De Gendt en Dockx aangereden op training

De Gendt en Dockx aangereden op training

foto: Lotto Soudal/Photonews

vrijdag 19 februari 2016 om 16:08

Thomas De Gendt en Gert Dockx zijn tijdens een trainingsrit in Spanje geschept door een auto. Hun ploeg Lotto Soudal meldt dat beide renners geen levensbedreigende verwondingen hebben, blijkt uit een eerste observering.

Terug naar België
De Gendt en Dockx vliegen zo spoedig mogelijk terug naar België om zich verder te laten onderzoeken. Lotto Soudal meldt op Twitter dat ze op een later tijdstip meer info prijsgeven.

Dit artikel delen:

8 Reacties

vinnievidefietsen 19 februari 2016 om 16:14

Gaat lekker dit jaar pffff, kun je nog ergens veilig fietsen in Spanje e.o.?

nickdt 19 februari 2016 om 16:22

Weer in Spanje. Dit kan geen toeval meer zijn.

Verweggistan 19 februari 2016 om 16:30

Is ook geen toeval, meeste wielerprofs trainen in Spanje.

klassementsrenner 19 februari 2016 om 16:40

Renners ga niet trainen in Spanje! dit is al de vierde keer dat een groep wordt aangereden.

Gilberto 19 februari 2016 om 16:41

Echt niet alleen in Spanje hoor. Laatste jaren niet normaal meer hoeveel wielrenners er ‘geschept’ worden tijdens training. Reden waarom ik ‘geschept’ tussen haakjes zet, is omdat met scheppen de indruk word gewekt dat het altijd maar weer die grote boze automobilisten zijn die fout zouden zitten, terwijl de wielrenners zelf toch ook eens in de spiegel mogen kijken met roekeloos gedrag..

Manuel Beltran 19 februari 2016 om 16:54

Een rare stelling: zou het kunnen zijn dat de wielrenners misschien iets beter op moeten letten tijdens de trainingen? Ze zijn dan gewoon deelnemer in het verkeer. Ik kan me voorstellen dat niet iedere automobilist rekening houdt met profwielrenners op de openbare weg.

Deze stelling staat los van wat Giant overkomen is. Daar zat de automobilist immers sowieso fout door op de verkeerde weghelft te rijden.

Misschien geldt dat hier ook wel, ik weet niet precies wat er gebeurd is.

Tinkerbell 19 februari 2016 om 17:02

@Beltran Ik vind het geen rare stelling. Toen van Giant de reden nog niet bekend was opperde er geloof ik ook een renner op Twitter, Denifl als ik me niet vergis, dat wielrenners wat meer rekening zouden moeten houden met het feit dat ze op een openbare weg rijden.

Maar ja het is ook wel logisch dat de meeste renners in Spanje ongelukken krijgen als de meeste renners daar trainen.. hopelijk herstellen De Gendt en Dockx snel!

Velominatus 19 februari 2016 om 19:18

@Gilberto Auto’s hebben een spiegel, fietsen niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair