Dylan Groenewegen: “Ik had de snelheid niet meer”

zondag 25 juni 2017 om 19:04

Dylan Groenewegen is zijn rood-wit-blauwe trui kwijt. De kopman van LottoNL-Jumbo moest op het NK in Montferland genoegen nemen met het brons, achter Ramon Sinkeldam en Wouter Wippert. “Dit is natuurlijk vervelend. Het is een heel mooie trui en die had ik graag verlengd”, zegt Groenewegen na afloop tegen WielerFlits.

“Het is jammer dat ik de kampioenstrui zelf niet meer heb en dat hij niet meer in de ploeg is, maar ik heb mijn best ervoor gedaan en de ploeg ook. Als Ramon dan beter is, is hij de verdiende kampioen”, aldus Groenewegen, die na een zware finale de benen niet meer had om te winnen. “Het is heel lastig geweest en dat voel ik ook op het einde, dan is mijn sprint niet meer zo scherp als vorig jaar op Goeree-Overflakkee. […] Ik had de snelheid niet meer en toen ik ook nog Wippert uit mijn ooghoek zag komen, wist ik dat ik verloren had.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

18 Reacties

winningmood 25 juni 2017 om 19:08

Een eerlijk antwoord van Dylan. Het geeft ook gelijk aan hoe groot zijn kansen op het winnen van een touretappe zijn.

Simonissimo 25 juni 2017 om 19:16

@winningmood
Ach, ene Mark Cavendish werd vorig jaar op het NK in de sprint geklopt door Adam Blythe en reed daarna naar vier overwinningen in de Tour. Laten we over vier weken nog eens kijken dus…

aoyen 25 juni 2017 om 19:20

Zelfs op een slechte dag hoor je met zijn kwaliteiten dit te winnen. Wippert en Sinkeldam zijn vast prima jongens die er veel voor doen, maar in een internationaal veld sprinten ze 4e rij. Zal wel iets meer spelen dan hoe hij het nu doet voorkomen.

Erkanermaar1dewinnaarzijn 25 juni 2017 om 19:22

Als je de snelheid niet hebt, dan moet je geen kritiek hebben op Lars Boom.
Geef Lars helemaal gelijk.

horsm 25 juni 2017 om 19:29

In dit interview had hij toch geen kritiek op Boom. En ook bij de NOS viel het wel mee. Is allemaal wat opgeklopt.

klootje kriekeljon 25 juni 2017 om 19:39

Wat in ieder geval niet opgeklopt is is dat Lars Boom schijt heeft aan de ploegentactiek.

ervee 25 juni 2017 om 19:41

@ Simonissimo: knap dat Cavendish vorig jaar een NK reed..

Laatste man 25 juni 2017 om 19:44

Eerlijk verhaal van Dylan. Het is wat het is.

Tja en het AD..

Danny81 25 juni 2017 om 19:45

Die Boom is echt totaal geen team player. Misschien was Dylan ook niet snel genoeg maar de late uitval van Boom verstoorde duidelijk de voorbereiding. Eerst een waardeloos voorjaar en nu dit..

Spartacus 25 juni 2017 om 19:45

@ervee: NK staat voor Nationaal Kampioenschap, niet perse Nederlands Kampioenschap.
Hoewel de Britse kampioenstrui wel een Nederlandse vlag heeft :p

horsm 25 juni 2017 om 19:46

@klootje, behalve dat Groenewegen niet de snelste was en dat Boom bijna de trui alsnog voor de ploeg had binnengehaald. Toch niet
zo onnozel?

krypton 25 juni 2017 om 19:58

Dat belooft veel goeds voor de Tour…

robotour 25 juni 2017 om 20:17

@krypton ja, Sinkeldam gaat zich mengen in de massasprints;)
Zouden ze echt bij TLJ vantevoren gedacht hebben dat Groenewegen wel even de sprint ging winnen met zo’n aankomst ? Verrassend wel dat Wippert hier 2de wordt, die normaal geen drempel fatsoenlijk overkomt. Hofland valt hier dan ook weer tegen.
Dit tempert ook wel even de verwachtingen voor de sprints in de Tour m.b.t. Groenewegen.

EdEnd 25 juni 2017 om 20:38

Het is tijd voor totale paniek… Groenewegen redt het niet en nu zal hij ook wel afstappen na de 1e etappe in de TdF… tsja, je zult jezelf maar een echte wielerkenner vinden en dan een opmerking moeten maken over Groenewegen…

Soms heb je gewoon een dag dat het allemaal niet op z’n plek valt, dat je toch niet de benen hebt die je wilde hebben. Je kunt daar allerlei lulverhalen bij verzinnen, maar je kunt ook eerlijk zeggen dat je niet goed genoeg was. Ik vind dat laatste een stuk sterker overkomen persoonlijk.

Maar we gaan als hij in de TdF goed gaat sprinten vast een hoop mensen niet horen, of mensen die alsnog gaan klagen dat hij niet alle sprints wint of mensen die vinden dat hij naar een andere ploeg moet… of verzin ze allemaal maar, alle verhalen gaan weer in de herhaling denk ik.

Hup Dylan met je grote waffel, laat ze maar eens zien wat je kan ;)

Bulcke 25 juni 2017 om 20:44

En ja hoor, weer iemand met de opmerking dat een renner niet over een verkeesdrempel komt. Commentaar of verbazing over een renner is prima, maar waarom zo overbodig opkloppen? Bang dat je opmerking anders niet gelezen wordt?

Romāns Vainšteins 25 juni 2017 om 21:07

Die toursprint – etappes worden natuurlijk heel anders gereden en zijn korter.

Slurpie Blauw 25 juni 2017 om 21:24

BS. Boom had een goede kans, dus zijn aanval was terecht. Dat Groenewegen het niet heeft kunnen afmaken ligt aan hemzelf. Hoefde enkel Sinkeldam uit het wiel te rijden.

Als je hier niet kan winnen, dan ook niet in de tour. Crybaby.

ikbenprocycling 25 juni 2017 om 21:36

Lekker die laatste uitspraak. Geen gelul maar knallen met die benen

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair