‘Christoph Pfingsten completeert selectie Jumbo-Visma’

woensdag 23 oktober 2019 om 08:40
‘Christoph Pfingsten completeert selectie Jumbo-Visma’

Jumbo-Visma versterkt zich met Christoph Pfingsten. Dat meldt De Telegraaf. De 31-jarige Duitser maakt de overstap van BORA – hansgrohe.

Pfingsten wordt volgens de krant aangetrokken ter ondersteuning van Dylan Groenewegen en Wout van Aert in respectievelijk de sprints en de voorjaarsklassiekers. Pfingsten kwam eerder uit voor de Nederlandse teams Van Vliet en De Rijke en heeft een verleden als veldrijder.

De komst van de Duitser zou de laatste aanwinst van de ploeg betekenen. Jumbo-Visma heeft volgend seizoen een selectie van 27 renners. Pfingsten is de vierde nieuwkomer. Eerder contracteerde de geel-zwarte formatie Tom Dumoulin, Chris Harper en Tobias Foss.

Selectie Jumbo-Visma 2020
flag-be Wout van Aert
flag-nz George Bennett
flag-nl Koen Bouwman
flag-be Laurens De Plus
flag-nl Tom Dumoulin
flag-nl Pacal Eenkhoorn
flag-nl Jos van Emden
flag-no Tobias Foss
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Dylan Groenewegen
flag-au Chris Harper
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Lennard Hofstede
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-nl Tom Leezer
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-de Paul Martens
flag-de Tony Martin
flag-de Christoph Pfingsten
flag-si Primož Roglič
flag-nl Timo Roosen
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-dk Jonas Vingegaard
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

49 Reacties

Yeez 23 oktober 2019 om 08:46

Pure knecht natuurlijk. De ploeg kiest renners op basis wat ze nodig hebben en test ze uitvoerig natuurlijk. 2018 vooral een goed jaar wel. Kan eigenlijk alles wel een beetje. Klassiekers, redelijk snel en redelijk bergop, maar afrekenen op zijn resultaten kun je als knecht niet doen.

Arema Pro Cycling Team 23 oktober 2019 om 09:04

Hoe weet jij dat ze hem uitvoerig hebben getest???

Yeez 23 oktober 2019 om 09:12

@arema vgm doen ze dat bij elke aanwinst. Al jaren

lander luypaert 23 oktober 2019 om 09:00

matige aanwinst.

Scott Sunderland 23 oktober 2019 om 11:10

Misschien op papier een matige aanwinst, maar als hij straks als knecht geweldig werk levert, is dat gelijk heel anders.

Jandepandaman 23 oktober 2019 om 09:12

Logische keuze. Je kan niet alleen maar (potentiële) winnaars binnenhalen. Lijkt me prima als pure knecht.

Viktrodriguez 23 oktober 2019 om 09:13

Deze aanwinst zou redelijk uit de lucht komen vallen.

Dumoulist 23 oktober 2019 om 09:31

Heeft al wel 5 jaar in Nederlandse loondienst gereden. Zal wellicht voor de ploegleiding geen onbekende zijn.

Viktrodriguez 23 oktober 2019 om 10:06

Ja, maar hoeveel renners hebben wel ergens een ver verleden op dat gebied zonder ooit verder te komen dan zo’n oude connectie. Maar goed, het zal zijn aanpassing misschien wel wat makkelijker maken. Naast de bestaande Duitse connectie binnen de ploeg en de overeenkomsten tussen beide landen.

Chris Van Uden 23 oktober 2019 om 09:13

Voor in de ondersteuning een prima toevoeging lijkt me.

Jowinho 23 oktober 2019 om 09:19

Knecht voor Van Aert in de cross

josi 23 oktober 2019 om 09:19

Dit zou dan die mysterieuze 27ste renner zijn. Kan eerlijk gezegd niet echt een goede inschatting van zijn kwaliteiten maken.

De Slob 23 oktober 2019 om 09:25

JW van Schip is beter.

Viktrodriguez 23 oktober 2019 om 10:02

Van Schip heeft teveel focus op Tokyo volgend jaar, dus dan zijn ze die grotendeels kwijt tijdens het wegseizoen. Daarnaast maar de vraag of zo’n eigenheimer (niet negatief bedoeld) in de ploegcultuur van Jumbo past.

FDJ 23 oktober 2019 om 10:05

Maar past hij ook beter in de ploeg? Denk het niet. JW van Schip heeft een ploeg nodig waar hij kan vrijbuiter en aanvallen. Jumbo Visma heeft op alle terreinen winnaars. Alleen het Ardennen werk hebben ze vooralsnog geen topper in, maar daar zal Van Schip ook niet in uitblinken. De keuze voor Pfingsten is dus prima! Prima knecht voor Sagan en Ackermann geweest.

Boomie1 23 oktober 2019 om 10:07

JW van Schip kan beter naar BEAT gaan, met Tim Veldt als coach, zeker gezien hij medaillekandidaat is in Tokyo.

west 23 oktober 2019 om 10:45

Van Schip gaat zonder te mopperen honderdtwintig dagen in het jaar naamloos bidons leuren?

Blaudzun 23 oktober 2019 om 11:22

Hee Arie, in welk opzicht past JW van Schip in het profiel van Jumbo?

john 23 oktober 2019 om 13:06

FDJ dus in renners als Gesink ,Dumoulin, Roglic en Lauren de Plus hebben ze volgens jou geen Ardennen renners
Menige ploeg was/is blij met deze renners die dus niet Ardennen waardig zijn

Javier 23 oktober 2019 om 09:28

Ik had gehoopt op een extra klinkknecht na het vertrek van Powless

hartstikkebedankt 23 oktober 2019 om 09:36

Volgens mij is Harper daarvoor aangetrokken en ook Foss kan natuurlijk klimmen

Boomie1 23 oktober 2019 om 10:07

Vingegaard kan ook wel iets bergop.

mus van de maasstad 23 oktober 2019 om 21:12

Bennet, Bouwman, de Plus, Dumoulin, Foss, Gesink, Harper, Hofstede, Kruijswijk, Kuss, Roglic, Tolhoek, Vingaard

Genoeg renners die goed een berg over komen lijkt mij.

Lindeman, Martens, Martin liggen er ook niet bij de eerste berg gelijk af (tenzij de kleppers gelijk tekeer gaan).

hartstikkebedankt 23 oktober 2019 om 09:35

Groenewegen heeft een aantal jaren met hem samengereden bij De Rijke, misschien ligt daar de link. Pure knecht inderdaad

Niklas 23 oktober 2019 om 09:48

Pfingsten is begonnen als veldrijder. Dat soort jongens kan wel wat… ;-)

kelderfan 23 oktober 2019 om 14:55

Lars Boom is ook nog vrij en ook begonnen met veldrijden. Dus ook een goede aanvulling voor TJV.

flitsvolger 28 oktober 2019 om 18:07

Boom heeft in het verleden natuurlijk al voor de ploeg Rabobank/Belkin gereden. Hij heeft niet meer het niveau laten zien in de wedstrijden waar hij verwacht werd de afgelopen jaren -bij de ploegen waar hij bijzat Astana, Roompot-. Ik weet niet voor welk doel hij een meerwaarde is: (vrije rol of ondersteuning voor andere kopmannen in) de voorjaarklassiekers, knechten in rondes van een week?

Boomie1 23 oktober 2019 om 10:05

Heeft in 2014 inderdaad samen met Groenewegen gereden bij de Rijke en zou Van Aert kunnen kennen uit de cross. Van Aert was in 2012/2013 belofte en dit was Pfingsten zn laatste echte cross seizoen.

Scott Sunderland 23 oktober 2019 om 10:09

Ik ken de kwaliteiten van deze jongen niet maar het zal vast een prima knecht zijn. Daar moet je er voldoende van hebben in de ploeg natuurlijk.

Sephiroth 23 oktober 2019 om 10:11

Die zag ik niet aankomen, maar joepie nog een Duitser erbij!

Romerike 23 oktober 2019 om 10:27

edit wf: bedankt, aangepast

Plavka 23 oktober 2019 om 11:09

Jammer, hoopte op Weening.

freire93 23 oktober 2019 om 11:49

Prima versterking. Kan op alle terreinen knechten.

Simon1 23 oktober 2019 om 12:19

Verbaas me dat ik na al dat TV kijken ik nog nooit van deze boy heb gehoord. Lijkt me dat JW van Schip ook een beetje sprint aan kan trekken.

ghostwriter 23 oktober 2019 om 12:26

Ik vraag me af of Van Schip wel geschikt is voor een WT ploeg waarin hij ook met enige regelmaat een heuvel of zelfs een berg over moet komen. Zeker zolang hij zich richt op de baan lijkt dat me geen serieuze optie voor Jumbo-Visma.

Samlambeej 23 oktober 2019 om 12:25

Ik herinner me hem toch serieuze gaten dichten voor Bennett in zijn zeer succesvolle Giro en andere eendags-sprinterskoersen.

Oblomov 23 oktober 2019 om 12:51

Totale onzin om dit soort knechten uit het buitenland te halen gezien de kracht in de breedte van de huidige generatie Nederlandse renners.

Panache 23 oktober 2019 om 13:05

Zou zeggen: wat is je alternatief (contractloze NL renner met dezelfde kwaliteiten)?

platteprijs 23 oktober 2019 om 18:30

@ Panache Behalve Boom elke Nederlander zonder contract van Roompot.

robert-jan 23 oktober 2019 om 13:48

edit wf: bedankt, aangepast

Theo Bovengemiddelkamp 23 oktober 2019 om 13:50

Zou leuk zijn mochten zowel Van Aert, Teunissen en Pfingsten met zijn drieën nog een mini-crossseizoen afwerken.

koos1 23 oktober 2019 om 13:56

Een opvallende transfer, maar wel een renner die in bijna alle koersen als pure knecht kan worden ingezet.

RiGHT 23 oktober 2019 om 17:58

Prima aanwinst. Zal al wel een paar woordjes Nederlands spreken gezien zn geschiedenis. Niet teveel DNF’jes dit seizoen, dus rijdt ook gewoon door.

platteprijs 23 oktober 2019 om 18:32

Wat me opvalt is dat Jumbo geen enkele jonge Nederlandse renner volgend jaar een kans geeft. Dat vind ik een slechte zaak voor het Nederlandse wielrennen. En dan wel een oude Duitser halen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen Nederlands alternatief is.

Sephiroth 23 oktober 2019 om 18:57

geen kans geeft is wel een straffe invulling. Wat als de jonge NL renners voor andere ploegen hebben gekozen? Wat als TJV wel intresse had en ze graag had zien komen maar de andere Partij om wat voor reden dan ook voor een ander team had gekozen?
Vergis je niet in de budget verschuiving tussen sunweg en TJV bijv. TJV moet nu Tom dumoulin gaan betalen en Sunweb kan dat alles in hun jonge honden club investeren en dus de jonkies duidelijk betere lonen bieden bijv.

john 23 oktober 2019 om 19:32

Sephiroth: Jumbo had interesse in Ilan van Wilder is wel geen Nederlandse Jongen (is pas 19 jaar en belg)maar kiest om onduidelijke reden voor Sunweb

tendam 23 oktober 2019 om 20:44

Jumbo komt bota bene met een hele opleidingsploeg. Dat lijken me genoeg jonge renners die een kans krijgen.

Headlines

Materiaalzone

Populair