Daan Olivier maakt comeback in Frankfurt

Daan Olivier maakt comeback in Frankfurt

foto: WielerFlits

woensdag 19 april 2017 om 18:03

Daan Olivier mag op 28 april weer koersen. De Zuid-Hollander is sinds 28 oktober 2016 weer als wielrenner geregistreerd, maar van de UCI mag een renner pas koersen als hij zes maanden een biologisch paspoort heeft. In zijn blog schrijft Olivier dat hij op 1 mei zijn comeback maakt in Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt.

Door naar Californië ondanks valpartij
Na de Duitse eendagskoers maakt de talentvolle klimmer van LottoNL-Jumbo zich op voor de Tour of California. Het is wel de vraag hoe hij zijn eerste koersen doorkomt, want onlangs kwam hij tijdens zijn training ten val. “Tijdens een afdaling in de buurt van Girona hoorde ik plots een luide knal en voordat ik het wist lag ik op de grond. Ik bleek een klapband te hebben. Mijn hele rechterkant lag open en mijn arm bloedde hevig. Ik heb het laten hechten en daarna een paar dagen rustig aangedaan. Ik wist dat mijn eerste valpartij er na mijn rentree aan zat te komen, alleen had ik niet verwacht dat dit al op een training zou gebeuren.”

Rentree flag-nl Daan Olivier
flag-de Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (1.WT)
flag-us Tour of California (2.WT)

Dit artikel delen:

23 Reacties

kelderfan 19 april 2017 om 18:12

Hopelijk kan hij laten zien, waarom TLJ hem heeft gehaald. Go Daan.

gesink3101 19 april 2017 om 18:16

Good news this race would be good for dylan which will be the team in this race?

xistnc 19 april 2017 om 18:41

Ik had hem in Yorkshire verwacht, maar wellicht start daar de Giro-ploeg.

mooiman 19 april 2017 om 18:43

Ik ben heel benieuwd, toch een bijzonder verhaal. Hij heeft heel lang moeten trainen, nu eindelijk weer koers voor hem

Arry1337 19 april 2017 om 18:50

” Daan… Je bent zwanger. ”

…. ” Huh? “

achtpuntzes 19 april 2017 om 19:03

Edit redactie: Bedankt, is aangepast

Wielerfan1987 19 april 2017 om 19:04

Olivier stond volgens procyclingstats ook tot voor kort voor een start in Yorkshire maar wellicht was dat meer de verwachting van de mensen achter procyclingstats als dat het het plan was van de ploeg.
Of.. wellicht was dat het plan en heeft de ploeg het plan gewijzigd om Daan een aantal dagen extra tijd te geven om goed te herstellen van zijn recente val.

In elk geval lijkt het er hierdoor op dat de ploeg op volle oorlogssterkte naar Californie gaat afreizen.

Persoonlijk vermoed ik stilletjes dat Daan de grootste verrassing van TLJ gaat blijken te zijn dit jaar.

Forza Daan Olivier!!

Barcanoord 19 april 2017 om 19:15

@Wielerfan1987

Een nog grotere verassing dan Roglic? Dan moet hij wel heel erg gaan goed gaan presteren!

Wielerfan1987 19 april 2017 om 20:08

@Barcanoord

Wat mij betreft was Roglic vorig jaar een verrassing, dit jaar al niet meer omdat het er al wel naar uit zag dat hij dit in zich had (mijn persoonlijke mening)

Olivier zou dus wat mij betreft nog zomaar de verrassing van dit jaar kunnen worden

kelderfan 19 april 2017 om 20:40

@xistnc
Dat zou niet verkeerd zijn om een deel van de Giro-ploeg met Kruijswijk mee te sturen naar Yorkshire. Maar dan geen Groenewegen en trein naar Yorkshire.

vinnievidefietsen 20 april 2017 om 08:25

Over de Giro ploeg van Steven gesproken: het is nog vrij stil daaromtrent. Ik vrees dat ze Bennet niet meenemen, zou een enorme vergissing zijn als dit zo is. Met alleen Clement ga je het niet redden bergop. Ik tel JVDB niet mee. Die moest in de Volta Limburg Classic zonder enig kopwerk gedaan te hebben, al na 160 km lossen op de Camerig. Dat train je niet bij met een hoogtestage van 3 weken… Redactie: jullie zijn doorgaans aardig geinformeerd? Enig idee?

Wielerfan1987 20 april 2017 om 09:49

Ik vraag me sowieso af of ze JVDB mee moeten nemen naar de Giro.
Heeft dit hele voorseizoen nog niets laten zien dat het zou rechtvaardigen het vertrouwen in hem te plaatsen….

nikolaivinovitsj 20 april 2017 om 11:13

Op PCS staan Kruijswijk, Clement, VDBroeck, Keizer, Campenaerts, Tankink, & Battaglin op de voorlopige lijst. Het zou fijn zijn als daar nog wel 1-2 klimmers bij zouden komen…

vinnievidefietsen 20 april 2017 om 12:05

Bennet, BOuwman erbij

vlek 20 april 2017 om 12:18

Bennett gaat niet naar de Giro, dat is ondertussen al een tijdje bekend. Bovenstaande groep heeft vooral nog nood aan vermogen op het vlakke (Van Emden).

vinnievidefietsen 20 april 2017 om 12:22

Van Emden en Bennet dan aub. In de Tour heeft Bennet toch ook niets te zoeken? Daar hebben ze al een ploeg gebouwd rondom Groenewegen met Gesink als rittenkaper en Roglic in een vrije rol en in de Vuelta is Kruijswijk andermaal kopman, ook weer met Gesink van de partij die dan wel weer voor een klassement wil gaan. Het zou oliedom zijn als ze Bennet thuislaten voor de Giro…

vlek 20 april 2017 om 12:41

Bennett heeft dit voorjaar een stap vooruit laten zien, waardoor hij zeker niet kansloos geacht moet worden om vanuit een ontsnapping een bergrit in de Tour de France te winnen. De kans dat hij daarin op een sterkere renner stuit is aanzienlijk, maar dat een renner van zijn niveau niets te zoeken heeft in de Tour lijkt me onzin.

vinnievidefietsen 20 april 2017 om 12:48

@vlek: zo bedoelde ik het niet. Niveau is hoog genoeg, ik bedoelde meer voor duidelijke klassementsambities heeft hij daar geen tot weinig steun. Dan beter in de Giro als meesterknecht Kruissie in het roze helpen.

vlek 20 april 2017 om 12:56

Ze willen in de Tour de France ritten winnen en ik denk dat Bennett daarin een belangrijke renner is. Ze hebben voor de Giro andere renners gehaald.

vinnievidefietsen 20 april 2017 om 13:03

JVDB moeten ze thuislaten

kelderfan 20 april 2017 om 17:42

Quote: “Bovenstaande groep heeft vooral nog nood aan vermogen op het vlakke.”
Hoeveel vlakke etappes heeft De Giro eigenlijk. Rit 3, Rit 13 en Rit 21 ITT zijn volgens mij de vlakke ritten toch.

xistnc 20 april 2017 om 17:50

De andere ritten kennen in het geheel geen vlakke stukken?

yoeri 21 april 2017 om 10:15

Hij was wel rustig aangedaan zeg…

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair