Contador: “Vijftig procent kans dat ik doorga”

Contador: “Vijftig procent kans dat ik doorga”
maandag 15 februari 2016 om 18:09

De carrière van Alberto Contador komt na 2016 mogelijk toch niet ten einde, verklapt hij aan het Spaanse AS. Hij spreekt over een nieuw project bij een nieuwe ploeg en zegt dat de kans op dit moment vijftig procent is dat hij tóch doorgaat. 

Maak de Tour nog spannender!
Met de game WielerFlits Ploegleider beleef je de Tour als een echte ploegleider. Stel je favoriete renners op in je eigen ploeg en verdien elke etappe punten.
Speel nu mee
Tour de France-waardig
El Pistolero is naar eigen zeggen nog maar met twee zaken bezig: de komende Tour de France en zijn mogelijk nieuwe team. “De kans dat het project doorzet, is op dit moment vijftig procent. Daarmee zou ik op het hoogste niveau in de Tour kunnen meedoen. Het lijkt erop dat het team steeds dichter bij de realiteit komt. Het idee om te stoppen als renner is omdat ik strijdvaardig en ambitieus ben. Ik zie graag dat mensen me op die manier herinneren, op het hoogste niveau. Als ik constateer dat ik in de komende Tour te kort kom, zet ik mijn fiets aan de kant. Ik denk echter van niet, want ik heb een hele goede winter achter de rug.”

Riis, De Jongh of Alonso?
Het is niet bekend met wie Contador mogelijk in zee gaat. Eind deze maand openbaren Bjarne Riis en Saxo Bank-directeur Lars Seier Christensen hun plannen omtrent een nieuw project binnen het wielrennen. Daarnaast heeft ook Contadors huidige ploegleider Steven de Jongh onlangs aangegeven zijn eigen, internationale wielerploeg te willen starten en zingt de naam van Formule 1-coureur Fernando Alonso ook nog altijd door de wandelgangen. De beide Spanjaarden zijn goede vrienden van elkaar en in het verleden was er vanuit beide partijen al concrete interesse. Of er een nieuwe samenwerking tussen een van de drie partijen en Contador in zit, wijst zich in de toekomst uit.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Contador#N.1 15 februari 2016 om 18:15

Gewoon dit jaar de tour winnen en dan je fiets aan de wilgen hangen Alberto. Het was een prachtig tijdperk maar dat moet ook tot zijn einde komen. Laat ons zien dat je een super generatie hebt opgebouwd via jou team.

sven241 15 februari 2016 om 18:17

De kans wordt steeds groter. Eerst zeker stoppen, daarna bijna zeker stoppen en nu al 50 procent kans. Kom op Alberto, één jaar vlammen hierna kan nog wel.

Guushovd 15 februari 2016 om 18:35

Van mij mag hij nog jaren doorgaan, prachtige coureur en zolang hij met de top mee kan doen een aanwinst voor t wielrennen

Purito 15 februari 2016 om 18:46

Blijft een oud wijf.

Geweldige coureur, maar zeg nu eens iets wat je meent beste jongen.

Zjoske 15 februari 2016 om 19:10

Zucht, hij komt wel erg vaak op zijn uitspraken terug.
Voor de media-aandacht hoeft hij het niet te doen lijkt me…?

aeroventiel 15 februari 2016 om 19:30

Die gozer weet ook niet wat die wil… Zelf kan ik niet wachten tot hij stopt, heb hem nooit gemogen

LaFlorecita 15 februari 2016 om 19:39

Wat zijn de reacties op deze website toch altijd voorspelbaar. Blijkbaar hebben een aantal personen zijn voorgaande uitspraken niet goed begrepen, want hij heeft altijd gezegd dat hij aan het einde van dit seizoen zou stoppen, tenzij hij om wat voor reden dan ook niet zijn beste niveau kan halen of een eigen project op kan starten. Dat laatste lijkt nu dus aan de orde.

Reynaerde 15 februari 2016 om 20:00

Het wordt steeds meer, geef hem nog een paar maanden en dan wil hij doorgaan tot zijn 40e ;) Maar hoe groter de kans hoe beter, dit soort coureurs zijn toch echt heel zeldzaam en 34 is nog niet overdreven oud.

steo 15 februari 2016 om 20:24

Contador zou als hij dit jaar in de Tour niet succesrijk is met z’n zelf opgerichte opleidingsploeg “Fundacion Contador ” willen deelnemen aan de Tour in 2017 en er dus nog een jaartje activiteit aan toe voegen. Alleen daar rijden op het ogenblik alleen maar beloften en junioren. Maar met de nodige sponsors en uiteraard ook geschikte renners wil hij het toch proberen

Johnny7 15 februari 2016 om 21:13

Hij moet gewoon doorgaan, hij is nog maar 33 en dit soort coureurs kunnen op topniveau nog langer dan zijn huidige leeftijd knallen (zie valverde en rodriquez).

jan jansen 15 februari 2016 om 22:46

Ik zeg met een kans van 50% dat hij gaat stoppen volgend jaar,
Nee toch niet.
Volgens mij is het voor 50% zeker dat hij nog een jaar door gaat

SolitaryShell 15 februari 2016 om 22:47

Ah, daar hebben we Draaikontador weer.

nickdt 15 februari 2016 om 22:51

Krijgen we dan toch een Nederlandse Tourwinnaar, want Contador lijkt wel Nederlander geworden met zijn gedraaikont (Is dat wel een woord).

dikkechaap 15 februari 2016 om 23:14

Steven de Jongh als ploegleider van de nieuwe ploeg van Alonso wellicht?

rput 16 februari 2016 om 01:52

50% kans dat hij de Tour wint, want hij wint wel of hij wint niet…. Dus ook 50% kans dat hij daarna stopt of doorgaat.

IlPirata 16 februari 2016 om 15:35

Contador is juist al jaren één van de grote smaakmakers in het peloton. Zou zonde zijn als hij zou gaan stoppen. Deze man koerst nog op instinct en niet zoals bijv. Sky op de wetenschappelijke benadering.