Cofidis trekt zonder Nacer Bouhanni naar de Vuelta

vrijdag 19 juli 2019 om 08:03
Cofidis trekt zonder Nacer Bouhanni naar de Vuelta

foto: Cor Vos

Nacer Bouhanni zal dit jaar helemaal geen grote ronde rijden. De Fransman werd eerder al niet geselecteerd voor de Tour de France, maar nu mag hij ook deelname aan de Vuelta a España vergeten. De 28-jarige sprinter won vorig jaar nog een etappe in de Spaanse rittenkoers.


Het is geen publiek geheim dat het niet botert tussen Bouhanni en zijn ploeg Cofidis. Vooral de relatie tussen de sprinter en teammanager Cédric Vasseur raakte flink bekoeld. Zo liet Vasseur zich enkele malen kritisch uit in de media over Bouhanni, tot ongenoegen van de renner. “Ik begrijp het niet”, aldus de rappe man.

“Ik heb geprobeerd met hem te praten, maar er is geen manier. In de koers is hij aardig. Maar als ik zie wat hij in de media over mij zegt… Ik kan niet meer tegen de vernedering die ik sinds zijn komst heb moeten doorstaan”, zo vertelde Bouhanni, die na dit seizoen vertrekt naar Arkéa-Samsic.

Kleinere wedstrijden
Bouhanni hoopte in het najaar nog te schitteren in de Vuelta, maar dat feestje gaat dus niet door. De Fransman zal nog deelnemen aan enkele kleinere wedstrijden. Zo vertrekt hij binnenkort naar België voor de GP Pino Cerami (25 juli), gevolgd door La Polynormande (18 augustus) en de Omloop Mandel-Leie-Schelde (31 augustus) in Meulebeke.

Dit artikel delen:

15 Reacties

FDJ 19 juli 2019 om 08:22

Laporte zal wel sprinten. Na een week ziek uit de Tour dus hersteld voor de Vuelta. Logische keuze wel.

52voor11achter 19 juli 2019 om 08:33

Het is juist wel een publiek geheim :)

Titaantje 19 juli 2019 om 08:39

Zo weinig koersen rijden nu, kan Bouhanni volgend jaar ook nog opbreken. Het helpt om in ht najaar god koersritme te hebben om in een goed ritme aan het voorjaar te beginnen. Maar de vorm van Bouhanni is sowieso een duveltje uit een doosje, waarbij het iedere dag kan dooien en vriezen en je er geen peil op kan trekken.

Johnny7 19 juli 2019 om 08:56

Vind dit wel een mooie karma voor Vasseur en co. Het was algemeen bekend wat van naar mannetje die Bouhanni was en hoe hij zich als een dictator binnen die ploeg gedroeg. Toch werd destijds zijn contract verlengd met een heel dik salaris. Dit had je kunnen weten dus eigen schuld dikke bult. Deze man verdiend net zoveel als Tom Dumoulin (die wel meer zou kunnen en moeten krijgen maar toch). Schandalig!

ivo001 19 juli 2019 om 09:01

Misschien laten ze Hofstetter wel sprinten in de Vuelta dan.

Dolledriesoldebroek 19 juli 2019 om 09:31

Die 1,4 miljoen per jaar zal toch wel netjes bijgeschreven worden..

Chaba 19 juli 2019 om 10:27

Tja, Dat was te verwachten na de uitspraken van Bouhanni jegens Cofidis gecombineerd met het aanstaande vertrek.

Sammysosa 19 juli 2019 om 10:43

Mooi! Ik zou het helemaal niet erg vinden om Bouhanni nooit meer te zien koersen. Dat heb ik verder eigenlijk alleen met Moscon omdat het een vuile racist is.

Covadonga 19 juli 2019 om 20:42

En waarom is Moscon een vuile racist? Om iemand zo zwart te maken, moet de haat wel heel diep zitten. Dat kan nooit op basis van een incident gevormd zijn.

rennerske 19 juli 2019 om 11:14

Krijg nou niet het idee dat Cofidis destijds een gelukkige keuze heeft gemaakt met het aantrekken van Narcist Bouhanni.

RodyTur10 19 juli 2019 om 11:46

Wordt tijd dat Bouhanni met pensioen gaat. Zijn tijd is geweest.

Jungle Man 19 juli 2019 om 11:52

Zo zonde dat Bouhanni zich zo onmogelojk maakt. In potentie is het toch een mannetje dat zeges kan boeken.
Wellicht volgend jaar samen met Dennis in een team…

Dumoulinke 19 juli 2019 om 12:50

Wordt tijd dat ze een team formeren met Bouhanni, Dennis, Moscon en co. Tumultueze toestanden gegarandeerd. ;-)

WernerFranke 19 juli 2019 om 13:48

Nick Nuyens ploegleider!

evos01 30 juli 2019 om 09:26

N.B moet terug de boksring ingaan,daar liggen zijn kansen.