De zege van Mathieu van der Poel gezien van over heel Europa

maandag 22 april 2019 om 11:19

foto: Cor Vos

Van over de hele wereld werd met grote bewondering en verwondering gekeken naar de laatste kilometer van de Amstel Gold Race. WielerFlits bundelt de diverse commentaren van over Europa in een overzicht.


flag-gb Groot-Brittanië – Eurosport


flag-it Italië – Eurosport


flag-es Spanje – Eurosport


flag-fr Frankrijk – Eurosport


flag-nl Nederland – NPO 1


flag-nl Nederland – NPO Radio 1


flag-nl Nederland – L1 Radio


flag-be België – Sporza Radio


Dit artikel delen:

15 Reacties

Random wielerliefhebber. 22 april 2019 om 11:27

Waarom hebben de spanjaarden een thumbnail van de Brabantse Pijl haha

Javier 22 april 2019 om 11:29

Heerlijk Wielerflits. Dank voor het nagenieten

fringale 22 april 2019 om 11:42

Het sportmoment van het jaar, nu al, en wat een weelde plots voor Nederland. Op enkele jaren tijd doen ze mee voor winst in grote rondes, massasprints en klassiekers. En wat hebben wij Belgen nog ? Potentieel in het voorjaar dat nog maar moeilijk omgezet wordt in een zege, en het werelduurrecord, mja… De druk bij onze “wonderpoel” wordt nog groter.

Ab Normaal 22 april 2019 om 12:03

Dat komt omdat iedereen opeens naar GvA kijkt.
Jullie hebben echt nog hele goede renners hoor. GvA, Wellens, Naessen maar het probleem is dat, buiten ronderenners, je tegenwoordig nauwelijks meer wint zonder deftige sprint.
Wij hadden in het verleden ook Boogerd die vaak de beste in koers was maar zelden won omdat hij een sprint ontbeerde.
En de luxe die wij nu hebben, hebben we ook lang niet gehad.
België is een echt wielerland en komt echt wel weer bovendrijven met nieuwe toppers.
Evenepoel komt er aan als ronderenner, misschien De Tier en Lambregts voor de heuvelklassiekers en Philipsen voor de sprints.
Komt echt wel weer.

Marcel1112 22 april 2019 om 14:14

Vergeet de Plus niet. Wat hij dit jaar heeft laten is zeer indrukwekkend.

Ab Normaal 22 april 2019 om 16:33

@Marcel
Hahaha, je hebt gelijk. Ik bedoelde natuurlijk De Plus waar ik De Tier schreef.

Plavka 22 april 2019 om 19:53

Nou, niet zo negatief over onze zuiderburen. Vooral Wellens is absolute top en vergeet Gilbert niet. Daarnaast hebben de belgen in de klassiekers met vooral Boonen, Gilbert en Van Aevermaet toch zeker zeer sterke jaren gehad. Kunnen wij Nederlanders niet zeggen qua klassiekers. En zo een pannekoek als Boogerd werd je ook niet gelukkig van.

Gebruikersnaam 22 april 2019 om 20:13

België is altijd een land van klassieke renners geweest (Merckx was een aberratie) en er heeft een Belg de belangrijkste en mooiste klassieker gewonnen.

Kasseikoersen zullen de komende jaren wat moeizamer gaan (denk niet dat Philipsen de nieuwe Boonen wordt) , maar heb nog wel vertrouwen in het groeipotentieel van Lambrecht voor de klimklassiekers, leuke renner.

Ab Normaal 22 april 2019 om 21:14

@Plavka
Volgens mij lees je niet goed.
Ik ben helemaal niet negatief over onze zuiderburen.

Plavka 22 april 2019 om 21:19

Nee, ik ben het met je eens ab normaal, maar ik vond fringale een beetje zwaarmoedig, zo slecht is belgie toch echt niet. En het ene jaar is niet het andere niet.

vdwjohannes 23 april 2019 om 09:20

Gilbert won Roubaix. Dat staat toch hoger aangeschreven dan de dubbel Brabantse Pijl – Amstel Gold Race?

achterhoeker 22 april 2019 om 12:02

Que fenomeno!!!!
Italiaanse commentator

Sunrider 22 april 2019 om 12:05

Helaas lukt het niet om de video’s af te spelen hier 1600 km verder. Maar ik ben zo blij dat ik het live op tv was hier midden in de nacht!

leegloper 22 april 2019 om 18:15

Heel mooi, maar is er ook zo’n overzicht van verschillende landen voor de laatste 3km of laatste 8km? In de meeste van bovenstaande filmpjes was het grootste deel van het onwaarschijnlijke al geschied bij aanvang.

Borsje 22 april 2019 om 21:05

Nederland nu 1e in PCS ranking Nations.