Het kalenderjaar 2021 is inmiddels ingegaan. Een aantal WorldTour-renners heeft echter nog altijd geen zekerheid voor komend wielerseizoen. WielerFlits bundelt ze in dit overzicht.
AG2R La Mondiale
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Astana
Hernando Bohórquez
Daniil Fominykh
Bahrain McLaren
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
BORA-hansgrohe
Jay McCarthy
CCC
Michał Paluta
Guillaume Van Keirsbulck
Cofidis
Marco Mathis
Julien Vermote
Deceuninck-Quick-Step
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
EF Pro Cycling
Luis Villalobos (voorlopig geschorst)
Groupama-FDJ
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
INEOS Grenadiers
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Israel Start-Up Nation
Daniel Navarro
Patrick Schelling
Jumbo-Visma
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Lotto Soudal
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Mitchelton-Scott
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Movistar
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
NTT Pro Cycling
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Team Sunweb
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
Trek-Segafredo
Will Clarke
UAE Emirates
Alle huidige renners hebben een contract voor 2021 of zetten een punt achter hun carrière.
70 Reacties
Zitten nog best wat snoepjes tussen maar van die jongens is het ook wel zeer onwaarschijnlijk dat die volgend jaar geen contract hebben.
Inderdaad teveel goede renners om van een probleem te spreken (Hart, Ganna, Lopez, de Izagirre’s, Barta, Cerny, Grossschartner, Caicedo). Je zou er een zeer goede ProTour-ploeg van kunnen samenstellen.
Zitten toch heel wat leuke renners tussen. Jammer dat ik geen geld heb anders startte ik een WT team met een 30 van deze renners.
Misschien kan de ambitieuze wielerploeg Kometa van Contador (met Basso als ploegleider) een prof licentie overnemen. Die willen een profteam worden. Miguel Angel Lopez als kopman overnemen. Großschartner, Kwiatkowski, Aru erbij voor in een vrij rol. De twee Spaanse Izagirres erbij als knechten. Aangevuld met opkomende talenten die ze al hebben (Fancellu, Ropero, Puppio). Daar kan je een aardig team mee samenstellen voor de grote rondes.
Hier is nog best een leuk WT team van te maken.
Bij INEOS zal men er toch wel alles aan doen om de heren Ganna en Geoghegan Hart te behouden in de ploeg ! En wat raar dat Kwiatkowski nog niet officieel is bevestigd. Het was al maanden geleden aangekondigd dat hij zou bijtekenen.
Zo’n Lutsenko zou moeiteloos een nieuwe ploeg moeten vinden. Het zal vooral kijken zijn waar hij de beste slag kan slaan sportief en misschien vooral financieel.
Weer een penibele situatie voor Pieter Weening. Was nou maar niet zo lullig gevallen in de Vuelta, zal iedereen denken inclusief hijzelf. Dan had hij zijn waarde voor de ploeg kunnen onderstrepen. Nu is het weer afwachten.
Giro, niet Vuelta. Inderdaad erg jammer, was zowat zijn enige koers.
Simon Clarke vind ik een interessante naam in dit rijtje, wel al 34 maar toch een leuke en goede renner voor in de heuvels. Geen idee of hij zou kunnen of willen knechten voor een VdP of WvA.
Ganna, Hart en Kwiatkowski blijven uiteraard bij Ineos.
Sowieso dat de meeste grote namen op deze lijst al gewoon hebben bijgetekend maar dat dit nog niet officieel is bevestigd/gecommuniceerd door de ploegen in kwestie
Sinds wanneer is Edvald Boasson Hagen een spanjaard?
Niet. Tijdens het invoeren de verkeerde code gebruikt, me dunkt.
Youri is ook een mens..
Weening, Van der Hoorn, Van Goethem en Lindeman de Nederlanders. Daarvan zie ik eigenlijk alleen nog Van der Hoorn eventueel een contract binnen de ProTour binnenslepen.
Daarnaast verwacht ik dat in de ProTour ook Slagter geen contract meer krijgt. De Riwal mannen gaan het ook lastig krijgen. Ook Ligthart zie ik stoppen.
Riesebeek zal wel verlengen bij Alpecin, die heeft sterk gereden in dienst.
Ik blijf het jammer vinden dat Lindeman bij Jumbo dit jaar niet de kans heeft gekregen om een grand tour te rijden.
Ze zouden zo een niveau lager kunnen fietsen maar we missen eigenlijk een protour team in NL voor dit soort mannen. We hebben ook niet voldoende lokale wedstrijden voor dat soort ploegen dus ook wel logisch dat het niet bestaat.
@ JungleMan
Lindeman’s finest hour is toch tot nu toe die etappewinst in de Vuelta
Vind die prestatie in de Ain toch meer tot de verbeelding spreken.
Ja we gaan de Lee Towers onder fietsers missen
Als ik als wielerploeg met een beperkt budget één van deze namen zou mogen contracteren, zou het misschien wel Will Barta zijn. Talentvolle renner die zijn beste jaren nog voor zich heeft. Bovendien liet hij in de TT in de Vuelta zien dat hij tot veel in staat is.
Zeg, kan die nieuwe vakbond niet een team opstellen in het kader van werkzoekenden die een visitekaartje willen afgeven…..?
Graag een volgend lijstje met World tour ploegen met aantal beschikbare plekken voor volgend jaar.
Dat zou wel iets moois zijn. Een ploeg met renners zonder contract. Je krijgt een jaar om je in de kijker te fietsen, na dat jaar helaas. Of een mooi nieuw contact. Beste dertig werkelozen op de ranglijst bijvoorbeeld. Wel ProTour . Met alle openheid van zaken. Dus communicatie meeluisteren, gesprekken in de bus met camera, trainingskampen, tactische bespreking. Alles in beeld tegen betaling van de consument. En dat is samen met een minimum salaris betaald door de UCI het verdienmodel.
Big Brother Cycling Team?
Meintjew naar Wanty? Die had ik nog niet gezien, maar als ik eerlijk heb ik Meintjes op de fiets ook al lang niet meer gezien.
Het zou een mooie aanwinst kunnen zijn, maar of hij ooit nog echt mooie dingen gaat laten zien? Ik betwijfel het.
DQS het enige team dat in deze moeilijke tijden al zijn renners zekerheid biedt. Dat moet een warme, correcte teambaas zijn aldaar ;p
Waar wachten ze op bij die andere ploegen? Willen ze de prijs drukken?
Als ik me niet vergis is Jumbo-Visma ook allang klaar.
Sunweb, Lotto Soudal en Trek zullen ook wel klaar zijn. Dat niet iedere renner verlengd wordt lijkt me niet meer dan normaal.
Ik zie wel 2 leuke rijders voor Jumbo, Stannard en Barta. Prima rijders voor de breedte en hebben zelf ook nog kwaliteiten om in sommige wedstrijden voor eigen kans te gaan.
JV heeft vooral 1 klassieke (sub)topper nodig.
Een topper erbij zal niet lukken en denk dat V Aert met Teunissen, Affini en Roosen een prima ondersteuning moet hebben. Helaas was Teunissen dit jaar grotendeels niet fit.
@Frank V Ze hebben dit jaar 2 van de 4 verreden monumenten gewonnen en daarnaast 2 keer podium (2e) met 3 verschillende renners. Er komt geen ploeg ook maar in de buurt. Het gaat om winnen en je kopman in de situatie brengen dat hij kan winnen. Dit jaar was JV hier het sterkste in.
Victor Campenaerts zal wel een niveau'tje lager moeten, kan hij misschien ook nog eens winnen.
Daarnaast benieuwd of Cavendish een ploeg gaat aanbieden om te betalen in ruil om bij hun te mogen koersen.
Edit redactie: Geen namen verbasteren aub
Als Vlasov naar Ineos gaat denk ik dat Hart vertrekt.
Wellicht komen Vini en Androni wel langs. Daar zijn nog wel wat plaatsen op te vullen.
Astana komt snel meer duidelijkheid over, net een bericht gekomen dat er een nieuwe naamsponsor is aangesloten onder de naam Premier Tech.
Mitchelton-Scott heeft inmiddels met 7 Australische renners een contractverlenging geregeld. Ook 3 Nieuw-Zeelandse renners zijn onderweg.:
Hart, ganna, kwiatkowski & narvaez zouden hebben verlengd, maar waar gaat Moscon naartoe?
Bron?
UAE Emirates
Fabio Aru (Vini Zabù-KTM)
Sergio Henao -> vertrekt onbekende bestemming
Vegard Stake Laengen -> blijft bij UAE
Marco Marcato
Yousif Mirza -> blijft bij UAE
Juan Sebastián Molano
Ivo & Rui Oliveira blijven bij UAE
Jan Polanc
Oliviero Troia
Bron?
Als er een keer iets positiefs over Lefevere gezegd mag worden: al zijn renners hebben een contract voor 2021.