgeving zo op te focussen.