Dameswedstrijd NK Veldrijden alsnog live op de NOS

woensdag 5 januari 2022 om 10:28
Dameswedstrijd NK Veldrijden alsnog live op de NOS

Het podium bij de vrouwen in 2020 - foto: Cor Vos

De dameswedstrijd van het Nederlands kampioenschap veldrijden zal aanstaande zondag rechtstreeks worden uitgezonden op NPO1. Aanvankelijk stond er geen live-uitzending gepland, maar vanwege aangepaste starttijden van het schaatsen is er nu alsnog ruimte gekomen in het uitzendschema.

De dameswedstrijd start om 13:15 en eindigt rond 14:15. Voor liveverslag van de mannenwedstrijd – die om 15:00 van start gaat – zijn wielerliefhebbers aangewezen op Omroep Brabant, dat overigens ook de wedstrijd bij de vrouwen live op de buis zal brengen. De NOS komt met een livestream en een ruime samenvatting.

Het NK Veldrijden 2022 wordt aanstaande zondag gehouden in het Brabantse Rucphen, dat de organisatie overnam van Zaltbommel. Het laatste NK dateert van 2020, toen in Rucphen bij de elites de nationale titels naar Mathieu van der Poel (die zijn titel dit jaar niet zal verdedigen) en Ceylin del Carmen Alvarado gingen. Vorig jaar werd het NK Veldrijden vanwege de pandemie afgelast.

Dit artikel delen:

10 Reacties

De Cabybara van de Conradkade 5 januari 2022 om 10:34

Mooi dat in ieder geval iets live is op de NOS en hulde aan Omroep Brabant voor de mannenwedstrijd. We hebben ook al een pak NKs gehad waar geen live uitzendingen van waren.

0
thomasjaarsma 5 januari 2022 om 11:08

Niet op eurosport??

0
Arie den Blanken 5 januari 2022 om 11:27

Jammer dat het niet zoals een paar jaar geleden andersom is. In NL de mannen om 13.15 uur en daar na de vrouwen. Toen kon je daardoor het NK en het BK allebei rechtstreeks zien. Overigens de vrouwen wedstrijden voor wie daar de voorkeur aangeeft ook maar mijn voorkeur gaat niet uit naar het bijprogramma..

0
Emergo 5 januari 2022 om 11:31

@ Arie Je onvermogen om het vrouwen veldrijden de plaats te geven die het toekomt is verbijsterend.

0
Koers 5 januari 2022 om 11:36

Het is dat van der poelleke niet mee doet maar het nk voor mannen is toch meestal een tikje saai. Dat is voor mij dan ook het bijprogramma, ik kom voor de strijd, en die vind je veel meer bij de dames.

0
Brabander 5 januari 2022 om 12:36

Covid-Arie kan het maar niet laten om altijd een subtiele sneer richting de damescross te geven hè? Een slecht huwelijk?

0
Massimo Bataille 5 januari 2022 om 12:50

Want een one-man show van VdPoel is leuker dan een (meestal) spannende wedstrijd tussen de top van het vrouwenveldrijden met Brand, Vos, Betsema etc.
Nu zal je miss nog de battle VdHaar – Van Kessel krijgen

0
platteprijs 5 januari 2022 om 13:04

Voor mij zijn de mannen doorgaans het bijprogramma.

0
evanderwel 5 januari 2022 om 14:36

Op zoek naar aandacht?

0
Derierre de la course 5 januari 2022 om 12:02

Is de livestream met commentaar?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone