Colbrelli en Nibali leiden San Remo-dans bij Bahrain Merida

Colbrelli en Nibali leiden San Remo-dans bij Bahrain Merida

Colbrelli - foto: Sirotti (archief)

donderdag 15 maart 2018 om 15:28

Bahrain Merida heeft haar huiswerk voor Milaan-San Remo afgerond. De roodhemden trekken naar La Primavera met een kwalitatief sterke ploeg. Met Vincenzo Nibali en Heinrich Haussler heeft de ploeg twee oud-podiumklanten in haar rangen. Volgens ploegleider Alberto Volpi is Sonny Colbrelli echter de vooruitgeschoven man.

“Het is een van mijn lievelingskoersen”, beaamt de snelle Italiaan, die in alle vijf zijn deelnames bij de eerste achttien eindigde. “Ik werd tijdens Tirreno-Adriatico opgehouden door een lichte vorm van bronchitis, maar het gaat nu een stuk beter.” Ook Nibali kijkt met vertrouwen uit naar zaterdag. “Het is misschien niet het perfecte parcours voor mij, maar dit is een koers die je meter per meter moet interpreteren. De onduidelijke factor is het weer. Als het daadwerkelijk gaat regenen, dan gaat het een lange en vermoeiende Classicissima zijn”, vertelt hij op het digitale thuis van de formatie uit het Midden-Oosten. Bij de ploeg verkeert naast Haussler ook Matej Mohoric in goede vorm.

flag-bh Bahrain Merida voor flag-it Milaan-San Remo 2018
flag-it Sonny Colbrelli
flag-au Heinrich Haussler
flag-si Kristijan Koren
flag-si Matej Mohoric
flag-it Vincenzo Nibali
flag-it Franco Pellizotti
flag-si Luka Pibernik

Dit artikel delen:

18 Reacties

tdcbolide 15 maart 2018 om 15:40

Geen Bonifazio?

jvh93 15 maart 2018 om 15:42

Nibali hier neem k aan ook alleen maar om koerskilometers in de benen te krijgen? Kan me niet voorstellen dat hij kans maakt om te winnen

DemarrErik 15 maart 2018 om 15:53

Eens met jvh, zie dan eerder een kansje voor Mohoric in de afdaling van de Poggio.

Jan Blokland 15 maart 2018 om 16:00

Colbrelli hier toch wel de man.

LyndaLid 15 maart 2018 om 16:07

Hoe vaak ik inmiddels het woord bronchitis al wel niet voorbij heb zien komen… Niet normaal. Kan me dat in deze mate van vorige jaren niet herinneren.

Mathieu Moller 15 maart 2018 om 16:09

Nibali heeft het al wel ooit op de Cipressa geprobeerd, volgens mij. Ik zie hem dat dit jaar wel herhalen, maar ik denk niet dat het veel kans gaat hebben.

KimJungPoels 15 maart 2018 om 16:27

Mohoric is wel meer en meer aan het doorbreken maar deze koers zal toch te gesloten zijn om kans te maken denk ik. Al kan hij wel een belangrijke factor gaan zijn voor Colbrelli in de afdaling van de Poggio.

Vlinder 15 maart 2018 om 17:59

@LyndaLid; dat idee had ik deze week ook al; heeft iemand een verklaring hiervoor? Teveel regen/kou o.i.d. tijdens de koersen van de afgelopen tijd misschien?

KimJungPoels 15 maart 2018 om 18:18

Voor mijn gevoel is dat wel ieder jaar een beetje hoor die ziektes. Iets meer toppers dit keer wellicht, heb wel het idee dat dat erger is geworden sinds veel renners hun seizoen starten in Australie/Midden-Oosten.

Titaantje 15 maart 2018 om 18:23

Ben heel benieuwd naar Colbrelli dit klassiekerseizoen, niet enkel voor MSR maar ook voor de Vlaamse koersen. Een sterk voorseizoen gehad en vorig jaar al laten zien lang mee te kunnen. Met een jaar extra ervaring kan het zomaar goed vallen, alhoewel ik denk dat het vaak zal zijn in de sprint net achter de top 3. Wel een bijna zekerheidje voor top 10 deze MSR

Vlinder 15 maart 2018 om 18:36

@KimJungPoels; klinkt wel logisch wat je schrijft!

tylerhamilton 15 maart 2018 om 18:42

Ik vond Haussler verrassend goed rijden afgelopen Parijs-Nice. Benieuwd of hij nog eens vooraan mee kan doen in de komende koersen.

hartstikkebedankt 15 maart 2018 om 20:22

Goed om te zien dat Haussler eindelijk weer op niveau komt, alleen 300 km is wel lang. Verder mis ik Bonifazio en wellicht ook Navardauskas.

Japsie 15 maart 2018 om 20:22

Mooie aan Nibali is dat hij vrijwel kansloos is en toch start.

Bikeage 15 maart 2018 om 21:40

Bronchitis heeft iedereen sinds ze weten dat je tot 1000mg salbutamol naar binnen mag puffen.

Mwielerfan 15 maart 2018 om 22:34

Navardauskas is vorm was ook wel logische selectie inderdaad.
Top van nibali om te rijden. Na giro toch grootste Italiaanse wedstrijd. Was al eens derde en kan zomaar bij de eerste drie de poggio over als ie ooit weer in deze tijd van het jaar in vorm is. Dan een sterke afdaling rijden, alleen mohoric is daar misschien beter in. Als ie in zo’n situatie met gerrans terecht komt hoeft ie alleen nog aan te vallen en dan hopen dat er geen idioot a la cancellara bij zit die rijd voor plaats 2

Djoop 15 maart 2018 om 23:49

Gaat iemand Nibali nog hypen?
Altijd zo aandoenlijk.

skylimit 16 maart 2018 om 11:11

Mwielerfan Nibali zal niet met Gerrans in een situatie terecht komen, want Gerrans is ziek heb ik gelezen. Zelfde geldt voor Navardauskas.

Headlines

Materiaalzone

Populair